Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Sanoisin että ei näin.
Tekee valtavan voiman ketjuun ja laakereihin. Tuo koivuklapi tms takahaarukan ja pinnojen läpi on paljon turvallisempi.
Pulttikone on väkivaltainen, mutta yleisesti käytetty noiden isojen muttereiden irrotuksessa. En ole kuullut sen rikkoneen hampaita rattaista, mutta en nyt suoraan uskalla suositellakaan. Itse olen käyttänyt moottoria purkaessa ym ja niin käyttävät useimmat muutkin. Liimalla lukittu iso hienokierre on todella tiukka vääntää auki.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Yksipuolisella haarukalla saa aika paljon kikkailla että saa jumiteltua. Ehkä jos purkaisi muoveja pois Emmä ainakaan vielä ole onnistunut tuolla kikalla yhdestäkään laakeria tai ketjuja tuhoamaan. Se meisseli on kuitenkin pehmeää matskua, jarrut lukossa jne.
Mutta tätä keskustelua lukiessa tulee kyllä sellainen olo, että jotain on pakko rikkoa jos rattaan haluaa vaihtaa![]()
Varmaan olisi jo joku loota porsinut, jos pyssyllä avaaminen rikkoisi vaihde vapaalla. Aika monta aikoinaan on tullut auottua. Ketjua vasten tietty, ja mahdollinen litistysprikka oikoen ensin. Jos sattuu olemaan joku painamaan takajarrua, siitä on apua.
"I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx
Moto Guzzi California EV Touring
mikäköhän huonous tässä rakenteessa sit on jos pitänyt lopettaa ja siirtyä yhteen isoon mutteriin
(levyn kohdalla akselissa on ura. Kun levy saatu uraan niin sitä pitää pyöräyttää vielä boorin hampaan verran jotta saa ruuvinreiät kohtaamaan)
![]()
Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
Mulla on pulttipyssystä aika minimaallinen kokemus, mutta eikö periaatteessa viis paksulla (nahka) hanskalla pitää rattaasta kiinni kun nakuttaa? Vai meneekö sormet.. Kawan rattaan mutterin paukutin bilteman 450 nm sähkökoneella kun en muuten saanu auki. tais olla kapula takapyörän läpi + ketjut kireellä, muuten nakuttaminen katoaa ketjun heiluntaan.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Se on kallis tehdä, kaikki pitää halventaa. Sen sijaan myydään tällainen väline erikseen, niin saadaan sekin rahastaa, ajatus kyllä hyvä: https://www.youtube.com/watch?v=hwgp9w5XqlE
Tuollaisia on helppo tehdä itsekin, jos on edes auttavat välineet.
![]()
Tässä suunnitelen kauden jälkeisiä huoltoja pyörään ja mieleen juolahtikin polttoaineensuodattimen vaihto. Pyörä on Suzuki GSX-R 1000 K5. Suodatin sijainneen polttoainepumpun sisällä? Onko pumppu avattavaa mallia vai onko kiinteä tai ei erikseen vaihdettava?
Vaikka pitkälle pääsin vaikka en perille koskaan.
State of dystopia.
99,9% todennäköisyydellä bensaöumppu on tankissa pohjaan kiinnitettynä ja siinä on jonkinlainen sukka bensanotossa suodattimena ja on hyvä idea pitää se puhtaana, säästää bensapumppua.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Vaikka pitkälle pääsin vaikka en perille koskaan.
State of dystopia.
K5 löytyy suzukin oma servicemanuaali netistä, joskus taisin sellaisen itsellenikin ladata kun kiinnosti millainen kampe tuo on. siitä löytyy kaikki tarvittava tieto.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Mitenkäs noihin Japanialaisiin veteraanivehkeisiin passaa lyijytön bensa ? Tavallaan houkuttaisi ostaa joku 80-luvun alun Yamasuki. Jotkut ulkomaan foorumit olivat sitä mieltä, että EPA yritti jo 70-luvulla kieltää lyijybensan jolloin Japsit suunnittelivat samantien laitteensa lyijyttömällä toimiviksi. Pitäneekö paikkansa vai pitääkö hakea hankala lisäainepullo ? Tokihan Tammerdiesel asentaa tarvittaessa karkaistut seetit jos vaan uudet (karkaistut ?) venttiilit löytää yhtään mistään.
Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. Moto Guzzi Nevada, Ex VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
Joskus etanoli voi tehdä heikkoa vanhoille laitteille. Yritä selvittää sekin, jos joku tietty pyörämalli on jo tiedossa. Vaihtoehdoiksi jää silloin ajaminen lyijyttömällä bensalla, jossa ei ole lainkaan etanolia, tai osien päivittäminen kestämään viinaa.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Luulisi että kaikissa 80-luvun japseissa lyijytön kelpaa. Mutta nimenomaan "luulisi" eli tämä on mutua. Paras on tarkistaa pyörän tai valmistajan materiaaleista ja manuaaleista. Esimerkiksi Honda CB 750:lle kelpaa lyijytön ja vm. 1978 alkaen kaikissa Hondissa voi käyttää lyijytöntä: https://www.hondabikes.fi/uutiset-ja...da-tuotteisiin
Vuonna 1978 ja sen jälkeen valmistetuissa Honda-tuotteissa on tähän asti voinut käyttää lyijytöntä 95E- tai 98E-polttoainetta. Näissä tuotteissa voidaan käyttää myös vuonna 2011 peruspolttoaineeksi tulevaa E10-polttoainetta (etanolia enintään 10 %) silloin, kun sen oktaaniluku on 95E tai korkeampi.
...
Hondalta on vuoden 1978 jälkeen tullut markkinoille muutama moottoripyörämalli, joissa oktaanivaatimus on vähintään 98E. 98E:n korvaa vuoden 2011 alusta enintään 5 % etanolia sisältävä polttoaine 98E5, joka myös sopii mainittuihin Honda-tuotteisiin.
Suzuki GSX 750 F 2003
Honda CB 750 K 1977
Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. Moto Guzzi Nevada, Ex VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
Tonniäffän owner's manual kertoo alkoholin pitoisuusrajaksi 10%, ja takuu ilmeisesti raukesi tai jotain siihen suuntaan. Viinabensa oli niin uusi juttu vielä 90-luvun alussa.
Exät: Honda ST70,SL125S,CB125T,CB125TD,MTX125R,CB250RS,CB250N, CB400N,FT500,CB750K,VF750F,VFR750F(2),CB900F,VF100 0F2,CBR1000F(4),CBR1100XX(2).Yamaha DT125MX,DT125R,RD125LC(2),RD250LC,RD350LC(2),XJ750 SECA,XJ900.Kawasaki Z500, GPZ900R(2),GPZ1000RX.
Aion käyttää Shell V-Power-bensiiniä tuossa Hondassani...
Huomannut sen edut vanhassa jenkki harrasteautossani, syksyllä tankannut tankin täyteen ja keväällä ei ole ollut mitään hankaluuksia käynnistää sitä...
Ei ole bensa "vanhentunut" tankissa...![]()
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.
Myytävää; <strong>https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912</strong>
Pohjois-Norjassa oli tarjolla vain ja ainoastaan 95:sta bensaa, mutta ei kukaan valittanut, että vehkeet olisi räjähdelleet tai muuten oireilleet, vaikka jopa kolme tankillista piti kurabensaa polttaa perätysten.
Renkaat lähestyvät uhkaavasti loppuaan. Mistä hankkia alta-alle asennuksella edullisesti Metzelerit Helsingistä/Vantaalta?
...
Mistä ilmansuodattimeen vaahtomuovia ? Tampereelta ? Potilaana kz440ltd. Valmiiksi leikattuja paloja saa kyllä tilattua ebaysta ylihintaan pitkällä toimitusajalla jos nyt viittivät suomeen toimittaa. cmnsl:llä on hyllyssä alle vitosella muttei viitsisi yhtä osaa tilata.
Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. Moto Guzzi Nevada, Ex VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
Käykö tuollainen Motonetin patjanpala?
https://www.motonet.fi/fi/tuote/4002...-mm-yleismalli
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Paras reitti lahdenväylältä länsiterminaalille iltapäiväruuhkan läpi? Koskela-ratapiha-nordenskiöld-mechelin? Vetääkö paremmin kun reteesti vallilan ja töölön läpi?
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. Moto Guzzi Nevada, Ex VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Kerro sitten kun olet perillä mikä reitti kannatti.
Jotain, jossain, silloin tällöin!
Riippuu suuresti, miten ruuhkassa ajaa.
Sikapossulla ruuhkan läpi iltasanomiin ja nopeasti laivalle piiloon.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.