Noi kamerat ja näytöt peilien tilalla on kyllä vielä laittomat, niin Euroopassa kuin USA;ssakin. Japanissa taas saa niitä käyttää ja Toyota esitteli ja toi myyntiin Lexuksen jossa ne ovat, tosin näytöt todella omatoimiasennukselta näyttävät. Tekniikan Maailman sivuilla on juttua tuosta, siis nettisivuilla.
Tuli pikkukotariin hommattua toiset vanteet talvirenkaille joihin sit viime viikonloppuna ruuvailin uudet jarrulevyt ja tuli mieleen että uusien levyjen kanssahan kuuluis laittaa toki uudet jarrupalat mutta jäi mietityttämään että mitäs haittaa siitä on jos ajaa kuluneilla paloilla ja uusilla levyillä? uudet levyt menee urille? Eihä se toki iso investointi eikä työmaa olis toisia paloja laittaa mutta laiska ja nuuka kun on...
990 Adventure '06
EXC Racing 250 '06
Pyyhkäise palat karkealla hiomapaperilla tasaista pintaa vasten, saat paloista kuin uudet, poislukien kulutuspinnan paksuus.
Sä ajat sillä enskalla hiekassa, kurassa, mudassa, mullassa, kivikossa, juurakossa, lumessa ja jäällä. Joskus upotat sen pyörän penkkiin asti johonkin liejuun, mutta yleensä se kuraantuu vaan moottorin puoliväliin saakka. Eli jarrulevyt ja -palat on ihan älyttömän likaset aina ensimmäisen 100 m jälkeen.
Minä ajaisin uusilla levyillä ja nykyisillä paloilla, kunnes palat on loppu. Sitten uutta palaa kiinni.
Kuravehkeet on sen verran kevyempiä ja vauhdit maltillisempia, että ei ne levyt kovin helposti urille mene.
Braaaaap
Joo vähän epäilinkin että suotta niitä paloja vaihtaa. Kiitos![]()
990 Adventure '06
EXC Racing 250 '06
Hyviä vinkkejä mistä sais kierretapin m10x1.0 sen verran pitkällä varrella että ylttäis tulpan kierteen "oikasemaan"? Millään tahtois irrottaa koko kantta jos sais vielä tuolleen elvytettyä.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Eikös sellainen tule kaupan päälle, kun ostat helicoil yms kierteet tulpalle? Laitat vain sitkeää rasvaa kierretapin pitkittäisuriin, niin ne poimivat lastut pois, etteivät mene koneeseen. Niin ja sellainen tosi hyvä vinkki, että älä tee kierrettä silloin, kun mäntä on yläkuolokohdassa...
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
juu tarkoitus oli koittaa löytää pakotahti ja painaa kompuralla ilmaa pakariin että sylkee sonnat ylös ja tappiin mulla on rocol tahnaa. Tappejahan saa toki mut mistä niin pitkä et ylttää tai jatko päähän, vielä kolmospata niin vääntiökään ei mahdu olemaan ihan perinteinen kakskahvanen. Mul on kutos ja kasin tapit olemassa bitsikannalla mut noin suurta tuskin löytyy...
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
liukkosen pultista ostin keväällä erikoisempaa kierretappia. Niillä on varmaan 50 laatikollista erilaisia. Sitä en tiiä, onko tommosia pitkiä, mutta kysymällä selviää.
Ja M10 on niille aika pieni koko...Kyllä sä sen rekkamiehenä tiedät.
Braaaaap
Liukkoselta oon asiallisesti jäykistelly pienimmillään nelosen tapin et on niillä kokoja kun sattuu vaan tietävä myyjä, niissäkin on sielä eroja. ongelmana vaan et en pääse enää käymään sielä kun menevät niin aikasin kiinni et tarvinne tilata jostain, tietäs vaan mistä...
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
wurth?
Ducati Diavel
Eivät tääläpäin myy kun tiliasiakkaille.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
avaa tili? Tinkaa hyvät alet ja osta kierretappi.
Ducati Diavel
Kerran yritin, myyntiedustaja nojaili laiskasti kahvikuppiinsa ja kysyi paljos on ostot vuodessa, kerroin arvioni johon hänen arvonsa ihan kirjaimellisesti tuhahti mulle et mee kärkkäiselle saa näitä sieltäkin. En oo juuri wurthin tuotteisiin sen koommin rahojani hassannut, on niitä muitakin...
Toisella foorumilla puhuvat back-tap nimisestä härvelistä, voi olla et lähetytän moisen jenkeistä kun näyttäs aika pätevältä laitteelta.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Ducati Diavel
Ei hintoja eli jumalaisen kalliita... Se backtap on vissii ihan tehty tulppakierteen korjaamiseen, enempi valssaa kun leikkaa.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Voin kysyä hintaa etralta aamulla, jos haluat. Niillä on niitä varastossa. Paljonko se jenkkimalli maksaa?
Ducati Diavel
Parisen kymppiä ennen posteja. Se on sellanen laajeneva systeemi joka ensin työnnetään läpi pyttyyn, sit ruuvataan kiinni että se leikkuriosa aukeaa ja sit kierretään ulos jolloin oikoo kierteen.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Tinkauksen jälkeen 70€ jäi hintaa kierteen oikaisijalle. Lisäksi siinä on varsi liian lyhyt.
Ducati Diavel
Kiitoksia vaivannäöstä, eipä tuota ois tainnu mahtua laitapytyssä edes pyörittää. Kokeilemme back-tapilla jahka ens viikolla sellaisen jenkeistä tilailen.
Jännä ettei suomessa kukaan tuosta tunnu tietävän mitään, kuulemma ison veden takana ihan rautakauppatuote.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Laite on sinällänsä käyttökelpoinen tuote. Ei ole väliä mikä on jengan koko terät löytää tiheyden kohdalleen.
Eipä siinä mitään hain samalla nylon tankoa.
Ducati Diavel
Tekeekö joku Suomessa vapour blasting eli jonkinlaista vesipuhallusta jolla vanhoja prätkänosia putsataan? Tuttavan puolesta kyselen, jos olisi tietoa sellaisista firmoista.
K8-1000
Pidempiaikainen säilytys edessä.
Kumpi parempi?
Pienmoottoribensiini vai Bensiinin säilytysaine
Pienmoottoribensiini esim.
https://www.motonet.fi/fi/tuote/5990...bensiini-4T-5l
Bensiinin säilytysaine esim.
https://www.motonet.fi/fi/tuote/6080...tysaine-250-ml
Mutulla pienkonebensa. Miksi laittaa järjestelmään mömmöjö, joita pitää stabiloida. Ei laita mömmöjä.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Stabilionti aineista ei ole kokemuksia, mut pienkonebensa on omissa käyttökohteissa toiminut paremmin kuin hyvin. Faijan klapikonetta käytetään 2 päivää vuodessa keväisin, hondan 5.5hp irto kone säilytetään kylmässä ympäri vuoden ja käynnistetään vain tuolloin keväällä ja viimeistään kolmannella nykäisyllä lähtee kone käyntiin ikinä ole tarvinnut kaasareihin koskea tms. Pienkonebensa kun ei käytännössä vanhene niin sitä tulee itse käytettyä kaikissa pienkoneissa ympäri vuoden ja prätkissä talvet kun seisoo.
Pienkonebensaa saa sitten valikoiduilta nesteen huoltoasemilta myös mittarista hieman edullisempaan hintaan kuin kanistereissa. Esim jyväskylässä on pienkonebensa tällä hetkellä 2.19e/l mittarikamana.
2016: Honda CBF125 -09
2012: MP-kortti: Kawasaki ER6-n
2002-2014: Honda Monkey Z50J vm.94
Nykäisin kesällä vanhan perämoottorin käyntiin. Melko vaivatta lähti vaikka tankissa ainakin 2 vuotta vanhat bensat. Koskaan ei ole ollut tarvetta vaihtaa mitään erikoisempaa bensaa säilytystä varten mihinkään vermeeseen. Käytän ihan tavallista 98E5 bensaa ja 2-tahtisissa öljyä seassa. Perämoottori, moottorisaha, raivuri, trimmeri, 3 ruohonleikkuria, 2 moottorikelkkaa, 2 moottoripyörää on erilaisessa kausisäilytyksessä, osa kylmässä, osa lämpimässä.
Edit. Niin ja lumilinko. Mönkijä on enempi ympäri vuoden käytössä.
Honda VFR 750F -93
EX: Suzuki GS500M Katana -81
EX: Yamaha XS400 -82
Ei eksyvä tietä kysy
Ite käytän pienkonebensaa noissa pienkoneissa ihan siitä syystä, että silloin pakokaasuja on paljon miellyttävämpi hengitellä kun kuitenkin sen koneen vieressä sitä työtä/harrastusta tehdään. Pienkonebensa palaa huomattavasti paremmin eikä siinä juuri haitallisia ainesosia ole, purkin kyljessä ei muuten ole edes mustaa ruksia ilmoittamassa että olisi terveydelle haitallista. 95 käryssä jos seisoo parikin tuntia niin alkaa kyllä heittää päässä, pienkonebensalla voi sahailla vaikka koko päivän eikä tunnu missään.
2016: Honda CBF125 -09
2012: MP-kortti: Kawasaki ER6-n
2002-2014: Honda Monkey Z50J vm.94
Kyllä nykybensat voivat tuhota melko totaalisesti, varsinkin kaasarivehkeiden suuttimet. Kokemusta on. Sen lisäksi talvenkin seisonnan jälkeen suuttimet voivat mennä tukkoon.
Itse laitan talveksi pienkonebensaa tankkiin ja keväällä lähtee peli kun peli napin painalluksella käyntiin. Ainakin Nesteen Eltsun huoltamolta mittari tuotteena alle 2egee/litra.
Tätä bensa näytti tankista ja kaasareista. Oli seissyt 4 v.
benzinE95.jpg
... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?
Mulla on suht korkea viritteisessä 160cc minikrossissa bensat tankissa ehkä noin vuodelta 2011 tms.(shellin bensaa, oliko silloin vielä 99+, muistelisin..), ja joku liru sinne on lisätty noin viisi vuotta sitten.. Ja kyllä se joka vuosi on potkittu käyntiin.
En tällä nyt yritä vääntää suuntaan tai toiseen..vaan faktana ja kokemuksena. Ajattelin kyllä laittaa tuohon nelipyttyseen ensitalveksi pienkone bensaa noin varmuuden vuoksi, vaikka viime talvi meni normeilla, kylmässä säilössä.
Ps. Olipa tuulinen päivä ajella.![]()