Ebaystä näyttäisi löytyvän kympillä alumiinisia erottimia. Free shipping ja silleen, kuusiokoloavaimet ja kaikki kuuluu hintaan.
1835
Kai se kiinantilaukseen menee, tai itse porailen nailonlatasta. Luulisi, että noin perusosia olisi Motonetin tai Bilteman hyllyssä, mutta ei (siis mustia johdonerottimia). Sen nyt vielä ymmärtää, että näitä ei ole:
https://www.ebay.com/itm/4-PC-50-CAL...-/361246872382
Näitä sen sijaan pitäisi olla.
![]()
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Ei kyllä ole omissa silmissä Prisman hyllytavaraa, mutta "spark plug divider" antaakin jo hyvin tuloksia. esim tuolta tai UK:sta täällä.
Edit. Aliexpressin taikasanat on "spark plug separator". Kaiketi kaikissa länsimaisissa keksinnöissä on ollu jo 20v puolat tulpanhatuissa niin ei tuollaisia tarvi kuin ne jotka jenkkilinttojen kanssa askartelee. Josta US-partsin sivuille ja voila, hyllytavaraa.
Viimeksi muokannut: garagesale; 11.12.2019 klo 14:33.
vuoristoatleetti
Kiitoksia. Täytyy tuollainenkin ostaa hyllyyn Biltemasta, vaikka taidan jättää käyttämättä kunnes ongelmia ilmenee.
Tuo muovin/kumin turpoaminen on sinänsä tuttu juttu autoremontista. Jarrujen liukutappi jumissa ja suihkuttelin sinne kaikkia mahdollisia aineita jotta sen saa auki. Kasattaessa huomasin, että yksi suojakumi oli huomattavasti isompi kuin muut. Kaveri sitten valaisi, että jotkut liuottimet (joita noissa spraykamoissa aina on) turvottavat noita kumeja. En kylläkään usko, että vaijereissa olisi tuollaista käytetty.
Auton ikkunahissin asennusohjeessa suositellaan käyttämääm valkoista litiumrasvaa ja ikkunan kelkat on jotain muovia/nylonia, vois kuvitella että tuo sopis myös kuorivaijereille koska se on nimenomaan semmosta töhnää jota suositellaan käytettäväksi kohteissa joita ei päästä usein rasvaamaan. Ei siis tarkistettu tieto tämä.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
SF 1098S
MTS V4S Sport
Ducatin johtosarjan kumisia on saatavilla ja ne on mainioita. Trimphille on kans jotain vastaavaa, mut en oo livenä nähny.
<"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">
McJäykät
Alkaa olla Blackbirdin huolto siinä mallissa, että pitäisi saada venttiilikoppa takaisin pakallalleen.
Uusi venttiilikopan tiiviste on, mutta mitä suosittelette liimaksi, jolla sen saa liimattua kanteen kiinni?
Muutoin tuota ei saa mittenkään kunnolla asennettua, jos ei liimaa ensin.
Kanteen liimaamisesta ei ole juuri hyötyä, yleensä saa vain hirmuisen sotkun aikaiseksi.
Itse olen laittanut jäykällä vaseliinilla tiivisteen kanteen kiinni ja sylinterinkannen puoleisiin puolipallon uriin ohuen kerroksen, siten että ylettyy uran kulmien yli, tuota silikonia:
https://www.motonet.fi/fi/tuote/6023...silikoni-80-ml
Edit: voihan sen tiivisteen tietty liimata siihen kanteen ja antaa kuivua jos niin haluaa tehdä. Puolipalloihin silikonia ja märkänä kasaus tietysti.
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
Itse 'liimasin' silikonilla tiivisteen venttiilikoppaan. Tein mdf levystä liimaustuen jolla puristi tiivisteen koppaan tasaisesti. Jotta pysyy asennettaessa. Annoin kuivua/tarttua yön yli. Sylinterikannen puolelle niihin 'puolikuihin' ennen kopan asennusta paikalleen hiukan silikonia.
On aika ahdas laittaa koppa kanteen ja samalla varmistaa että ne 'puolikuut' asettuu tiiviisti. Hammaslääkärin peili ja valo auttoi.
En löytänyt tuosta tiivisteen 'liimaamisesta' kuvaa, ainakaan vielä.
Yama80cc&100-Honda125x2/450Dohc/750-SuzyT500-KawaZ1903/1135cc
Paused '87-'05 Ex XX'99/'05-'21 Tickets '75 '84 '14
Now '14 VFR1200F
161.6mph/LPR'09
175.8mph/Halli'10&SS1000
177.1mph/Halli'11&SS1600K
167,2mph/Halli'13&SS1000
168.4mph/LPR'14&SS1600K
venttiilikoppa.jpg
Se näyttää nyt tuolta ja liimana käytin Loctite SI5910
Kypärän lämmitettävän visiirin vastus on 11 ohmia.
Kun on polkukäynnisteinen jamaha, niin akun varaan ei paljoa lasketa.
Joten 11 ohmia ja 13V tekisi 1,18A/h
Pitäskö sittenkin ottaa sähköä jamahan systeemistä vai laittaa reppuun pienin 12V akku....
Akkuporakoneen akku on 14,4V 1,3Ah 18Wh, joten olisi ehkä riittävä, kun ei sitä lämmitystä ihan koko ajan tarvitse
Vai pitäskö käydä ostamassa 12V kuiva-akku
esim. Laadukas lyijyhyytelö akku 7 Amppeeria ja 12 volttia.
- Pituus: 151 mm
- Leveys: 65 mm
- Korkeus: 95 mm
- Paino: 2,1 kg
Menisi repussa hyvinkin helposti ja ei olisi niitä johtoja kytkettynä pyörään.
Tuommoinen akku riittäisi reilun viiden tunnin käyttöön ja jos päiväkeikkä on maks. kahdeksan tuntia, niin sehän riittäisi oikein hyvin.
Ko. akku maksaa 14,95€
Käyttäisin itse tuollaista hyytelöakkua, siihenhän saa vielä näppärästi laitettua potikan johtoon jos ei laitteessa itsessään ole tehonsäätöä, vituttaa paljon vähemmän kärtsää tollanen murikka kun joku ryobin akkukasetti joka maksaa kymmenen kertaa tuon jos siihen jotakin vikaa sattuu tulemaan
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Ennen kuin tekee mitään ratkaisuita, niin itse mittaisin ihan käytännössä sen todellisen virrankulutuksen ampeereissa. En toki tiedä paljonko tuollaisen muovikelmuvastuksen resistanssi muuttuu lämpötilan funktiona perinteiseen metallilankavastukseen verrattuna, mutta joissain tilanteissa kylmämittaus johtaa reippaasti harhaan.
Edit. Mitä tuohon jamahasta virran varastamiseen tulee, niin jos tuo laskemasi luku pitää paikkansa, niin tehoa kuluu alle 15W eli aika vähän kuitenkin suhteessa ajovaloon ym kulutukseen, joten sen ei luulisi olevan ongelma. Toki jos sieltä on ylijäämät tuhlattu jollekin lisäpitkille yms, niin sitten taas homma voi olla toinen.
Uudemmissa moottoripyörissä valot syttyvät, kun virrat laitetaan päälle. Vähän vanhemmissa on oikeanpuoleisessa sarvessa starttinappulan kanssa samassa paketissa valokatkaisija, josta valot saa kokonaan pois. Joissain tilanteissa on hyvä, jos pyörään saa virrat päälle ilman valoja.
Kuulostaako siis järkevältä, jos hommaisi esimerkiksi ebaysta vanhan mallisen katkaisijan ja laittaisi sen alkuperäisen tilalle? Eipä kai tällaiseen mitään teknistä estettä ole? Ettei näihin tietokonekauden menopeleihin ole katkaisijan yhteyteen laitettu jotain "ihme"-komponenttia, jota ilman laite ei toimi...? Ja jos tällainen onnistuu, niin ei liene nokon nuukaa minkä mallisen suzukin katkaisijan siihen laittaisi?
Pyörä on Suzuki vstrom 650 vm 2009.
Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
Suzuki DL650 (2009) - mä
Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S 6X1Maili
2015Halli6X1Maili
2015Lappenranta K 17X1Maili
2015Kauhava17X1Maili
2015Räyskälä27X1/4Maili
2015Lappenranta S 3X1Maili
Valoreleen pystyy johdottamaan niin että valot pysyy pois päältä kunnes starttinappulaan koskee, mulla oli triumphissa keyless järjestelmä jonka asennusohjeissa tuli mukana ohjeet miten tämä tehdään (saattoi tarvita toisen releen en muista varmaksi mutta periaate on niin sanottu latch-kytkentä) Yritän muistaa kaivaa illalla jos se pumaska ois vielä sielä osalaatikon pohjalla.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Valitettavasti ohjepaperit näyttää joko kadonneen tai annettu pyörän mukana pois. Toi ei tosin ole mikään ihan amerikantemppu suorittaa et jos sulla ei ole asian kanssa päivän kiire voisin hämmästellä asiaa kunhan toi joulupaniikki töissä rahtusen helpottaa. Jos sulla on k.o. pyörän kytkentäkaavio se helpottaisi asiaa merkittävästi.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Suzuki DL650 (2009) - mä
Pitäisin kyllä moottorin käynnistä aktivoituvia valoja ns turvallisempina kuin starttinappulaa painamalla aktivoituvia. Jos vauhdissa pimeällä sattuu sammumaan ja starttia painamalla yrittää sytyttää.... Siis jos ei virtalukon perässä oleva tavallinen kytkin kelpaa.
Tai kun en yöLiitämisestä ilman valoja mitään tiedä, niin varmaan minua paremmin osaatte homman ratkaista.
Viimeksi muokannut: Urpox; 19.12.2019 klo 11:25.
X-ADV 750 , CRF 300L
Väittävät, että ehjä lyijyakku pystyy luovuttamaan suuremman starttivirran, mikäli akkua herätellään hetki purkaamalla sitä esimerkiksi ajovaloilla.
Mikäli tämä on totta, niin valojen syttyminen ennen starttia parantaa käynnistyvyyttä.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Siinäpä se onkin, kun tässä pyörässä ei ole sitä tavallista kytkintä. Ajovalo palaa aina, kun pyörässä on virrat päällä (lukuunottamatta sitä hetkeä, kun starttaa). Ja se on tavallisesti ihan hyvä asia, mutta ei aina. Vanhassa pyörässä tuo kytkin on. Mahdollisuus olisi laittaa ylimääräinen kytkin ohjaustankoon tilaa viemään tai sitten vaihtaa tuo katkaisija vanhanmalliseen (jos siihen ei liity mitään nykypyörien omituisuuksia). Talvi näyttää, millainen ratkaisusta tulee!
Suzuki DL650 (2009) - mä
Kokeilitko sen startti nappula pohjassa ennen virtojen avaimenesta virtojen laittoa konsiti ?
Sillä tavalla valot syttyy vasta kun kone käy ja eikait niitä silloin tarvitse sammuksiin saada tai jos niin miksi?
aika paljon tulee nykyisin pimeitä vanhempia pyöriä vastaan tai sitten joku päivä valo viritelmä mikä ei näy mihinkään(samoin autoja) myös peölkät parkita päällä
2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S 6X1Maili
2015Halli6X1Maili
2015Lappenranta K 17X1Maili
2015Kauhava17X1Maili
2015Räyskälä27X1/4Maili
2015Lappenranta S 3X1Maili