Luulisi "vakiossakin" ilmansaannin riittävän, siirretään sitten kartiofilsu takaisin jos vaikuttaa siltä ettei. Öljyän sen kuitenkin liiallisesti ja ahdistaa enempi kun vakio..![]()
-04 GSX 750F
-17 Z900
LiFe:stä en osaa sanoa mutta noi omat LiFePO4 akut kyllä hyytyy pakkasessa. Toki lämpenevät ja alkavat antaa virtaa kun laittaa kuormaa päälle mutta siis hetken herutuksen vaativat.
Ja ainakaan Motonetin MTX:ää ei suositella pakkaseen:
https://www.motonet.fi/fi/tuote/9010...V-307Wh-MLTX7L
Hessu; Suzuki DL1000 + Sherco SE250 Factory + Husqvarna TE250
Ovatko AGM-akut jotenkin erityisen herkkiä itsepurkautumaan, kun esim Motonetillä on erityisvaroitus asiasta:
https://www.motonet.fi/fi/tuote/9010...P98xL56xK110mm
Vastaavalla perusakulla ei varoitusta ole:
https://www.motonet.fi/fi/tuote/9003...12V-3Ah-YB3L-A
Luulin, että AGM olisi enemmän sukua hyytelöakuille, joista ainakin itsellä on kokemusta normiakkua hitaammin itsepurkautuvina.
Vähemmän herkkä pitäisi olla itsepurkautumaan kuin vanhanliiton märkä akku
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Viikko sitten tuli Virosta uudet Exide ja Yuasa. Kummassakin mukana pitkät turvaohjeet, hapotusohje ja latausohje. Myös ohje seisonnassa tarkastaa jännite kerran kuussa ja ladata tarvittaessa. Ihan normihommaa. Akku ei tykkää seisoa vuosia koskematta.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Onko noviisille iso homma purkaa hornetista kaasuttimet pois, auki ja putsata? Talvisäilytyksen jälkeen käy kolmella, vasemmanpuoleisin pytty ei lämpene. Satunnaista hurahdusta kuuluu, että yrittäisi neljällä käyntiin. Bensa haisee, joten toisaalta liekkö tuo kaasariongelma vaan tuo vanha bensa joka ei enää pala kunnolla (viime elokuussa/syyskuussa tankattu, ja syksyllä stabiloinnit mukaan).
Varmaan eka kannattaa dumpata vanhat bensat pois ja pistää uudet tilalle ja aloittaa sillä. Kaasareissa jossain kohti varmaan kohokammion "drain plug" että ne saa tyhjäksi?
Mitähän kaikkee tuossa kannattaa varata jos tuon pistää osiksi, tiivistesarja ja mahdolisesti imukaulat? Synkkauskin kai pitäis tehdä...
Hornet 600 -99
Myydään vieläkin NSR125 -03
Oireet hieman viittaisi siihen, että yhden kaasarin neulaventtiili vuotaisi.
Eli ota aluksi ilmanputsarin kotelo pois ja kone käyntiin. Jos neula vuotaa, niin näet ko. kaasarin kurkusta bensavanan nousevan luistinneulan rei'ästä ja menevän imuilman mukana moottoriin.
'Vanhalla' bensalla ei ole asian kanssa mitään tekemistä.
Jos käyt purkamaan itse, niin pistä merkille erityisesti tyhjäkäynnin säätöruuvissa olevat prikka+tiiviste. Pura mieluiten lattiatasolla, jotta mahd. putoavat osat eivät pompi kauemmas.
Mun pitäis kytkeä tuohon Hondaan kahvalämppäreiden rinnalle navigaattorille sähköt. Mikä olisi kätevin tapa, jotta ei virta ole kokoajan päällä ja syö akkua tai katkasijan takana, joka unohtuu tietysti ja taas on akku kaputt?? Nyt kahvalämppärit on kytkimen takana suoraan kiinni akussa. Haluaisin muuttaa nämä silleen, että virta kytkeytyy, kun avaimesta kääntää.
Onkohan tuon ikäisessä ACC -virtalähtöä ja jos ei, mistä kannattaisi ottaa heräte niin, ettei tartte silpoa alkuperäistä johtosarjaa?
Olen melko käsi näissä sähköhommissa, mutta ajattelin nyt ainakin yrittää itse. Palokunta sitten varmaan kertoo kannattiko??
Triumph Thunderbird 1700 -10
Yamaha FJR 1300 -13
Suzuki "SolluSuitsa" PV 50 -86
USB-liittimissä tärkeää että on virtalukon takana, ottavat tehoa vaikka ei mitään liitettynä ja akku hupenee varmuudella seisoessa.
FJR -17
Itse tykkään siitä, että USB:sta saa virtaa koko ajan. Tällöin voi kahvi- tai ruokatauon tms. aikana latailla sillä vaikka kännykkää, kypäräpuhelinta tms. USB-ladattavaa laitetta Toki USB vie virtaa hiukkasen koko ajan mutta em. asian vuoksi laittaisin sen mieluummin erillisen katkaisimen taakse, josta voi tarvittaessa kytkeä USBin pois päältä pidemmän seisonnan ajaksi.USB-liittimissä tärkeää että on virtalukon takana, ottavat tehoa vaikka ei mitään liitettynä ja akku hupenee varmuudella seisoessa.
-- Brake later and open the gas earlier --
panee sen usb ulostulon parkivalon piuhaan saa virrat muuten pois ja avaimen, mulla siinä usb ja tupakansytytin virran ullostulossa kiinalaisessa myös oma katkaisija ja oma sulake. jaa olikin jo mainittu toi parkkipolttimo
Tyhmä kysymys, eli siis se kaasarin neulaventtiili jää vuotamaan jonka pitäisi mennä kiinni sen kohon avulla?
Onkohan tuossa tarve purkaa atomitasolle tuo jos ongelma on tuo, vai riittäneekö että ottaa koko paketin irti ja putsaa tuon neulaventtiilin/tarkistaa kohon kunnon... On aika monta liikkuvaa osaa tuossa kapineessa jos meinaa itse purkaa atomeiksi. Kohokammion tiivisteet varmaan kannattaa näissä vaihtaa aina uudet kun purkaa?
Tuolta kohokammion kautta ilmeisesti saa nuo suuttimetkin irti, pitäsköhän nekin samalla putsata kaikista kaasareista vai antaako olla "don't fix it if it's not broken".
Viimeksi muokannut: yyri; 18.04.2023 klo 20:17.
Hornet 600 -99
Myydään vieläkin NSR125 -03
^Juuri siitä neulasta on kyse.
Mutta varmista asia ensin edellä mainitulla kokeella.
Joo pitää tuo tehdä! Ilmotan mitä sieltä löytyy. Jos tuo on ongelmana, niin pitää sitten katsoa mistä noita tiivisteitä ja mahdollisesti neulaventtiiliä pistää tilaukseen. Samahan ne sitten on kaikkiin vaihtaa samalla.
Hornet 600 -99
Myydään vieläkin NSR125 -03
Talvella suoritettu penkin täytteitten lisääminen tuotti mielenkiintoisen ongelman. Peileistä ei näe mitään, jäävät liian alas ja keskelle. Tulee jumppaa kun vetää selkää mutkalle ja takaisin suoraksi.
Miten hitossa tuollaisia Marauderin peilejä säädetään ? Peilin liitoskohta varteen on kiinteä. Alapäästä voi teoriassa kai kääntää vartta eteen tai taakse mutta tuntuu sekin ruostuneen kiinni - eikä tunnu siltä että siitä mitään iloa olisi vaikka liikkuisikin. Johtopäätös: ei mitenkään ?
Siirtopalat ?
Tarvikepeilit ?
Suosituksia / haukkuja biltema/motonet/storm/jokumuumikäkänädä -linjalla ?
Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. Moto Guzzi Nevada, Ex VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
Tuollaiset laitoin Savageen kun alkuperäisistä ei nähnyt mitään. Kotimaassakin olen noita nähnyt myynnissä, mutta silloin oli reilusti kallimmat kuin täti Louisilta postikulut huomioiden.
2x HD, 2x Savage
Kiitos tästä - sillä: Täti Louisin kuvissa oli mitat. Joiden mukaan noissa nykyisissä peileissä oli jopa suurempi ulottuvuus kuin tarvikkeissa. Jatkopalat taas oli rumia kuin maksalaatikko. Siispä - purkaa, putsaa, rasvaa, nitkuta, putsaa, rasvaa, kasaa, säädä - ja kas: tunnin jälkeen peilit säätyy taas ja niistä näkee. Oletettavasti sitten vastatuuleen ajaessa kääntyy peilit taakse, nimim. kokemusta on.
Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. Moto Guzzi Nevada, Ex VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
Pyörä mulle ihan tuntematon. Ostin talvella, kun halusin Bemarista eroon. Ei siis tietoa kahvojen merkistä/mallista, eikä selväst lue missään. Näkyi olevan katkaisija niille kuitenkin eli eipä niistä sen enempää. Se, mikä ihmetyttää, että näköjään jokaiseen katiskaan tungetaan noi lämpökahvat, vaikka kylmällä mopoilun on ihan persiistä.Jopa tossa Thunderbirdissä on lämpökahvat ja sitä kautta ihan paskat tupit.
Pyörää tutkiessa, penkin alta ihan pyörän takaa löytyi "jonkun" asentama rele, jonka tarkoitusta en ole pystynyt selvittämään, kun näyttää siltä, että laitelähtö menee alkuperäiseen johtosarjaan??? No, siinä mulla valmis rele, johon saa myös navin kiinni eli vaatii vaan pientä askartelua. Piuhan vetäminen tankin alta siististi taitaa olla isompi homma??
Testasin releen ja jopa käytettynä ostetun Navin telakoineen, ettei tule askarreltua sutena ja sitten homma ei toimikaan.
P.S. Tilasin kunnon johtoliitinpihdit, kun rupes jo etukäteen vituttamaan ne vanhat peltiset, joilla ei Abikoista tullut kuin sutta ja sekundaa. Nyt ei ole liittäminen ainakaan työkaluista kiinni.
Triumph Thunderbird 1700 -10
Yamaha FJR 1300 -13
Suzuki "SolluSuitsa" PV 50 -86
Siksi kun suomessa on aina kylmä mopoillaEnsin kärsit koko aurinkoisen päivän konttorilla, sitten pyyhkäiset töiden jälkeen ajelemaan. Päivän ainoa sadekuuro tulee toki silloin kastellen hanskasi ja sitten aurinko alkaa jo laskea ja lämpötila putoaa 15 astetta. Kotiin pääset nakit jäässä ja koppurana
Tuppien paskuus on makuasioita, itselle ainakin sopii paremmin noi vähän paksummat lämmitetyt kuin ohuet orkkikset.
Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. Moto Guzzi Nevada, Ex VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
Irroita releen ohjausvirtapiuha ja tutki mikä sähkölaite ei enää toimi niin selviää releen tarkoitus.Pyörää tutkiessa, penkin alta ihan pyörän takaa löytyi "jonkun" asentama rele, jonka tarkoitusta en ole pystynyt selvittämään, kun näyttää siltä, että laitelähtö menee alkuperäiseen johtosarjaan???
-- Brake later and open the gas earlier --