Kaikki ajoharjoittelutapahtumia koskevat kysymykset sähköpostilla osoitteeseen ratavastaavat ät moottoripyora.org
Tjaa saatan kiertää ehkä ihan vaan oman mielenterveyden takia... Niin hullulta kun se ehkä kuulostaa sellaisen suusta joka on viettänyt viimeisen toistakymmentä vuotta tien päällä päivittäin siitä suurehkon osan kuorkin puikoissa mua stressaa ihan hitokseen ajaa helsingin keskustassa... Mannilla oli sentäs se isomman oikeus näki ruuhkan yli ja oli kohtalaisen turvassa, henkilöautolla ihan paiseessa puhumattakaan benellillä parin viikon päästä... Ajan mielummin missä vaan muualla kun sielä
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Reilut 3 ja puol vuotta pk-seudulla taksia ajaneena, ehdottomasti kehä 1 kautta.
Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
sinänsä reitti tuttu kun verkkokaupan varastolla rionkadulla rampannu aikoinaan mut tosiaan hiukka isommalla vehkeellä, sillä saa kummasti tilaa kun pistää vilkun päälle (ja lähestymät random suunnista ilman tarkkaa deadlinea) kierrämme siis keilarannan kautta, paremmat maisematkin
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Vaihdan takarenkaan, onko järkee irroittaa ketjut ja uittaa niitä vaikka lamppuöljyssä ja pestä ne siinä + voidella? Se menisi ehkä melkeen saman tien kun mopo on kuitenkin pukilla? Minkälainen harja siinä on hyvä? Näkyy biltemat kauppaavn harjaa sitä varten. Pyörimissuunnan voi merkata vaikka rautalangalla tai nippusiteillä.
Jos ei oo ihan hirveessä jankissa ja/tai pikalukkolla Tai muuten käytä swingiä irti niin ei kannata.
rengas kun on irti ja pukilla ketju on helppo putsata paikallaan. Wd-40 tai ketjun puhdistusainetta suihkasee ketjuun pikkasen ja rättiin kans pyyhkii sillä paskan pois. Ota puhas rätti ja toista kunnes on riittävän puhdas, sitten kuivaa sen rätillä minkä saa ja haluamasi voitelu aine perään.
Jos käyttää wd-40 niin jotkut voitelu aineet jne saattaa vähän roiskia alkuun, kun ei tartu kunnolla. Mutta tässäkin kohtuus auttaa.
Eturattaan kotelon kuitenkin käyttäisin auki samalla
<"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">
McJäykät
Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. Moto Guzzi Nevada, Ex VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. Moto Guzzi Nevada, Ex VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
En tiedä kerkeääkö enää, mutta paras reitti prätkällä on Hermannin rantatien ja Sörnäisten rantatien kautta Pohjois-Espalle ja siitä Lönkkaa pitkin sitten Hieatalahdenrantaan ja siitä satamaan. Koko matkan pääsee splittaamaan, niin ei kauheasti ruuhkat paina. Duunimatkana suunnilleen tota taittanut toiseen suuntaan, ei mene kuin reilu vartti Bulevardilta motarille. Toki silloin ei Lönkkaa ajeta, vaan pujotellaan toiseen suuntaan Punavuoren läpi.
1835
Autolla tällä kertaa liikkeellä joten varmaan kierretään, tod näk sama myös benellillä koska se on liki mahdoton saada vapaalle...
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Erikoista sinänsä. Ihan Bilteman 15W-40 -öljyllä rasvasin, luulisi ettei moottoriöljy vallan pitäisi kuivua. Vaan uskottava on.
Ainoan palan vein mitä oli, olisko se melkein A3:n kokoinen ollut. Varsinainen pala on luokkaa 4x12cm jotenVoipahan tehdä pari valmiiksi öljyttyä ja kuivattua kappaletta. Jos joku sattuu tarvitsemaan loput niin saa tulla kyselemään
![]()
Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. Moto Guzzi Nevada, Ex VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
Okei, sitten en tiedäkään kun tarkoitin ihan niitä suodatin öljyjäSe meinaan on ihan litkua, mutta päivän päästä sellaista "tahmeaa" Kyllähän moottoriöljytkin "kuivuu" mutta mielestäni aika hitaasti. Ehkä siitä sitten lähti "extrat" menemään ja hengitys avautui, mutta pääasia että toimii
![]()
IMG-20190628-WA0019.jpg Mikä reikä tuli pari tippaa öljyn tapasta kovan ajon jälkeen
Bmw f900xr
Tulppakuilun ränni?
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. Moto Guzzi Nevada, Ex VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.
Myytävää; <strong>https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912</strong>
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Jaahas. Vanhus kehitti uuden taudin. Nopeusmittarin neula heiluu kuin hullun mu... jne. Plusmiinus 20kmh pahimmillaan, joskus pysyy plusmiinus 2. Kierroslukumittarikin alkoi tekemään samaa.
Otin vaijerit käteen. Ei pykimiä, hyvässä rasvassa. Rasvasin kumminkin uudestaan jollain moly tjsp mustalla vaseliinilla. Nopeusmittarin vaijeri pyörii kuoressaan ihan nätisti, ainakin kun kuori on suorassa - käyttöasennossahan tulee kyllä mutkaa. Kierroslukumittarin vaijeri tökkii selvästi. Siinä onkin kuori pysyvällä mutkalla, liekö niin tehty vai vanhuuttaan jäykistynyt.
No, koeajolla ensimmäiset 10 minuuttia meni hyvin, sitten alkoi vatkaus.
Mitäs nyt ?
Parempaa rasvaa ?
Uudet vaijerit ?
Vikaa mittareissa ?
Ajaa tuolla nyt noinkin, pitää vaan kerätä osalistaa hollannikkaille talven pitkiä iltoja varten.
Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. Moto Guzzi Nevada, Ex VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
Itselläni Kawasakissa joskus mittarin vaijeri piti kovaa jurinaa ja lähinnä kylmemmällä ilmalla. Laitoin myös vaijeriin jotain spray rasvaa. Nopeusmittari nousi sen jälkeen hitaasti, eli ei voinut seurata siitä nopeutta. Myös laski hitaasti. Mittari on sähköinen, ja rasva ilmeisesti nousi mittarille, ja rikkoi sen. Vaijerin myös vaihdin, mutta ei enää auttanut. Nyt olen mittariston ja pyörijän vaihtanut.
Kokeile pyörittää mittaria varovasti vaikka akkukoneella niin näkee huojuuko mittari vai tuleeko vaijerista huojunta.
FJR -17
Mites se pyöritin siellä etuakselilla.
Rasvattu huolto-ohjeen mukaan...?
No ei. Ohjelmassa on toki renkaan vaihtoa, menee samalla vaivalla.
Sen verran huomasin, että yön yli kun oli pyörä seisonut niin taas mentiin vartti niinkuin ei mitään, sitten vatkaus alkoi ja kiihtyi. Joku siellä lämpiää ja notkistuu.
Mistä päästäänkin aasinsillan kautta renkaan vaihtoon. Fillarin kumeja on vaihdeltu ihan tarpeeksi. Samoin tubelesseja prätkän renkaita. Vaan tuleekos sisärenkaallisessa prätkän renkaassa joku jippo ? Uusi ulkorengas on luultavasti kumminkin tubeless-tyyppinen, joten vaatiiko se noston vanteelle kovalla paineella samalla tapaa kuin ilman sisärengastakin ? Ja tartteekos tuonne laittaa jotain talkkia tjsp ?
Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. Moto Guzzi Nevada, Ex VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
Mitäisi maalata huonekaluja Helmi kalustemaalilla (vesiohenteinen) ja muodot, kolot ja raot näyttää siltä, että pensselihommissa menee ikä ja hermot.
Mutta ruisku on keksitty.
Miten tuommoinen lateksin levitykseen?
Hinnan puolesta ei ainakaan korkealta tipu, jos ei onnistu.
https://www.motonet.fi/fi/tuote/7512...sku-06L-sailio
En ole mikään maalausexpertti mutta tuollaisella ruiskulla maalasin ulko-oven öljymaalilla ja hyvin onnistui kun vaan ohensi tarpeeksi, liian paksulla tuli appelsiinipintaa. Kalustemaaleissa taitaa olla se liutinpohjainenkin versio jonka nimeä en muista mutta ainakin pensselillä sutiessa sillä tulee tasaisempaa. Aika paksuhan nuo hyytelömäiset huonekalumaalit on joten ohennussuhdetta kannattanee testata johonkin toisarvoiseen kohteeseen ensin![]()
Moto Guzzi Mandello V100 S -23
Moto Guzzi V85TT -21
Victory Hammer S -10
Moto Morini Corsaro Veloce -07
Honda NX 650 Dominator -93
Honda VFR 750 f -95
Kawasaki GPX 600 R -96
Honda CB 450 twin, -74 ?
Solifer SM -77
Solifer Export -73
Mistähän vois johtua äkillinen rusahdus/pamaus oletettavasti ketjuista kesken ajon, tämän jälkeen olin myös kuulevinani jotain pientä ulinaa tai hinkkaavaa ääntä.. Olin varma, et ketjut katkes ja rullailin tien sivuun kytkin pohjassa. Mitään poikkeavaa ei kuitenkaan näkynyt.. tai ainoo jonka huomasin, oli löystynyt vaihdevivun tangon pituudensäädön lukitusmutteri.
Olisko joku kivi mennyt ketjujen väliin? Pelästyin ihan huolella
edit: pyörä siis 08 Hayabusa, uudet ketjut ja rattaat.. Ja tän tapauksen jälkeen kaikki toimi siis taas normaalisti