Sivu: 10 / 149:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 891011122060110 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 271:stä 300:een 4451:sta
  1. #271
    Kiitos neuvoista.
    En ole aiemmin ketjuja ja rattaita vaihtanut vaikka muuta ropausta on tullut tehtyä, niin jotenkin kuvittelin että tuon ketjun saisi eturattaalta ilman ketjun katkaisemista/swingin irrottamista... ilmeisesti jotain olen ajatellut väärin / jäänyt huomioimatta.
    V4 Tuono
  2. #272
    Voithan sä sen katkaista vaikkapa rälläkällä ja tuurnalla. (tai kunnon ketjutyökalulla).
    Muistat vaan sitä ennen ostaa oikeankokoisen niitattavan lukkopalan.
    Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
    Team Green
  3. #273
    Kouluttajan retale Knaku:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa raz kirjoitti Katso viesti
    Kiitoksia vastauksista, jos sitä vaihtelis tuon eturattaan kun talvea näyttää vielä olevan jäljellä...
    Eikä pitäisi mikään mahottoman työläs hommakaan olla.
    Itse vaihdoin ensimmäistä kertaa ketjun ja rattaat (ensimmäiseen omistamaani moottoripyörään HUOM). Noilla Goofy S:n ohjeilla kannattaa mennä eteenpäin.

    En tiedä millaisella kuusiokololla/vast sulla toi ratas on kiinni, mutta itselläni tuossa samassa paketissa oli myös nopeuden mittaamiseen tarkoitettu palikka. Sen piti olla kiinni 25Nm voimalla (vai oliko se tuo itse pultti), mutta VOIMAA TARVITAAN ! Ja sitten älä lähde kokeilemaan edes huonoilla työkaluilla. Tulee vaan turha paniikki, kun työkalut vääntyy ja mutterit on edelleen kiinni

    Rohkeasti vain tekemään. Jos minä onnistuin, niin...
    "The only easy day was yesterday."
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

  4. #274
    Lainaa raz kirjoitti Katso viesti
    Kiitos neuvoista.
    En ole aiemmin ketjuja ja rattaita vaihtanut vaikka muuta ropausta on tullut tehtyä, niin jotenkin kuvittelin että tuon ketjun saisi eturattaalta ilman ketjun katkaisemista/swingin irrottamista... ilmeisesti jotain olen ajatellut väärin / jäänyt huomioimatta.
    Jos vaihdat vaan eturattaan niin ei tartte katkaista. Ketjun vaihto niin sitten poikki. Mutta ennen kun poikkaset niin löysää / irrota se eturatas.
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  5. #275
    Lainaa raz kirjoitti Katso viesti
    Kiitos neuvoista.
    En ole aiemmin ketjuja ja rattaita vaihtanut vaikka muuta ropausta on tullut tehtyä, niin jotenkin kuvittelin että tuon ketjun saisi eturattaalta ilman ketjun katkaisemista/swingin irrottamista... ilmeisesti jotain olen ajatellut väärin / jäänyt huomioimatta.
    Kyllä sen saa pois ilman moisia toimenpiteitä ainakin omassa mopossa,takapyörä irtiotettuna.
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  6. #276
    Lainaa Suzu-ukko kirjoitti Katso viesti
    Jos vaihdat vaan eturattaan niin ei tartte katkaista. Ketjun vaihto niin sitten poikki. Mutta ennen kun poikkaset niin löysää / irrota se eturatas.
    Juu, tarkoitus oli tosiaan tässä vaiheessa pelkkä eturatas vaihtaa kun ketjut ja takaratas vaikuttaa vielä ihan hyviltä.
    V4 Tuono
  7. #277
    Poistettu
    Lainaa Goofy S kirjoitti Katso viesti
    Varaa hieman aikaa, se eturattaan mutu on yleensä ihan ...vetin tiukassa. (kierteet on ihan oikein päin)
    - Ota kaveri avuksi ja istuta hänet satulaan.
    - Työnnä esim. kakkosnelonen takavanteen läpi takaswingiä vasten.
    - Väännä eturattaan mutu auki noin metrin mittaista tukevaa jatkovartta käyttäen. (älä pelästy, se aukeaa äänekkäästi...)
    - Vasta nyt avaat ketjun tai irrotat swingin.
    Näissä mutterilla lukituissa on yleensä he*vetisti ruuvilukitetta. Voiman ja kirosanojen tarve putoaa murto-osaan kunhan rattaan ja akselin pään vetää sata-asteiseksi operaation alussa. Esimerkiksi kuumailmapuhaltimella. Toho tai avotuli ei itselläni kuulu polttomoottorivehkeiden korjaukseen.
  8. #278
    Lainaa raz kirjoitti Katso viesti
    Kiitos neuvoista.
    En ole aiemmin ketjuja ja rattaita vaihtanut vaikka muuta ropausta on tullut tehtyä, niin jotenkin kuvittelin että tuon ketjun saisi eturattaalta ilman ketjun katkaisemista/swingin irrottamista... ilmeisesti jotain olen ajatellut väärin / jäänyt huomioimatta.
    Kyllä sen saa vaihdettua ilman ketjunkatkasua, yleensä. Voi vaatia että ottaa renkaan ( takarattaan ykspuolesissa swingeissä)pois että saa tarpeeksi löysää ketjuun ja huonolla säkällä eturattaan ympärillä voi olla ahasta ketjulle - mut jokatapauksessa tuo mutterin aukasu kannattaa tehdä ennen ku löysäilee muuta.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  9. #279
    Lainaa Knaku kirjoitti Katso viesti
    Sen piti olla kiinni 25Nm voimalla (vai oliko se tuo itse pultti), mutta VOIMAA TARVITAAN !
    Joo hyvä olis muistaa, onko se se 6mm pultti, vaiko rattaan mutteri. 25Nm on sen verran löysä, että tuon vetää pieraisemalla jengat muusiksi.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  10. #280
    Lainaa DizzySpell kirjoitti Katso viesti
    Oli pakko kokeilla, kun kerran hyllystä löytyi Glymin Metal Polishia. Lopussa tajusin hinkkaavani dremeliin kiinnitetyllä huopalaikalla putken keskikohdan ahtaimpia paikkoja ja tajusin lopettaa..
    Aikaa meni n. 40minuuttia. Kattia en kiillottanut tähän hätään.



    Nyt kaikki muu näyttää niin ryönäseltä tuon puhdistetun pakosarjan ympärillä..
    Yamaha YZF-R6R 2009 + Ktm 350 Exc-f 2014
    Kawasaki Z750R 2012 exä
  11. #281
    Näytti niin helpolta, että pakko itsekin testata.
    Kyllä tuotteen kuin tuotteen paras mainosmies on sen tyytyväinen käyttäjä.

    Kai se on sitten samalla aineella vetäistävä myös öljynlauhdutin.
    <p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
  12. #282
    Mullakin meni eilen se 10min kun patapadalla kävin putkiston läpi.
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  13. #283
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Käytin yhden kaasarin auki ja sitten syystä ja toisesta koko kaasaraipaketti jäi kuivana tohon pöydälle muutamaksi kuukaudeksi. No niin, nyt on sitte kaasarit kiinni ja se saa***** ykköskaasarin kohokammio tihkuttaa bensaa läpi.

    Onko mitään mahkua että kohokammion tiiviste turpoaa tässä ennen kevättä ja se alkaa pitämään bensaa vai ostanko heti taas varaosaa niin maan saakelisti.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  14. #284
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Käytin yhden kaasarin auki ja sitten syystä ja toisesta koko kaasaraipaketti jäi kuivana tohon pöydälle muutamaksi kuukaudeksi. No niin, nyt on sitte kaasarit kiinni ja se saa***** ykköskaasarin kohokammio tihkuttaa bensaa läpi.

    Onko mitään mahkua että kohokammion tiiviste turpoaa tässä ennen kevättä ja se alkaa pitämään bensaa vai ostanko heti taas varaosaa niin maan saakelisti.
    Kyllä se turpoaa,jos ei neulaventtili vuoda.Itse nuorempana jätin pyörän talvisäilöön tankki ja kaasarit tyhjennettynä ja keväällä vuoti joka ainut polttoaine järjestelmään liittyvä tiiviste.Kyllä ne seuraavana päivänä taas piti bensat sisällä.
  15. #285
    Tuo on niin yleistä perämoottorien kaasareidenkin kanssa, kohokammioiden tiivisteet ovat kuivia koppuroita ja lytyssä, ehkäpä juuri tämän nykyisen alkoholibensan takia tai vain vanhuuttaan.
    Yhtäkään falskaavaa en ole saanut turvotettua pitäväksi, voihan sitä kokeilla uittaa silikoniöljyssä, jotkin jarru cleanerit turvottavat kumia mutta kannattaa kyllä varautua siihen että uusi tiiviste on ainoa oikea korjaus.
    Älä korjaa ehjää....
  16. #286
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Täytyy katsoa vielä ennen ajokautta miten tuon kanssa on. Mulla on noi kaikki vaihdettu pari vuotta sitten, mutta jonkun kerran avattu sen jälkeen.

    Joku joskus kirjoitti, ettei kohokammion tiivisteestä ole niin väliä kun bensapinta on kohokammioissa tiivistepinnan alapuolella. Jepjep, paitsi kun on pystykaasarit.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  17. #287
    Renkaanvaihtoa suunnittelen..

    Pitääkö olla kunnon kompura, että renkaan saa poksahtamaan paikoilleen vai riittääkö sellanen pieni 12V kompurakin? Ilmantuotto on kuitenkin aika surkea noissa, joten ehtiiköhän ne vähätkin ilmat aina karata jostain reunasta ennenkuin rengas alkaa asettumaan paikoilleen?
  18. #288
    Pitää olla kunnon kompura.
    Suzuki dr-z 400 sm bigbore
    KTM r.i.p
    MasterStreetRiders
  19. #289
    Lainaa mz- kirjoitti Katso viesti
    Renkaanvaihtoa suunnittelen..

    Pitääkö olla kunnon kompura, että renkaan saa poksahtamaan paikoilleen vai riittääkö sellanen pieni 12V kompurakin? Ilmantuotto on kuitenkin aika surkea noissa, joten ehtiiköhän ne vähätkin ilmat aina karata jostain reunasta ennenkuin rengas alkaa asettumaan paikoilleen?
    Eipä taida jaksaa. Huoltoasema vois olla yks hyvä vaihtoehto.

    Edit: Ja kannattaa ottaa venttiilistä sielu pois, niin ilma soljuu nopeammin sisään ja poksahtaa helpommin paikalleen.
    Viimeksi muokannut: Pitkiss; 15.02.2015 klo 13:39. Syy: lisää vinkkejä
    Yamaha YZF-R6R 2009 + Ktm 350 Exc-f 2014
    Kawasaki Z750R 2012 exä
  20. #290
    Lainaa nato26 kirjoitti Katso viesti
    Pitää olla kunnon kompura.
    tai: https://www.youtube.com/watch?v=JanKsuAG2d8
    CB500 - 7#, CB750 -81, CBX750F -86, A tusina "Hulda"
    ***15v***, ***18v***, ****32v****, 39v-->
    3792 -Ckm
  21. #291
    Lainaa nato26 kirjoitti Katso viesti
    Pitää olla kunnon kompura.
    Onnistuu T-mallisella käsipumpullakin, jos ei oo kovin jäykkä tapaus ja saa tiivistymään (yks kikka on liina tiukalle renkaan ympäri kunnes paine pitää tiiviinä). Liukaste pittää toki olla hyvin välissä ja kovin reipasta yhtäjaksoista pumppausta. 12V kompuran tuotto on kovin pieni tuohon, eikä varmaan tahdo toimia.

    Kunnon kompuralla toki kovasti helpompi ja nopeampi, eikä niin hikinen.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  22. #292
    Ja jos ei tiivisty kunnolla, ei tuolla kunnon kompurallakaan ole virkaa. Kerran avitettiin veli-venäläistä, joka oli hatunnoston arvoisesti saanut tubeleksen Saabin vanteelle, eikä huoltoasemakompura riittänyt nostamaan ylös. No oli sen verran huono vanne, että ei toi meitin korjaamohallinkaan iso kompura riittänyt, ennen kuin kuormaliinoilla hoiti tiivistyksen suunnilleen paikalleen.
    Siperiassa ilmeisesti sen verran yleistä, ettei Vanjalle tullut mieleenkään tarjota korvausta varttitunnin ähellyksestä.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  23. #293
    Lainaa specka kirjoitti Katso viesti
    Onnistuu T-mallisella käsipumpullakin, jos ei oo kovin jäykkä tapaus ja saa tiivistymään (yks kikka on liina tiukalle renkaan ympäri kunnes paine pitää tiiviinä). Liukaste pittää toki olla hyvin välissä ja kovin reipasta yhtäjaksoista pumppausta. 12V kompuran tuotto on kovin pieni tuohon, eikä varmaan tahdo toimia.

    Kunnon kompuralla toki kovasti helpompi ja nopeampi, eikä niin hikinen.
    Riittävästi liukastetta, liina ympäri ja yksi hiilidioksidipatruuna, niin jo nousee.
  24. #294
    Lainaa specka kirjoitti Katso viesti
    Onnistuu T-mallisella käsipumpullakin, jos ei oo kovin jäykkä tapaus ja saa tiivistymään (yks kikka on liina tiukalle renkaan ympäri kunnes paine pitää tiiviinä). Liukaste pittää toki olla hyvin välissä ja kovin reipasta yhtäjaksoista pumppausta. 12V kompuran tuotto on kovin pieni tuohon, eikä varmaan tahdo toimia.

    Kunnon kompuralla toki kovasti helpompi ja nopeampi, eikä niin hikinen.
    Näköjään, tämmönen pätkä löytykin juutuubista https://www.youtube.com/watch?v=dUfYs30x5eU

    Hyvinhän se poksahteli käsipumpullakin. Juutuubissa tosin kaikki aina onnistuu, todellisuus voi olla toinen
  25. #295
    Poistettu
    Lainaa mz- kirjoitti Katso viesti
    Näköjään, tämmönen pätkä löytykin juutuubista https://www.youtube.com/watch?v=dUfYs30x5eU

    Hyvinhän se poksahteli käsipumpullakin. Juutuubissa tosin kaikki aina onnistuu, todellisuus voi olla toinen
    Onnistuu käsipumpulla. Itse perkeleenä pidetty Dunlopin 190/55 D211 GP on kerran tullut vaihdettua ihan käsipumpulla. Sovitellahan siinä vähän joutui, jotta sai reunat pitämään. Mutta heti kun huulet oli kauttaaltaan liinan avulla vannetta myöden, pumpspumps ja pokspoks.
  26. #296
    Renkaanvaihdossa jäi mietittymään... Vaihdoin eilen enskaan sisärenkaan ja loppumetreillä jäi askarruttamaan, että pitääkö venttiili kiristää vanteeseen kiinni vai jättää sen verran löysää, että venttiili voi liikkua siinä? Joissain ohjeissa muistan lukeneeni, että kiristetään, toisissa taas jätetään löysälle. Jälkimmäisessä ainakin voisi mutuilla, että venttiili voi liikkua, joten ei se repeydy irti sisäkumista, jos se jostain syystä liikkuu.
  27. #297
    Poistettu
    Lainaa Turder kirjoitti Katso viesti
    Renkaanvaihdossa jäi mietittymään... Vaihdoin eilen enskaan sisärenkaan ja loppumetreillä jäi askarruttamaan, että pitääkö venttiili kiristää vanteeseen kiinni vai jättää sen verran löysää, että venttiili voi liikkua siinä? Joissain ohjeissa muistan lukeneeni, että kiristetään, toisissa taas jätetään löysälle. Jälkimmäisessä ainakin voisi mutuilla, että venttiili voi liikkua, joten ei se repeydy irti sisäkumista, jos se jostain syystä liikkuu.
    Mä jätän löysälle, jotta näen mikäli rengas pyörähtää vanteella. Joskus ehtii pelastamaan ennenkuin repii venttiilin irti sisärenkaasta. Tuskin tähän kyssäriin on absoluuttista totuutta, paitsi tietysti orgin foorumilla.
  28. #298
    ^jep, kiitos! Sen verran vielä tarkennan, että eturengas kyseessä. Siihen ei kai kohdistu ihan niin kovia ja äkkinäisiä voimia kuin takarenkaaseen, että alkaisi rengas enemmän liikkumaan...
  29. #299
    Poistettu
    Lainaa Turder kirjoitti Katso viesti
    ^jep, kiitos! Sen verran vielä tarkennan, että eturengas kyseessä. Siihen ei kai kohdistu ihan niin kovia ja äkkinäisiä voimia kuin takarenkaaseen, että alkaisi rengas enemmän liikkumaan...
    Kyllä mulla erityisesti talvella pyörii myös eturengas vanteella. Takarenkaan osalta siirryin käyttämään kahta lukkoa, kun sekä kesällä että talvella sain rikotuksi tarpeeksi monta sisuria.
  30.  
  31. #300
    ok, mulla kesärengas kyseessä. Pitää jättää löysälle ja seurailla miten käyttäytyy.
Sivu: 10 / 149:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 891011122060110 ... ViimeinenViimeinen