Tarttis vääntää dragstariin bobber tyylinen penkki. Tilasin jo biltwellin solo2 istuimen mikä on todella tyylikäs mutta kuitenkin hippasen liian pieni pyörän mittoihin nähden. Nyt siis ajatuksena tehdä koko satula itse. Moniko millistä peltiä nuo pannut yleensä on ja millä nahalla päällystys? Mieluiten käyttäisin luonnon nahkaa..
https://www.biltema.fi/autoilu---mp/...-mp-2000032368
Tuollainen ois tarkotus ostaa pakun takaosaan 2 mopottimen kuskaamista varten.
Miten porukka on tollasia käyttänyt? Täytyykö tuollainen mountata lattiaan pysyvillä kiinnikkeillä, vai selviääkö tosta iha liinakiristyksellä tms?
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Kyllä siihen pyörän SAA mutta on se kohtuuvittumainen vanerilattialla kun se liukuu eestaas, eritoten ongelmaksi muodostuu pyörän siitä poistaminen kun se tulee puolväkisin mukana jos ei ole vaikka liinattu kiinni. Satunnaiskäytössä menee mut jos usein kuskaa pulttaisin kiinni.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Mulla on Vanissa kaks tämmöstä telinettä. Sen lisäksi että on halvempi, on myös silmämääräisesti arvioiden tukevammin pystyssä pysyvä, niin sillä päädyin tuollaisiin. Ne ovat irrallaan väliseinää vasten, ajavat asiansa ihan täysin niinkin. Välillä tosiaan jää etupyörä kiinni niin että teline lähtee mukaan, mutta siitä selviää kun potkaisee telineen irti etupyörästä.
Mopojen sitominen on noiden kanssa huomattavasti helpompaa kuin ilman, sillä etupyörä osuu aina samaan kohtaan ja pysyy paikoillaan varmasti, vaikka liinoja sitoessa vähän hosuisikin. Kaksi mopoa kulkee melko vaivatta, toki sitominen on jonkin verran ahdasta puuhaa. Vahva suositus tosiaan noille telineille, helpottavat elämää ihan huomattavasti.
1835
Mulla on kanssa toi käytössä.
Eturengas jumahtaa siihen aika kovin välillä. Saa ihan tosissaan potkia sitä irti.
Joku neuvoi laittamaan villasukkaa tms. väliin, niin pääsee paljon helpommalla purkuvaiheessa.
cbr600rr -04
Toi sisämitta tarkoittanee noiden edessä olevien pystyputkien välistä mittaa, sinne ei tosiaan rengas mahdu kokonaan, vaan kiilautuu niiden väliin niin että mopo pysyy pystyssä ja paikallaan. Toi takana oleva, kääntyvä kouru taas on leveämpi, varmaankin saman levyinen kuin siinä toisessa versiossa. Kumpikin telakka siis toimii, lienee enemmän makuasia kumman valitsee.
1835
Minulla on peräkärryyn pultattuna pari tällaista kuljetustukea. Pieni kärry, jossa sijoittelu on senttipeliä.
Leveyden saa säädettyä keinussa 200 leveälle takasellekin. Ja ees-taas säädöllä toimii 21 tuuman etusellekin.
Pala kangasta väliin ennen kuuman etusen tuuppaamista telineeseen, muuten voi tarvita rautakangen pyörän irrotukseen.
RSV4 1000 RF, F800GS ja SV650S
www.muoviluoti.fi
en itse osaa vastata kysymykseen mutta vinkkinä että tutki finnbikersin foorumia
aihepiiristä nopsaan löyty esim nämä ketjut
http://finnbikers.fi/foorumi/index.php?topic=10673.0
http://finnbikers.fi/foorumi/index.php?topic=106.0
Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
Mulla astetta isompi teline kuin tuo Privaterin postaama, myös bilteman. Tosin ei näytä enää olevan valikoimassa. Suosittelen pakun lattialle kumimattoa, omaani ostin etrasta metritavarana josta mattoveitsellä muotoon. Enää ei tavarat luistele peräkontissa. https://www.etra.fi/fi/kumimatto-pisarakuvio-e52040650
K8-1000
Ääni tälle. Koppikärryssä ollu pari jo monta vuotta. Toinen asemoitu ihan eteen ja toinen sen verran taaemmas ettei stongat osu kohdakkain (eikä tankkiin). On helppo lisätä pari liinaa pyörän keskivaiheille (takatappien paikkeille) kun pyörä(t) on valmiiksi pystysuorassa.
Helposti vaan unohtuu pykälä päälle (olen koneen kanssa taluttanut pyörät kärryyn), ja alkaa kaivata sitä rautakankea pois ottaessa jos ei hokaa.
SF 1098S
MTS V4S Sport
Täh?
Suzuki GSX-R 1000R L8, kilvetön rataleluaihio
Suzuki GSX-R 1000R L7, kilvetön rataleluaihio - EX
Mulla on tälläinen Motonetistä. En ole vielä autoon moutannut, mutta tallissa mukava työkalu, helpottaa takapukille nostamista merkittävästi. Nuo kumitatit ei tahtoneet pysyä paikallaan ja teline pääsi näin luistamaan betonilattialla. Niihin piti vetää poraruuvit läpi ja nyt ei luistele.
Autoonkin tarvii jossain vaiheessa laittaa, niin meinasin joko;
A) kiinnittää tuon suoraan ruuveilla lattiaan. Muistaakseni siinä oli valmiit reiät, mutta jos ei niin äkkiähän tuosta poraa läpi.
B) Reikänauhalla + ruuveilla lattiaan.
Tukevasti pyörä tuossa seisoo, enkä usko että pääsisi kaatumaan. Mun touhuissa jos joku voi mennä pieleen niin se menee ja em. syystä meinaan kyllä silti liinata kiinni sivuttain. Tuossa telineessä on itsessään lukko eli rengas ei pääse siitä pois ennenkuin auto on katollaan.
Mitäs se nyt taas olikaan nimeltään se jarrunesteen kestävä letku ja mistä voi tilata, en pääse esim etralle niiden aukioloaikana kyselemään (ja lahden etralle en menis muutenkaan)
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Jos kirkasta letkua olet vailla, niin Tygon 2375 on oiva vaihtoehto.
1835
Yhtiömme kiittää. Värillä ei väliä, on vaan säiliön ja pääsylkän välinen letku mönkijässä niin hapan että murenee käsiin niin tarvii vaihtaa.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Jarruletkuista puheenollen, milloinkas ne pitäisi vaihtaa ? Wanhuksessa (-81) on mahdollisesti jopa orkkikset paikalla. Toki se on joskus Saksasta uitettu että liekö niillä ollut katsastusmääräyksiä tai vastaavia jo joskus ennenkin ?
Jos nyt saan aikaiseksi nuo vaihtaa niin teräspunos vai normaali ? Jotenkin tuntuu että nykyaikainen kumi ei kestä kuten wanhaan hyvään aikaan tehty vaan hapertuu nopeasti mutta...
Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. Moto Guzzi Nevada, Ex VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
Kannattanee vaihtaa, jos niiden kunto vähänkään epäilyttää. Ei ole iso kustannus kuitenkaan turvallisuudesta ja mielenrauhasta. Samalla tulee nesteetkin vaihdettua, jos ei niitäkän ole vaihdettu ties koska. Laittaisin teräspunosletkut, koska olen lievä rataurpo, mutta varmaan laadukkaat kumisetkin menisi katuajossa? Yammun ohjekirja käskee vaihtaa jarruletkut neljän vuoden välein, mutta joku viisas sanoi sen johtuvan jostain japanialaisesta käytännöstä?
Voi olla myös niin, että 39-vuotta vanhaan moottoripyörään teetetty teräspunosletku on saatavuudeltaan ja hinnaltaan kaikkein paras vaihtoehto.
Nesteet tulikin jo vaihdettua palojen vaihdon yhteydessä. Olivat kyllä sellaista kuraa etten ole ennen nähnyt - siitä päätelmä mahdollisesti jopa alkuperäisistä letkuista.
Tiivisteprikat pitää vaihtaa, kuinkahan pultit ?
Niinhän se lienee. Alkuperäisiä en googlella löytänyt kuin käytettynä.
Mistähän noita nykyään kannattaa kysellä ? Louisilla on, briteistä ei kait mitään saa nykyään helposti. Jostain lähempää Tamperetta jos löytyisi ?
Kauhukuvana toki on äkkiväärät jarrut. Eihän ne nyt mitään pidä, liekö jatkossakaan kovin hyvin kunnes puristaa kovasti liikaa... kaipa joku hydraulikkaliike osaisi tehdä kumiletkullakin.
Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. Moto Guzzi Nevada, Ex VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
Hydrauliikkaliike vois vaan ei tee. Ainakin itselle on kolme liikettä kieltäytynyt tekemästä jarru tai ohjaustehostinletkuja nojaten johonkin lupa/vastuupykälään. Esim ebayn kauttakin pystyy tilaamaan ihan mittoihin tehtyjäkin letkuja jopa haluamissan värikomboissa eikä hinta juuri siitä nouse. Sama kai se tuleeko paketti kouvolasta Stuttgartista vai Lontoosta...
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Ei ne jarrut äkkivääriksi muut, vaikka laittaisi kuinka kovat teräspunosletkut. Hiukan kumipallomaisuutta poistuu hyvällä tuurilla, huonolla tuurilla ei muutu mikään. Kannattaa ne letkut silti vaihtaa, jos on vähänkin epäilystä niiden kunnosta.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
HEL- merkkisiä letkuja näkyvät tekevän suomessakin. Hellin letkut oli joskus Banditissa. Tilasin muistakseni briteistä.
Ebaysta ja Aliexpressiltä saa punosletkuja ihan pennosilla. Ostaa kuka uskaltaa, mutta kaikissa kiinahärveleissä on punosletkut, enkä ole ikinä kuullut hajonneen. Tuskin ne sen kummempia on.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Porvoon mittaletku ja Espoon teollisuuspalvelu ainakin tekee HEL-Performancen kilkkeillä. Minulla on Kotarissa semmoinen ollut pari vuotta. Halpakin oli.
hyvä tietää et HELejäkin saa nykyään suomestakin, ameriikanpojat niitä on joskus taannoin parjannu vuotavaksi mutta eiköhän sekin ole osittain tekijän taidoista/kaluista kiinni.
Mulle Triumphin letkut teki ebayn kautta löydetty Wezmoto mittaan (tosin tankoa laskettua ne olikin sit taas pitkät)
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91