Kuinka paljon vaikuttaa akselin kestoon tyyli että kylmänä heti kaasu auki ? Taitaa käydä enempi männän kestokyvylle tuo ?
Onhan paikkojen käyntilämmöillä ja toleransseihin asettumisella toki aina merkitystä.
Puhutaanko me nyt ylipäänsä "kampuran vaihdossa" siitä, että on mennyt kiertokangen alapää (keskinaula),
vai kampiakselin laakerit (petilaakerit)…. vai molemmista ?
Keskinaulan tappaa helpoimmin ja useimmiten lämpöjen karkaaminen ja/tai voitelun pettäminen.
Petilaakerit ei antaudu ihan yhtä helposti lämmöistä, mutta voitelun pettäminen on niillekin myrkkyä.
Riittävä voitelu/laadukkaat voiteluaineet ovat asioita, joita pidetään periaatteessa itsestäänselvyyksinä,
mutta todellisuus on sitten eri syistä johtuen turhan usein, turhan kaukana tuosta.
Tottahan jokaisella konstruktiolla ja sen osilla on oma käyttötuntimääränsä, mutta rasitustasolla ja
jatkuvasti riittävällä voitelulla on aivan järjetön vaikutus käyttötunteihin.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Taskulamppuja katselen, paljonkohan pitäis löytyä lumenia "kunnon" taskulampusta? Kantama ei niin kiinnosta vaan se että saa mahdollisimman laajalle paljon valoa. Pari-kolme tuhatta lumenia alkanee jo riittää? Hinnan kipuraja 50€ ja mielellään ladattava.
Tuommosen löysin, kellään kokemusta?
https://www.motonet.fi/fi/tuote/9000...lamppu-3000-lm
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Tuomoisa ollut käytössä
Pienmät klipsuliset on kätevän muotoisia ja klipusulla saa kinni vaikka hanskaan lakin reunaan
lisänä mangnetti jaksaa pitää suorasssakin seinässä tosin kuin tuo isompi ei meinaa pysyä
Suorassa pelti seinässä,
https://www.valostore.fi/tuote/olight_s1r_2/
https://www.valostore.fi/tuote/olight_seeker2_pro/
https://www.valostore.fi/tuote/olight_s2r_2/
olikin hinta raja
2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S 6X1Maili
2015Halli6X1Maili
2015Lappenranta K 17X1Maili
2015Kauhava17X1Maili
2015Räyskälä27X1/4Maili
2015Lappenranta S 3X1Maili
Pitää olla sen verran heftiä että voi tarvittaessa karhun kolkata mä hukkaan tommoset kynälamput viikossa![]()
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
En tiiä onko Valostorella tarjota sun haluamaa jykevää patukkaa, mutta jos valotehoa haluaa, niin heidän tuotteet ovat valinta.
Motonetin markan laite ei ole sama.
Itsellä storen kypärälamppu.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Tarvii perehtyä valikoimaan jahka saan riiviöt sivuttain
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Fenixejä oon käyttänyt jo yli kymmenen vuotta. Näitä käyttää myös puolustusvoimat yms. sillä laatu on hyvä. Katso vaikka ensin tuosta TK-sarjasta:
https://www.fenixvalaisimet.fi/fenix...lamput_tksarja
Vitut sano Vatanen... Olight R50 PRO tilattu, eiköhän 3200lm riitä hetkeksi aikaa... Postikulut nollatakseni otin vielä seinäkiinnikesarjan ja kolme Olight i3E tuikkua avaimiin, kaipa tuossa valoa riittää täksi talveksi.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Saiks jostain motonetistä biltemasta tms semmosta liimapintasta solumuovia kun en löydä? Sais olla jotain kaheksanmillistä suunnilleen ja tarve semmonen kämmenen kokonen lappu.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Jouskarin nuolihyllylle palanen, ei koe kauheaa kurmootusta pl.sulkien "iskut"
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Just muutes muistin et mullahan on ainakin kaks semmosta neopreenistä tölkkisukkaa jotka voi silputa ihan kotonakin![]()
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Mikä näiden Pair Check Valve linjojen varsinainen tarkoitus on ja miksi jotkut sulkevat niitä?
Jäin tuossa pohtimaan, kun venttiilikopan kantta pyöritellessä ja putsaillessa totesin näidenkin venttiilien olevan melko päätäväisessä karstassa.
Päästöjen takia ovat ja syöttävät ilmaa pakokaasun sekaan. Ei vaikuta tehoihin eikä mihinkään muuhunkaan. En ole omistani noita poistanut koskaan. Joidenkin mielestä paukuttaa enemmän putkessa moottorijarrutuksella avoimella pötöllä, mutta eipä juuri vaikuta siihenkään. Sitäpaitsi pieni paukutus on vain rock’n roll.
Useimmat luulevat että pudottavat tehoa kun kerran ovat saastelaitteita ja siksi ne pitää poistaa.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Jos konetta haluaa säätää, nuo on melkein poistettava, tai ainakin tukittava mittauksen ajaksi. Sotkee muuten mittaukset.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Näinhän se menee.... ja sekin, että syy väljemmän pakopuolen vaihdon jälkeen ilmaantuneeseent/lisääntyneeseen
paukkeeseen ei ole ränniin syötetty lisäilma, vaan seoksen luisuminen laihalle pienellä "avauksella/väljemmällä putkella"......
jolloin seos palaa hitaammin ja osittain vasta rännissä. Ehkä ilmiö aavistuksen toisissa vehkeissä voimistuu,
mutta ei ne himmelit koskaan tuohon mikään juurisyy ole.
Itseä oikeastaan ihmetyttää sellainen homma, että jos säätöjen kohdillaan olo askarruttaa, eikä
silti saa irti sitä, että veisi vehkeet rullille.....
niin onhan se putkistomuutosten myötä ilmaantunut pauke ihan selkeä indikaatio "entistä enemmän"
perseelleen luisuneista säädöistä. Jottai tarttis tehrä…..
Säätöhommiin joutuu tosiaan nuo blokkaamaan, mutta ainoa merkitys suorituskykyyn niiden poistolla
tulee painon keventymisen kautta.....käytännön mittaluokassa.
Onhan nää jutut todettu jo moneen kertaan eri yhteyksissä.....
joten kai sillä painolla on ainakin valtava henkinen merkitys suorituskyvyn kokemisen suhteen.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Muutamassa pyörässä saastevehkeet tuli poistettua että sai pintakaasun alueella nykimisen ja tunnottoman puutumisen loppumaan. Yleensä vaatii kaasarin tai ruiskun säädön mutta ei aina.
Ex XT660R paukutti putkeen ilman saastevärkkejäkin eikä siitä päässyt eroon edes PC:n kanssa, olisi pitänyt säätää oma ECU. Siinä pauke ei ollut ihan mitään pientä, parhaimmillaan kun pistoolilla olisi ampunut ja pauketta riitti aina kun kaasun veti nollille. Sorateillä rallatessa ei ollut epäselvää kenen pyörä oli liikkeellä kun murinaa ja pauketta oli kuin WRC:ssä konsanaan, eikä sillä hiivitty hiljaa kotiin iltamyöjään ellei risteyksiin menty kytkin pohjassa tai hieman kaasu auki.
Kuulostaa ihan hauskalta mutta ihan hlvetin ärsyttävää kun sitä kuuntelee päivästä toiseen. Nykyisessä ei mitään pauketta putkessa ja hyvä niin, myös saastevehkeet toimii huomaamattomasti joten niitäkään ei tarvii eliminoida.
Kylätason kurapyöräilijä.
Millä ja miten kaasuvaijereita kuuluu rasvata ? Vai onko parempi vaan antaa olla ja vaihtaa kun alkavat takkuilla ?
Tuollaisella laitteella onnistuu, niitä löytyy lähes kaikista mp-tarvikkeita myyvistä liikkeistä kuten Motonetista ja Biltemasta: https://www.mc-scatter.com/skootteri...vaijerirasvain
PRF Teflubea olen käyttänyt yleivoiteluun lukoissa ja vaijereissa muutaman vuosikymmenen ajan: https://www.ikh.fi/fi/teflon-oljy-spray-520ml-prf014
Jotkut sanoo ettei vaijereita saa rasvata ettei sisäkuori turpoa ja ala jumittamaan, en ole vielä moista ilmiötä päässyt todistamaan omissa värkeissä. Aina on vaijerit saanut herkäksi ja on toimineet myös pakkasilla.
Tuossa näkee miten toimii ja miten saa voideltua ilman työkalua: https://www.youtube.com/watch?v=aQnMdOL09uY
Kylätason kurapyöräilijä.
Millä saa tulpajohdot asentoon ja siistiin riviin? Melkein kaikissa laitteissa on muovikiinnikkeitä, joihin piuhat napsahtavat. Tuollaisia kiinnikkeitä ei vain ole tullut tarvikkeena vastaan. Onko niitä yleismallisina jossain tarjolla?
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Ei auta. Pitäisi kvg:a "spark plug wire separator". Sekään ei auta, koska osat ovat jenkeissä, jolloin postimaksut ja tullit vesittävät projektin. US partsista saa tilaamalla jenkkikiinnikkeitä muutamalla kympillä, mutta nyt haeskelen sellaisia max muutaman euron johtoerottimia, joita jokaisessa autossa ja moottoripyörässä on, mutta joita huonosti kansalaille myydään muualla kuin marmoritiskillä.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Nippusiteillä?
Ei mulla mihinkään kiire ole, joka kerta on moottoritielle 120 kiihtynyt...
Suzuki GSF1250SA - Kohti harmaampaa arkea
ex. K2 GSX-R750, M1800R, GSX1400, B-King