Vielä kun sais vifferin swingin jostain extraedukkaasti... Ei sillä ei mulla oo sitä mönkkäriäkään vielä...
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Tuossa käytössä ei oo ulkonäöllä helevetinkään väliä. Josset oo vasiten hankkiutumassa justiin eroon täytyy panna viestiä jahka hiukka vaurastuu... Vai minkälaisista summista puhutaan?
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
helmi 30 vesiohenteisella maalasin vessan kaapin ovet. Oli eka kerta ruiskulla vesiohenteinen ja ohentamista piti vähän harjoitella, mutta ei sen kummempaa ollut loppujen lopuksi. ihan halpisruiskulla vedin. Tuli ihan edustava lopputulos. Halpisruiskuilla olen ikäni mallaillut ja en osaa moittia. Joskus lainasin kaverin satajettiä ja minusta huonompi viuhka oli.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Millä ton bussin etupumpun saa auki? Korjaamomanuaali ehdottelee erikoistyökalua, jolla muoviholkkia painetaan alas jousta vasten ja sitten toisella erikoistyökalulla päästän avaamaan lukkomutteri. Busanistien foorumilla ehdotetaan pulttipyssyä. Kenellä varma tieto vai pitääkö viedä putki aamulla Motovillelle stefojen vaihtoon? Yritin rakennella työkalua mutta meinasi sen kanssa mennä korjaamisen sijaan hajottamiseksi ja päätin viheltää pelin poikki.
Huono kuva mutta alhaalla näkyvä muovi estää mutteriin käsiksi pääsyn. Siinä on 2 reikää, joihin sen työkalun ilmeisesti saisi kiinni.
ZXR750 J "K"
Tarkoitus vaihtaa vain stefa?
niin sieltä alapäästä pöräyttä sen kuusiokolon pultti pyssyllä auki(voimaa siihen ei paljon tarvitse pyssä olla kunhan iskee nopeasti)
usean avanut noin toimii hyvin stefan vaihtoon
jos koknaan purkaa niin tosiaan se muovin paina siitä alemmas
sitten saa "korkin" lukitus mutterin auki siitä"yläpään korkin alata"
itse tehdyksi työkaluksi käy paksu seinämäinen putki sen kokoinen
että se "yläpään korkki" menee juuri siitä läpi
sitten sen vastakisille sivulle reijät ja reikkin 10-15cm(vielä pitemät niin parempi) pituiset 8m vahvat pultia mitkä kierettän sitten niihin näkyviin tuleviin reikkiiin samalla toimovat kahvoina
lisäksi hyvä apu on joku prikka tms missä on sen varren paksuuden levyine u muotoinen kolo millä saa sen muovin/jousen lukittu alas
2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S 6X1Maili
2015Halli6X1Maili
2015Lappenranta K 17X1Maili
2015Kauhava17X1Maili
2015Räyskälä27X1/4Maili
2015Lappenranta S 3X1Maili
Jees tänks! Stefojen vaihto tosiaan agendalla, joten täytyy hakea huomenna kompura kaverilta takaisin. Onkin ollut jo turhan pitkään sillä lainassa![]()
ZXR750 J "K"
Mä avasin just samantyyppisen keulan räikkäliinalla. Kaks palohakaa sopivasti leikattuna että meni noihin reikiin, sitte liina akselin reiästä läpi ja molempiin hakoihin kiinni. Siitä sitte pikkuhiljaa kirraamalla ja välillä käsin oikasemalla se aukes, en tiiä oliko kaikkein hellävarasin tapa mutta ainakin toimi ihan hyvin![]()
2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S 6X1Maili
2015Halli6X1Maili
2015Lappenranta K 17X1Maili
2015Kauhava17X1Maili
2015Räyskälä27X1/4Maili
2015Lappenranta S 3X1Maili
Noiden auton vanteiden halkaisija renkaan jalkaosan kohdalla on sitten isompi kuin mopovanteissa, eli mopon rengas ei nouse ongelmitta vanteelle. Isot pojat ovat puhuneet jopa 8 barin paineesta ennen kuin poksahtaa vanteelle, eli vaatii vähäsen normaalia enemmän ilmaa sinne kumin sisään ja hyviä hermoja täyttäjältä. Sorvaamalla vanteen sisäpuolelta olakkeesta ja olakkeen ja reunan väliseltä alueelta riittävästi tavaraa pois, ongelma poistunee ja renkaanvaihto sujuu kuin tanssi. Jos taas vanteella on tarkoitus käyttää pelkkää autonrengasta, niin sittenhän tuo ei ole ongelma, muuta kuin kumi sulamaan.
1835
Pulttipyssyllä tosiaan aukeaa. Onneksi nuo osat on kovaa metallia ja kestää kovempaakin pulttipyssyn käyttöä.
Korjasin tuossa yhtä mopoa ja siinä yläpään tulppa oli alumiinia ja jumahtanut kiinni, ei auennut edes pulttipyssyllä kun pyöristyi :-( Putkipihdeillä sitten aukesi mutta jäljet oli ihan hirveitä.
Uuden stefan paikalleenlaittamisessa auttaa pieni filminpala ja öljyäminen, ei mene huulet rikki asennuksessa.
Naputteluun sopiva viemäri putki on on, sen saa vaikka halki niin saa hyvin putken päälle.
Busan stefojen vaihto ei ole mitenkään erikoinen hommaa onneksi. Missä kilometreissä sulal petti ?
Mulla meni 36tkm kohdalla nykypyörässä, edellisessä meni vasta noin 110tkm kohdalla.
ZXR750 J "K"
Näin minäkin olen tehnyt. Tosin Talouspaperin tilalla on "aito" rättiSillä samalla ne itikat on hyvä pyyhkäistä haudutuksen jälkeen ja kuivaus talouspaperilla. Tulee aika paljon lotrattua rättiä vedessä eikä näy naarmuja visiirissä.
Sen sijaan millä toi pinlock kalvo kuuluu puhdistaa ? Samaa taktiikkaa olen käyttänyt siihen ja se taitaa olla kohta entinen em. syystäViimeksi suoritin molemminpuolisen pesun eli irroitin koko kalvon ja huuhtelin hanan alla. Jälkikäteen peilailessa huomasin olevan täysi pieniä viiruja. Ei tosin vielä näy ajokentässä.
Tiiä mitä vitun materiaalia noi pinlockit on kun tuntuu ettei niihin saa koskea ollenkaan... Just revin omani keväällä mäjelle kun alko olla niin harmaa et ilman parempi
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Helvetin pehmyttä muovia, ei kestä yhtään pyyhkimällä kuivaamista. Aiemmissa kypärissä toiminut hyvin mutta GT-Airissa en saanut sitä istumaan millään, tai luulin saaneeni säätämällä niitä kiinnitysnastoja. Toimi Suomessa hyvin mutta reissuhelteissä oli taas rako yläreunassa, tuli sitten reissun ainut sade Obertauernissa ja ajoin Schladmingiin käytännössä sokkona. Huoltsikalla pinlock-kalvo irti ja perälaukkuun, seuraavassa majapaikassa pesin ja totesin sen naarmuuntuneen pilalle. Sinne jäi Pensionat Birkenhofin huone no:1 roskikseen!
X-Liten visiiri on pikalukolla ja otan visiirin irti pesuun. Sumupullolla yleispesuainetta ja annan pehmetä lavuaarissa. Sitten hanan alla huuhtelu ja ravistelu enimmät pois. Koukkuun kuivumaan. En hankaa millään. Ihan kädellä pyyhin hanan alla ötökät.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Kuutisen vuotta ollut sama pinlock käytössä hyvin vähäisillä naarmuilla jotka ei haittaa käyttöä. Pesu aina irrallaan, vähän Fairya käsiin tai suihkaus kalvolle ja sormilla pessyt kalvon jonka jälkeen huuhtelu lämpimällä vedellä. Kuivaus pehmeällä talouspaperilla töpöttelemällä, ei saa hangata.
Pesun jälkeen kalvo voi jonkin aikaa näyttää aaltomaiselta mutta pinta silenee jonkin ajan kuluttua ja viimeistään seuraavana päivänä on taas normaalin näköinen.
Kylätason kurapyöräilijä.
Kysäistään täältäkin kun en tiedä kuinka aktiivisesti tuota Versys-ketjua seurataan.
2007 vuoden Kawasaki Versysksessä ilmennyt pieni ongelma.
Silloin tällöin kun pyörää käynnistää, ei pyörä käynnisty ja vilkuttaa FI-varoitusvaloa. Kuitenkin lähes aina pyörä käynnistyy kun virrat katkaisee ja yrittää uudestaan.
Jos ei käynnisty tällä niin sitten viimeistään seuraavalla.
Googlesta ymmärsin että vilkkuva FI-valo viittaa tuohon vehicle down-sensoriin.
Tätä on jatkunut muutaman viikon ja ihan satunnaisesti, joskin huomannut että sadekelien jälkeen sattuu useasti.
Olisiko tuo kaatumistunnistin sitten herkkä vedelle?
Onko tuttua kenellekkään?
Ei istunut mun kypärässä, aina jäi rako joko ylä- tai alareunaan. Ne nastat on epäkeskot, käyttöohje sanoo että ne "nokat" pitää osoittaa sisäänpäin eli kohti toisiaan, siinä asennossa kalvo menee helpoimmin paikalleen. Käänsin ne asennuksen jälkeen osoittamaan ylöspäin ja istui tiiviisti täällä ajellessa, mutta ilmeisesti Itävallan helteet muutti kalvon muotoa ja sitten kävi niin kuin kerroin!
Sen anturin pystyy aukaisemaan, eli kannattaa avata ja vilkaista onko päässyt hapettumaan. Tuolla on juttua samantyyppisestä murheesta, myös kuvat puretusta anturista löytyy. Näyttäisi olevan ohjeet anturin ohittamiseksikin tuolla, saisi ainakin testattua että poistuuko vika anturin ohituksella. Täältä taas saa ostaa uusia antureita, jos vaikuttaa että vian syy löytyi.
Kaverin 6R:ssä oli muuten joskus semmoista vikaa, että saattoi sammua yht'äkkiä täydestä laulusta, hetken odottelun ja heiluttelun jälkeen käynnistyi ja toimi taas pitkäänkin, kunnes taas otti ja sammui. Kaatuma-anturista löytyi vika tuossakin, joku oli näppäränä kaverina ottanut tuon kiekon akselin pois, eli kiekko pyöri siellä miten sattui, välillä sitten aina heilahti sellaiseen asentoon että ecu luuli mopon olevan katollaan. Tein poranterästä uuden akselin, sillä alkoi mopo taas toimia normaalisti.
1835
Pesin visiirin eilisen päivän päätteeksi ja samalla tuli ihmeteltyä niitä nastoja. Pitää kai olla onnellinen, että maalaisjärkeä on sen verran jäljellä että nastoja katsomalla päättelin itsekin että niiden ulkopinnassa olevien "nuolien" osoittaessa taaksepäin nastojen välimatka on lyhimmillään->kalvon asennus helpointa.
Mutta kiitoksia. Mä en itseasiassa löytänyt manuaalista juuri mitään juttua pinlock-kalvosta vaan itse piti kaikki päätellä. Em. syystä ekalla kerralla vain pistin sen paikalleen tietämättä yhtään mitä olen tekemässä ja hyvin meni
Täytyy vielä huuhdella se kalvo ja laittaa takaisin, jos siitä vielä näkee läpiSe silikonitiiviste varmaan kerää nopeaan pölyä, ainakin vaikutti tahmaiselta.
Kunnostelen tuollaisia kaksiosaisia auton vanteita jotka oli kasattu titaanipulteilla. Millä saisi nyt noista pulteista sekä vanteesta vanhat kierrelukitteet pois? Entä miten nuo titaanipultit puhdistaisi muuten? Ei niissä pahaa likaa mutta jotain pientä tummumaa yms.
Respect is not given, it is taken!
Suzuki GSX 1300R Hayabusa Turbo 2005
EX. Kawasaki ZX-6R 2003
Parhaiten saat lukitteen pois kierretapilla ja pakalla, ruuvin saa puhtaaksi myös teräsharjalla jos ei ole kierrepakkaa.
Kylätason kurapyöräilijä.
Respect is not given, it is taken!
Suzuki GSX 1300R Hayabusa Turbo 2005
EX. Kawasaki ZX-6R 2003
Eipä kierretapilla/pakalla puhdistaminen huonoa tee kierteille vaikka sen tekisi kuinka usien. Aikoinaan kun olin vuosia kisamekatsuna eri lajeissa tuli puhdistettua tuhannet kierteet tuolla metodilla missä oli kierrelukitetta, käytännössä sitä oli lähes kaikissa mekaanisissa liitoksissa.
Kylätason kurapyöräilijä.