Ilmeisesti se on 7/64, koska oheisen sivun mm/sae/mm -muunnostaulukossa annetaan ymmärtää että 2,5mm kuusiokololla voi avata 7/64 pultin tai 7/64 avaimella 3mm pultin sikäli kun oikein tulkitsen.
https://www.aftfasteners.com/allen-w...es-dimensions/
Ja googlaus hakusanalla kuusiokolo 7/64 tuottaa esim tämän:
https://www.biltema.fi/tyokalut/kasi...kpl-2000034287
no katos hitto yritin itte googlaa mut ei tullu tommosta mätsiä, siinähän ois molemmat 1/8 sekä 7/64 oli sit kumpi vaan. Yks tollanen kun meen kompuraostoksille, tänks![]()
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Seuraava kysymys kompuroista.
https://www.karkkainen.com/verkkokau...RoC9SgQAvD_BwE
Onko kellään kokemusta tuommoisesta? Kompura hankinnassa enkä haluaisi tehdä samaa virhettä kuin edellisten kanssa. Oli yks kohtuullisella säiliöllä oleva pystypönttö mutta se osoittautui käytössä jumalattoman äänekkääksi, hitaaksi täyttyä ja sen moottori kuumeni jatkuvassa käytössä pelottavan paljon niin ajattelin et jos siihen nyt tällä kertaa sijottais pikkusen enempi niin ei jäis luu käteen ja pystyis käyttämään paineilmatyökalujakin. Tuossa ainakin paperilla ihan kiitettävästi syöttöä eli luulis ettei pöntön täyttyminenkään vie koko päivää, plus sadan litran tankilla pystynee jo hetkisen maalaamaan koneet kiinni.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Itse en ostaisi öljytöntä konetta eikä painetuotto tuossa ole kummoinen. Öljy voitelee, jäähdyttää ja vaimentaa ääntä. Ainoa huono puoli on, että se öljy täytyy muistaa vaihtaa joskus.
Kyllähän tuolla tosin varmaan ruiskulla maalaa jos pelkästään siihen käyttöön on tulossa, tosin kuivausta/suodatusta tuokin ilma vaatii jos priimajälkeä haluaa saada.
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
https://diileri.com/timco-25hp-100l-...xoCTyAQAvD_BwE
No tuos ois samaan hintaan reippaasti enemmän vastapainetuottoa mutta hintana siitä tuplamekkala jota just pyritään välttään.... 500 kattona saa ehdottaa.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Meillä on myös Bilteman sininen. Yksipyttyinen jollain 100-150l säiliöllä. Voin allekirjoittaa edellisen todistuksen. Laitteella on ikää joku 30v ja sillä on tehty kaikkea hiekkapuhalluksesta pulttimopon vääntöön. En ainakaan muista öljyjä siihen koskaan vaihdetun. Paineet ja vedet yleensä laskettu pois säiliöstä käytön jälkeen, jos on muistettu.Hmmm. Ilmeisesti tuo joskus on aika liukuva käsite, kun tuolla tallissa lepäävällä Biltemalla on 34 vuodessa rakennetty yksi omakotitalo sekä puuhasteltu kaikenlaista muutakin, ja aina vaan se tehdasvoiteilla toimii. Hidas ja helvetin äänekäs se on kyllä aina ollut.
-- Brake later and open the gas earlier --
Tuollaisesta oli joskus aiemmin puhe - jatkeilla pääsee siis vetämään pultin momenttiin paikoissa joihin mom.avain+hylsy on liian korkea. Tuotenro 10-199.
Biltema on puolittanut setin hinnan, nyt 45 €. Tuun hakemaan.
10-199_xl_1.jpg
Tuollaisen setin tarvitsisi 1/4" sovitteella tai vaihtoehtoisesti 17mm 1/4" matala hylsyavain. 13mm tuntuu olevan isoin 1/4" hylsy mitä näyttää myynnissä olevan.
-- Brake later and open the gas earlier --
2.11.2012, rookie94: Ei maailmanmestaruus tarkoita että on huippukuski.
Tässä on 14mm suurin koko mutta se ei auta, kun tarve olisi 17mm hylsylle.
-- Brake later and open the gas earlier --
Eiköhän ingenjööri ole laskenut murtolujuuksia ja todennut, ettei varttituuman vääntiöllä pysty neljätoistamillistä isompaa kirimään.
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Liimasin muutama vuosi sitten ratapenkkiin 10mm pehmusteen:
https://www.racefoxx.com/Seatpad-Spo...m-390-x-490-mm
Irroitin sen ja lähes koko liimakalvo jäi - tietysti - penkkiin kiinni.
Onko hyviä ideoita miten tuon liimakalvon saisi irti?
CBR1000RR - radalle & kadulle
Styreeni toimii aika hyvin tuollaisiin liimapintoihin.Onko hyviä ideoita miten tuon liimakalvon saisi irti?
Edit: Pitää tietty varoa, ettei sulata sitä osaa jossa pehmuste oli kiinni, jos on muovia.
Viimeksi muokannut: itl; 21.09.2024 klo 11:13.
-- Brake later and open the gas earlier --
Xyleeni ja asetoni ovat liimoille parhaat liuottimet. Asetoni on monille muoveille ärhäkkää kamaa, mutta tuollaisessa kohteessa muovin mattaantuminen ei liene merkityksellinen ongelma.
Haasteena tuossa on sen kaksipuolisen liimamaton muovikalvo. Eli kun päällä olevan liiman saa pois, niin alla on se kalvo josta ei tunnu menevän mikään aine läpi. Ja tietysti liian ohutta, että saisi repimällä irti. Hankalin liimapoistoprojekti joka minulla on ollut.
En ole koskaan kokeillut tuollaista toffee laikkaa. Varoituksen näytti olevan, että ei sovi muovi pinnalle mutta se ei tällä kertaa haittaa. Ja sitten jotakin noista edellä mainituista liuottimista.
Kiitti.
CBR1000RR - radalle & kadulle
Okay - ymmärsin väärin.
Kokeilisin lämmittämistä ja teipillä nyppimistä.
Mul on ollut vastaava poistoprojekti. Liimanpoistajaa ja kangasrättiä, kärsivällisyyttä, hikeä ja ehkä pihalla![]()
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Toffeelaikka, lyömätön konsti liimanpoistoon.
Herkemmillä pinnoilla varovasti ettei pinta lämpene liikaa.
Freude am Fahren.
Itse kokeilen aina kolmella liuottimella. Liimat on erilaisia, joten joku liukenee bensalla, toinen spriillä ja joskus paras aine on xyleeni. Pienellä annoksella liimapintaan saattaa löytää toimivan.
BMW R 35
BMW R 1100RS
Mitenkähän muuten D-limoneeni jota löytää monista tarranpoistoaineista, se voisi kanssa toimia tuossa.
t. Janne
KTM 1190 Adventure ABS -16
Joihinkin tarraliimoihin tepsii parhaiten Sinol (en oo ihan saletti mitä kaikkea se sisältää)
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Ei ollut mikään huonoa idea tuo toffeelaikka. Sehän toimii maltillisesti käytettynä oikein hyvin eli ei kuumenna muovia pilalla ja tuolla saa sen liimakalvon irti.
Hupaisa suunnittelumoka tuossa mielestäni on. En saa millään kiristettyä tuota mukana tullutta adapteria tarpeeksi kireälle kun ei ole mitään mistä saisi avaimella kiinni. Aina kun pyöriminen loppuu, niin laikka irtoaa. Täytyy laittaa vahvaa lukitetta.
https://www.karkkainen.com/verkkokau...a-toffeelaikka
Ilman liuottimia tästä ei kyllä selviä loppuun asti. Sinoli, tärpätti ja AT2 heavy duty rasvanpoistaja kokeiltu. Joku muu edellä mainituista toimii varmasti paremmin.
CBR1000RR - radalle & kadulle
Sinolissa on etanolia, isopropanolia ja metyylietyyliketonia.
Xyleeni todennäköisesti toimii.
Tarranpoistaja on mukavampi aine, ei haise niin penseälle.
Vaikka tuo: https://www.puuilo.fi/at-tarranpoistaja-400-520ml
Tuo tarranpoistaja toimii kyllä suurimpaan osaan tarratyyppisistä liimoista vallan mainiosti.
Old Suzuki never dies, it just looks that way.
En ole varma kysyinkö tätä jo täältä, mutta en ainakaan löytänyt
Tuntuu olevan melko yleinen ongelma, että tärinä aukaisee pultit ja "akunkenkä" pääsee irtoamaan->matka katkeaa. Itse olen toistaiseksi välttynyt (kop kop...). Eikö tuo ongelma olisi poistettavissa Nord-lock prikoilla ?
Itse en ole koskaan tuollaisia käyttänyt missään, mutta käsittääkseni pitäisi juurikin olla idioottivarma ratkaisu. Vai onko nuo jotenkin äärimmäisen tarkkoja kiristysmomentista ja akut usein hankalassa paikassa ettei momenttiavaimella mitään asiaa ?
Ai minä kun olin siinä käsityksessä että MEKki olis nykyään kiellettyjen listalla... Joskus kauan sitten kävin ostamassa yhtä auton puskuriprojektia varten vitosen pänikän hartsia, ihan hitosti mattoa ja kovetetta muuan viemärikaivoja yms valmistavasta yrityksestä ja jos en nyt aivan väärin muista niin siinä kovetepurkissa luki metyylietyyliketoniperoksidi, varottelivat että sitä ei sit kantsi kovin antaumuksella nuuskia...
EDIT: nopeella googlauksella aikavitunvaarallista kamaa muutenkinei ehkä ihan kuluttajakäyttöön....
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91