Laitoin uuden tiivisterenkaan, sen ohuemman, mikä on ylimpänä ja huomasin, että sinne jäi tilaa 0,5-1mm. Kokeilin vanhoja vertailuksi, missä jotkut teki samaa ja jotkut jättämättä yhtään rakoa(venynyt tiiviste?) Kysymys siis on, että jättääkö tämä tarkoituksella ylimpään rengastiivisteen paikkaan sen raon/tilan?
Onko missään nykyaikaisessa pyörässä ohjauksen akselissa (mikä lie virallinen nimi) M28x1.5 mutteria?
Omassa moinen kierre akselissa ja ei ebay eikä oikein mikään tunnista tuollaista. Pyörässä R1 yamahan keula, mutta tuo akseli on jostain muusta koska yamahan alkup. On M28x1.0.
Vanha mutteri niin rujossa kunnossa että ei tule uuden yläkolmion kanssa kiinni.
Voi olla orkkis bmw:n mutta en ole sen kierteennousua mistään löytänyt vielä.
Pyörä siis R80RT -87
Triumph Bonneville Bobber Black
Aika pahan heitit. En tiedä muuta kun peugeot boxerin pyörän navan mutterin tuolla jengalla.
Tosin varmaan kestäis jos laittais sen 28x1 mutterin ja tyrkkäis siihen vaan ton kierteen "päälle" sehän ei ole millään hirmuisella rasituksella. Tai jos löytyis vaikka m26 ja siihen pistäis oikean kierteen jos seinämä vahvuus vai riittää.
Mun tube kanava:
SSA Motors Finland
Instagram:
ssamotorsfinland
Hydraulipuolelta lötyy tuolla jengalla tavaraa. Kiristysmuttereita ja läpivientinipan mutterit esimerkiksi.
Muistaakseni 22mm:n metalliputken liitosten kierre on M28x1,5 . Mutterin avainväli 41mm.
R1200GS
AVJ#49 -15, -16, -17, -18
Kysy tuolta blaticbolt nillä on vaikka mitä
https://www.google.fi/maps/place/Bal...16a35b65?hl=fi
2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S 6X1Maili
2015Halli6X1Maili
2015Lappenranta K 17X1Maili
2015Kauhava17X1Maili
2015Räyskälä27X1/4Maili
2015Lappenranta S 3X1Maili
Mistä mahtaisi saada ostettua pinnavanteeseen lyijypainoja? Siis sellaisia, jotka tulevat pinnojen ympärille, ei vannekehään? (En halua liimata vannekehään, kun on maalattu)
Kawasaki W650
Jos halvalla haluat päästä, niin Motonetin kalastusosastolta Catherine-lyijypuntteja.
EDIT: Eikun ne olikin näitä oliivipainoja.
Virallisempia pinnapainoja löytää googlaamalla "pinnapaino".
Viimeksi muokannut: Juli; 18.01.2016 klo 08:43.
Mutteriasiakin selvisi. Menin ajattelee asiaa liian monimutkaisesti
Alunperinhän luulin että tuohon menee yamaha R1 mutteri. Koska keula on moisen. Se on M28x1.0.
Sit ajattelin että siihen on teetätetty tuo akseli ja kierre sitten keksitty randomina siihen. No ei..
Sehän olikin vanhan BMW:n orkkis akseli, eli alkuperäinen huppu/huputon mutteri käy
Nyt ois sitten ylmääräisenä moneen japaninpyörään käyvä musta alumiininen mutteri kokoa M28x1.0
Triumph Bonneville Bobber Black
__________________________________
Yamaha Virago 535
Yamaha FZ6S 2006
Honda XL1000 2004 ABS
BMW R1200GS 2009
Aprillia Caponord 1200 2014
Honda NC 750X 2021
Juu tuttuja kierrejutut kun edellisessä autoprojektissa oli tuumasia ja millisiä sekaisin niin joutui pari kertaa ihmettelemään kierrekamman vai mikä se nyt onkaan kanssaoli vielä sekä millisiä että tuumasia kantojakin sekasin. Prkleen britit on hauskoja
![]()
Tässä oli ongelmana se, että ei ollut saatavilla bemun orkkis mutteria/pulttia mistä mittailla. Onneksi sitten sattui vahingossa nenän eteen moinen
Harjoitellaan ja opetellaan![]()
Triumph Bonneville Bobber Black
Tietääkös täälä kukaan mitään ooppeleista? Kaverin ykköskoppanen tigra, yksnelonen bensa hekotek hönkäs yhtä aikaa sekä öljyt että jäähdytinnesteet pientareelle. Meniköhän kansipahvi vai onko vaan joku/jotkut huohottimet jäässä. Kuulemma täytön jälkeen toiminut pari päivää taas hyvin eikä ainakaan paisarissa näy öljyä.
Ja sit ne "paaliin" vastaukset saa pitää ihan itellään kiitos...
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Jos se on se 8-venttiilinen ikiliikkuja niin en oikein ymmärrä edes miten noin voisi käydä, mutta kai kaikki on mahdollista. Jos autolla on tuon jälkeen ajettu ja se toimii, niin melko varmaan siellä on sit ollu sekä huohotin että nesteet jäässä ja siksi on sylkäissyt. Jos olis kansipahvi mennyt, niin melkein se kyllä olis suihkulähde täytön jälkeenkin. Toki pahvi voi olla ottanut kipeää, mutta sekin yleensä laskee nesteet sylinteriin ja oireilee sen mukaisesti.
Kun mullon sellanen muistikuva et toi olis kuustoistanaulanen. Pohjammaalla on ollu kovat pakkaset, huomena sen pitäs tänne ajella, katotaan mistä asti lähetään pelastaanköysi ja puukko on katottu puhelinpöydälle valmiiks. Tarvii katella pysyykö lirut laareissaan.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Noista vesistä en tiedä mutta mulla meni aikanaan huohottimen putki jäähän niin kyllä se sylki öljyt pihalle mittatikun reiästä. Oli myös Sitikan BX:ssä ja Xantiassa ihan normaalia.
FJR -17
BMW R1200GS, EX:BMW r1100s,K1200gt,Suzuki bandit 1200s -02,Hd electra glide -92, hd sportster 1200 -94, Honda cbr1000f -92,Kawasaki 550ltd
A-AL-BIH-CZ-EST-FIN-H-HR-I-KV-LT-LV-MD-MK-MNE-N-PL-RO-S-SK-SLO-SRB-UA
Olisko tuossa tikrussa kaks erillistä juttua sattunut samaan aikaan .
Eli hiukan laihat nesteet jotka alkaneet hyytyä ja siks pullautti mehut mäkeen.
Ja sitten huohotin jäätynyt muuten vaan jolloin öljyt ulostautui.
Tietysti pakkanen jonkinlaisena yhdistävänä tekijänä.
Hyvällä säkällä voi päästä säikähdyksellä.
R1200GS
AVJ#49 -15, -16, -17, -18
Uusimmassa vauhdin Maailmassa oli juttu Remeksen kultaTM:stä ja siinä oli pakoputkessa pieni paisuntasäiliö alavääntöä varten.
Onko tämä joku uusi juttu vai miksi se tulee minulle uutena?
Onko porukka asentanut tällaisia omiin mopoihinsa? http://www.saeoutlawperformance.com/...-GSXR-B159.htm
Ei ole enää vakiomoottori niin voisi olla ihan jees tollainen.![]()
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
Pyörässäni on pc(3?) ja väliputki, sekä totta kai säädätetty penkissä (viaber).
Kannattaako käyttää uusiks penkissä säädöissä jos nyt vaihan siihen sliparin vakiovaimentimien tilalla (lhuomattavasti lyhentää putken kokonaismittaa)? Onko siitä mitään konkreettista hyötyä?
Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
Nostin pipoa otsalta ja käppäilin talliin, potkin romuja edestä ja nostin prätkän peitettä varovasti eturenkaan päältä. Vasen jarrusatula märkä. Vittu. 180 astetta, koura otsaan, pipo syvemmälle ja poispäin...
Eihän toi nyt sentään ole mikään vuoto? Eiks se vaan ole hikoillu vähän jostain satulan läpi tai jotain? Eikö se ole jotain huokoista kevytmetallia?ihan oikeesti en ala tekemään mitään jarruremppa. Letkutkin onnparivuotta vaan vanhat.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Tod näk iskarin stefaniin se teki mullakin, kasteli jarrusatulan...
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Pitää kerätä rohkeutta ja mennä tutkimaan. Sormeen kyllä hiukan tuntui jarrunesteeltä, mutta niin hento kerros sitä oli että paha sanoa. Pitää hyvävällä valolla käydä läpi banjoja, jos vaikka jostain alaspäin olis kosteeta, tossa kun on alakolmiossa jakopala vielä vas-oik.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Onkohan kyseessä ominaisuus vai vika, kun banditin (-03 1200cc) kolmoskaasarin lämmitysvastuksen paikkaan näyttäis kerääntyvän nestettä ja se neste vaikuttaa bensalta?
Projektini ovat enää aloittamista vaille valmiit.