2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S 6X1Maili
2015Halli6X1Maili
2015Lappenranta K 17X1Maili
2015Kauhava17X1Maili
2015Räyskälä27X1/4Maili
2015Lappenranta S 3X1Maili
Aamulla kiertelin vähän tuota jumittavaa tapausta ja annoin tuoretta crc:tä ja sehän taisi autea vähän niinkuin vahingossa. Tänään sattuneista syistä jaksa mennä talliin tutkimaan tarkemmin, jatkuu huomenna.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Alumiinin lämpötilakerroin on noin tuplat rautaan verrattuna. Mutta on hyvä ottaa huomioon myös tuulen suunta, ilman kosteus ja kuun vaihe.
SF 1098S
MTS V4S Sport
IMG_2896.jpg
Joo, nyt on kaikki lohkon pultit pois ja pahalta toi oikutteleva M7 näyttää, muut tais olla oikeastaan ihan aika uuden näköisiä, mutta tämä mikä alkoi kiristymään avattaessa oli sitten ruosteessa ja hapettunut kunnolla ja oli toisiaan ottanut osan lohkon alumiinikierteistä mukaansa. Voi viiddu.
Ideoita, ajatuksia? Ehkä siellä on jengaa sen verran että sen sais kirrattua, momentti on 27 Nm... Lisäys: Luonnollisesti uusi pultti tulee.
Petilaakerien M8 pultit 10 kpl lähti periaatteessa kauniisti naksahtaen, mutta kyllä se vähän teki pahaa vääntää. Varsinkin vihoviimeinen kiertyi jonkin verrankin ennen kun naksahti auki. Pultit oli rutikuivat ja ihan uuden näköiset.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Avaisin jengan tapilla ja kokeilisin kasata, jos ei kestä ni sitten helicoilia kehiin. Lohkohan on irrallaan helppo kiikuttaa vaikka ammattilaiselle helicoilattavaksi jos haluaa skipata ton kokeiluvaiheen.
Ootko ihan varma tosta momentista? Alumiini ja M7 niin kuulostaa aika rajulta.
Lajin halpuus viehättää.
kawi1.jpgkawi2.jpg
Noi neloset kyseessä siis.
Toi on Kawan servicemanuaalista. No, tässä tapauksessa siis kansi, kampiakseli ja sylinterit/männät on paikallaan että ihan pelkästä lohkosta ei ole kyse mutta paras se olisi varman päälle pelata, itse en rupea tohon kyllä helicoilia harjoittelemaan. Pitää putsata tuota reikää ja ottaa pultista mikä jenka tossa on ja kurkata kierretappisarjan valikoimaan.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Onpa tämä taas työmaa
Googlaamalla löytyi B-sarjan 6R 2003-2004 jossa petilaakerien kiristys 24 Nm ja vastaavat lohkon etureunan pultit myös 27 Nm.
Sitten seuraavaksi 2009 manuskassa on taas 31 Nm petilaakereille ja noi lohkon etureiunan pultit 12 Nm.
![]()
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Komppaan Kötöstelijää, M7 ja 27Nm on aika kova, tuo on normimomentti M8:lle. Muut momentit linjassa muiden oppaiden ym. kanssa mitä nähnyt 40 v. aikana mutta miksi 2009 oppaassa M7 (?) on 12Nm ?
Jos siellä pohjalla on vielä kierettä niin pinna pultti limalla on usein ollut toimiva ratkisu,
27nm tuon kokoiseen pulttin ja kohtaan missä on kullostta kylä tuholta
aiemin tuolla oli mainut eri momenteja eriikäisille,
niin onko niiten eri ikäisten vastavaissa kohdissa joku rakentelinen ero/muu peruste miksi olisi eri
2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S 6X1Maili
2015Halli6X1Maili
2015Lappenranta K 17X1Maili
2015Kauhava17X1Maili
2015Räyskälä27X1/4Maili
2015Lappenranta S 3X1Maili
IMG_2899.jpg
Joo, nyt on motti halki. Selvisi miksi se yksi pultti on ihan paskana, siinä yhdessä on pultinreikä läpi asti, eli kaikkki kosteus on päässyt yläkautta jengalleÄlytöntä. Olisi toinkin tajunnut niin olisi koittanut laittaa irroitusöljyä sieltä kautta, olisi saattanut lähteä ehjänä.
Nokkaketju vihdoin irti, vaihteensiirtäjähaarukoiden korvat on aika tarkkaan 6,0 mm standardin ollessa 5.9∼ 6.0 mm ja service limit 5.8 mm.En olisi uskonut mutta neljään kertaan mittasin. Vaihteissakaan ei näkynyt mitään kulumaa kytkentähampaissa kytkinakselin puolella, vetoakselin puolella vähän huonosti näkee paikallaan, mutta sielläkin näytti minusta todella hyvälle, pitää koittaa katsoa vielä toisesta suunasta. Petilaakereissa on kuluman jälkeä, varmaan kannattaisi vaihtaa mutta en ajatellut, eikös sitten tarvis vaihtaa yläpuolellekin ja mulla on noi männät ja kanget kaikkinensa kiinni kampiakselissa niin en todellakaan haluais purkaa enempää.
Tolla mun 2005 Kawa 6R:llä on tosiaan ajettu 95 000 km josta noin 10 000 km rataa ilman ilman kytkintä isommalle vaihtaen.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Kampuran yläliuskat varmaan saa vaihdettua kampura paikallaan. Ne saattaa pyörähtää akselin ympäri paikaltaan kun painaa toisesta päästä, uusi paikalleen samalla lailla.
Mutta sitten toisaalta, jos kampuran laakerit, jotka on öljykierrossa lähempänä öljypumppua kuin kiertarin laakerit, on kuluneet, tekisi ainakin minun mieli kurkata niitä kiertarin liuskoja.
Tulikin vähän varjoa projektiin, juurikin noita pultteja ei Kawasakilta enää löydy eikä vaikuta nettikaupoissakaan olevan enää, eli menee väkisin soveltamiseksi.
Muistelen että joku linkkasi joskus jonkun pulttifirman tms. missä oli kaikenlailsta pulttia. Olikohan mulla linkki tallella. No, jokatapauksessa... mietin että jos tekisi jengaa vähän syvemmälle/läpi asti ja laittaisi pidemmän pultin joko Kawan kataloogista tai jostain IKH:sta.
En kyllä mittaillut, voi olla että se alkuperäinenkin pultin/jengan pituus on jo läpi asti jolloin pitää tosiaan helicoilata tod-näk.. Pitää kattella.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Tällänen löytyy Masalasta:
http://www.espoonpultti.fi/index.html
Sielt saannu harvinaisempaa pulttia...
"Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
Hätävaraksi ei ihan samanlainen?
https://verkkokauppa.raumanakku.fi/k...-931-8-8800260
Mut eiköhän vastaavakin löydy, vaikka tuolta Pupun mainitsemasta puljusta.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
http://www.balticbolt.fi/
Pulttiliike Nummelassa, saavat hankittua kaikenmoisia pultteja. Maanrakennus- ja työkoneisiin tulee töiden puolesta usein haettua.
Jep, ainakin Servicemanuaalin havainnekuvassa. Näytti olevan samalla tapaa.
Löytykin sopiva kierretappi M7x1.0 niin putsasin kierteen, ja kun mittailujen ja testien ja putsailujen jälkeen vaikutti siltä että kierre loppuu ennen reikää, niin väänsin kierteet sitten koko matkalle niin että kierretappi tuli lastuineen viitisen millliä ulos toisesta päästä.
Ajattelin että jos nyt koittais mennä vähän pidemmällä äpäräpultilla ja harkitulla momentilla ekaks. Se alkupään vioittunutkin kierre kyllä tuntuu ottavan pulttiin kiinni ok tuntuisesti. Olen kyllä varma että toi rakenne on suunnittelijan virhe, ei ole mitään järkeä että toi yksi pultti tulee valusta läpi kun muut ei tule.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Tai olishan tossa sen pinnapultin mahdollisuuskin vielä. MIllä sen sinne liimaa, punaisella loctitellä vai olisko joku liquid metalli -epoksi tms. siihen alkuosaan parempi/tarpeen..
Tai sitten vaan pora käteen, terä suoraan ja Helicoili perään. Kerran se kirpaiseen. Eikös se nyt aika suoraan poraa valmiiseen reikään.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Manuaalinen bensahana. Ilmeisesti romulaatikkospecial, orkkis on sähköllä toimiva. Muuta tietoa ei ole...
On-asennossa valuttaa tankista sellaiset 13 litraa tavaraa. Res-asennossa tulee litra lisää. Litralla pääsee sein 20 kilsaa, ei paljon lämmitä.
Hanan imuputki on kyllä jopa oletettua korkeampi, silmämääräisesti pitäisi jossain 8-9 litran kohdalla mennä varatankille - mikä sekään ei olisi kovin ideaalista.
Voiko tuossa olla muuta mahdollisuutta kuin että imuputki vuotaa juurestaan ? Mitään ilmeistä tapaa purkaa tuota ei näyttänyt olevan eli uutta tarvinnee. Tai sitten pitää ajaa tripillä.
Yhteen kierre on M16x1. Kiinanpojilta saisi kyllä x1.5:ttä. Löytyneekö kotimaasta vai tilaanko ensimmäisestä googlen löytämästä nettikaupasta ?
Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. Moto Guzzi Nevada, Ex VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
CV-kaasarit, lämpimänä paikallaan kun nostaa kierroksia ja päästää kaasun tuleepi mustaa savua putkesta. Tyhjäkäyntipiiri rikkaalla? Ryyppy toimii, eli se ei jumita.
Sen verran pukkaa nokea että parin kilometrin testilenkillä ei ihan suoraan putken edessä oleva vilkku veti jo melko mustaksi.
Lajin halpuus viehättää.
Teräsruuvi teräksessä suunnilleen noin, mutta alumiinissa paljon enemmän. Teräksessä käy niin, että ruuvi alkaa venyä ja korkaa kierteitä suulta alkaen, eli loputtoman pitkä kierre ei lisää lujuutta. Ruuvi tosi katkeaa jossain vaiheessa, mutta teoriaa pitää olla.
Ruuvi ruuvataan kierteeseen ja pulttiin laitetaan mutteri, jos aletaan hifistelemään koneenrakennuksen hienouksilla.![]()
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21