Kiitos neuvoista.
En ole aiemmin ketjuja ja rattaita vaihtanut vaikka muuta ropausta on tullut tehtyä, niin jotenkin kuvittelin että tuon ketjun saisi eturattaalta ilman ketjun katkaisemista/swingin irrottamista... ilmeisesti jotain olen ajatellut väärin / jäänyt huomioimatta.
V4 Tuono
Voithan sä sen katkaista vaikkapa rälläkällä ja tuurnalla. (tai kunnon ketjutyökalulla).
Muistat vaan sitä ennen ostaa oikeankokoisen niitattavan lukkopalan.
Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
Team Green
Itse vaihdoin ensimmäistä kertaa ketjun ja rattaat (ensimmäiseen omistamaani moottoripyörään HUOM). Noilla Goofy S:n ohjeilla kannattaa mennä eteenpäin.
En tiedä millaisella kuusiokololla/vast sulla toi ratas on kiinni, mutta itselläni tuossa samassa paketissa oli myös nopeuden mittaamiseen tarkoitettu palikka. Sen piti olla kiinni 25Nm voimalla (vai oliko se tuo itse pultti), mutta VOIMAA TARVITAAN ! Ja sitten älä lähde kokeilemaan edes huonoilla työkaluilla. Tulee vaan turha paniikki, kun työkalut vääntyy ja mutterit on edelleen kiinni
Rohkeasti vain tekemään. Jos minä onnistuin, niin...
"The only easy day was yesterday."
2012 S1000RR
GSX-R 750 K8 (ex)
Näissä mutterilla lukituissa on yleensä he*vetisti ruuvilukitetta. Voiman ja kirosanojen tarve putoaa murto-osaan kunhan rattaan ja akselin pään vetää sata-asteiseksi operaation alussa. Esimerkiksi kuumailmapuhaltimella. Toho tai avotuli ei itselläni kuulu polttomoottorivehkeiden korjaukseen.
Kyllä sen saa vaihdettua ilman ketjunkatkasua, yleensä. Voi vaatia että ottaa renkaan ( takarattaan ykspuolesissa swingeissä)pois että saa tarpeeksi löysää ketjuun ja huonolla säkällä eturattaan ympärillä voi olla ahasta ketjulle - mut jokatapauksessa tuo mutterin aukasu kannattaa tehdä ennen ku löysäilee muuta.
<"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">
McJäykät
Oli pakko kokeilla, kun kerran hyllystä löytyi Glymin Metal Polishia. Lopussa tajusin hinkkaavani dremeliin kiinnitetyllä huopalaikalla putken keskikohdan ahtaimpia paikkoja ja tajusin lopettaa..
Aikaa meni n. 40minuuttia. Kattia en kiillottanut tähän hätään.
Nyt kaikki muu näyttää niin ryönäseltä tuon puhdistetun pakosarjan ympärillä..![]()
Yamaha YZF-R6R 2009 + Ktm 350 Exc-f 2014
Kawasaki Z750R 2012 exä
Näytti niin helpolta, että pakko itsekin testata.
Kyllä tuotteen kuin tuotteen paras mainosmies on sen tyytyväinen käyttäjä.
Kai se on sitten samalla aineella vetäistävä myös öljynlauhdutin.
<p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
Mullakin meni eilen se 10min kun patapadalla kävin putkiston läpi.
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
Käytin yhden kaasarin auki ja sitten syystä ja toisesta koko kaasaraipaketti jäi kuivana tohon pöydälle muutamaksi kuukaudeksi. No niin, nyt on sitte kaasarit kiinni ja se saa***** ykköskaasarin kohokammio tihkuttaa bensaa läpi.![]()
Onko mitään mahkua että kohokammion tiiviste turpoaa tässä ennen kevättä ja se alkaa pitämään bensaa vai ostanko heti taas varaosaa niin maan saakelisti.![]()
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Tuo on niin yleistä perämoottorien kaasareidenkin kanssa, kohokammioiden tiivisteet ovat kuivia koppuroita ja lytyssä, ehkäpä juuri tämän nykyisen alkoholibensan takia tai vain vanhuuttaan.
Yhtäkään falskaavaa en ole saanut turvotettua pitäväksi, voihan sitä kokeilla uittaa silikoniöljyssä, jotkin jarru cleanerit turvottavat kumia mutta kannattaa kyllä varautua siihen että uusi tiiviste on ainoa oikea korjaus.
Älä korjaa ehjää....
Täytyy katsoa vielä ennen ajokautta miten tuon kanssa on. Mulla on noi kaikki vaihdettu pari vuotta sitten, mutta jonkun kerran avattu sen jälkeen.
Joku joskus kirjoitti, ettei kohokammion tiivisteestä ole niin väliä kun bensapinta on kohokammioissa tiivistepinnan alapuolella. Jepjep, paitsi kun on pystykaasarit.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Renkaanvaihtoa suunnittelen..
Pitääkö olla kunnon kompura, että renkaan saa poksahtamaan paikoilleen vai riittääkö sellanen pieni 12V kompurakin? Ilmantuotto on kuitenkin aika surkea noissa, joten ehtiiköhän ne vähätkin ilmat aina karata jostain reunasta ennenkuin rengas alkaa asettumaan paikoilleen?
Pitää olla kunnon kompura.
Suzuki dr-z 400 sm bigbore
KTM r.i.p
MasterStreetRiders
Viimeksi muokannut: Pitkiss; 15.02.2015 klo 13:39. Syy: lisää vinkkejä
Yamaha YZF-R6R 2009 + Ktm 350 Exc-f 2014
Kawasaki Z750R 2012 exä
CB500 - 7#, CB750 -81, CBX750F -86, A tusina "Hulda"
***15v***, ***18v***, ****32v****, 39v-->
3792 -Ckm
Onnistuu T-mallisella käsipumpullakin, jos ei oo kovin jäykkä tapaus ja saa tiivistymään (yks kikka on liina tiukalle renkaan ympäri kunnes paine pitää tiiviinä). Liukaste pittää toki olla hyvin välissä ja kovin reipasta yhtäjaksoista pumppausta. 12V kompuran tuotto on kovin pieni tuohon, eikä varmaan tahdo toimia.
Kunnon kompuralla toki kovasti helpompi ja nopeampi, eikä niin hikinen.
<"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">
McJäykät
Ja jos ei tiivisty kunnolla, ei tuolla kunnon kompurallakaan ole virkaa. Kerran avitettiin veli-venäläistä, joka oli hatunnoston arvoisesti saanut tubeleksen Saabin vanteelle, eikä huoltoasemakompura riittänyt nostamaan ylös. No oli sen verran huono vanne, että ei toi meitin korjaamohallinkaan iso kompura riittänyt, ennen kuin kuormaliinoilla hoiti tiivistyksen suunnilleen paikalleen.
Siperiassa ilmeisesti sen verran yleistä, ettei Vanjalle tullut mieleenkään tarjota korvausta varttitunnin ähellyksestä.![]()
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Näköjään, tämmönen pätkä löytykin juutuubista https://www.youtube.com/watch?v=dUfYs30x5eU
Hyvinhän se poksahteli käsipumpullakin. Juutuubissa tosin kaikki aina onnistuu, todellisuus voi olla toinen![]()
Renkaanvaihdossa jäi mietittymään... Vaihdoin eilen enskaan sisärenkaan ja loppumetreillä jäi askarruttamaan, että pitääkö venttiili kiristää vanteeseen kiinni vai jättää sen verran löysää, että venttiili voi liikkua siinä? Joissain ohjeissa muistan lukeneeni, että kiristetään, toisissa taas jätetään löysälle. Jälkimmäisessä ainakin voisi mutuilla, että venttiili voi liikkua, joten ei se repeydy irti sisäkumista, jos se jostain syystä liikkuu.
^jep, kiitos! Sen verran vielä tarkennan, että eturengas kyseessä. Siihen ei kai kohdistu ihan niin kovia ja äkkinäisiä voimia kuin takarenkaaseen, että alkaisi rengas enemmän liikkumaan...
ok, mulla kesärengas kyseessä. Pitää jättää löysälle ja seurailla miten käyttäytyy.