Onko kellään tietoa Motovillen tilanteesta, onko putiikki jo auennut lomien jäljiltä? Olen puhelimitse yrittänyt tavoittaa Villeä moneen kertaan tällä viikolla mutta ei vastaa.
-- Brake later and open the gas earlier --
Onko tietoa pääseekö missään pk seudulla katsomaan/hipelöimään LS2 FF900 Valiant 2 kypärää?
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Onko nuo keulaputkien stefojen asennustyökalut "yleismallisia" eli ei tarvitse joka pyörään erilaista ? Eli tässä tapauksessa kun liukuputki on 50mm niin 50mm työkalu käy ? Tarvitseeko/onko hyvä ostella jotain muuta lisäksi stefojen vaihtoon ?
Mistä sen tietää, että stefa menee tarpeeksi syvälle kun ei ole ennen näiden kanssa touhunnut ? Siitä varmaan ettei öljyt tule ulos, mutta onko muuta
Niin ja bonuksena jos joku osaa sanoa mikä olisi "Shell Advance Fork 7.5 / Donax TA" öljyä vastaava keulaöljy niin olen kiitollinen. Jotain taulukkoa yritin tavata missä oli vähän kaikkia öljyjä mitattuna/vertailtuna, mutta en kyllä tajunnut mikä niistä arvoista on se oleellisin. Näytti ainakin ettei Motonetin valikoimissa ollut mitään samankaltaista.
joo ei kait niissä kummosempia eroja oo![]()
thö pointhan on että asiallisella työkalulla vältetään kauheudet kuten että talttapääruuvarilla sohittaisiin tiivistettä eri puolilta paikalleen.
tuo sijaan oikea työkalu vie tiivistettä tasaiseen joka puolelta eikä siinä ole teräviä särmiä jotka rikkoo tiivisteen tai tekee naarmuja putkiin - itsetehtyjäkin jotkut käyttää
keulaöljyjen viskosititteetille (juoksevuudelle, jäykkyydelle) ei ole yleismaailmallisesti täsmällisesti noudatettua standardia, siksi vertaulutaulukoita tarvitaan.
senttistoket 40 c lämmössä on se yksittäinen lukema millä löytää lämmimäksi referenssiä osuvan öljyn
esim sivulta
https://transmoto.com.au/comparative-oil-weights-table/
tosin liian anaaliksi ei tässäkään asiassa ole tarvetta heittäytyä
Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
Stefa on tarpeeksi syvällä kun sen pidätinrengas menee paikoilleen ( jos sellaista on, keulassa on).
Muuten se asennetaan pohjaan asti.
Noin niinkuin yleisesti ottaen. Se keulan stefakin menee pohjaan tietenkin mutta sen pohjauksen näkee siitä pidäkkeen urasta. Ei sitä hampaat irvessä moukaroida, kohtuullisella voimalla menee paikalleen kunhan on suorassa.
Justiinsa tein vstromiin keulan stefojen vaihdon samalla kun vaihdoin jouset ja öljyt.
Yllättävän vähällä stefa painuu paikalleen. Kun en löytänyt muuta välinettä, niin halkaisin muoviputken pätkän siten, että palaset asettuivat tiukan löysästi putken ympärille ja sitten ilmastointiteippiä ympäri. Pitemmällä putken pätkällä ja kumivasaralla varovasti naputtelin stefan paikalleen.
Myöhemmin huomasin, että komerossa oli paperirullan hylsy, jonka halkaisija oli juuri sopiva vstromille. Harmi, että en sitä löytänyt heti. Tukeva pahviputki kestää varmasti stefan paikalleen laittamisen. Ja jos ei kestä, niin sitä voi vahvistaa teipilläEli seuraavaa stefojen vaihtoa odotellessa!
Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
Suzuki DL650 (2009) - mä
Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
Rengaskysymys. Jos vaihdan 190/50 R17 renkaan 190/55 R17 renkaaksi niin kuinka paljon mahtaa renkaan ulkohalkaisija muuttua?
Tässä on siis kyse siitä, että mikäli haluan pitää pyörän asennon samana renkaan profiilivaihdon 50->55 jälkeen niin silloin kait pitäisi keulaa nostaa renkaan kasvaneen halkaisijan/2 verran, jotta asento olisi sama. Potilaana K7 Kilogixer.
-- Brake later and open the gas earlier --
Jos oikein muistan, niin halkaisija muuttu noin 2cm. Eli perä nousis noin 1cm.
Tää tietty sillä edellytyksellä, et vaihtaa saman merkiseen ja malliseen renkaan.
Eri rengas merkeil ja eri malleil, renkaan halkasija vähän vaihtelee, riippuen profiilin muodost, kuvioinnist ja ties mistä...
"Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
Just noin. Teoriassa laskukaava menee profiilin mitan osalta näin: 190 mm * 50%= 95mm. 190mm * 55%=104,5mm. 104,5 mm -95mm=9,5 mm (profiilin poikkileikkauksen kasvu)
Ninja H2 2020
V-Strom DL 650 2025
exiä aika monta....
Vai kannattaisko säätää takaiskarin pituutta?![]()
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Se on toinen vaihtoehto ja helpompi. En nyt vaan ole ihan varma riittääkö siinä säätövara. Mutta säädetään keulasta tai perästä tai sitten molemmista jos ei muu auta.Vai kannattaisko säätää takaiskarin pituutta?
-- Brake later and open the gas earlier --
Keulan korkeudenkin säätää melki sivujalan varassa putki kerrallaan.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Kun ei oo oikein aikaisempaa kokemusta slipareista ja power commandereista niin täytyy vähän kysellä. Hommasin Yamaha 900 TDM:n missä on sliparit ja commanderi, jos haluan pistää orkkis änkkärit niin riittääkö pelkkä commanderin poisto vai tartteeko tehdä muuta ?
Teoriassa joo, käytännössä ei.
Vaihdoin Pirelli 200/60 Dunlopin 195/65. Paperilla profiili vajaa 7mm korkeampi ja gearingcommander väitti että 4km/h tulisi lisää vauhtia suoran päähän.
Totuus : molemmilla renkailla kolmosella rajariin suoran päässä 209.
Täytyy muistaa että se rengas ei ole kivikova ja seiso renkaan harjalla, vaan se painuu kasaan sen verran että noin luottokortin kokoinen lätty osuu asfalttiin. Käytännössä se profiiliero eliminoituu tuossa lähes olemattomiin.
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Ääni on tosiaan mun makuuni vähän liian kova varsinkin kun tarttee lähtee aaamulla duuniin ja laittaa pyörä käyntiin. Lisäksi muistikuvani mukaan ei orkkiksena ollut ihan samanlainen rynkyttäjä kakspyttyinen miltä tää nyt tuntuu, saattaa tosin olla niin että aika on kulannut muistot. Onhan siitä jo 10 vuotta kun viimeksi ajoin ja omistin TDM:n. Sitten on vielä se että noi sliparit on todella lähellä sivulaukkuja, rakoa on alta sentti.
^Älä sitä Commanderia vielä pois riisu vaan laita siihen nollakartta, niin tiedät kuinka pyörä käyttäytyy ilman Comua.
Unohdin perhana mitata, mutta tietääkö joku millä kierteellä 04 Bladen bobbinsit on?
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Laita mielummin muutama kymppi (ja tunti työtä) ja osta akran villaa pussi. Siis oikeasti akran villaa, eikä mitään tarviketurhaketta. Villoita pöntöt uusiksi ja pidä pöntöt ja kommanderi. Käytä penkissä jos pyörän käytöksessä on jotain ihmeellistä. Näin tekisin itse tuossa tilanteessa, joku muu saattaisi tehdä toisin.
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
Hyvä pointti. Ja sitten kun välityksiä muuttaa niin pyörän akselivälikin voi muuttua. Kuka sanoikaan, että kaikki vaikuttaa kaikkeenMuista myös välityksien "säätö". Renkaan kehä ku kasvaa, niin välitykset pitenee
Noista renkaista sen verran, että varmaan samassa merkissä pysyn. Nykyiset on Misukan Power 5 190/50 R17 ja seuraavaksi varmaan Misukan Power Cup 2 tai Power GP kumit alle koossa 190/55 R17.
Viimeksi muokannut: itl; 26.03.2022 klo 11:16.
-- Brake later and open the gas earlier --
Äkkiseltään en löytänyt vastausta trafiltakaan mutta onko määritelty millä puolen pyörää kilven pitää olla jos meinaa sivulle laittaa?
Triumph Bonneville Bobber Black
Kilven paikalla sivusuunnassa ei ole väliä mutta kilpi ei saa olla uloin osa pyörää.
MMAF:in ketjussa hyvää asiaa aiheesta:
http://www.mmaf.fi/forum/index.php?topic=1704.0
Sivuasennuksissa monesti ongelmaksi tulee se 30 ast sivunäkyvyys sektori.
Hessu; Suzuki DL1000 + Sherco SE250 Factory + Husqvarna TE250