Ominaisuus. Harvemmin nuo ajoitusmerkit ihan täydellisesti osuu kohdalleen. Eli jos heitto on alle puoli hammasta, eli kyseessä ei ole hampaalla hypännyt jako, niin kasaan vaan. Jos epäilyttää, niin aina voi kokeilla muuttaa jakoa yhdellä hampaalla ja katsoa meneekö merkit paremmin vai huonommin kohdalleen.
Arttu
Nyt tarvis mielipiteitä koskien venttiilien säätöä, pyöränä siis sama Honda cbr600rr.
Eli kun ohje kertoo, että imuventtiilin välyksen pitäisi olla 0,20mm +/-0,03mm, ja itse sain 0,15mm rakotulkin väliin, mutei 0,20mm (eli oikea arvo on jotain väliltä 0,15-0.20). Näin on asia aika monen venttiilin kohdalla.
Mitä tässä kannattaisi tehdä, iskeä yhden asteikon pienempää säätöpalaa väliin, vai antaa olla.
Outo juttu? xv 535 Virago -90
Paikallaan kun kaasua kääntää toimii normaalisti.
Mutta ajossa kun avaa kaasua hetken miettii ja
tuntuu kuin tukehtus, mutta sitten lähtee
kiihtymään hyvin?
<p>Virago xv 535</p><p>ex Rebel 250</p><p>ex Honda cb 350</p><p>ex Yamaha 80 </p><p>Vantaa</p>
Yamaha FZR600 -93 3HE
Exät:Honda VFR750F RC36, Honda NX650, Yamaha TDM850, Skyteam st50 72cc, Suzuki RF900R, Kawasaki GPZ550, Sachs X-road, Honda CBR125R, Honda CB350S, Honda CB450S,Yamaha Fzr600 "fighter", Helkama Ax
Tekeekö Hagon hyviä iskareita? Mietin jos päivittäis nuo 27 vuotta vanhat takaiskarit... Ei siellä ole varmaan öljyäkään sisässä.
Yamaha FZR600 -93 3HE
Exät:Honda VFR750F RC36, Honda NX650, Yamaha TDM850, Skyteam st50 72cc, Suzuki RF900R, Kawasaki GPZ550, Sachs X-road, Honda CBR125R, Honda CB350S, Honda CB450S,Yamaha Fzr600 "fighter", Helkama Ax
Mulla ei ainakaan ole pahaa sanaa sanottavana Hagonin tuotteista. Kokemusta tosin vain yhdestä takaiskari/jousi setistä.
Retired
Ja minulla ei juuri varaa valitaHagon melkein ainoa vaihtohto.
Yamaha FZR600 -93 3HE
Exät:Honda VFR750F RC36, Honda NX650, Yamaha TDM850, Skyteam st50 72cc, Suzuki RF900R, Kawasaki GPZ550, Sachs X-road, Honda CBR125R, Honda CB350S, Honda CB450S,Yamaha Fzr600 "fighter", Helkama Ax
Onkos porukalla kokemusta miten vapautetaan jännitys nokkaketjun kiristäjältä?
Pyörä Honda NTV650
Ohjekirja sanoo että "pull the rear wedge up with pliers" mutta tuottaa ongelmia.
Tuosta lipareesta ei ensinnäkään meinaa saada pihdeillä otetta. Toisekseen jos saa niin kaikin voimin vetämällä koko moottori meinaa nousta mukana ilmaan joten on vähän niinkuin JÄYKKÄ. Miten ihmeessä tuo tuolta nousee jos kerta ohjekirja sanoo vaan että "vedäpä poju pihdeillä ja laita sokka reikään"
Ajanmyötä jäykistynyt? En mä mitään tiedä. Tulin vain kysymään miten valitsen haarukkaöljyn viskositeetin kun ei hajua mitä siellä nyt on?
Yamaha FZR600 -93 3HE
Exät:Honda VFR750F RC36, Honda NX650, Yamaha TDM850, Skyteam st50 72cc, Suzuki RF900R, Kawasaki GPZ550, Sachs X-road, Honda CBR125R, Honda CB350S, Honda CB450S,Yamaha Fzr600 "fighter", Helkama Ax
Tietääkö jännitteensäädin missä ja mitenpäin se on? Eli saako olla mitenpäin vaan? Pitääkö olla tukevasti kiinni?
Yamaha FZR600 -93 3HE
Exät:Honda VFR750F RC36, Honda NX650, Yamaha TDM850, Skyteam st50 72cc, Suzuki RF900R, Kawasaki GPZ550, Sachs X-road, Honda CBR125R, Honda CB350S, Honda CB450S,Yamaha Fzr600 "fighter", Helkama Ax
SF 1098S
MTS V4S Sport
^kunhan muistaa varmistaa että mahdollinen maadoitus on kunnossa jos se on maadoitettu kiinnikkeistä koneen runkoon tms. Mutta tietty ruuvien välityksellä on varmaan kumminkin…
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Osaako joku kertoa, että mitä oheisessa videoklipissä ohitetaan ja miksi ?
http://www.youtube.com/watch?v=ObdZ8zBScSo
Hyvin mielenkiintoinen! Mutta itse starttirelettä ei tuossa sentään ohiteta, vaan Mitsuba Starter Relay Control RK-0313 aka. "MMM, Mitsuba Mystery Module".
Valittavasti tuosta "mysteerimoduulista" ei löydy lainkaan valmistajalta materiaalia, mikä sinänsä ei ole Mitsuban kaltaisille OEM valmistajille kovinkaan harvinaista. Heitän valistuneen arvion: Tuo on eräänlainen aikarele, joka katkoo ohjattavaalle laitteelle (tässä tapauksessa se oikea starttirele) menevää virtaa tietyn väliajoin / tietyissä sykleissä; videon perusteella varmaan 0,5 sek päällä, 0,5 sek pois päältä jne. Varmaankin ideana on ollut "säästää" starttimoottoria ajamalla sitä ainostaan vähän aikaa kerrallaan, näköjään idea ei käytännössä ole aivan niin hyvä kuin miltä se insinöörin korvaan on kuulostanut.
Kun laitteen ohittaa, niin starttirele on niin kauan päällä kun starttinappia painaa kuten perinteisesti on ollut tapana. Laitehan sijaitsee suoraan starttinapin (oikeasti tässä välissä on vielä kytkimen mikrokytkin) ja starttireleen välissä; tämän perusteella väitän, että tässä oikein mistään muustakaan voi olla kyse. Tämä käy ilmi suoraan sähkökaaviosta jos sen välttämättä haluaa tarkistaa.
Edit: Tuntematta pyörää, niin voihan tuo vaihtoehtoisesti olla tehtaalta tullessaan sellainen aikarele, että se toimii esimerkiksi 5 sek kerrallaan jonka jälkeen se lyö itsensä joksikin aikaa kiinni (= ei polteta starttimoottoria sahaamalla sitä puolta päivää). Riippuen siitä, miten tuo ajastus on toteutettu, niin voihan sieltä ajan myötä komponentit kypsyä ja 5 sek muuttuu 0,5 sek:ksi jonka jälkeen se starttailu on sitten vähän mitä on. Noh, mutta tämä nyt on sitä pientä nyanssia jolla "sinänsä" ei ole ongelman kanssa tekemistä.![]()
Viimeksi muokannut: d0ggie; 27.03.2014 klo 15:40.
Kahvalämppäreitä piti eilen vaihtaa, mutta hommat jäi kesken alkutekijöihinsä kun en saanut edes tangonpääpainoja veks. Tai siis sitä tuppea. Ruuvarille oli kyllä oma kolonsa, mutta eipä ruuvi liikkunut vaikka kuinka yritti voimaa käyttää mahd. paljon, ilman kuitenkaan ruuvin kantaa pilaamatta. Onko tuohon olemassa jotain niksiä, teenkö jotain väärin, vai onko raaka voima ainoa mahdollisuus? Varmaankin iskuruuvarilla asia voisi helpottua?
Kawasaki Z750 -08
http://taajuuskorjain.pic.fi/
Yamaha FZR600 -93 3HE
Exät:Honda VFR750F RC36, Honda NX650, Yamaha TDM850, Skyteam st50 72cc, Suzuki RF900R, Kawasaki GPZ550, Sachs X-road, Honda CBR125R, Honda CB350S, Honda CB450S,Yamaha Fzr600 "fighter", Helkama Ax
Ajossa: -BMW R80RT
Projektina: CB350K4
ex: Honda Nx250 & Nx650 Dominator, Vfr800Fi, Triumph Tiger 800
Kahvat paikoillaan, mutta vähemmän yllättäen meikäläisen ollessa kyseessä rapatessa roiskui. Eli Oxfordin mukana tullutta liimaa meni roiskumaan ensimmäisessa asennuksessa tankille ja katteelle. Milläköhän tuota uskaltaisi lähteä irroittelemaan turvallisesti?![]()
Kawasaki Z750 -08
http://taajuuskorjain.pic.fi/
Apriliasta on takista tarran päältä lohjennut lakkapinnasta pala. Mitä tuolle kannattaisi tehdä ettei lakka lohkeile enempää?
Riku #666
www.trackpunkracing.com
Millä ketjurasvan saa renkaan kulutuspinnasta pois vahingoittamatta kumia? Ajan saatossa ketjurasva levinnyt koko renkaan vasenpaan sivuun ja on liukas kun mikä vasemmalle kaartaessa. Onko siis jotain rasvanpoistajaa joka soveltuu kumipinnoille vai onko ainoa tapa polttaa uutta kumia esille?
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
Pikku sudittelu pehmeässä hiekassa poistaa kyllä rasvan renkaan pinnasta...![]()
Miltä se näyttää ts. onko lakka alunperinkään ottanut siihen tarran pintaan kiinni?
Jos ei, turha siihen on ihan sumnmamutikassa uutta lakkaa laittaa, eihän sekään siihen tartu, nääs ei se lakka itsekseen lohkeile jos se on pohjassa hyvin kiinni.
Kannattaa näyttää ammattimaalarille jos on kovin kriittisessä/näkyvässä paikassa.
juuri nyt pyörätön