Kohteena 20 v vanha Jäspi Eco 17 -kattila, joka pitäisi saada pilkottua hieman pienempiin osiin ja pois pannuhuoneesta. Tarkoitus olisi ottaa verhouspellit, luukut, kierukka ja savuohjauspellit pois, ja sitten pilkkoa loppua sen verran, että jäljelle jää alle sadan kilon mötikkä haalattavaksi.
- millainen on laitteen rakenne kun ottaa pintapellit ja eristeet pois?
- onko puukkosaha vai iso rälläkkä suositeltava laite pilkkomiseen?
- vinkkejä kuinka homma olisi parhaiten itse tehtävissä?
Tein joitain aikoja sitten ko. rungon vaihdon SRADille. Runko eBayn kautta ja osat siihen kiinni. Hiukan on mennyt vettä sillan alta joten detailjit on huonosti muistissa, mutta ei siinä mitään sen ihmeellisempää ollut, seuraavalle ostajalle meni vanha runko, joten kolaroimattomuus oli helppo todentaa. Vaihdetun rungon hankintakanava tai suoruus ei katsuria kiinnostanut.
2.11.2012, rookie94: Ei maailmanmestaruus tarkoita että on huippukuski.
Honda VFR 750F -93
EX: Suzuki GS500M Katana -81
EX: Yamaha XS400 -82
Ei eksyvä tietä kysy
Viimeksi muokannut: Banaani120; 20.06.2022 klo 21:08.
Sisälle suosittelen puukkosahaa. Terän valinta on kaikki kaikessa ja kun löytää sopivan niin menee melko kivuttomasti kunhan puukkosahassa on riittävästi tehoa. En valitettavasti muista mikä terä toimi hyvin 3mm levyyn.
Yllä oleva toimi 3mm säiliöön, mutta kattilassa on enemmän mutkia matkassa eli on varmaan hieman tuskaisempaa.
CBR1000RR - radalle & kadulle
^ilmeisesti homma menee niin, että mitä paksumpi levy, sen harvempi terä?
Tiheä teräkselle tarkoitettu terä, harvemmat on alumiini/muovi/puu teriä. Varaa sitten paljon teriä koska niitä tulee kulumaan. Vaihtoehtona rälläkkä ja 1mm paksu laikka joka on tehokas paloitteluun.
Kylätason kurapyöräilijä.
Itse pilkoin vanhan kattilan ja öljysäiliön ( 3m3, paikalleen hitsattu levyistä). isolla rälläkällä.
iso kasa teriä meni ja savu oli mahtava ( hengityssuoja tarpeen, mielellään kunnollinen savunpoistokin hormiin tms)
Yritin kunnollisella puukkosahalla mutta nopeusero oli niin iso että päädyin isoon rälläkkään. Pienellä ei kannata edes harkita.
Se pitää muistaa, että rälläköinti on tulityötä, mutta sahaaminen ei ole.
Niin?
"Tulityökorttia® ei myöskään tarvitse henkilö, joka työskentelee palovaarattomilla työmenetelmillä tai vakuuttamattomissa kohteissa tai on yksityishenkilö, joka tekee tulityötä ei-ammattimaisesti, esimerkiksi harrastuspohjalta. Näissäkin tilanteissa tulee muistaa toimia paloturvallisesti ja pelastuslain vaatimusten mukaisesti. "
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Suzukin katteisiin muoviniittejä hakusessa. Saakohan näitä Suomesta järkevään hintaan, Suzuki varaosana vähän turhan arvokkaita muovirillukoita. Tällaisia siis:
https://www.ebay.com/itm/28441191999...3ABFBM1Ije-LFg
Tiedän, että Motonet myy samantapaisia mutta ne on sellaisia, jossa niitin keskiosa pitää vetää ulos, jotta niitin saa pois. Nämä mitä haen, ovat sellaisia, joissa niitti irtoaa, kun keskiosan painaa sisään.
-- Brake later and open the gas earlier --
Tsekkaa dutyhook. Nettikauppa Virossa.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Meillä vietiin maalämpöasennuksen yhteydessä saman kokoinen kattila kokonaisena ulos. Oli ammattimainen purkuporukka tekemässä ja sanoivat ettei pilkkominen sisällä kannata jos mitenkään saa ovesta mahtumaan. Kakkosnelosista ramppi sisälle ja siitä eteenpäin pumppukärryllä. Vähän oli hankalaa, kun tilaa oli vain muutama milli kummallakin puolella pannuhuoneen karmeissa, mutta kahdestaan saivat kattilan ulos alle vartissa kun muu oli ympäriltä purettu
2x HD, 2x Savage
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
Romix ja esimerkiksi Spareto (löytyy "Upholstery Clip" tai jos lisää tuotekoodin alkuun ROM). Suzukin katteisiin sopii mm. B22085 (09409-06314-5PK), B24649 (09409-08308-5ES), B23143 (94479-35F00) ja B16782 (09409-07333).
Alkuperäiset ovat Nifco:n valmistamia. Eivät nuo halppisklipsit ole samaa puuta, eli OE voi olla materiaalin puolesta PA66:sta kun halppis on POM:a, eli se ei kestä niin hyvin. Kalliita eivät ole Nifconkaan tuotteet, mutta myyntierät ovat tietysti teollisuuteen tarkoitettuja.
K&N vaparisuodattimen pesu ja öljyäminen. Mitä aineita olette käyttäneet? Onko K&N omalle puhdistussetille hyviä vaihtoehtoja?
-- Brake later and open the gas earlier --
Viimeksi muokannut: Zuba; 04.07.2022 klo 16:38.
Honda GL1800 -06
Vanhat: VF750C, GL1500C
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
On sille vaihtoehto. Kertakäyttöinen paperisuti. Aivan ihana!
Vittuku tommonen keksittäis kurapyöräänkin, toimiva siis. Sais maksaa sen 15€ kpl.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Kiitos tarjouksesta. Harmi mutta ehdin jo ostaa tuon K&N setin.Mulla taitaa olla ylimääräinen K&N:n oma pesuaine. Joutas hyllystä pois kuleksimasta.
Tuo öljy lienee tärkeämpi tekijä. Internenit viisaus kylläkin kertoo myös ATF-öljyn siihen kelpaavan mutta tässä paikkaa varmaan parempi käyttää tuota orkkista. Se ei ole edes kallista. Pesuun kelpaa varmasti vaikka astianpesuaine.
-- Brake later and open the gas earlier --
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Veikkaan, että juurikin tästä on kyse.ATF ja K&N öljy ovat kumpikin punaisia, joten siitäkö lie tullut mielleyhtymä.
-- Brake later and open the gas earlier --
Onko kellään täällä kokemusta/varmaa tietoa kestääkö "helicoil" tyyppiset korjauskierteet pakoputken pinnapulttien kierteissä (kuumasyklit, tärinä...) Mulla on nyt semmonen tilanne että toisessa reiässä on nyt kahteen kertaan irrottaessa katkottu pultinjämä joka ei jumalauta hievahdakaan millään kiroilun määrällä, ja toisessa näyttää olevan puoleenväliin asti kierre korkattu osittain niin tuli aate josko sinne vetäsis uudet jenkat molempiin kerta tommoinen Kraftmann:in "helicoil" satsi löytyy hyllystä valmiiks.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Ei varmaan vastaa kysymykseen, että kestääkö mutta testivideon perusteella vaikuttaa aika jämäkältä.
https://youtu.be/jknMrFOGMOQ
Lähetetty minun HD1903 laitteesta Tapatalkilla
Tarviipa väijyä tuo kohta. Toinen pohdinnan aihe oli että kestääkö kaksnelikolmonen loctite tuolla esiintyviä lämpötiloja.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91