Sivu: 138 / 145:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3888128136137138139140 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 4111:stä 4140:een 4345:sta
  1. #4111
    Kiitoksia vinkeistä. Onhan noita erilaisia nostimia monenlaisia nurinniskoin olevasta lihalaatikosta hydraulisiin nostureihin.

    Asiaa enempi mietittyäni tulin siihen tulokseen, että mp-romua on jo nurkat täynnä. Käytetään olemassa olevia nostimia. Eli duunaan ison pyörän peräpukkiin sopivat osat, jotta voi suoraan takaswingistä nostaa tai teetän Abba Superbike Standiin sopivat soviteet mopolle.
    -- Brake later and open the gas earlier --
  2. #4112
    Lainaa itl kirjoitti Katso viesti
    Huoltopukki hakusessa poitsun mopoon, kyseessä enduro/smoto tyyppinen keksintö (Derbi Senda). Eli sellainen pukki pitäisi löytää, jonka avulla saa renkaat irroitettua. Nostokykyä ei tarvita 100kg enempi ja mielellään edullinen mutta toimiva laite. Mikä olisi hyvä?

    Toisena vaihtoehtona olisi oman ratapyörän huoltopukki tai siis ne etu- ja takapään pukit. Ongelmana näiden kanssa se, ettei mopossa ole takana lankarullia tai paikkaa niille. Tuohon voisi tietty tehdä jotkin L-muotoiset sovitteet, joilla nostetaan suoraan swingistä. Ideoita, kuinka modata tätä?
    L muotoisia sovite paloja taka pukkiin
    ovat myyneet ainkin motonetissä, biltemassa, kärkäisellä ym missä halpoja pukkejakin

    L muotoset saa myäs melko helposti kulmaraudasta ja pultista
    2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
    2013Joensuu 2X1Maili
    2013Lappenranta S7X1Maili
    2014Lappenranta S 6X1Maili
    2015Halli6X1Maili
    2015Lappenranta K 17X1Maili
    2015Kauhava17X1Maili
    2015Räyskälä27X1/4Maili
    2015Lappenranta S 3X1Maili
  3. #4113
    Miten paljon ydinjätelangalla migaaminen eroaa kaasun kanssa hitsaamisesta? Paljonkin vaikeampaa? Harkinnassa hankkia halpa mig tohon tigin rinnalle pääosin auton pohja/kynnyskotelo korjauksien varalle, ei tarvi hitsaa luokkia tai näyttää super siistiltä. Argon pullo löytyis mut sillä mig hitsaaminen ei vissiin ole kovin suositeltavaa.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  4. #4114
    En tiedä kun omistan vain ydinlankamigin joka ei nyt kauheasti kehuja saa.

    Nykyään taitaa puuilosta ynnä muualta saada adaptereja soda streamin hiilidioksidiputeliin -> siitä halpa ja kevyesti raahattava kaasupullo satunnaiskäyttöön ?
    Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. Moto Guzzi Nevada, Ex VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
  5. #4115
    Olisi hauska joskus ottaa aikaa tuollaisen halpiskoneen kanssa ja koittaa kuinka hyvää saisi aikaan kun hakisi rauhassa säädöt ja tuntuman. Yhden helmakorjauksen olen pikku pakon edessä sellaisella tehnyt ja on se yhä nipussa, tosin koriliimalla siistin jäljen.
    Huonon pellin hitsaus on aina paskaa mutta kaasukoneella tuntuu lämmönhallinta paremmalta > pystyn helpommin virpomaan täppäilemällä yhtenäistä jälkeä ilman että palaa puhki. Johtunee siitä että kaasu jäähdyttää peltiä.
    Pystyn kuvittelemaan moisen jopa ostavani juurikin turakorjauksiin. Ulkona jos joutuu puuhaamaan, sotkee tuulikin kaasusuojausta, ydinlanka tekee yhtä hyvää tai huonoa silloinkin.

    Edit: kohta joku tulee viisastelemaan että argonilla hitsaaminen on juurikin MIG-hitsausta, hoidan sen tässä alta pois
    En ole koittanut perusterästä argonilla ja lankakoneella mutta en keksi miksi se ei toimisi jos se toimii TIG:issäkin ja Rosterin kanssa lankakoneessa. Kalliimpaa se on ja hiilidioksidin hiili vaikutti jollain lailla tapahtumassa mutta en usko että auton helmojen tapauksessa sillä suurta merkitystä on.
    Viimeksi muokannut: skuikka; 21.10.2024 klo 15:04.
  6. #4116
    Lainaa Rekkamasa kirjoitti Katso viesti
    Miten paljon ydinjätelangalla migaaminen eroaa kaasun kanssa hitsaamisesta?
    Napaisuus täytyy vaihtaa.
    Oulu
  7. #4117
    100% Argon ei oikein mustan raudan hitsaamisessa pelitä MIG/MAG:issa. Siinä vaan pitää olla aktiivinen komponentti mukana.



    t. Janne
    KTM 1190 Adventure ABS -16
  8. #4118
    Osaisiko joku neuvoa kuinka kotioloissa ja ilman pylväsporaa saisi porattua pultin läpi reiän? Reikä (3mm M8 -pulttiin) siis kierteen läpi 90 asteen kulmassa pultin pituusakseliin nähden.
  9. #4119
    Koettaisin viilalla tai muulla hiomalaitteella (ehkä myös pyöreä pyörivä viila vinkussa) tehdä pienen tasaisen kohdan ja siihen keskelle pistepuikolla merkki ja sitten vaan poraten normaalisti?

    t. Janne
    KTM 1190 Adventure ABS -16
  10. #4120
    ^Tuo oli ittelläkin mielessä. Ootellaan tuleeko muita ratkaisuvaihtoehtoja...
  11. #4121
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  12. #4122
    Lainaa Rekkamasa kirjoitti Katso viesti
    Kiitos vinkistä.
    Motonetti myy samanlaista, joten heti arkena ostamaan moinen keksintö, jota en tiennyt olevan olemassakaan.
    https://www.motonet.fi/tuote/wolfcra...oduct=70-02619
  13. #4123
    Hienoa - täältähän tulee kokeilukelpoisia ideoita.

    Olin tuossa ajatellut kokeilla pultin puristamista viilapenkkiin ja käyttämällä sellaista poranterään kiinnitettävää poraussyvyyden rajoitinta ohjurina.

    Yritän tehdä enskan rekkarikilven pikalukitusta. Siis kilpitelineen läpi reiälliset pultit, jotka olisi matalalla mutterilla ja Loctitella tukevasti kiinni, ja kilpi olisi kiinni reikien läpi työnnetyillä hiusneulasokilla. Tuolla kombolla kilpi paikoillaan tieajossa, ja montulla sokat ja kilpi pois.
  14. #4124
    Sellainen voisi toimia, että laittaisi pultin kannan kanssa saman paksuisen puupalan kanssa penkkiin ja poraisi puun läpi.
  15. #4125
    Lainaa Mikeyx kirjoitti Katso viesti
    Yritän tehdä enskan rekkarikilven pikalukitusta. Siis kilpitelineen läpi reiälliset pultit, jotka olisi matalalla mutterilla ja Loctitella tukevasti kiinni, ja kilpi olisi kiinni reikien läpi työnnetyillä hiusneulasokilla. Tuolla kombolla kilpi paikoillaan tieajossa, ja montulla sokat ja kilpi pois.
    3M Dual Lock.
    Freude am Fahren.
  16. #4126
    Poraa ensin mutteriin 3 mm reikä, kiristä mutteri sopivaan kohtaan pulttia ja poraa sen läpi reikä pulttiin.
    Old Suzuki never dies, it just looks that way.
  17. #4127
    Lainaa speedheadshot kirjoitti Katso viesti
    Menee rahat hukkaan, jos hankkii migin mustan teräksen hitsailua varten.
    Kiinnostaisi perustelut tähän.
    2.11.2012, rookie94: Ei maailmanmestaruus tarkoita että on huippukuski.
  18. #4128
    Lainaa Messier kirjoitti Katso viesti
    3M Dual Lock.
    Tuollainen velcro olisi kyllä elegantti ratkaisu (monttuoloissa hiekka/kura saattaisi teettää ongelmaa). Vaatii kyllä vielä kilven taustapuolelle liimatun pellinpalan kohokirjailun vuoksi. Olen myös haaveillut em. systeemistä ja tietskan kovalevystä poistettujen magneettien muodostamasta kiinnityksestä.
  19. #4129
    Lainaa Mikeyx kirjoitti Katso viesti
    Tuollainen velcro olisi kyllä elegantti ratkaisu (monttuoloissa hiekka/kura saattaisi teettää ongelmaa). Vaatii kyllä vielä kilven taustapuolelle liimatun pellinpalan kohokirjailun vuoksi. Olen myös haaveillut em. systeemistä ja tietskan kovalevystä poistettujen magneettien muodostamasta kiinnityksestä.
    Aika tiukkoja magneetteja löytyy monenlaisina hyllystä mm. käkkäräiseltä. Aika homma hajottaa noita kovalevyjä.
    Ehkä joku mekaaninen sokka voisi olla varmistuksena, tärinöitä ja iskuja esiintyy kyllä yllättävästi.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  20. #4130
    ^Näköjään Puuilo ym myyvät noita hirmumagneetteja. Mahdoton toki tietää kokeilematta onko pitoa jo sitten niin paljon, ettei saa enää kilpeä irti .

    Toisaalta vahvalla magneetilla onnistuisi sellainenkin, että käyttää irrallista teräspalaa jonka asettaakin kilven pintapuolen päälle. Tuolla systeemillä ei irrottaessa tarvitsisi vääntää itse kilpeä ollenkaan.
  21. #4131
    Lainaa Ukkonen kirjoitti Katso viesti
    Poraa ensin mutteriin 3 mm reikä, kiristä mutteri sopivaan kohtaan pulttia ja poraa sen läpi reikä pulttiin.
    Tämä.
  22. #4132
    Lainaa sradder kirjoitti Katso viesti
    Kiinnostaisi perustelut tähän.
    Kuin myös, syksyllä -96 ostettu Telwin ei ole ollut rahojen hukkaamista.
  23. #4133
    Tempasin pyörän nutulleen sumuisessa sateidessa Andaluciassa pilvien korkeudella. Tie oli todella liukas ihan kävellenkin. Tässä miettinyt että kun ko. pyörän takarenkaan paine pitäisi olla 2.9 niin jälkeenpäin tarkistin että oli 3.2 kylmällä renkaalla. Onkohan se lisännyt vai vähentänyt pitoa?. Painelähetin oli rikki niin ei nähnyt paineta ajossa- BMW R1250GS
    FJR -17
  24. #4134
    Itse hitsauskone on sama ja kaasua vaihtamalla (ja lankaa) sitten MIG tai MAG. Joten onko MIG-hitsauslaitteen hankinta mustalle teräkselle edelleen turha, jos samalla koneella voi käyttää inerttiä tai aktiivista kaasua?
    2.11.2012, rookie94: Ei maailmanmestaruus tarkoita että on huippukuski.
  25. #4135
    Lainaa Mikeyx kirjoitti Katso viesti
    Osaisiko joku neuvoa kuinka kotioloissa ja ilman pylväsporaa saisi porattua pultin läpi reiän? Reikä (3mm M8 -pulttiin) siis kierteen läpi 90 asteen kulmassa pultin pituusakseliin nähden.
    Mä tein Aprilian penkin pikalukkokiinnikkeet samalla ajatuksella, mutta vähän eri tavalla. Vetäisin M6 pultista kannan pois ja rälläkän hiomalaikalla muotoilin kierreosan toisesta päästä tasaisehkon. (1.5mm pois kummaltakin puolelta). Sitten siihen poralla reikä, pultti on jo niin tasainen tässä vaiheessa ettei tuota vaikeuksia.

    Koska RSV:ssä piti saada kannaton pultti ruuvattua paikalleen, tasainen osio päässä tarjosi sopivan paikan josta napata kiinni ja satulan 6mm reikä menee siitä hienosti läpi. Sinun tapauksessasi jos laitat pultin lokarin sisäpuolelta päin, kanta jäänee paikalleen. Näin ollen tasoittele vain ulostuleva pää. Ja kierrä mutteri lähelle kantaa ennen kuin aloitat, se korjaa pienet virheet kierteessä kun otat mutterin pois työstöjen jälkeen.

    Varmaan magneetit ja helposti irroitettava varmistusnaru lisänä olisivat myös ihan soiva vaihtoehto. Varmistusnaru sitä varten, kun kuitenkin käyt kerran vaan vähän maastossa äkkiseltään ja kilpi irtoaa ekoissa lipoissa magneeteista. Huomaapa räminästä että jotain unohtui.
    Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
    H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
    Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
    ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
  26. #4136
    Voiko takarenkaassa käyttää eturengasilmaa?
    Freude am Fahren.
  27. #4137
    Lainaa speedheadshot kirjoitti Katso viesti
    Niin tosiaan mig/mag koneessa voi käyttää molempia kaasuja, mutta voiko mig koneessa käyttää molempia kaasuja?
    Tässä lyhyesti kerrottu:

    https://www.kemppi.com/fi/blogit/mig-mag-hitsaus
    2.11.2012, rookie94: Ei maailmanmestaruus tarkoita että on huippukuski.
  28. #4138
    Eihän myynnissä ole kuin yhdenlaisia kaasullisia lankakoneita ja tarkempi hitsauslajin määrittely tulee vasta sitten tuon kulloinkin käytössä olevan suojakaasun mukaan, onko siinä mukana aktiivinen kaasu vai ei (useimmiten CO2). Itse laite on kummassakin tapauksessa ihan sama. Eri asia sitten että puhekielessä kaikkea muuta sanotaan MIGiksi paitsi ydintäytelankahitsausta. On olemassa kyllä hitsaus missä käytetään täytelankaa plus suojakaasua samaan aikaan. Ei ehkä kuitenkaan samaa lankaa kuin mitä ilman kaasua.

    Kaasulliset lankahitsaukset voi kyllä sitten luokitella lyhytkaari, välikaari ja kuumakaarihitsaukseen, mutta sen sitten tietää ne ketä noiden erot alkaa kiinnostaa.

    t. Janne
    KTM 1190 Adventure ABS -16
  29. #4139
    Niin ydintäytelangalla hitsauksen oikea termi taitaa olla MOG. Tos ois paikallises rautakaupas kaverialennuksella Stanley 199. Houkuttais...
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  30.  
  31. #4140
    Lainaa Rekkamasa kirjoitti Katso viesti
    Niin ydintäytelangalla hitsauksen oikea termi taitaa olla MOG. Tos ois paikallises rautakaupas kaverialennuksella Stanley 199. Houkuttais...
    Houkuttas kans kun Lidlissä oli satkulla josko sillä sais jonkun pakoputken tai autopellin joskus harjoiteltua mutta pelkään että tulee vain harmia ja murhetta kun on kehnot taidot ja huono laite.
    Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
    H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
    Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
    ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
Sivu: 138 / 145:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3888128136137138139140 ... ViimeinenViimeinen