Sivu: 149 / 150:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4999139147148149150 ViimeinenViimeinen
Tulokset 4441:stä 4470:een 4486:sta
  1. #4441
    Noitahan voisi mennä kaksi vierekkäin?
  2. #4442
    Lainaa skuikka kirjoitti Katso viesti
    Nivellaakereita (häränsilmiä) on enskapeleissä iskarien päissä. Löytyisikö niitä sopivan kokoisena?
    Lainaa Hsippe kirjoitti Katso viesti
    Nonni, sieltähän löytyi itselle ihan uusi tuote. Kuormitusrajat ei taida täyttyä yhdelläkään, mutta kaks mahtuu vierekkäin

    Isot kiitokset, saa tämänkin tehdä kunnolla.
    Lajin halpuus viehättää.
  3. #4443
    Älä laita kahta rinnakkain, katoaa koko nivellaakerin idea.
    Aina noissa iskarin suuntauksissa on vähän toleranssia niin tulee vaan turhaa murtoa jos liitos on jäykkä.
    Hessu; Suzuki DL1000 + Sherco SE250 Factory + Husqvarna TE250
  4. #4444
    Lainaa Hsippe kirjoitti Katso viesti
    Älä laita kahta rinnakkain, katoaa koko nivellaakerin idea.
    Aina noissa iskarin suuntauksissa on vähän toleranssia niin tulee vaan turhaa murtoa jos liitos on jäykkä.
    OK, mahtuupa paremmin stefat.
    Lajin halpuus viehättää.
  5. #4445
    Kappas umpijumi foorumi aukes taas. No laitan kysymyksen renkaista. Onko tämmösistä kokemuksia?images.jpg
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  6. #4446
  7. #4447
    Lainaa jr66 kirjoitti Katso viesti
    Umpijumi ?
    Juu eipä taas toiminut. Onhan esim tonttuj siitä usesti ilmoitellutkin.

    Mut mites tuo rengas? Käyttökokemuksia?
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  8. #4448
    Kierrelukitteilla on yllättävän lyhyt käyttöaika. Pieni pullo menee kohtuullisen nopeasti, mutta isomman pullon kanssa käyttöaika tulee vastaan.

    Miten orjallisesti olette noudattaneet kierrelukitteiden käyttöikää?
    CBR1000RR - radalle & kadulle
  9. #4449
    Sen jälkeen kun yksi iskari purkautui ajossa, erittäin. Se purkki oli kyllä aivan hemmetin vanha joten otan sen verran takaisin että saatan yhä vähän vetää yli.
  10. #4450
    Torque Test Channel testasi joskus vahingossa vanhaa loctiten kierrelukitetta ja siinä toteutunut momentti (tai paremminkin toteutunut liitoksen jännitys) jäi pienemmäksi kuin mitä ilman lukitetta, joten se toimi siinä yllättävästi väärään suuntaan.

    https://youtu.be/V1Y3aB94lwU?t=1352

    Minulla on kanssa ollut joku ikivanha, onkohan CRC:n keskivahva kierrelukitepurkki. Ehkä sen voisi jo viedä ongelmajätteisiin

    t. Janne
    KTM 1190 Adventure ABS -16
  11. #4451
    Lainaa timjoo kirjoitti Katso viesti
    Kierrelukitteilla on yllättävän lyhyt käyttöaika. Pieni pullo menee kohtuullisen nopeasti, mutta isomman pullon kanssa käyttöaika tulee vastaan.

    Miten orjallisesti olette noudattaneet kierrelukitteiden käyttöikää?
    En Permatexin purkeista löytänyt mitään paras ennen päiväystä (?), mutta aika surutta tullut käytettyä vanhoja eli 3-6v vanhaa (keskiluja & vahva) ja ongelmia ei ainakaan vielä ole ollut.
  12. #4452
    2 USB-lähtöä tarjoava halpispulikka vie 6 mA virtaa ilman kuormaa. Tämähän imaisee akun tyhjäksi hetkessä, eli pitäisi eristää jotenkin. Kytkin on helppo, mutta automatiikka kiinnostaa.

    Onko tullut vastaan laitetta, joka kytketään akun ja toimilaitteiden väliin ja katkaisee kytkennän kun jännite putoaa tarpeeksi alas? Poiskytkennän jännite mielellään säädettävä vaikkapa potikalla, saisi vähän viivettä tuolla siihen.
    Viimeksi muokannut: Kötöstelijä; 27.09.2025 klo 22:20.
    Lajin halpuus viehättää.
  13. #4453
    Lainaa Kötöstelijä kirjoitti Katso viesti
    2 USB-lähtöä tarjoava halpispulikka vie 6 mA virtaa ilman kuormaa. Tämähän imaisee akun tyhjäksi hetkessä, eli pitäisi eristää jotenkin. Kytkin on helppo, mutta automatiikka kiinnostaa.

    Onko tullut vastaan laitetta, joka kytketään akun ja toimilaitteiden väliin ja katkaisee kytkennän kun jännite putoaa tarpeeksi alas? Poiskytkennän jännite mielellään säädettävä vaikkapa potikalla, saisi vähän viivettä tuolla siihen.
    6 mA imaisee akun tyhjäksi hetkessä ?
  14. #4454
    Lainaa Kötöstelijä kirjoitti Katso viesti
    2 USB-lähtöä tarjoava halpispulikka vie 6 mA virtaa ilman kuormaa. Tämähän imaisee akun tyhjäksi hetkessä, eli pitäisi eristää jotenkin. Kytkin on helppo, mutta automatiikka kiinnostaa.

    Onko tullut vastaan laitetta, joka kytketään akun ja toimilaitteiden väliin ja katkaisee kytkennän kun jännite putoaa tarpeeksi alas? Poiskytkennän jännite mielellään säädettävä vaikkapa potikalla, saisi vähän viivettä tuolla siihen.
    No ei kyllä imaise. Motskarin omat sähkötkin syövät uudemmassa pyörässä useita kymmeniä milliampeereita. Jos kuitenkin sellaisen haluat, tässä on yksi auton videokameran parkingmodeen tarkoitettu https://blackvueuk.co.uk/product/bla...wer-magic-pro/ . Kallis varmaan, mutta olettaisin että muitakin löytyy.
    Antti
    ex-BMW K100RS -85
    ex-BMW K1200S -05
  15. #4455
    Tuleehan siitä nyt jotain reilu 4 Ah kuukaudessa. Jännitteenvalvontapulikoiden kanssa on kyllä sama juttu, pitäisi löytää sellainen mikä ei itsessään vie virtaa kovinkaan paljoa, ellei sitten semmoinen kelpaa, mikä pitää jollain napilla ensin kytkeä päälle, ja pois kytkeytyessään se katkaisee sähköt itseltäänkin.

    Varmaan jotain tämmöistä haetaan, tuosta ei kyllä ihan täysin selviä onko se tuommoiseen miten järkevästi toimiva: https://www.aliexpress.com/item/1005008428030031.html

    Tuollaisen joka itsessään ei kuluta kuin alle milliampeerin joka voisi olla jatkuvasti kytkettynä varmaan rakentaisi kohtuu helpolla, mutta onko se sitten vaivan arvoista, voi olla mielekkäämpi etsiä sellainen USB-töpseli joka ei itsessään vie mielettömästi idlevirtaa, ellei kytkin tunnu järkevältä.

    t. Janne
    KTM 1190 Adventure ABS -16
  16. #4456
    Lainaa ajvaara kirjoitti Katso viesti
    Motskarin omat sähkötkin syövät uudemmassa pyörässä useita kymmeniä milliampeereita.
    Kymmenet milliampeerit on kyllä minusta jo ehdottomasti liikaa. Ei tilanne nyt ihan noin huono ole uusissakaan pyörissä. Akkujen koko ei välttämättä kuitenkaan ole mitenkään mielettömästi kasvanut.

    t. Janne
    KTM 1190 Adventure ABS -16
  17. #4457
    Lainaa jahonen kirjoitti Katso viesti
    Tuleehan siitä nyt jotain reilu 4 Ah kuukaudessa. Jännitteenvalvontapulikoiden kanssa on kyllä sama juttu, pitäisi löytää sellainen mikä ei itsessään vie virtaa kovinkaan paljoa, ellei sitten semmoinen kelpaa, mikä pitää jollain napilla ensin kytkeä päälle, ja pois kytkeytyessään se katkaisee sähköt itseltäänkin.

    Varmaan jotain tämmöistä haetaan, tuosta ei kyllä ihan täysin selviä onko se tuommoiseen miten järkevästi toimiva: https://www.aliexpress.com/item/1005008428030031.html

    Tuollaisen joka itsessään ei kuluta kuin alle milliampeerin joka voisi olla jatkuvasti kytkettynä varmaan rakentaisi kohtuu helpolla, mutta onko se sitten vaivan arvoista, voi olla mielekkäämpi etsiä sellainen USB-töpseli joka ei itsessään vie mielettömästi idlevirtaa, ellei kytkin tunnu järkevältä.

    t. Janne
    Joku tommonen joo, samalla vaivalla kun tommosen koteloi rakentaisi jo itsekin yksinkertaisemman. Näköjään toisen samanlaisen tuotteen arvosteluissa mainitaan että vie idlenä 15 mA, eli ojasta allikkoon ton kanssa. Cut offin voisi laittaa sen verran ylös että virta katkeaa jo kun lataus loppuu, jolloin sillä katkaisijan virrankulutuksellakaan ei ole suuresti väliä. Tai jos tosiaan alkaisi itse tekemään niin ajovalo ohjaamaan relettä olisi se millä tuo kannattaisi tehdä.

    Sillä vaan kun vastaavan toiminnan kytkimiä on integroituna esim. Oxfordin muutaman kympin kahvanlämmittimiin niin tuntuu vähän kummalliselta ettei olisi irrallaan tarjolla.

    Ja 3-4 Ah akku kun on niin ei toi kauaa sitä tyhjennä. Mutta taitaa tosiaan olla helpompaa laittaa kiinteään asennukseen toinen joka vie vaan reilut 2 mA, laittaa ton halpiksen akkuun kiinni jos sattuu olemaan tarvetta. Vielä kun muistaisi ottaa irtikin...
    Viimeksi muokannut: Kötöstelijä; 28.09.2025 klo 15:14.
    Lajin halpuus viehättää.
  18. #4458
    2 USB-lähtöä tarjoava halpispulikka vie 6 mA virtaa ilman kuormaa. Tämähän imaisee akun tyhjäksi hetkessä, eli pitäisi eristää jotenkin. Kytkin on helppo, mutta automatiikka kiinnostaa.

    Onko tullut vastaan laitetta, joka kytketään akun ja toimilaitteiden väliin ja katkaisee kytkennän kun jännite putoaa tarpeeksi alas? Poiskytkennän jännite mielellään säädettävä vaikkapa potikalla, saisi vähän viivettä tuolla siihen.
    Halvin ratkaisu lienee parin euron rele, joka kytkee virran USB-pulikalle ja jota käskyttää vaikka pyörän takavalon virtajohdolla. Kytkentä edellyttää tietysti vähän johtotöitä.
    -- Brake later and open the gas earlier --
  19. #4459
    Lainaa Kötöstelijä kirjoitti Katso viesti
    Sillä vaan kun vastaavan toiminnan kytkimiä on integroituna esim. Oxfordin muutaman kympin kahvanlämmittimiin niin tuntuu vähän kummalliselta ettei olisi irrallaan tarjolla.
    Selitys on varmaan se, että noissa missä jännitteen katkaisu on vaan oheistoiminto, se tulee monesti lähes ilmaiseksi jos tuossa kahvanlämmittimien ohjaimessa on joku prosessori millä tehdään tehonsäätöön tarvittava PWM. Sellaisessa ei ole kovin iso lisäkustannus lisätä siihen akkujännitteen mittausta ja automaattista sammutusta jos tulojännite laskee jonkun rajan alle.

    Muuten joku LT6703-2 komparaattori integroidulla referenssillä, joku P-MOSFET ja muutama vastus voisi olla hyvä lähtökohta. Sillä tuon alijännitekatkaisun oman virrankulutuksen saisi varmaan helposti alle 0,1 mA (alle 0,1 Ah/kk), joka alkaa olla hyväksyttävän pieni lukema. Huono puoli on että jo tuo pelkkä komparaattorikikkare on kalliimpi kuin koko Aliexpressin kompleksi. Pienellä virrankulutuksella on hintansa, silloin ei voi käyttää ns. kelloradiokomponentteja.

    t. Janne
    KTM 1190 Adventure ABS -16
  20. #4460
    Lainaa Kötöstelijä kirjoitti Katso viesti
    Joku tommonen joo, samalla vaivalla kun tommosen koteloi rakentaisi jo itsekin yksinkertaisemman. Näköjään toisen samanlaisen tuotteen arvosteluissa mainitaan että vie idlenä 15 mA, eli ojasta allikkoon ton kanssa. Cut offin voisi laittaa sen verran ylös että virta katkeaa jo kun lataus loppuu, jolloin sillä katkaisijan virrankulutuksellakaan ei ole suuresti väliä. Tai jos tosiaan alkaisi itse tekemään niin ajovalo ohjaamaan relettä olisi se millä tuo kannattaisi tehdä.

    Sillä vaan kun vastaavan toiminnan kytkimiä on integroituna esim. Oxfordin muutaman kympin kahvanlämmittimiin niin tuntuu vähän kummalliselta ettei olisi irrallaan tarjolla.

    Ja 3-4 Ah akku kun on niin ei toi kauaa sitä tyhjennä. Mutta taitaa tosiaan olla helpompaa laittaa kiinteään asennukseen toinen joka vie vaan reilut 2 mA, laittaa ton halpiksen akkuun kiinni jos sattuu olemaan tarvetta. Vielä kun muistaisi ottaa irtikin...
    3-4 Ah akku ? Mikä peli on kyseessä ?
  21. #4461
    Lainaa jr66 kirjoitti Katso viesti
    3-4 Ah akku ? Mikä peli on kyseessä ?
    Litiumakku.
    Lajin halpuus viehättää.
  22. #4462
    Ei varsinaisesti ongelma mutta lähinnä kiinnostaa syy. Eli kun pyörä sammuu niin ihan heti ei starttaa uudestaan. Joutuu odottamaan noin 10s. Eli tosi lyhyen aikaa mutta silti. Mietin että mistä johtuu? Hyvin startti pyörittää jne. normaalisti starttaa ja käy ja toimii 10/10. Pyörä mt-10.

    Viime aikoina olen saanut stumpattua pyörän kolmesti paikaltaan ja aina piti vähän odottaa ennenkuin saa hereille. Viimeksi tuntui että vähän kaasua startatessa antamalla starttasi paremmin. Varmaan joku elektroniikkaan liittyvä syy tässä?
  23. #4463
    Lainaa jahonen kirjoitti Katso viesti
    Tuleehan siitä nyt jotain reilu 4 Ah kuukaudessa. Jännitteenvalvontapulikoiden kanssa on kyllä sama juttu, pitäisi löytää sellainen mikä ei itsessään vie virtaa kovinkaan paljoa, ellei sitten semmoinen kelpaa, mikä pitää jollain napilla ensin kytkeä päälle, ja pois kytkeytyessään se katkaisee sähköt itseltäänkin.

    Varmaan jotain tämmöistä haetaan, tuosta ei kyllä ihan täysin selviä onko se tuommoiseen miten järkevästi toimiva: https://www.aliexpress.com/item/1005008428030031.html

    Tuollaisen joka itsessään ei kuluta kuin alle milliampeerin joka voisi olla jatkuvasti kytkettynä varmaan rakentaisi kohtuu helpolla, mutta onko se sitten vaivan arvoista, voi olla mielekkäämpi etsiä sellainen USB-töpseli joka ei itsessään vie mielettömästi idlevirtaa, ellei kytkin tunnu järkevältä.

    t. Janne
    Mites noi päiväajovalojen (puolijohde) releet. Valot syttyy automaattisesti kun lyö käymään ja latausjännite nousee. Sammuu toki kun laittaa valot päälle mutta sitä ei tarvitse ottaa käyttöön.
    Vaikka toi mikä ekana tuli vastaan
    https://www.lumise.fi/lisavalot/rele...OWHzLOSJi0lsiJ
    Lepovirran kulutus ei tosin tiedossa
    FJR -17
  24. #4464
    Laadukkaat kuuman kelin housut ja takki etsinnässä.
    Käytän gore-tex Rukkaa nahkaisina versioina viileämmille keleille, mutta nyt hakusessa takki ja housut (voi olla eri valmistajan ja vaikka farkut yms. Huom! Inhoan irtoavia neppareita tai saumoista repeäviä "nimettömiä" tuoteita
    - Kalvottomat ja hengittävät
    - Kevyet
    - Laadukkaat suojaukset


    Suosittele, jos on osunut kohdalle!
  25. #4465
    ^Kuumuuden/kylmyyden kokeminen on hyvin henkilökohtainen kokemus (=ominaisuus). Siksi suosittelut eivät koskaan voi olla yleispäteviä.

    Itselläni on varsin kapea mukavuusalue lämpötilojen suhteen. Jos sama pätee kysyjään, niin kuumilla keleillä ehkä vain mesh-asu voisi olla oikea valinta (?) Itselläni oli Dainesen (ei-mesh) asu, jossa oli paljon venttejä. Kuitenkaan kaikki ventit avonaisina puku oli hyvin hiostava jo 24C/<130 kmh. Mutta tämä siis omine ominaisuuksineni.

    Tästä tulee mieleen tapaus työelämästä kun lähes 200 kg kollega tuli kesäaikaan kokoushuoneeseen paita ihoon liimautuneena, ja toinen kollega -ihan viattomasti- huudahti: "Sataako ulkona?"
  26. #4466
    Joo varmasti se lämpötilan tuntemus onkin melko henkilökohtainen kokemus.
    Pahinta on joku tixtexkalvo joka tekee muovipussimaisuudellaan tuskanhien jo pelkästä ajatuksesta.
  27. #4467
    ^Jäi mainitsematta, että Daineseni oli Gorea.

    Gore on halpiksia hengittävämpi muttei pysty ihmeisiin.
  28. #4468
    Kylmän/kuuman kokeneminen on toki yksilöllistä. Omien havaintojen mukaan siihen vaikuttaa myös oma eristekerros melko lailla. Eli ns. kehopositiivinen henkilö kärsii kuumasta kelistä enempi mitä ns. kukkakeppi ja taas päinvastoin kylmemmillä keleillä.
    -- Brake later and open the gas earlier --
  29. #4469
    Minulla on muutaman vuoden vanha Rukan adventure puku, mallimerkintä ei just nyt muistu mieleen. Siinä on takki ja housut ilman höyrynsuojakalvoa varustettuna isolla kasalla avattavia tuuletusreikiä. Sateen varalta on erillinen alle laitettava gorepuku. Kaapista olisi löytynyt gorepuku, jota olisin voinut käyttää, mutta pelkkää kuoriasua ei saanut. Ehkä nykyisin onnistuu. Paras ajovaate ostos minun motoristiuralla.
  30.  
  31. #4470
    Lainaa itl kirjoitti Katso viesti
    Kylmän/kuuman kokeneminen on toki yksilöllistä. Omien havaintojen mukaan siihen vaikuttaa myös oma eristekerros melko lailla. Eli ns. kehopositiivinen henkilö kärsii kuumasta kelistä enempi mitä ns. kukkakeppi ja taas päinvastoin kylmemmillä keleillä.
    Tuo on aika karkea yleistys. Itsekin liikaa eristekerrosta omaavana allekirjoitan, että kuuma tulee helposti kun joutuu ähräämään jotain. Mutta sitten taas kun sitä (puuttuvan) lihasmassan tuottamaa hukkalämpöä ei ole, myös kylmä tulee passiivisessa olemisessa ja ajamisessa yllättävän herkästi.
Sivu: 149 / 150:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4999139147148149150 ViimeinenViimeinen