"Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
Vaihdoin noin kuukausi sitten vähän leveämmän tangon pyörään (mt-07), nyt on tullut sitten mikrotärinää kun ajelen joka väsyttää ja puuduttaa välillä käsiä, onko tuolle tehtävissä jotain, lukenut jostain että jotkut ovat täyttäneet tankoa tai ruuvannu pultit tai mutterit tankojen päätyjen sisään.
ZX-6R -05 etujarru täristää. Botnialla tärisi todella häiritsevästi. Todennäköisesti alkuperäiset levyt. Palat ja letkut vaihdettu. Huoltomies vaihtoi, luulisin että on herkistänyt männät.
Herkistin ne holkit ja testasin, täristää edelleen. Ajoin jarru päällä muutaman kiometrin, mutta tärinä ei hävinnyt, en tosin tiedä miten kuumaksi levyt tuli.
Levyt vaihtoon?
Kymirinki viikonloppu tulossa, mietityttää se pääsuoran jarru.
Häh?
H2 SX SE -18
ZX-6R -05
projekti GPz750 turbo -84
Jos on tarkoitus laittaa tilapäisesti pätkä kierretankoa ja mutterit/prikat päihin ja unohtaa kartiot ym
niin semoisest tarvikeet löytty vaikapa motonetistä, bauhausista ym paikoista missä "kilopultti" osasto
samalla kertaa ostaa siihen pituuden säätö homman sopivan työstökoneen eli rautasahn terällä varustettuna
ja jos ei mitään kiristämiseen sopivia työkaluja satu olemaan niin samasta paikasta sopivia kiinoto avaimia 2kpl veikkaus että koko korjaus "sarja" maksaa korkeintaan luokaa 50€ onhan se enemän kuin tuolla linkissa alkuperäinen mutta jos on kiire niin kiirehän maksaa,
tai jos jossain ehkä on,
sellainen alkuperäinen niin ulkoista sen katsominen jollekin jolla on aikaa,
E: semmoinkin että jos mallia missä konen on "osa runkoa" kuten nykisin usein on niin kannatta ne muutkin pultit löysätä ja kiristää oikeen momentiin että ei pääse käymään niin että kannen ja ryhmän liitos kohta kuormittu/jää jännitykseen ja sitten menne kansipahvi
2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S 6X1Maili
2015Halli6X1Maili
2015Lappenranta K 17X1Maili
2015Kauhava17X1Maili
2015Räyskälä27X1/4Maili
2015Lappenranta S 3X1Maili
Nyt kävi silleen hassusti, että juhannusreissu painaa päälle ja rengas lähenee loppuaan. Mistä Helsinki-Vantaa -akselilla saisi alkuviikosta alle Metzeler M7 190/50r17? Kuka varastoi Metzelerin renkaita?
...
Tarkoittanet imulla kuristinta tai ryypyksi tai rikastimeksi kutsuttua. Sillä siis saadaan seosta rikkaammaksi. Sulla lienee seokset laihalla. Aiemmin kirjoitit säätäneesi rikkaammalle ilman vaikutusta. Joko säädit väärin tai sitten tyhjäkäyntiseosruuvin säätövara ei enää riitä/vaikuta koska tyhjäkäyntisuutin on liian pieni.
Honda VFR 750F -93
EX: Suzuki GS500M Katana -81
EX: Yamaha XS400 -82
Ei eksyvä tietä kysy
mt07 tuntematta yleismaailmallinen vastaus.
Joskus raisereiden ja ohjauskolmioiden välisessä kiinnityksessä on välissä kumipuslat (tärinää vähentämässä). Mutta itseasiassa kovempi kiinnitys uretaanista tai ihan metallista voi antaa paremman lopputuloksen.
Kuten jo mainittu, niin todennäköisesti helppoin tapa edetä on laittaa painavammat tangonpäätypainot.
Legendat tosiaan kertovat seppämiehistä jotka viritelleet hauli- tai hiekkapusseista värinänvaimennuksia stongan sisään. Epämääräistä kannattaako tämmöseen lähteä kun kaupallisiakin tuotteita on, googlaa mm barsnake, webbisivunsa näyttää aika vanhalta kuitenkin.
Pehmeämmät kahvakumit.
Onkan kaikki pultit kunnolla kiinni?
Onko uusi leveempi tanko tasapaksu 22 mm terästänko?. Alumiinitanko joka keskeltä paksupi ja kapenee päätyyn ja joka materiaalinvahvuus suurempi vaihtoehto?
Värinäkysymykset aina vaikeita, kokeilematta vaikee sanoo muuttuuko asia milläkin muutoksella parempaan vai huonompaan suuntaan.
Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
Mites kun yhdessä sylinterissä tulppa ihan noesta musta, muut ok? Putsailin ja pistin takas, ei tarvinnut pitkää matkaa ajella kun katsoin uudestaan ja taas musta. Ilmansuodatin on uusi, venttiilin välykset justihinsa säädetty. Kaasarien tasapainotusta ei vielä oo tehty.
no se pytty käy liian rikkaalla,eli pilotista seosta väh laihemmalle eli "kiinnipäin",vois koittaa vartti tai puol kierrosta ja ajaa kunnon lenkki ja sit tulppaa tutkimaan,jos vielä musta niin väh vielä laihemmalle niin eiköhän se tulpan väri muutu.
tietysti yksi syy voi olla myös ryyppy,jos se plunger on jumissa tai likaa tai vaijeri feelu niin voi jäädä vähän ryyppy päälle ja siksi liian rikkaalla..
Mistähän löytäisi kumilla suojatut kulmanivelet m8 kierteellä ja toinen vasemman ja toinen oikean kierteillä? Ei kehtaisi ebaystä tilailla ku posteja tuntuu tulevat yhtä paljon ku arvoa itse tuotteilla.
Suzuki GSX-R 600 ´01 Kilvetön
ex - Triumph Sprint ST 1050 ABS ´10
ex - Suzuki GSF 650 S Bandit ´07
Joo kyllä, trumppaan. Oletan että eivät ole mitään spessuja muuten mutta tangon toisessa päässä on ilmeisesti vasenkätinen kierre kun toisessa on oikeakätinen. Oikeakätisellähän noita löytyy kyllä, mutta tuo vasen.
Joo IKH:sta löytyy kumisuojineen, mutta vähän sama ku monessa muussa että löytyy vaan oikeakätisellä kierteellä.
Suzuki GSX-R 600 ´01 Kilvetön
ex - Triumph Sprint ST 1050 ABS ´10
ex - Suzuki GSF 650 S Bandit ´07
Mistä johtuu, että kun painan etujarrua niin kuuluu korkeataajuuksinen surina/ininä. Ihan kuin jarruissa olisi joku servo tai jotain.. Jarrut toimivat normaalisti. Vaihdoin uudet palat ja nesteet eikä sillä ollut vaikutusta asiaan. Nyt kun olen tämän huomannut niin en mitään muuta liikennevaloissa enää kuulekkaan. Ajon aikana ääntä en ainakaan kuule. Pyörä on GSX1400. Kaverilla on sama pyörä ja sama "ongelma", mutta hän ei ole sitä sen enempää pohtinut.
<p> Monster M600 - NX650 - GSX1400 - R1150GSA - 625SXC - 350EXC-F</p>
Laskeeko ääni nopeuden hidastuessa? Voi olla ihan vaan jarrulevyn reiät jotka surraa paloja vasten. Mm vanhassa CBR:ssä äänen kuuli selvästi, Triumphissa ei niinkään. Mulla oli taannoin Alfa GT:ssä pystyuritetut etujarrulevyt ja sen surrauksen kuuli hyttiin vaikka ikkunat kiinni.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Kuulen äänen ainoastaan paikallaan ollessa. Ajon aikana en tätä kuule, joko peittyy muun metelin alle tai ei kuulu lainkaan.
<p> Monster M600 - NX650 - GSX1400 - R1150GSA - 625SXC - 350EXC-F</p>
Jos ääni ei kuulu moottori sammuksissa, niin veikkaus resonaatioäänelle.
Ketjuista kysymys, eli mistä johtuu ketjujen ns. sivuttaisheitto? Oikealla kireydellä naputtavat esim. pakoputkeen matalilla kierroksilla kiihdyttäessä. Loppuhan nuo alkavat olemaan mutta ihmetyttää kun pysyvät pituussuunnassaan kireydessä enkä jumittavia linkkejäkään löytänyt. Kyseessä siis Versys 650 jossa tuo ketjun alalinja menee aivan änkkäriä viistäen.
Kawasaki Versys 650 2008
Yamaha xj 600 1999
Jingcheng 250-6 2007
Laakeri kaupoissa on vaikka mitä kannatta kysyä vaikka lohjan laakerista,
joutuukos sitä tankoa usein säätelemään ?
jos ei niin sitten juurikkan haitane jos jomman kumman pään
tai osan mihin se pååtulee joutuu irrottamaan ja sitten pyöritelemään sopivaan mittaan,
eli vaikkapa vaihde kiksin ja koneen välinen tanko,
semoinenkin ratkisu että homaa vas kätisen tapin, pakan ja tekee sopivasta aihiosta itse
2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S 6X1Maili
2015Halli6X1Maili
2015Lappenranta K 17X1Maili
2015Kauhava17X1Maili
2015Räyskälä27X1/4Maili
2015Lappenranta S 3X1Maili
Niin minäkin ajattelisin ja sellaiselta se kuulostaa mutta suzukissa ei ole ABS jarruja.
<p> Monster M600 - NX650 - GSX1400 - R1150GSA - 625SXC - 350EXC-F</p>
Minkälaista hitsauslankaa suosittelette teräsrungon hitsauksessa käytettävän? Tarkoituksena olisi muokata kawasakin perää scramabler tyyppiseksi ja saada muokkaus muutoskatsastettua, joten käytettävien hitsausaineiden pitäisi kaiketi olla jotenkin perusteltuja.
Olisi muutenkin mukava kuulla kokemuksia hitsausten hyväksyttämisestä konttorilla.
Mä olen yhden omavalmisteisen pulttikiinnitteisen apurungon/takahäkin muutoskatsastanut. Mäkin noista kaikista vaatimuksista kovasti lueskelin, käytännössä inssiä ei kiinnostanu hevon persettä koko takahäkki, sano että kerta se on pulteilla kiinni se ei ole osa runkoa joten se ei ole hänen murhe. Jos taas kyseessä hitsaamalla kiinnitetty on homma sitten (tietääkseni) eri.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91