Noin se tuossa mun Yamahassakin käyttäytyy. Ilmeisesti tosiaan sen verran on virtahävikkiä ajonestoon yms että akkujännite putoaa juuri ctekin aktivoitumisrajan alapuolelle varsin nopeasti, ja kuitenkin akku on niin täysi, että aloitettu lataus nostaa jännitteen suoraan takaisin latauksen lepotilaan siirtämisrajalle. Jos akku käyttäytyisi noin piuhat pyörästä irroitettuna, niin silloin siinä olisi ilmiselvästi vikaa, mutta tosiaan pyörässä olevat sähkönkuluttajat saavat tuon ctekin älyn käyttäytymään ei niin älykkäästi.
Oman käsitykseni mukaan tuosta ei ole isompaa haittaa, kun jännite kuitenkin pysyy koko ajan normaaleissa rajoissa. Jos hifistelemään alkaa, niin kyllähän tuo hyvin taajaan toistuva lataus-purku-sykli tietysti teoreettisella tasolla "ikäännyttää" akkua, kun kuitenkin kemiallinen reaktio siellä tuossa tilanteessa tapahtuu. Itsellä pyörä on tuossa seinän takana omassa tallissa, niin on helppo tökätä piuha kiinni "joskus ja jouluna", mutta toisaalta vajaana säilyttäminen voi rasittaa akkua ihan yhtä pajon, että tiedä sitten...
Tosiaan noissa kahdessa edellisessä pyörässä kun ei mitään sähkölisukkeita ollut niin saattoi hyvällä tsägällä nähdä latausoranssin vilauksen, yleensä ei. Mietin että onhan tuo puolitoistakuukautta ollu ajamatta, mutta muutama viikko sitten kyllä käytin kunnolla lämpimäks samalla kun lisäilin bensaan säilöntäaineen ja täytin tankin täyteen. Täytyy taas joskus latailla, kun on vaan lämmitystolppasähkö käytössä. Voishan siihen tietty laittaa kakstöpselisen jatkojohdon.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Tuossa kun huolsin crossienskan linkuston ja swingin laakereita, niin törmäsin kahteen lyhyeen M12 -pulttiin, jotka olisi pitänyt kiristää 50 Nm momenttiin.
Pultit ovat kuitenkin sellaisessa paikassa, että rungon ulkopuolelta niihin ei pääse käsiksi jatkolla eikä nivelellä. Rungon sisäpuolelta käsin taas pultin kantaan saa kyllä hylsyn mutta hylsyn päähän ei mahdu enää väännintä. Toisaalta pultinkannat ovat syvennyksessä, joten niihin ei kunnolla saa otetta voimakkaasti taivutetulla lenkilläkään.
Millaisella vääntötyökalulla pultteihin pääsisi kunnolla kiinni? Onko esim olemassa hylsyjä, joissa olisi ulkoinen, vaikkapa neliskanttinen vääntiö?
Momenttiin kiristäminen taitaa mennä haastavaksi, mutta jos lenkki ei taivu ja hylsyn perään ei mahdu väännintä, niin se kuullostaa paikalta jossa tarvitaan piippuavainta. Siis jotain tuontyylistä:
https://cdn.virtasenkauppa.fi/large/...-2960-1803.jpg
http://www.ducatitech.com/tmp/head_nut_tool2.jpg
Tuollaisella vedellään Ducattimen kannenpultit momenttiin. Kun apuväline on 90 asteen kulmassa momenttiavaimeen, tulee kireys oikein.
Kuvasta päätellen piippuavain saattaa tai ei saata mahtua... Motonet noita näköjään myy, joten lienee käytävä siellä hylsyn kanssa vertaamassa mittoja.
Tuollainenkin saattaisi muuten toimia: http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Ka...aa-2000019220/
Viimeksi muokannut: Mikeyx; 06.11.2017 klo 11:43.
Pitäisi tai olisi ainakin tarkoitus latta-alumiinista taivutella sivulaukulle pidikkeet ja kysymys kuuluu; pystyykö tuota alumiinia (oliko se 4mm) taivuttelemaan kotikonstein vai unohdanko koko jutun ihan suosiolla?? Leveyttä latalla muistaakseni 50mm.
Triumph Thunderbird 1700 -10
Yamaha FJR 1300 -13
Suzuki "SolluSuitsa" PV 50 -86
Kaks kulmarautaa ruuvipenkkiin, toisella kädellä vetää ja jollain kuminuijalla tms paukuttaa takapuolelta, nelonen alulatta on vielä aika notkeeta tavaraa. Ite väännelly sitä 50mm kalikan ympäri silmukalle mm valoraudoiksi yms, menee ihan nätisti kunhan vetää tasaisesti ja hellävaroen ettei tuu kolhuja muta silti kohtuu napakasti nuijaa toisella kädellä lähelle taitekohtaa. Ja sit kohtuu hitaasti, se taite hiukan karkastuu (?) siitä niin jos sen taittaa parilla kovalla lyönnillä se voi murtua/jäädä heikoksi. Jos menee vähän vinoon niin kääntyy helposti suoraan.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Mistä kannattaa etsiä yksinkertaisia osia pyöräänsä? Yksinkertaisia ovat esimerkiksi katteen kiinnityksessä käytettävät muoviklipsit (tai miksi niitä pitäisi kutsua), pakoputken etuosan kiinnityspultit ja tiivisteet.
Klipsejä en oikein tahtonut löytää kuin ihan toivottomaan hintaan kotomaasta, joten jouduin tilaamaan Saksasta. Tulivat sitten kiinasta. Hinta 2,25 50 kappaleen pussi. hinnassa mukana postikulut.
Jos nyt Lahdesta pitäisi löytää noita banditin pakoputken kiinnityspultteja ja tiivisteitä, niin ei niitä ainakaan Motonetissä ollut.
Onko jokin liike, mistä niitä voisi saada? Vai onko joka ikinen tiiviste, mutteri ja pultti tosiaan tilattava ulkomailta...? Täältä maalta kun ei viitsi lähteä kaupunkiin kuuntelemaan ei-oota.
Nim. "epätoivoinen"
EDIT: Englannista tulisi tiivisteet ja uudet pultit 15 eurolla. Mutta jos nyt haluaisi kuitenkin kannattaa kotomaisia liikkeitä...
Viimeksi muokannut: yöLiitäjä; 12.11.2017 klo 23:22.
Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
Suzuki DL650 (2009) - mä
Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
Liukkosen Pultti saksalassa esim aika hyvä paikka saada erilaisia erikoisempia pultteja ja ruuveja. Toki jotain pärrän pakarin tiivisteitä ei niiläkään ole. Onko millaisesta pultista kyse?
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Katotaas, jos osaisin tähän laittaa kuvan. Kuusiokoloavaimella pitäisi irrotella. pulttien kokoa ei ole mainittu haynesin oppaassa, joten pitäisi kai irrottaa yksi malliksi.
s-l1600.jpg
Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
Suzuki DL650 (2009) - mä
Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
Näyttää ihan normi kuuskolopulteilta, kuvasta arvioiden noin m6x20-25mm, ihan saleen löytyy liukkoselta niin "kasikasina", mustana kuin tod näk rosterisenakin mut ota yks varuilta mukaan. Noita tosin saa ihan Biltemastakin
http://www.biltema.fi/fi/Rakentamine...vi-2000017866/
Rakentaminen 5, abaut tossa kohtaa.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
No jo alkaa hyvältä näyttää. Täytyy mitata tuo tiivistekin, ellei se ole tuo "35X41.9 X 5 MM". Luulis jostain autoliikkeestä löytyvän, mutta kun tietäis mistä...
Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
Suzuki DL650 (2009) - mä
Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
Minullakin on tarve todella pienistä "pulteista" olisikohan M2 kuusiokolokannalla... en muistanutkaan että Lahdessa on Liukkosen Pultti hengissä, olen käynyt siellä viimeksi kun se oli AsemantaustassaTosin näitä tosi pieniä pultteja on ainakin Kariston Clas Ohlssonilla myös ja varmaan löytyy yöLiitäjän tarpeisiinkin täältä, hyvässä lykyssä jopa rosterisena.
Moto Guzzi Mandello V100 S -23
Moto Guzzi V85TT -21
Victory Hammer S -10
Moto Morini Corsaro Veloce -07
Honda NX 650 Dominator -93
Honda VFR 750 f -95
Kawasaki GPX 600 R -96
Honda CB 450 twin, -74 ?
Solifer SM -77
Solifer Export -73
Todella pieniä ruuveja tarvitsevat, tsekatkaa radio-ohjattavien vempainten verkkokauppoja. Esim kopterit.fi tai http://fi.eurorc.com.
Lisäys: nippelit.fi
Itsellä on parasta aikaa haussa polvituen saranan ruuvi enkä haluaisi ostaa koko 40€ korjaussarjaa yhden nippelin takia.
Viimeksi muokannut: Mikeyx; 21.12.2017 klo 10:36.
Korjasin (sori huonoista kuvista...)
Porasin pari reikää.
Laitoin sopivan määrän ihan tavallista kuorittua sähköjohtoa.
Kiitos liekkikaasulämmittimen ja kapillaari-ilmiön, niin tinaa on joka paikassa.
Voisin väittää, että tuli aika hyvä, ainakin sillä perusteella, että Vespa käy, kukkuu ja kaasari tottelee säätöruuveja.
DSCNs0043.jpg
DSCNaa0046.jpg
Tilasin just pussillisen pikkuruuveja tuolta eurorc:stä.
Taisi olla eka kerta kun positiivisesti yllätyin kotimaisen verkkokaupan postikuluista: 1,50 €
Pojan mopon Minarelli AM6 -kone porsi. Männän helma oli murtunut ja kotiutunut lohkon ja kampuran väliin.
Mikähän helman murtumisen mahtoi aiheuttaa?
IMG_20171118_162642-1728x2304.jpg
1998 Honda Hornettiin pitäisi laittaa LED vilkut. Ostin motonetistä tämmösen releen: http://m.motonet.fi/fi/tuote/481886/...V-30W-3-nap-PL
Miten tuo pitää kytkeä, kun olen ihan sekaisin näistä kytkennöistä, kun tuntuu olevan niin monenlaisia kytkentöjä. Oisiko olluy patempi ostaa tällainen rele: http://m.motonet.fi/fi/tuote/481927/...V-30W-3-nap--L
Liitteenä on tuo moottoripyörän kytkentäkaavio.
Honda CB600F Hornet 1998
Olisiko tuosta apua?
http://www.autosahko.net/kuvat_tuotteet/img_483.jpg
BMW R 35
BMW R 1100RS
Jos tuota sun kytkentäkuvaa oikein luen, niin tuo on oikea jossa on navat 31, 49 ja 49a eli tuote 48-1927.
http://m.motonet.fi/fi/tuote/481927/...V-30W-3-nap--L
Kannattaa kuitenkin ensin katsoa millainen rele pyörässä on, koska Hondalle myydään myös 4-napaisella liittimellä olevaa versiota, joka sopii suoraan alkuperäisen tilalle, jos pyörässä on ennestään sellainen liitos eikä tuota ”kolmen lattaliittimen” mallia.
http://m.motonet.fi/fi/tuote/3830798...napainen-Honda
Joo asennus on jo alotettu ja jatkuu viikonloppuna. Alkuperäinen rele on 3 napainen mallia mitsuba fr 3303:
https://www.google.fi/search?q=mitsu...IokgFZb_7D44M:
Sepä siinä ku en löydä alkuperäisen releen kytkentää mistään.
Honda CB600F Hornet 1998
Moto Guzzi Mandello V100 S -23
Moto Guzzi V85TT -21
Victory Hammer S -10
Moto Morini Corsaro Veloce -07
Honda NX 650 Dominator -93
Honda VFR 750 f -95
Kawasaki GPX 600 R -96
Honda CB 450 twin, -74 ?
Solifer SM -77
Solifer Export -73
Mitä kytkentää et löydä? Siis et löydä relettä, vai mikä ongelma on?
- ota vanha rele irti relepohjasta
- pistä uusi rele tilalle
Job jobbed.
Mikäli rele roikkuu piuhojen varassa, vaihdat johdon kerrallaan samoilta sijoita samoille sijoille. Ellei toimi, vaihda johtojen paikkaa.
https://www.youtube.com/watch?v=U_0kNckgPUo
Viimeksi muokannut: vma; 20.11.2017 klo 14:52.
.
Kävin vähän tallissa ihmettelemässä ja kokeilemassa, niin näyttäisi olevan alkuperäinen missio eli vilkut näkyvämmiksi ei ole tapahtumassa kahden markan ledivilkuilla. Kysymys kuuluukin että millä saan vanhojen vilkkujen savu-umpiot kirkkaaksi tuosta savusta? Jostain luin että sinoolilla, mutta onko tarkempaa tietoa kenelläkään?
Honda CB600F Hornet 1998