Sivu: 126 / 145:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2676116124125126127128136 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 3751:stä 3780:een 4345:sta
  1. #3751
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Aloittaessa monesti asetan aluksi sen verran löysän momentin että naksahtaa helposti (kolmannes tai puolet lopullisesta).
    Tässäpä ei ollut tuolla väliä: nollamomentilla yhtäpuuta. Kai siellä on jotain rikki.
    Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. Moto Guzzi Nevada, Ex VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
  2. #3752
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Löysään avaimen joka kerta käytön jälkeen. Eos onko merkitystä mutta eipä ainakaa jousi kuoleennu.
    On merkitystä. Ne kuuluu säilyttää löysättyinä. Töihin hommattiin joskus Stahlwillen jotakin spesiaalimomenttiavaimia, kun niitä ei tarvitse löysätä. Yhtä ainoaa hommaa varten ja sitä tarvitaan joka päivä moneen kertaan, niin ei ole järkeä ruuvata koko ajan.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  3. #3753
    Nowittu. Taas oppi uutta. Enpä muista käyttöohjeistakaan moista lukeneeni. Täytyypä löystää molemmat kun pääsee kotio.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  4. #3754
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    10Nm on niin pieni momentti, et ainakin mun tarkuusmomenttiavaimes (1/4"), saa korva ja näpit olla takkana, et huomaa sen "naksahduksen".
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
  5. #3755
    Varttiräikkä ja kolmisormiote räikän rungon ympäriltä on riittävä alle 20Nm kiristyksissä...

    Mutta asiaan.
    Kannattaa lukea ne momenttiavaimen käyttöohjeet. Jos siellä sanotaan, etä käytön jälkeen tiukat pois, niin se kannattaa tehdä.
    Jos eka pulttimutterin kohdalla tuntuu jänskältä, niin momenttiavain ruuvipenkkiin ja kokeilu.
    Se on paljon halvempi kuin helicoil-kierre nokka-akselipukkiin.

    Itse olen niin herkkä aiheelle, että aina kierrän räikkämallista momenttiavainta pari-kolme napsua taaksepäin ennen kuin seuraavaa pulttimutteria momenttiin alan asettamaan. En tiedä miksi, mutta oma maalaisjärki sanoo, että vapautan sen aiemman momentin.
  6. #3756
    Tarvin momenttiavainta siksi että mulla pienet pultit tulee muuten helposti kiristettyä yli ja isot jää sitten löysälle. Näppituntumaa ei oikein pääse kehittymään kun aika harvoin tarvii. Ja johonkinhan sitä pitäisi verrata.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  7. #3757
    Jos vähänkin arveluttaa, niin momenttiavain.

    Itse käytän momenttiavainta uusien arvojen kohteessa.
    Jos taka-akselin momenttin on 150Nm, niin se on helppo, koska 20-30Nm ylimääräistä ei riko paikkoja ja 20N, alle riittää.
    Parin kerran jälkeen saman tiukkuuden saa vääntävarrella. Toki, jos epäilee, niin ehdottomasti momentoavaimella.

    Jos taas nokka-akselin pukki on 29Nm, niin se on 30Nm, mutta ei juurikaan enempää tai vähempää.
    Siksi momenttiavain.
  8. #3758
    Muistan Benellin kanssa kun jouduin mm kytkinkopan kierteistä helicoilaamaan aika monta edellisen turakin toimesta. Normaalisti M6 pultin momentti on ollu 10Nm mutta koska siinä oli titaanipultit jossain helvetin pehmoisessa alumiiniseoksessa oli momentti 8Nm ja senkin saavuttaminen tuntui parin kierteen kanssa siltä että josei nyt naksahda niin tää antautuu... siinä se koppa on vielä silleen pöljästi että tiivistepinta on viistossa pultteihin nähden eli koppa peittää takaa enemmän kuin edestä. Miksi? Kuule kysy herra Benelliltä...
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  9. #3759
    Lainaa s151669 kirjoitti Katso viesti
    Pieni kysymys, aihe: Momenttiavaimet: Miksi musta tuntuu että momenttiavaimella on tullut rikottua enemmän paikkoja kuin sormimomentilla ?

    Vastaus: no kun se avain ei toimi. 1/4" kara ruuvipenkkiin kiinni, momentiksi joku 10Nm ja kahvasta kääntö. Ensin alkaa luistaa ruustukin pyörivän jalustan lukitus, sitten leuat kääntyvät toisiinsa nähden oikealle ja vasemmalle, seuraavaksi olisi varmaan kuulunut NAKS kun kara katkeaa. Mutta avain ei naksahda.

    No, onhan mulla nyt hyvä pitkävartinen 1/4 karan räikkäavain Vai haluaako joku jäynätä kaveriansa ? No ei kai niin ilkeä saa olla
    Ei ole kummoinen tuo ruuvipenkkikään...
  10. #3760
    Mittariin tuli 40000. Ekat jäykät lenkit bongattu ketjusta. Saattaa olla jopa orkkis, varmasti ajettu ainakin 10000.

    No, tuota tuskin saa elvytettyä mutta kauankos sille voi arvioida vielä kestoa ? 100km ? 500km ? Miten antautuu ?

    Tokihan sen uuden paketin haen kunhan ehdin mutta...
    Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. Moto Guzzi Nevada, Ex VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
  11. #3761
    Lainaa s151669 kirjoitti Katso viesti
    Mittariin tuli 40000. Ekat jäykät lenkit bongattu ketjusta. Saattaa olla jopa orkkis, varmasti ajettu ainakin 10000.

    No, tuota tuskin saa elvytettyä mutta kauankos sille voi arvioida vielä kestoa ? 100km ? 500km ? Miten antautuu ?

    Tokihan sen uuden paketin haen kunhan ehdin mutta...
    Kestosta paha sanoa, voi hyvinkin kestää vielä vaikka kuinka pitkään. Kuluneeseen ketjuun tulee myös sivuttaisväljyyttä mikä altistaa ketjun paikaltaan putoamiselle mikä voi johtaa kipeisiinkin seurauksiin. Ja muutenkin kovin kulunut ja venynyt ketju aiheuttaa ylimääräisiä rasituksia voimansiirrolle eli kannattaahan nuo ajoissa vaihtaa.
    Honda CBR1000RR Fireblade
    Yamaha YZF-R6R (ex)
    Suzuki GSX650F (ex)
    http://mopollasuohon.blogspot.com/
    https://www.youtube.com/@Qassu78
  12. #3762
    Jatketaan ketjuasiaa:
    Hyllystä paikallisesti (Storm/Motonet) näköjään löytyy DID kolmeen eri hintaan, JT tai RK. Rattaat on kaikki JT:tä. Mitään käytännön eroa ?

    Ja entäs ne välitykset ? Jotenkin ehkä houkuttaisi piikki vähemmän takarattaaseen niin putoaisi cruisailukierrokset. Tai sitten siirtyy välityssuhteet just väärään kohtaan mutkateitä ajatellen

    Pyörä tosiaan VZ800
    Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. Moto Guzzi Nevada, Ex VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
  13. #3763
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa s151669 kirjoitti Katso viesti
    Jatketaan ketjuasiaa:
    Hyllystä paikallisesti (Storm/Motonet) näköjään löytyy DID kolmeen eri hintaan, JT tai RK. Rattaat on kaikki JT:tä. Mitään käytännön eroa ?

    Ja entäs ne välitykset ? Jotenkin ehkä houkuttaisi piikki vähemmän takarattaaseen niin putoaisi cruisailukierrokset. Tai sitten siirtyy välityssuhteet just väärään kohtaan mutkateitä ajatellen

    Pyörä tosiaan VZ800
    https://www.gearingcommander.com Löytyykö tuoltas sun pyörän mallia, pystyy aika hyvin vertailemaan mitä tapahtuu erilaisilla välityksillä, riittääkö ketjun pituus jne. nopeus per kierrokset vaihteella.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  14. #3764
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    https://www.gearingcommander.com Löytyykö tuoltas sun pyörän mallia, pystyy aika hyvin vertailemaan mitä tapahtuu erilaisilla välityksillä, riittääkö ketjun pituus jne. nopeus per kierrokset vaihteella.
    Löytyihän se.

    Lopputulos: -1 taakse ei vaikuta käytännössä yhtään mitään. Taitaa olla tehtaan setien kohdalleen miettimä tämän tyylisessä papattimessa.
    Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. Moto Guzzi Nevada, Ex VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
  15. #3765
    Lainaa s151669 kirjoitti Katso viesti
    Löytyihän se.

    Lopputulos: -1 taakse ei vaikuta käytännössä yhtään mitään. Taitaa olla tehtaan setien kohdalleen miettimä tämän tyylisessä papattimessa.
    Monesti näyttää menevän suhtella 1edessä isompi vaikkutta saman kuin 3 takan pienempi
    onkos se yhden 1 edessä isontamisen vaikutus jo liikaa,
    vai jostain muusta syystä pois laskuista ?
    2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
    2013Joensuu 2X1Maili
    2013Lappenranta S7X1Maili
    2014Lappenranta S 6X1Maili
    2015Halli6X1Maili
    2015Lappenranta K 17X1Maili
    2015Kauhava17X1Maili
    2015Räyskälä27X1/4Maili
    2015Lappenranta S 3X1Maili
  16. #3766
    Lainaa 1340R86 kirjoitti Katso viesti
    Monesti näyttää menevän suhtella 1edessä isompi vaikkutta saman kuin 3 takan pienempi
    onkos se yhden 1 edessä isontamisen vaikutus jo liikaa,
    vai jostain muusta syystä pois laskuista ?
    Mallasin mä silläkin. Oletin että olisi tullut isompikin ero mutta ei. Noin niinkuin esimerkinomaisesti kierrokset satasen vauhdissa on vakiona graafista katsottuna 3900 ja eteen +1 olisi viivan leveyden verran vähemmän, jotain 50 kiekan verran. Vähemmän merkitystä kuin olisin olettanut joten vakiolla mennään.
    Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. Moto Guzzi Nevada, Ex VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
  17. #3767
    Ihan ku ottaa järjen käteen, nii ei tarvi laskureitakaan.
  18. #3768
    Hampaiden lkm vaikutus menee ihan %-laskuna.

    Edessä vaikkapa 15 -hampaisesta siirtyen +/- 1 hammasta about vaikuttaa saman kuin takana 42 -hampaisessa 3 hampaan muutos
  19. #3769
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Suzukigsx kirjoitti Katso viesti
    Ihan ku ottaa järjen käteen, nii ei tarvi laskureitakaan.
    Heitäs äkkiä kaava millä laskee ketjun pituuden muutoksen lenkkeinä kun laittaa vaikka +1 ja -2 piikkiä, voisin ottaa talteen niin ei tarvi aina klikkailla tota aikaisemmin mainittua linkkiä.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  20. #3770
    ^Ketjun peittoaste rattaalla on noin puoli kierrosta, joten eikö 2 hampaan muutos tiedä 1 lenkin verran?
  21. #3771
    Lainaa s151669 kirjoitti Katso viesti
    Löytyihän se.

    Lopputulos: -1 taakse ei vaikuta käytännössä yhtään mitään. Taitaa olla tehtaan setien kohdalleen miettimä tämän tyylisessä papattimessa.
    Minulla oli edellisessä 1200 banditissa - 6 piikkiä takana, niin se olisi ollut + 2 eteen. - 6 piikkiä taakse tiputti kierroksia kaikilta vaihteilta n. 500 rpm eli ei kovin paljon, mutta kyllä sen jo huomasi matka-ajossa motarilla ja muutenkin. Yhden lenkin taisin ottaa ketjusta pois.
    Jaa...
  22. #3772
    Ja sitten taas tälläinen WTF-hetki. Olin jo viittä vaille lähdössä osia hakemaan mutta siirtelin sitten mopotia edestakaisin että missäs ne jäykät lenkit luuraa. No ei näy ei. Viimeksi ei ollut mitään epäselvää.

    Taitaa mennä tihennetyn rasvauksen ja seurailun kanssa toistaiseksi. Osat varastoon ja vaihtaa syyssateitten aikaan.

    Pitää vissiin välttää pään raapimista ettei tule tikkuja kynsien alle.
    Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. Moto Guzzi Nevada, Ex VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
  23. #3773
    onko ketju venynyt?
    Jos kireyden säädössä riittää vielä säätövaraa niin en olisi hirmuisen huolissani
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  24. #3774
    Lainaa TIJ kirjoitti Katso viesti
    onko ketju venynyt?
    Jos kireyden säädössä riittää vielä säätövaraa niin en olisi hirmuisen huolissani
    No en ole _mitalla_ tarkistanut - mutta samanlaisella kaarella se on kuin aina. Speksin mukainen 2-3cm väljää sivutuella. Ei säätötarvetta.

    Kai se sitten on kovaa ajoa vaan.
    Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. Moto Guzzi Nevada, Ex VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
  25. #3775
    Sain takanostimelle nostaessa kipattua Aprilian kyljelleen, minkä johdosta jarrukahvan pää katkesi 3 cm matkalta.

    Jarruttamista asia ei haittaa - ainoastaan visuaalinen haitta. Miten tuota voisi korjata?
  26. #3776
    Lainaa Mikeyx kirjoitti Katso viesti
    Sain takanostimelle nostaessa kipattua
    Aprilian kyljelleen, minkä johdosta jarrukahvan pää katkesi 3 cm matkalta.

    Jarruttamista asia ei haittaa - ainoastaan visuaalinen haitta.
    Miten tuota voisi korjata?
    Kahvan ehjään vaihtamalla,
    tai sitten pyöristää terävän katkemis kohdan villalla tms,

    hitsatakin voisi
    hioa ensin tuki lapulle molempiin paloihin kolon ja hitsauksen jälkeen siistä
    mutta aina siinä on mahdolisuus että kuitenkin sitten pettää ja otekahvassa on juuri siinä päässä tietenkin
    2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
    2013Joensuu 2X1Maili
    2013Lappenranta S7X1Maili
    2014Lappenranta S 6X1Maili
    2015Halli6X1Maili
    2015Lappenranta K 17X1Maili
    2015Kauhava17X1Maili
    2015Räyskälä27X1/4Maili
    2015Lappenranta S 3X1Maili
  27. #3777
    ^itse vaihtaisin kahvan jos ei puhuta jostain Pazzoista ne ei yleensä konkurssiin vie.

    Asiasta piikkilankaan eikös Naraku ole vissiin ihan tolkun merkki?
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  28. #3778
    Lainaa Mikeyx kirjoitti Katso viesti
    Sain takanostimelle nostaessa kipattua Aprilian kyljelleen, minkä johdosta jarrukahvan pää katkesi 3 cm matkalta.

    Jarruttamista asia ei haittaa - ainoastaan visuaalinen haitta. Miten tuota voisi korjata?
    jotkuthan maksaa lyhyemmistä kahvoista ihan rahaakin
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  29. #3779
    Nuorempana tuli noita katkottua sopivasti lyhyemmiksi etteivä kaatuillessa napsu. Pyöristin vaan päät. Sittemmin olen tavannut hitsailla palloksi päät niin menee kisakatsastuksista läpi, jotkut tekee palloja Plastic Paddingista tms.
  30.  
  31. #3780
    Tietääkös kukaan Etelä-Karjalassa hyvää MP huoltoa josta löytyisi myös talvisäilytys?
Sivu: 126 / 145:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2676116124125126127128136 ... ViimeinenViimeinen