Sivu: 3 / 29:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234513 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 861:sta
  1. #61
    Lainaa hostage kirjoitti Katso viesti
    Onko syynä mahdollisesti pieni rakenteellinen vika/ominaisuus, vai onko jokin viallaan? Pyörä on toiminut mielestäni aivan normaalisti.
    Ominaisuus. Harvemmin nuo ajoitusmerkit ihan täydellisesti osuu kohdalleen. Eli jos heitto on alle puoli hammasta, eli kyseessä ei ole hampaalla hypännyt jako, niin kasaan vaan. Jos epäilyttää, niin aina voi kokeilla muuttaa jakoa yhdellä hampaalla ja katsoa meneekö merkit paremmin vai huonommin kohdalleen.
    Arttu
  2. #62
    Nyt tarvis mielipiteitä koskien venttiilien säätöä, pyöränä siis sama Honda cbr600rr.

    Eli kun ohje kertoo, että imuventtiilin välyksen pitäisi olla 0,20mm +/-0,03mm, ja itse sain 0,15mm rakotulkin väliin, mutei 0,20mm (eli oikea arvo on jotain väliltä 0,15-0.20). Näin on asia aika monen venttiilin kohdalla.

    Mitä tässä kannattaisi tehdä, iskeä yhden asteikon pienempää säätöpalaa väliin, vai antaa olla.
  3. #63
    Outo juttu? xv 535 Virago -90

    Paikallaan kun kaasua kääntää toimii normaalisti.

    Mutta ajossa kun avaa kaasua hetken miettii ja
    tuntuu kuin tukehtus, mutta sitten lähtee
    kiihtymään hyvin?
    <p>Virago xv 535</p><p>ex Rebel 250</p><p>ex Honda cb 350</p><p>ex Yamaha 80&nbsp;</p><p>Vantaa</p>
  4. #64
    Lainaa hostage kirjoitti Katso viesti
    Nyt tarvis mielipiteitä koskien venttiilien säätöä, pyöränä siis sama Honda cbr600rr.

    Eli kun ohje kertoo, että imuventtiilin välyksen pitäisi olla 0,20mm +/-0,03mm, ja itse sain 0,15mm rakotulkin väliin, mutei 0,20mm (eli oikea arvo on jotain väliltä 0,15-0.20). Näin on asia aika monen venttiilin kohdalla.

    Mitä tässä kannattaisi tehdä, iskeä yhden asteikon pienempää säätöpalaa väliin, vai antaa olla.
    Alarajalla alkaa olla joten uutta palaa vain... noinniinkuin varman päälle
    Viimeksi muokannut: collikka; 08.03.2014 klo 19:37.
    juuri nyt pyörätön
  5. #65
    Lainaa vesako kirjoitti Katso viesti
    Outo juttu? xv 535 Virago -90

    Paikallaan kun kaasua kääntää toimii normaalisti.

    Mutta ajossa kun avaa kaasua hetken miettii ja
    tuntuu kuin tukehtus, mutta sitten lähtee
    kiihtymään hyvin?
    Paikallaanhan nyt ei ole koneella juuri kuormaa niin ottaa kierroksia herkästi. Voisiko olla vikaa kiihdytyspumpussa? Kun käännät kaasua, mutta soppaa ei tule heti tarpeeksi niin tuntuu että tukehtuu. Voihan se olla myös että pelkkä kaasarien putsaus ja säätö tepsisi.
    Skyteam st50 72cc "Skytari", Suzuki RF900R "Räfä", Kawasaki GPZ550 -84
    Exät: Sachs X-road "Sasse", Honda CBR125R, Honda CB350S, Honda CB450S,Yamaha Fzr600 "Fighter", Helkama Ax 65cc 16mm lortto
  6. #66
    Tekeekö Hagon hyviä iskareita? Mietin jos päivittäis nuo 27 vuotta vanhat takaiskarit... Ei siellä ole varmaan öljyäkään sisässä.
    Skyteam st50 72cc "Skytari", Suzuki RF900R "Räfä", Kawasaki GPZ550 -84
    Exät: Sachs X-road "Sasse", Honda CBR125R, Honda CB350S, Honda CB450S,Yamaha Fzr600 "Fighter", Helkama Ax 65cc 16mm lortto
  7. #67
    Mulla ei ainakaan ole pahaa sanaa sanottavana Hagonin tuotteista. Kokemusta tosin vain yhdestä takaiskari/jousi setistä.
    DT125R(85), FZS600(01), GSX750F(90), TRX850(99), VT750(05), M1800R(06), RSV1000R(06), Scrambler900(06), XB9S(03), XR1200(08), R1200S(06), K100RT/M(86), XRV650AT(88), K100RS/SE (88), ZX10R(06), M800(11). http://tinyurl.com/nfmvnqg Nyt K1200S(05)
  8. #68
    Ja minulla ei juuri varaa valita Hagon melkein ainoa vaihtohto.
    Skyteam st50 72cc "Skytari", Suzuki RF900R "Räfä", Kawasaki GPZ550 -84
    Exät: Sachs X-road "Sasse", Honda CBR125R, Honda CB350S, Honda CB450S,Yamaha Fzr600 "Fighter", Helkama Ax 65cc 16mm lortto
  9. #69
    Onkos porukalla kokemusta miten vapautetaan jännitys nokkaketjun kiristäjältä?
    Pyörä Honda NTV650

    Ohjekirja sanoo että "pull the rear wedge up with pliers" mutta tuottaa ongelmia.
    Tuosta lipareesta ei ensinnäkään meinaa saada pihdeillä otetta. Toisekseen jos saa niin kaikin voimin vetämällä koko moottori meinaa nousta mukana ilmaan joten on vähän niinkuin JÄYKKÄ. Miten ihmeessä tuo tuolta nousee jos kerta ohjekirja sanoo vaan että "vedäpä poju pihdeillä ja laita sokka reikään"
  10. #70
    Ajanmyötä jäykistynyt? En mä mitään tiedä. Tulin vain kysymään miten valitsen haarukkaöljyn viskositeetin kun ei hajua mitä siellä nyt on?
    Skyteam st50 72cc "Skytari", Suzuki RF900R "Räfä", Kawasaki GPZ550 -84
    Exät: Sachs X-road "Sasse", Honda CBR125R, Honda CB350S, Honda CB450S,Yamaha Fzr600 "Fighter", Helkama Ax 65cc 16mm lortto
  11. #71
    Tarkoitus olisi puhdistaa polttoainejärjestelmä polttoainejärjestelmän puhdistusaineella. Voitelisi ja puhdistaisi paikat.

    Kaasarivehje kyseessä ja kysymys kuuluukin, että voiko tunkea samaa mitä henkilöautoihin? MP:lle omaa ei tahdo löytyä. Stormilla oli yksi purnukka.

    http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikk...m-guard-125ml/

    Eli suosiolla tuoko?

    Edit. Motorexin sivuilla tuokin tuote merkattu autoille.
  12. #72
    Lainaa jammo kirjoitti Katso viesti
    Tarkoitus olisi puhdistaa polttoainejärjestelmä polttoainejärjestelmän puhdistusaineella. Voitelisi ja puhdistaisi paikat.

    Kaasarivehje kyseessä ja kysymys kuuluukin, että voiko tunkea samaa mitä henkilöautoihin? MP:lle omaa ei tahdo löytyä. Stormilla oli yksi purnukka.

    http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikk...m-guard-125ml/

    Eli suosiolla tuoko?

    Edit. Motorexin sivuilla tuokin tuote merkattu autoille.
    Voi laittaa samaa, mitä autoon.
    Ducati 1098 "Racing Evo"
  13. #73
    Sehän tuli nopeasti. Tänks!
  14. #74
    Tietääkö jännitteensäädin missä ja mitenpäin se on? Eli saako olla mitenpäin vaan? Pitääkö olla tukevasti kiinni?
    Skyteam st50 72cc "Skytari", Suzuki RF900R "Räfä", Kawasaki GPZ550 -84
    Exät: Sachs X-road "Sasse", Honda CBR125R, Honda CB350S, Honda CB450S,Yamaha Fzr600 "Fighter", Helkama Ax 65cc 16mm lortto
  15. #75
    Lainaa Mika91 kirjoitti Katso viesti
    Tietääkö jännitteensäädin missä ja mitenpäin se on? Eli saako olla mitenpäin vaan? Pitääkö olla tukevasti kiinni?
    Asennolla ei ole muuta väliä kuin että säätimen ympärillä on tilaa vapaalle ilmankierrolle. Hyvä olisi jos ajoviima pääsisi vaikuttamaan rivoitukseen.

    Itse laittaisin säätimen kumityynyjen varaan. Yleensä pyörissä elektroniikka on joustavasti ripustettu tärinöiden takia.
    SF 1098S
    MTS 1200S
    1190R
  16. #76
    ^kunhan muistaa varmistaa että mahdollinen maadoitus on kunnossa jos se on maadoitettu kiinnikkeistä koneen runkoon tms. Mutta tietty ruuvien välityksellä on varmaan kumminkin…
    ZX6R-05 (RF900R, XJ600S)
  17. #77
    Osaako joku kertoa, että mitä oheisessa videoklipissä ohitetaan ja miksi ?

    http://www.youtube.com/watch?v=ObdZ8zBScSo
  18. #78
    Ratavastaava pupu:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Jul 2005
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Pieru_ite kirjoitti Katso viesti
    Osaako joku kertoa, että mitä oheisessa videoklipissä ohitetaan ja miksi ?

    http://www.youtube.com/watch?v=ObdZ8zBScSo
    Starttirele ohitetaan, ei kerrota miks

    Omasta mielestä v-tun tyhmää, ei noit releit yleensä turhaan mihinkään laiteta. Tällä ohituksel siiretän virtapiikki siit releeltä starttipainikkeelle
    kaikki ratailuasiat: ratavastaavat(ät)moottoripyora.org ei privaviestejä!

    "Puput on suloisia muttei kovin älykkäitä"
  19. #79
    Lainaa pupu kirjoitti Katso viesti
    Starttirele ohitetaan, ei kerrota miks
    Hyvin mielenkiintoinen! Mutta itse starttirelettä ei tuossa sentään ohiteta, vaan Mitsuba Starter Relay Control RK-0313 aka. "MMM, Mitsuba Mystery Module".

    Valittavasti tuosta "mysteerimoduulista" ei löydy lainkaan valmistajalta materiaalia, mikä sinänsä ei ole Mitsuban kaltaisille OEM valmistajille kovinkaan harvinaista. Heitän valistuneen arvion: Tuo on eräänlainen aikarele, joka katkoo ohjattavaalle laitteelle (tässä tapauksessa se oikea starttirele) menevää virtaa tietyn väliajoin / tietyissä sykleissä; videon perusteella varmaan 0,5 sek päällä, 0,5 sek pois päältä jne. Varmaankin ideana on ollut "säästää" starttimoottoria ajamalla sitä ainostaan vähän aikaa kerrallaan, näköjään idea ei käytännössä ole aivan niin hyvä kuin miltä se insinöörin korvaan on kuulostanut.

    Kun laitteen ohittaa, niin starttirele on niin kauan päällä kun starttinappia painaa kuten perinteisesti on ollut tapana. Laitehan sijaitsee suoraan starttinapin (oikeasti tässä välissä on vielä kytkimen mikrokytkin) ja starttireleen välissä; tämän perusteella väitän, että tässä oikein mistään muustakaan voi olla kyse. Tämä käy ilmi suoraan sähkökaaviosta jos sen välttämättä haluaa tarkistaa.

    Edit: Tuntematta pyörää, niin voihan tuo vaihtoehtoisesti olla tehtaalta tullessaan sellainen aikarele, että se toimii esimerkiksi 5 sek kerrallaan jonka jälkeen se lyö itsensä joksikin aikaa kiinni (= ei polteta starttimoottoria sahaamalla sitä puolta päivää). Riippuen siitä, miten tuo ajastus on toteutettu, niin voihan sieltä ajan myötä komponentit kypsyä ja 5 sek muuttuu 0,5 sek:ksi jonka jälkeen se starttailu on sitten vähän mitä on. Noh, mutta tämä nyt on sitä pientä nyanssia jolla "sinänsä" ei ole ongelman kanssa tekemistä.
    Viimeksi muokannut: d0ggie; 27.03.2014 klo 15:40.
  20. #80
    Kahvalämppäreitä piti eilen vaihtaa, mutta hommat jäi kesken alkutekijöihinsä kun en saanut edes tangonpääpainoja veks. Tai siis sitä tuppea. Ruuvarille oli kyllä oma kolonsa, mutta eipä ruuvi liikkunut vaikka kuinka yritti voimaa käyttää mahd. paljon, ilman kuitenkaan ruuvin kantaa pilaamatta. Onko tuohon olemassa jotain niksiä, teenkö jotain väärin, vai onko raaka voima ainoa mahdollisuus? Varmaankin iskuruuvarilla asia voisi helpottua?
    Kawasaki Z750 -08

    http://taajuuskorjain.pic.fi/
  21. #81
    Ratavastaava pupu:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Jul 2005
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa pupu kirjoitti Katso viesti
    Starttirele ohitetaan, ei kerrota miks
    Lainaa d0ggie kirjoitti Katso viesti
    Hyvin mielenkiintoinen! Mutta itse starttirelettä ei tuossa sentään ohiteta, vaan Mitsuba Starter Relay Control RK-0313 aka. "MMM, Mitsuba Mystery Module".
    :
    No sitten...
    ku viel vähän ajatuksella homma kattoo, niin noi johdotkin olis turhan hennot varsinaineselle starttireleelle
    kaikki ratailuasiat: ratavastaavat(ät)moottoripyora.org ei privaviestejä!

    "Puput on suloisia muttei kovin älykkäitä"
  22. #82
    Lainaa Taajuuskorjain kirjoitti Katso viesti
    Kahvalämppäreitä piti eilen vaihtaa, mutta hommat jäi kesken alkutekijöihinsä kun en saanut edes tangonpääpainoja veks. Tai siis sitä tuppea. Ruuvarille oli kyllä oma kolonsa, mutta eipä ruuvi liikkunut vaikka kuinka yritti voimaa käyttää mahd. paljon, ilman kuitenkaan ruuvin kanssa pilaamatta. Onko tuohon olemassa jotain niksiä, teenkö jotain väärin, vai onko raaka voima ainoa mahdollisuus? Varmaankin iskuruuvarilla asia voisi helpottua?
    Yleensä kun joku on jumissa niin uitan sen irroitusöljyssä. Joskus auttaa joskus ei.
    Skyteam st50 72cc "Skytari", Suzuki RF900R "Räfä", Kawasaki GPZ550 -84
    Exät: Sachs X-road "Sasse", Honda CBR125R, Honda CB350S, Honda CB450S,Yamaha Fzr600 "Fighter", Helkama Ax 65cc 16mm lortto
  23. #83
    Lainaa Taajuuskorjain kirjoitti Katso viesti
    Ruuvarille oli kyllä oma kolonsa, mutta eipä ruuvi liikkunut vaikka kuinka yritti voimaa käyttää mahd. paljon, ilman kuitenkaan ruuvin kantaa pilaamatta. Onko tuohon olemassa jotain niksiä, teenkö jotain väärin, vai onko raaka voima ainoa mahdollisuus? Varmaankin iskuruuvarilla asia voisi helpottua?
    Iskumeisselillä vaan.
    ZX6R-05 (RF900R, XJ600S)
  24. #84
    Ostin huuto.netistä kytkinlevyt kun näkyi oma pyörä olevan sopivuuslistassa. Tulivat ilman alkuperäistä pakkausta ja alkoi hiukan epäilyttämään ovatko mistään kotoisin. Tietääkö joku logon perusteella valmistajan?

    -Honda VFR800FI '98

    ex: Nx250 & Nx650 Dominator
  25. #85
    Kahvat paikoillaan, mutta vähemmän yllättäen meikäläisen ollessa kyseessä rapatessa roiskui. Eli Oxfordin mukana tullutta liimaa meni roiskumaan ensimmäisessa asennuksessa tankille ja katteelle. Milläköhän tuota uskaltaisi lähteä irroittelemaan turvallisesti?
    Kawasaki Z750 -08

    http://taajuuskorjain.pic.fi/
  26. #86
    Apriliasta on takista tarran päältä lohjennut lakkapinnasta pala. Mitä tuolle kannattaisi tehdä ettei lakka lohkeile enempää?
    Suzuki PV (60cc) -> Suzuki R50 (80cc) -> Suzuki GSX600F '94 -> Kawasaki ZX6R '97 -> Aprilia RSV1000R '04 -> Kawasaki ZX10R '06 -> Kawasaki ZX6R '06
  27. #87
    Lainaa D-Iivil kirjoitti Katso viesti
    Apriliasta on takista tarran päältä lohjennut lakkapinnasta pala. Mitä tuolle kannattaisi tehdä ettei lakka lohkeile enempää?
    Täytä se kolo akryylilakalla ja sitten hio tasaseks ja kiillottaa..

    Onko iso pala mikä puuttuu?
  28. #88
    Millä ketjurasvan saa renkaan kulutuspinnasta pois vahingoittamatta kumia? Ajan saatossa ketjurasva levinnyt koko renkaan vasenpaan sivuun ja on liukas kun mikä vasemmalle kaartaessa. Onko siis jotain rasvanpoistajaa joka soveltuu kumipinnoille vai onko ainoa tapa polttaa uutta kumia esille ?
  29. #89
    Väliaika ! kahvia ja karttaplottereita. GuessWho:n avatar
    Liittyi Sep 2009
    Stadi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Lundersson kirjoitti Katso viesti
    Millä ketjurasvan saa renkaan kulutuspinnasta pois vahingoittamatta kumia? Ajan saatossa ketjurasva levinnyt koko renkaan vasenpaan sivuun ja on liukas kun mikä vasemmalle kaartaessa. Onko siis jotain rasvanpoistajaa joka soveltuu kumipinnoille vai onko ainoa tapa polttaa uutta kumia esille ?
    Itse pyyhin uudet sataslicksit puhtaaksi varastorasvoista bräkleanerilla ennen kun laitan lämppäreihin eka kertaa.
    Itse aine kankaaseen ja sillä pyyhin kumin puhtaaksi. Helppoa kun on pyörä pukilla ja rengas pääsee pyörimään.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
  30.  
  31. #90
Sivu: 3 / 29:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234513 ... ViimeinenViimeinen