Sesonkitavarasta kyse. Veikkaanpa, että Motonet tilaa mp-tavarat/tarvikkeet keväällä. Tähän aikaan vuodesta alkaa kamat olla vähissä tai loppu ja eivät tilaa uutta enää tälle vuodelle.
-- Brake later and open the gas earlier --
Minulla on myös ollut semmoinen kutina että ne pienentää ainakin varastoa mp-osista. Voi olla kuvitelmaa mutta tuntuu että ainakin rengashyllyt kutistuu silmissä.
Joistain Motoneteistä ei saa edes Motul vi400 iskariöljyä vaikka se ei kummoista tilaa vie hyllyssä, karkki ja juomakaupat on erikseen.
Kylätason kurapyöräilijä.
Mutta hei, motonetistä saa kaljaa, limappria ja jäätelöä.
Irtokarkkihyllyä vielä odottelen.
https://www.motonet.fi/fi/tuote/5930...tWeight-0473-L
Ne myy tätä keulaöljynä mutta VI:tä piisaa eikä pullossa mistään keulaöljystä puhuta. Olen monta vuotta käyttänyt tätä iskareissa.
Ei ihan noin. Kyllä ne keulaöljytkin pelaa ja olen joskus käyttänytkin mutta pääosin keulaöljynä myytävien viskositeetti-indeksi, elikkäs kyky vastustaa ohenemista lämmetessä on reilusti pienempi. Oman pelin takaiskarista olen satasen pintaan mitannut lämpöjä välillä, keula pysyy paljon viileämpänä.
Redlineä olen aiemmin käyttänyt mutta hinnan takia päädyin Motuliin kun sitä meni kolme litraa kun huolsin parin kaverin iskarit ja ajoin omaan uudet shimmit, siinä joutui avaamaan kepin jonkun kerran ja öljyä kuluu. Ei ainakaan vielä ole ollut huonoa sanottavaa vi400:sta, pari kertaa helteillä patikon jälkeen iskari on ollut niin kuuma ettei siinä kättä pidä eikä vaimennukset ole pettäneet.
Kylätason kurapyöräilijä.
En sitä huonoksi epäile, tuon saatavuushuolen vuoksi Redlinen mainitsin, sitä on aika hyvin hyllyssä.
Ihmetyttää kyllä tuon motonetin toiminta , esim katurenkaissa nimikkeitä vaikka kuin paljon ja saatavuus lähes kaikissa tasan 0 , näin keväästä lähtien kun noita tarvittaisiin , nykyisin näyttää marketista kuten kärkkäinen saavan renkaita halvemmalla kuin "alan " liikkeistä ja tavaraa näyttää ilmestyvän uuttakin ajokauden aikana , ennen kaikki oli paremmin....
Meillä pikkukaupungin motonetissa ei kaikkia maailman nimikkeitä ole hyllyssä, niin tottunut ennakoimaan. Tilaa netin kautta ja noutaa paikallisesta, niin ei tule ylimääräisiä kuluja. Pari päivää toki ottaa, mutta muutenkin parempi katsoa etukäteen netistä saldo kuin käydä paikan päällä toteamassa, että tätä juuri tarvitsemaani ei ole. Tuota Motulin VI400 olen itse laittanut takakeppeihin. Redlinea en osta periaatteesta ihan hinnan takia.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Eikö tuo ole ihan normaalia bisneksentekoa?
Myymälöissä on tietty pinta-ala, josta yritetään saada irti mahd paljon myyntiä. Mp-kamat lienevät muita heikommin kiertäviä artikkeleita?
Keväällä paikallisessa kova pula polkupyörän työkaluista, kuten kasettipakan ulosvetoholkeista tai jarrulevyn mutterin avasustyökaluista. Hankittu muualta, nyt näkyy olevan taas hyllyssä. Voiko olla että ei ole saanut tavaraa covidin takia?
FJR -17
voipihan se myös olla että covid19 jäljiltä tavaroiden valmistus-, hankinta- & toimitusketjut eivät vielä rullaa yhtä smoothisti kuin normaaliaikoina, esim. tänään uutisoitiin että amerikoissa pulaa kerosiinista.
Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
Mistäs näitä tietää. Korona on ainakin lisännyt fillaroinnin suosiota ja siten osien kulumista.
Kylätason kurapyöräilijä.
Eräässä motoliikkeessä juttelivat alkukesästä että meinaa olla vaikeuksia saada tavaraa, kun Keski-Euroopassa on niin kova kysyntä tällä hetkellä. Voisin kuvitella että vaikuttaa edelleen vastaavalla tavalla, ja enää ei kannata tilata happanemaan varastoon talveksi.
Esim. autonrenkaita ei tule Koreasta kun ei ole kontteja, asia kuultu tutulta rengasmyyjältä.
Eräältä ratasepolta kuulin männä viikolla että Bridgestonen takanen olis ollut normaalista saksalaisesta vakiofirmastaan yhtäkkiä 600 euron hintainen, tilasi sitten vaihteeksi eri merkkiä.
Selvästi kysyntää on enemmän kuin tarjontaa.
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
Tämä oli hyvä tieto, jäi alkuperäinen paikalleen vaikka mopoikäinen venttiili jo olikin. Huomasin myös että ratailupuolella oli ensi käden kokemusta.
Racetecciin ja Supersorsaan oli menossa, vauhti oli luokkaa "miten tätä ajetaan" tänään Alastaron kuumalla, kun uusi vanha pyörä alla.
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
No jopas jotakin. Kerrankin sattui tuuri että tuli ostettua pari rengasta ennen aikojaan. Vaimo ajaa niin että esim. hänen pyöränsä eturenkaallakin on varmaan yli kolme tuhatta enemmän käyttöikää k. mun pyörän etusella. Mulla on oppimista paljon (sen ny ties).
Asiasta toiseen, edelleen oppimisessa: Etelä-Suomen Sanomissa oli Minttu Kokon kirjoitus https://www.ess.fi/paakirjoitus-mielipide/4237172 jota kohdistettiin autokouluopettajiin - täällähän on ajo-opettajia paljon (ja valtaosa lopuista taitaa olla niitä itseauktorisoituja "opettajia") joten mitäs nyt arvon empatiakokemusasiantuntijat sitten siihen sanotte?
Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
Mä en ihan varauksetonta suositusta anna noille Motonetin kulmaventtiileille, vaikka niitä mulla onkin käytössä tällä hetkellä vissiin toistakymmentä kappaletta. Noissa venttiileissä tuntuisi järjestään sielut olevan joko ilman o-rengasta, tai sitten o-rengas on niin mutkalla, että ei pidä sen takia. Sielun kierteen koneistus on kanssa monessa ollut vähän krouvia tekoa. Helpointa noiden kanssa on ostaa irtosieluja samalla reissulla, niin saa kertakäynnillä pitävät venttiilit.
Toinen mikä noissa vaivaa, on liian lyhyt korkin kierreosuus. Moni huoltsikan pistooli ei toimi noiden kanssa, kun liitin ei mene tarpeeksi syvälle että saisi painettua venttiilin auki. Mutta muutoin ihan ok venttiileitä nuo ovat, ite kyllä olen päättänyt seuraavat kulmaventtiilit hankkia eri paikasta.
1835
Scootteri kulmaventtiili on mulla pettänyt mutkapätkällä. Eturengas pehmeäksi, oli suht jännä paikka mutta onneksi ei ollut keskellä mutkaa.
Ei KOSKAAN enää, ei MISSÄÄN tapauksessa kumirunkoista kulmaventtiiliä.
Jos ei ole muuta, niin pistää sitten suoran.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Ja venttiilinhatun o-rengastiiviste ei pysy paikallaan, saattaa jopa huonosti paikoilleen asettuessaan painaa neulaa alas päin ja tyhjentää rengasta. Paras puoli noissa on ollut saatavuus ja pikku viatkin saa kohtuudella kuntoon, mutta tosiaan parempiakin on. Mulla on sellainen ikivanha venttiilityökalu, jossa on sielun irroittamiseen tarvittavan hahlopään lisäksi kierretappi ja -pakka, sillä olen käsitellyt nuo Motonet-mallit toimiviksi.
Keväällä etsin luottorenkaitani pitkin ja poikin, eikä ollut kuin ei ootta tarjolla. Hollantilaiselta vauhtikaupalta tuli viesti, että koronan takia valmistajalla toimitusvaikeuksia, ainoastaan rajattu valikoima tarjolla ja Saksasta löytyi kokonainen yksi kappale GP213 MS4 renkaita. Suomalaisilla kauppiailla saldot näyttivät nollaa kautta linjan.
Kun nykyautoissa on päivävalot ja muut valot ei tarvii palaa, niin oisko se mahdollista myös moottoripyörällä, eli ajaa laillisesti ilman takavalon ja etuparkin palamista?