Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Olisiko joku aiempi asentaja voinut onnistua saamaan kompuran säiliöön kondensoituneet vedet mukaan? RH100% 20C° lämpötilassa tekee 17.3g/m^3 vesipitoisuuden. Mitä se säiliö nyt on, pari desiä, yhdellä täytöllä sinne ei vettä kovin paljoa saa.
Tuumailin että varmuuden maksimoimiseksi voisi täyttöletkuun ruuvailla purkin jonka sisällä olisi kosteudenpoistoainetta, vaikka tollasta:
https://www.motonet.fi/tuote/ax4-kos...oduct=50-00609
Jos sillä nyt sitten on ylipäätään mitään merkitystä.
SF 1098S
MTS V4S Sport
Millähän olisi hyvä liimailla sitä "lämpösuojamattoa" jota käytetään suojaamaan katteita jne. putkiston lämmöltä ? Alunperin ollut liimattavaa mattoa ja nyt irronnut vähän "etu"nurkasta. Varmaan veden, hiekan ja viiman yhteistyöstä. Ajattelin että voisi liimata takaisin ennenkuin irtoaminen etenee.
Onkohan noilla tiivisteaineilla (Permatex Supra Grey/Copper, Reinzosil jne) jotain liimaavia ominaisuuksia ?
^ Kyllä kai siihen foamiin tarttuu aika monikin liima mutta ehkä oleellisempaa on selvittää mitä muovia katteesi ovat. Luultavasti ABS-muovia jolloin sellaiselle käypäinen liima. Öljy, hiekka yms. tietysti putsaten pois ensiksi ja rasvanpoisto liimattavalle alueelle. Helpoin on kylläkin repiä koko foami pois. Tuleeko lämpövauriota, ehkä / ehkä ei.
E. Olikin matosta kyse. En noita tiivistemäskejä ite lähtis tuohon kokeileen.
Kronoby Racing Team
^ Alumiinia tai RST varmaan. Edelleen oleellisempaa on se mikä liima tarttuu siihen katteeseen. Aluun ja rosteriin ottaa kyllä liima kiinni. Jos ei liimaukseen luota niin voihan sen varmistaa popniiteillä. Jos sitä levyä liimaa niin kannattanee vetää sauma kokonaan ympäri ja vaikka useampi sisäkkäinen sauma (yhtenäinen pötkö/vana) koska muuten sinne pääsee hiekka, vesi yms. väliin.
Kronoby Racing Team
Käykö veneterva estämään teräspultin jumiutumista alumiinissa? Kun muistaakseni kuparitahna edistää galvaanista korroosiota edm. kohteessa eiksnii?
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Käviskö halpa vaihturi eli alumiinitahna?
https://www.biltema.fi/autonhoito/vo...0-g-2000017188
ZX-9R -95
Ex YZF 750 R -95
Ex FZR 1000 -92
Ex FZS 600 -01
Ex XJ 900F -93
Ex XJ 600 S Diversion -96
Kukahan nää mutkat oikein määrää..
En pääse kaupoille kun auto on pukeilla. Tervaa on kotona. Ei ehkä se paras optio mutta sillä mennään mitä kotona on jos ei aiheuta lisää vaikeuksia.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Tietääkö joku saako jostain tietystä kaupasta tms vielä tilattua e27 kannalla joko pienellä pallolla taikka sitten sillä tattiheijastimella 40w hehkulanka taikka halogen polttimoita? Olis niin kiva vielä saada toi wanha laavalamppu elvytettyä muttakun se ei LED polttimolla hirveesti mitään tee... Briteistä esim näyttäis saavan mutta voiko niitä tänne enää tilata? Vai pitääkö siihen askarrellapaskarrella itte joku vastus...
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Näyttäis niitä ainakin Finnparttialla olevan. Ovat sähkötukku, mutta myyvät kyllä kuluttajallekin. Minimierää en heti bongaa tuosta.
https://www.finnparttia.fi/Lamput/Hehkulamput/E27
Edit. Toimitusehdoissa 100€ alv0 minimiosto, eli se siitä jos ei ole muutakin ostettavaa.
Edit 2. Jos kannan saisi vaihdettua niin saatavuutta olisi Clasulla. https://www.clasohlson.com/fi/Uunila...-NASC/p/34-898
Jaa eipä muuten ole tullu mieleenkään vaihtaa sitä kantaa... Perskeles täytyypä sitten tehdä se, el-ti asentajan koulutus löytyy eikä kahta johtoa oikeen perus ummikkokaan väärin saaTarviipa kaivaa se tuolta ylähyllyn uumenista ja kattoa sitä rakennetta mut eiköhän tuo melko helpolla vaihdu!
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Meniskö toi sinne?
https://www.inkclub.com/fi/fi/Valais...CABEgJuBPD_BwE
Samalla toimijalla on pikkukuvulla mutta vaan 18 W
FJR -17
Oi! Kiitokset tästä tarvii tilata muutama!
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Joo se meni jotenkin niin että ensin kiellettiin ne himmeät hehkulamput joissa mattavalkoinen pinnoitus kuvun sisällä, sitten kiellettiin hehkulamput ja tilalle tulin nämä hehkulamppujen sisään asennetut halogeenit joissa tehot vähän pienempiä kuin hehkulampuissa tyyliin 25W->18W, 40W->32W tai jotain sinnepäin. Nekin näköjään loppumassa jossain vaiheessa. Jännityksellä odotan miten saa saunan valon (perinnevalo katon rajassa) kestämään kun hehkulamput loppuu kokonaan.
FJR -17
Nelikymppinen hehku sinne pitäs joo saaha, en tiedä säteileekö tommonen halogeeni sitten kuinka paljon vähemmän lämpöä mutta eiköhän se tuolla vielä henkiin saada vaikka sitten hiukan verkkaisemmin.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Jos ei löydy niin mulla on jotain lamppuja varastossa, mahdollisesti jopa tuota.
Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. Moto Guzzi Nevada, Ex VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
Noniin iso kiitos itse kullillekin avusta, paikalliselta Tokmannilta löytyi e14 lampunkanta huimaan 1,49 hintaan, se oli ihan kakun pala vaihtaa lampun runkoon siinä ei menny kun muutama minuutti, ja Valomajasta löytyi 40w e14 pienikupu perinteisiä hehkulankapolttimoita joita tilasin kymmenen, enköhän mä taas oo kyllästyny koko lamppuun kun noi on kaikki poltettu![]()
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Aina nämä jarrujen ilmaushommatKaverin poika osti "uuden" mopon ja takajarru ei toimi. Oli kuulemma ostettaessa ottanut vähän kiinni ja nyt ei yhtään. Epäilen vahvasti em. väitettä. Joka tapauksessa nestesäiliö oli tyhjä. Lisäsin nestettä niin sylinteri vuoti kuin seula->uusi sylinteri. Ilmatessa nestettä ei häviä sylinterissä mutta tulee kyllä satulasta ulos (ikiliikkuja?)
Nyt olen kaikkeni yrittänyt eli;
- ilmannut satu irti ja ylhäällä.
- Pyöritellyt satulaa ja ilmannut.
- Ilmannut satulan banjosta (kaikki tiivisteprikat vaihdettu uusiin).
- Purkanut satulan, kiillottanut männän ja laittanut glidexiä tiivistepinnoille
- Ilmannut alipaineella
Ei auta ei. Jossain vaiheessa sain sen verran painetta satulaan, että mäntä liikkui 1-2mm ulospäin mutta ei sen enempää. Maanantaina sitten uusi satula, mutta onko mitään niksejä enää olemassa ?
Nämä teinien villitykset on kyllä aivan pärseestä. 2h käytin poistaessa niitä jotta vehkeestä saisi jotenkin ajokelpoisen. Esim. jarruletku on vaihdettu teräspunosletkuun joka on noin 10-15cm liian pitkä ja vedetty kiepille. Tosin senkään suoristaminen ei auttanut. Mopo on Aprilia SX 50 jos siitä on iloa.
Kun kerran poljinsylinteri on vaihdettu, yksi potentiaalinen ongelma voisi olla vääränmittainen välitanko tai sen säätö. Eli että mäntä ei milloinkaan palaa lepotilaansa, jolloin neste ei myöskään pääse vapaasti valumaan säiliöstä jarrupiiriin tai takaisin säiliöön. Jos tuo yksityiskohta ei pelaa, niin jarrusta ei tule lainkaan toimivaa, tai jos jarrun saakin henkiin niin se hirttää lämmetessään kiinni. Tähän ongelmaan viittaa myös tuo että neste ei ilmatessa vähene säiliöstä.
Kokeilin myös niin, että poljin ei ollut ollenkaan kiinni eli pumppasin vaan suoraan siitä "tangosta" eikä auttanut. Tankoa piti kyllä lyhentää jotta sai sopimaan, mutta mitä itse pähkäilin asiaa niin sen ei pitäisi (?) vaikuttaa kun liikerata on yhtä pitkä.
Tämä on sen verran mysteeritapaus että tänään vaihdetaan uusi satulaJos sittenkään ei toimi niin sylinterissä pakko olla jotain vikaa. Harmi kun en ehtinyt sanoa, että ottaa uuden letkun samalla. Hankala ilmattava ylipitkällä teräspunosletkulla joka "notkeudesta" päätellen on hinnat alkaen mallinen yleisosa.
Tällainen kysymys, että kun tänään säädin pyöräni takaiskarin sekä keulan esijännitystä jäykemmälle, niin voiko nämä säädöt jättää jäykemmälle vai pitääkö ne palauttaa tehdas asetuksiin ajon jälkeen? Keulan säädöt palautin varmuuden vuoksi.
Olen tähän asti aina ajanut tehdas asetuksilla ja nyt, kun laitoin takaiskarin 4:sta - 5:n (7:n asti voi säätää jäykemmälle) ja keulan 3:sta - 2:n ja myöhemmin 1:n (nollaan asti voi säätää) niin vaikutus oli mielestäni aika suuri. Keula ei vaappunut / huojunut ollenkaan, kun tuli mutkasta ulos (yleensä on vaappunut) ja muutoinkin meno tuntui jämäkämmältä. Nopeusmittarin viisarikin näytti jotenkin olevan eri kohdassa, kuin yleensä (en tiedä onkohan se mennyt rikki). Vaikuttaako esijännityksen säätö miten paljon asiaan vai olenko kuvitellut kaiken?![]()
Jaa...