Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Juu, tuo sivu löytyi myös, mutta en nyt tajua että onko esim. tämä http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikk.../eturatas-142/ se ratas joka tuohon mun pyörään menee.
Lisäksi, jos esim. tätä listaa katsoo http://www.jtsprockets.com/catalogue/sprocket/JTF1904 niin 16-piikkistä ei löydy 2009-vuoden mallille.
Edit: nyt tajusin katsoa noita rattaan mittoja ja samojahan ne on, eli pitäisi mennä.
Viimeksi muokannut: lp_; 09.09.2014 klo 20:54.
Tarttis rosterinen pakosarja "kiillottaa". En siis yritäkään saada kiiltävää siitä mutta pitäis putsata ja jos sen sais vähän vaaleemmaks kun on melko kellertynyt. Millähän sitä voisi hinkkailla? Esim sellasella punaisella "scotchbrite" karhunkielilaikalla ja porakoneella? Ettei tummuis heti uudestaan.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Eikä raavi tai siis jätä sellasia näkyviä naarmuja?
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
ZX-9R -95
Ex YZF 750 R -95
Ex FZR 1000 -92
Ex FZS 600 -01
Ex XJ 900F -93
Ex XJ 600 S Diversion -96
Kukahan nää mutkat oikein määrää..
Tarvii koklaa, voihan sen sitte laikkaa jos raapii. Sen laikan kanssa vaan tulee helposti laikukas lopputulos. Täytyy kokeilla tota hienoa patapataa tai sitten sellasta käsipalaa sitä punasta karhunkieltä. Vähän vieläkin hirvittää teräsvilla kun viimeks yritin repästä sellasta nauhaa poikki vedin ihan helkutin syvän viillon sormeen kun yks säie ei katkennukkaan. En oo sen koommin koskenut.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Ei mulla mihinkään kiire ole, joka kerta on moottoritielle 120 kiihtynyt...
Suzuki GSF1250SA - Kohti harmaampaa arkea
ex. K2 GSX-R750, M1800R, GSX1400, B-King
Epäkesko hiomakoneeseen kiinni karhunkieli ja antaa soittaa.
Ei missään nimessä mitään porakoneeseen kiinni tulevaa, se tekee viiltoja.
Epäkesko is the way to go.
Myös aiemmin mainittu patapata voinee toimia mut ite suosittelisin eka pelkällä karhunkielellä sutaseen.
Tämä siis valmistuvan pintakäsittelijän vinkkelistä sanottuna![]()
Eiks Patapadasta sanota et se ei naarmuta niin kauan kun sieni on kostea ja vaahtoaa? Eli tarpeeks vettä ja vaihtaa uuteen sieneen tarpeeks usein niin pitäis toimia...
Kawasaki z1000 2006
Kawasaki zzr1400 2006
Yamaha fjr1300 2007
rättilaikka saa porakoneeseen kiinni ja sihen rosterin kiilotus kautta puhdistus aine on kahta karkeutta .ja tulee hyvä eikä naarmuja .saa varmaan tavallisesta rauta kaupasta .muistaakseni on kans sellaisia kovempia vähän niinkuin karhun kieli laikka millä putsataan hitsaus saumat sitten rätillä ja tahnalla perään niin tuli hyvä .tuli vähän sekavasti
KTM 640 adventure Triumph Tiger 955i 01
Honda xx 1100 02
ex cbr1000f 93
zzr1100 92
diversion 600 93
rg125
cb125
pv50
tunturi50
cresent50
Taidan itse kokeillä tätä. On käytännössä ilmainen aine ja jos toimii niin![]()
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
^ ei löytynyt niin kokeilin edellä mainittuja keinoja:20 min mr. Muscle kodin putkimies: ei tasan mitään vaikutusta. About 10 min yhden kohdan hankausta saippuateräsvillalla: ei tasan mitään vaikutusta. Punaisella "karhunkielilaikalla" sain yhden kohdan vaalennettua mutta jättää pitkittäistä naarmua. Tarvii kehitellä epäkeskokoneeseen jollain tollanen scotchbrite laikka jos ei sellasta ole olemassa valmiiksi.
Edit: kattos hittoa kun löyty pullollinen rakeista puhdasta lipeää hyllystä, kaikkea määkin hamstraan. Nyt on isossa laakeassa muoviastiassa satakunta litraa kylmää vettä (tallissa ei tuu kuumaa) loppu pullo mr musclea sekä 5l lekaan tehty 0,5l lipeäraetta ja kuumaa vettä seos. Saa liota huomiseen. Eipä muistunu kemian tunnin opit yhen aikaan yöllä, ois pitäny panna vesi pönttöön ensin. Kun kaataa kuumaa vettä rakeisen lipeän päälle niim perskules sehän kiehuu kuin noidankattila. Poltin näppini tonikan kahvaan kun yritin kiikuttaa purkin ulos pöhisemään.
Viimeksi muokannut: Rekkamasa; 18.01.2015 klo 02:14.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
AUTOGLYM METAL POLISH 75GR
60-2706
Nopea googlaus ja eka joka tuli vastaan. Esim. motonetistä. Kokeilisin tuota.
Pikku kysymys hitsauspeitteestä eli mitäpä olette käyttäneet suojaamaan hitsausroiskeilta? Varsinaiset tarkoitukseen valmistetut peitteet on kohtuu arvokkaita omiin näpertelyihin, mutta sopisiko vaikka sammutuspeite tuollaiseen tilapäiskäyttöön?
Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
No kas siinäpä toimiva ja edullinen vaihtoehto![]()
Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
Suzuki V-Strom 800DE -24
Exät:Yamaha Tracer 900 -18, Suzuki GSF1250S -09, Suzuki GSF 1250SA -10, Suzuki GSF 1200S -05, Suzuki GSX750 -00
Laitetaas vaikka tänne... Elikkä pyörä on Z750 ja avasin tuossa eturattaan suojakopan ja omasta mielestä rattaan hampaat näytti jo jokseenkin vinoiksi kuluneen, niin ajattelin vaihtaa pelkän eturattaan kun ketjua ei ole tarvinnut vielä kertaakaan kiristää ja vaikuttaa asialliselta ja takarataskin näyttää vielä ihan kunnolliselta. Tuli vaan mieleen kysymys että onko porukka vaihtanut pelkkää eturatasta ja kuluuko lie nopeammin kun että vaihtaisi kerralla kaikki?
V4 Tuono
15 min semitosissaan käsin
Kyllähän tuo näköjään tarttee hiomatahnan ja vaahtomuovilaikan kanssa hinkkailla, tarttee vaan virittää ressu roiskeitten suuntaan ettei oo koko talli töhnässä. Tossa tuubissa ei oo paljoo jäljellä et tarttee ostaa lisää. Puriskohan tohon hieno farécla, sitä pitäis tuubi olla jossain, tais olla kolmosta...
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Tokihan uudet osat kuluu/asettuu nopeammin jos sinne laittaa kovasti kuluneiden sekaan tuoreen mut toisaalta jos muuten on ok ja eturatas on kulunu niin vaihtoehdot on 200-300€ koko setti vs 10-15€ eturatas - miksi ei laittas eturatasta, vaikka lyhyemmäksikin aikaa, jatkaa paketin ikää, kun ei tartte ehjää vaihtaa, mikäli tosiaan ketjut ja takaratas ovat kunnossa ja asettuu uudelle rattaalle siististi eikä pidä kauheaa ääntä.
Eturatashan se on jossa vähiten hampaita joten pyörii nopeiten ja hampaisiin kohdistuu isompi voima ku taakse-> kuluu eniten-> kulunut ratas kuormittaa ketjua. Mä oon useinki vaihtanu eturattaan kesken ketjujen iän, mut yleensä ennen ku on kovin kulunu. Ja toisaalta ollu eri kokosia käytössä.
<"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">
McJäykät
Normaalia. Jos eturattaassa on 15 hammasta ja takana 42, niin liki kolme kertaa ketju koskettaa eturattaalla yhtä hammasta kun takana kerran. Crosseissa jossa mekaaninen kuluminen on runsaan hiekan avittamaa, menee mulla yleensä 2 eturatasta per ketju ja takaratas.
Ja jos mietit kosketuspintaa, venyy ketju nopsaan kuluneella eturattaalla.
Entä kuluuko takaratas yleensäkään… Itse en lyhyen harrasteluni aikana ole takarattaassa niin kovasti mitään muodonmuutosta nähnyt??? …kai…
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Mitähän lientä mahtaa olla ohjausiskarissa ja mitähän sinne vois laittaa tilalle? En viittis haarukkaöljyä ostaa kun menekki varmaan 50-60ml eikä nyt oo iskariremppaa tiedossa. ATF? Peräöljyä? Delvac? Ei tod oo mikään hipo-pumppu vaan halpaa kiinankakkaa mut kun en löytäny parempaa tarpeeks pitkää ja alko vuotaa joten tarttee stefat uusia.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
<"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">
McJäykät
Kiitoksia vastauksista, jos sitä vaihtelis tuon eturattaan kun talvea näyttää vielä olevan jäljellä...
Eikä pitäisi mikään mahottoman työläs hommakaan olla.
V4 Tuono
Varaa hieman aikaa, se eturattaan mutu on yleensä ihan ...vetin tiukassa. (kierteet on ihan oikein päin)
- Ota kaveri avuksi ja istuta hänet satulaan.
- Työnnä esim. kakkosnelonen takavanteen läpi takaswingiä vasten.
- Väännä eturattaan mutu auki noin metrin mittaista tukevaa jatkovartta käyttäen. (älä pelästy, se aukeaa äänekkäästi...)
- Vasta nyt avaat ketjun tai irrotat swingin.
Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
Team Green
Ja ennen yllämainittuja operaatioita avaa mahdollinen lukitus sokka/prikka.
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!