Sivu: 136 / 145:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3686126134135136137138 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 4051:stä 4080:een 4345:sta
  1. #4051
    Lainaa Rekkamasa kirjoitti Katso viesti
    MIKÄ tuumanen kuuskolokoko osuu 2.5 ja 3mm väliin?! Ei oo 1/8 se on 3.175, 3/32 on 2,38 joten menee ali... 1/10 osuis lähelle mut sellasta kokoa ei kai ole... 7/64? Ja mistähän helvetistä sellasen suomesta saa?! Taljajousessa tuumapultit koska `Murica, sain ton vetopituusmoduulin nyt vaihdettua viilaamalla kolmemillistä avainta mut en uskalla muljaa noita pultteja jos/kun niitä tarvii vielä säätää...
    Ilmeisesti se on 7/64, koska oheisen sivun mm/sae/mm -muunnostaulukossa annetaan ymmärtää että 2,5mm kuusiokololla voi avata 7/64 pultin tai 7/64 avaimella 3mm pultin sikäli kun oikein tulkitsen.

    https://www.aftfasteners.com/allen-w...es-dimensions/

    Ja googlaus hakusanalla kuusiokolo 7/64 tuottaa esim tämän:

    https://www.biltema.fi/tyokalut/kasi...kpl-2000034287
  2. #4052
    no katos hitto yritin itte googlaa mut ei tullu tommosta mätsiä, siinähän ois molemmat 1/8 sekä 7/64 oli sit kumpi vaan. Yks tollanen kun meen kompuraostoksille, tänks
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  3. #4053
    Seuraava kysymys kompuroista.

    https://www.karkkainen.com/verkkokau...RoC9SgQAvD_BwE

    Onko kellään kokemusta tuommoisesta? Kompura hankinnassa enkä haluaisi tehdä samaa virhettä kuin edellisten kanssa. Oli yks kohtuullisella säiliöllä oleva pystypönttö mutta se osoittautui käytössä jumalattoman äänekkääksi, hitaaksi täyttyä ja sen moottori kuumeni jatkuvassa käytössä pelottavan paljon niin ajattelin et jos siihen nyt tällä kertaa sijottais pikkusen enempi niin ei jäis luu käteen ja pystyis käyttämään paineilmatyökalujakin. Tuossa ainakin paperilla ihan kiitettävästi syöttöä eli luulis ettei pöntön täyttyminenkään vie koko päivää, plus sadan litran tankilla pystynee jo hetkisen maalaamaan koneet kiinni.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  4. #4054
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Itse en ostaisi öljytöntä konetta eikä painetuotto tuossa ole kummoinen. Öljy voitelee, jäähdyttää ja vaimentaa ääntä. Ainoa huono puoli on, että se öljy täytyy muistaa vaihtaa joskus.

    Kyllähän tuolla tosin varmaan ruiskulla maalaa jos pelkästään siihen käyttöön on tulossa, tosin kuivausta/suodatusta tuokin ilma vaatii jos priimajälkeä haluaa saada.
    The Lakkivaari


    Yamaha ei pamaha



  5. #4055
    Lainaa Tumppi kirjoitti Katso viesti
    Itse en ostaisi öljytöntä konetta eikä painetuotto tuossa ole kummoinen. Öljy voitelee, jäähdyttää ja vaimentaa ääntä. Ainoa huono puoli on, että se öljy täytyy muistaa vaihtaa joskus.
    Hmmm. Ilmeisesti tuo joskus on aika liukuva käsite, kun tuolla tallissa lepäävällä Biltemalla on 34 vuodessa rakennetty yksi omakotitalo sekä puuhasteltu kaikenlaista muutakin, ja aina vaan se tehdasvoiteilla toimii. Hidas ja helvetin äänekäs se on kyllä aina ollut.
  6. #4056
    https://diileri.com/timco-25hp-100l-...xoCTyAQAvD_BwE

    No tuos ois samaan hintaan reippaasti enemmän vastapainetuottoa mutta hintana siitä tuplamekkala jota just pyritään välttään.... 500 kattona saa ehdottaa.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  7. #4057
    Hmmm. Ilmeisesti tuo joskus on aika liukuva käsite, kun tuolla tallissa lepäävällä Biltemalla on 34 vuodessa rakennetty yksi omakotitalo sekä puuhasteltu kaikenlaista muutakin, ja aina vaan se tehdasvoiteilla toimii. Hidas ja helvetin äänekäs se on kyllä aina ollut.
    Meillä on myös Bilteman sininen. Yksipyttyinen jollain 100-150l säiliöllä. Voin allekirjoittaa edellisen todistuksen. Laitteella on ikää joku 30v ja sillä on tehty kaikkea hiekkapuhalluksesta pulttimopon vääntöön. En ainakaan muista öljyjä siihen koskaan vaihdetun. Paineet ja vedet yleensä laskettu pois säiliöstä käytön jälkeen, jos on muistettu.
    -- Brake later and open the gas earlier --
  8. #4058
    Tuollaisesta oli joskus aiemmin puhe - jatkeilla pääsee siis vetämään pultin momenttiin paikoissa joihin mom.avain+hylsy on liian korkea. Tuotenro 10-199.

    Biltema on puolittanut setin hinnan, nyt 45 €. Tuun hakemaan.

    10-199_xl_1.jpg
  9. #4059
    Tuollaisen setin tarvitsisi 1/4" sovitteella tai vaihtoehtoisesti 17mm 1/4" matala hylsyavain. 13mm tuntuu olevan isoin 1/4" hylsy mitä näyttää myynnissä olevan.
    -- Brake later and open the gas earlier --
  10. #4060
    Lainaa itl kirjoitti Katso viesti
    Tuollaisen setin tarvitsisi 1/4" sovitteella tai vaihtoehtoisesti 17mm 1/4" matala hylsyavain. 13mm tuntuu olevan isoin 1/4" hylsy mitä näyttää myynnissä olevan.
    Löytyy 14mm, minulla on mutta en muista mistä löytyi.
  11. #4061
    Lainaa itl kirjoitti Katso viesti
    Tuollaisen setin tarvitsisi 1/4" sovitteella tai vaihtoehtoisesti 17mm 1/4" matala hylsyavain. 13mm tuntuu olevan isoin 1/4" hylsy mitä näyttää myynnissä olevan.
    https://www.ikh.fi/en/socket-set-1-4...MNrhTLDKVFrP0W
    2.11.2012, rookie94: Ei maailmanmestaruus tarkoita että on huippukuski.
  12. #4062
    Tässä on 14mm suurin koko mutta se ei auta, kun tarve olisi 17mm hylsylle.
    -- Brake later and open the gas earlier --
  13. #4063
    Eiköhän ingenjööri ole laskenut murtolujuuksia ja todennut, ettei varttituuman vääntiöllä pysty neljätoistamillistä isompaa kirimään.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  14. #4064
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Eiköhän ingenjööri ole laskenut murtolujuuksia ja todennut, ettei varttituuman vääntiöllä pysty neljätoistamillistä isompaa kirimään.

    1/4" momenttiavaimissa maksimit on jossain 24Nm, mikä on M8 ruuvin normaali kiristysmomentti. M8 kuusiokanta on 12mm tai 13mm, eli tuoltahan ne koot juontavat juurensa. Varttituumaista ei ole isommille tarkoitettu ja vehkeet ei kestä.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  15. #4065
    Liimasin muutama vuosi sitten ratapenkkiin 10mm pehmusteen:
    https://www.racefoxx.com/Seatpad-Spo...m-390-x-490-mm

    Irroitin sen ja lähes koko liimakalvo jäi - tietysti - penkkiin kiinni.

    Onko hyviä ideoita miten tuon liimakalvon saisi irti?
    CBR1000RR - radalle & kadulle
  16. #4066
    Onko hyviä ideoita miten tuon liimakalvon saisi irti?
    Styreeni toimii aika hyvin tuollaisiin liimapintoihin.

    Edit: Pitää tietty varoa, ettei sulata sitä osaa jossa pehmuste oli kiinni, jos on muovia.
    Viimeksi muokannut: itl; 21.09.2024 klo 11:13.
    -- Brake later and open the gas earlier --
  17. #4067
    Xyleeni ja asetoni ovat liimoille parhaat liuottimet. Asetoni on monille muoveille ärhäkkää kamaa, mutta tuollaisessa kohteessa muovin mattaantuminen ei liene merkityksellinen ongelma.
  18. #4068
    Haasteena tuossa on sen kaksipuolisen liimamaton muovikalvo. Eli kun päällä olevan liiman saa pois, niin alla on se kalvo josta ei tunnu menevän mikään aine läpi. Ja tietysti liian ohutta, että saisi repimällä irti. Hankalin liimapoistoprojekti joka minulla on ollut.

    En ole koskaan kokeillut tuollaista toffee laikkaa. Varoituksen näytti olevan, että ei sovi muovi pinnalle mutta se ei tällä kertaa haittaa. Ja sitten jotakin noista edellä mainituista liuottimista.

    Kiitti.
    CBR1000RR - radalle & kadulle
  19. #4069
    Okay - ymmärsin väärin.

    Kokeilisin lämmittämistä ja teipillä nyppimistä.
  20. #4070
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Mul on ollut vastaava poistoprojekti. Liimanpoistajaa ja kangasrättiä, kärsivällisyyttä, hikeä ja ehkä pihalla
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  21. #4071
    Toffeelaikka, lyömätön konsti liimanpoistoon.
    Herkemmillä pinnoilla varovasti ettei pinta lämpene liikaa.
    Freude am Fahren.
  22. #4072
    Itse kokeilen aina kolmella liuottimella. Liimat on erilaisia, joten joku liukenee bensalla, toinen spriillä ja joskus paras aine on xyleeni. Pienellä annoksella liimapintaan saattaa löytää toimivan.
    BMW R 35
    BMW R 1100RS
  23. #4073
    Mitenkähän muuten D-limoneeni jota löytää monista tarranpoistoaineista, se voisi kanssa toimia tuossa.

    t. Janne
    KTM 1190 Adventure ABS -16
  24. #4074
    Joihinkin tarraliimoihin tepsii parhaiten Sinol (en oo ihan saletti mitä kaikkea se sisältää)
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  25. #4075
    Ei ollut mikään huonoa idea tuo toffeelaikka. Sehän toimii maltillisesti käytettynä oikein hyvin eli ei kuumenna muovia pilalla ja tuolla saa sen liimakalvon irti.

    Hupaisa suunnittelumoka tuossa mielestäni on. En saa millään kiristettyä tuota mukana tullutta adapteria tarpeeksi kireälle kun ei ole mitään mistä saisi avaimella kiinni. Aina kun pyöriminen loppuu, niin laikka irtoaa. Täytyy laittaa vahvaa lukitetta.
    https://www.karkkainen.com/verkkokau...a-toffeelaikka

    Ilman liuottimia tästä ei kyllä selviä loppuun asti. Sinoli, tärpätti ja AT2 heavy duty rasvanpoistaja kokeiltu. Joku muu edellä mainituista toimii varmasti paremmin.
    CBR1000RR - radalle & kadulle
  26. #4076
    Lainaa timjoo kirjoitti Katso viesti
    Ei ollut mikään huonoa idea tuo toffeelaikka. Sehän toimii maltillisesti käytettynä oikein hyvin eli ei kuumenna muovia pilalla ja tuolla saa sen liimakalvon irti.

    Hupaisa suunnittelumoka tuossa mielestäni on. En saa millään kiristettyä tuota mukana tullutta adapteria tarpeeksi kireälle kun ei ole mitään mistä saisi avaimella kiinni. Aina kun pyöriminen loppuu, niin laikka irtoaa. Täytyy laittaa vahvaa lukitetta.
    https://www.karkkainen.com/verkkokau...a-toffeelaikka

    Ilman liuottimia tästä ei kyllä selviä loppuun asti. Sinoli, tärpätti ja AT2 heavy duty rasvanpoistaja kokeiltu. Joku muu edellä mainituista toimii varmasti paremmin.
    Mitenkäs lämpö? Itse irroittelin tuontiautosta jenkkipeten tummennuskalvot höyrypuhdistimella. Kalvot irtosi helposti ja jäljelle jäi puhdas lasi.
    Turbo Bandit
  27. #4077
    Lainaa Rekkamasa kirjoitti Katso viesti
    Joihinkin tarraliimoihin tepsii parhaiten Sinol (en oo ihan saletti mitä kaikkea se sisältää)
    Sinolissa on etanolia, isopropanolia ja metyylietyyliketonia.

    Lainaa timjoo kirjoitti Katso viesti
    Ei ollut mikään huonoa idea tuo toffeelaikka. Sehän toimii maltillisesti käytettynä oikein hyvin eli ei kuumenna muovia pilalla ja tuolla saa sen liimakalvon irti.

    Hupaisa suunnittelumoka tuossa mielestäni on. En saa millään kiristettyä tuota mukana tullutta adapteria tarpeeksi kireälle kun ei ole mitään mistä saisi avaimella kiinni. Aina kun pyöriminen loppuu, niin laikka irtoaa. Täytyy laittaa vahvaa lukitetta.
    https://www.karkkainen.com/verkkokau...a-toffeelaikka

    Ilman liuottimia tästä ei kyllä selviä loppuun asti. Sinoli, tärpätti ja AT2 heavy duty rasvanpoistaja kokeiltu. Joku muu edellä mainituista toimii varmasti paremmin.
    Xyleeni todennäköisesti toimii.
    Tarranpoistaja on mukavampi aine, ei haise niin penseälle.
    Vaikka tuo: https://www.puuilo.fi/at-tarranpoistaja-400-520ml
    Tuo tarranpoistaja toimii kyllä suurimpaan osaan tarratyyppisistä liimoista vallan mainiosti.
    Old Suzuki never dies, it just looks that way.
  28. #4078
    En ole varma kysyinkö tätä jo täältä, mutta en ainakaan löytänyt

    Tuntuu olevan melko yleinen ongelma, että tärinä aukaisee pultit ja "akunkenkä" pääsee irtoamaan->matka katkeaa. Itse olen toistaiseksi välttynyt (kop kop...). Eikö tuo ongelma olisi poistettavissa Nord-lock prikoilla ?
    Itse en ole koskaan tuollaisia käyttänyt missään, mutta käsittääkseni pitäisi juurikin olla idioottivarma ratkaisu. Vai onko nuo jotenkin äärimmäisen tarkkoja kiristysmomentista ja akut usein hankalassa paikassa ettei momenttiavaimella mitään asiaa ?
  29. #4079
    Lainaa Ukkonen kirjoitti Katso viesti
    Sinolissa on etanolia, isopropanolia ja metyylietyyliketonia.
    Ai minä kun olin siinä käsityksessä että MEKki olis nykyään kiellettyjen listalla... Joskus kauan sitten kävin ostamassa yhtä auton puskuriprojektia varten vitosen pänikän hartsia, ihan hitosti mattoa ja kovetetta muuan viemärikaivoja yms valmistavasta yrityksestä ja jos en nyt aivan väärin muista niin siinä kovetepurkissa luki metyylietyyliketoniperoksidi, varottelivat että sitä ei sit kantsi kovin antaumuksella nuuskia...

    EDIT: nopeella googlauksella aikavitunvaarallista kamaa muutenkin ei ehkä ihan kuluttajakäyttöön....
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  30.  
  31. #4080
    Lainaa Vklnuppi kirjoitti Katso viesti
    En ole varma kysyinkö tätä jo täältä, mutta en ainakaan löytänyt

    Tuntuu olevan melko yleinen ongelma, että tärinä aukaisee pultit ja "akunkenkä" pääsee irtoamaan->matka katkeaa. Itse olen toistaiseksi välttynyt (kop kop...). Eikö tuo ongelma olisi poistettavissa Nord-lock prikoilla ?
    Itse en ole koskaan tuollaisia käyttänyt missään, mutta käsittääkseni pitäisi juurikin olla idioottivarma ratkaisu. Vai onko nuo jotenkin äärimmäisen tarkkoja kiristysmomentista ja akut usein hankalassa paikassa ettei momenttiavaimella mitään asiaa ?
    Muuan vanhaa Jopen rallia lainatakseni, ennole koskaan kuullukkaan, mistäs sitä semmosia ostaa saa... ei taija ihan puuilosta irrota?
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
Sivu: 136 / 145:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3686126134135136137138 ... ViimeinenViimeinen