Tossa täytyy olla kyllä jo jotain teleporttauslaitteistoja käytössä jos 45 sekuntiin siirrytään konelle ja pois ja vielä painotetaan. Painot maksaa, puhdistusaineet maksaa, sähköt maksaa ja persaukiset tinkaa siinä kassallakin vähintään sen viisi minuuttia ja kippaa odotellessaan pari kupillista kahvia siitä automaatista ja sekin maksaa.
On se kumma että kaikenmaailman tingentangeleistä ja hapsuista tangon päähän maksetaan silmää räpäyttämättä mitä vaan mutta kun joku todella tekee fyysisesti jotain työtä niin se pitäisi saada ilmaiseksi.
Menin liikkeeseen ja kysyin onnistuuko renkaan vaihto. En tinkiny tai edes kysyny hintaa. Esimerkissä tältä päivältä kerroin vain kauan ammamieheltä meni aikaa tasapainotukseen. Ilman paskanjauhamista, ympäri hallia ravaamatta, tinkaamatta, lyijyn hinnan räjähdysmäisestä kasvusta jeesustelematta tai kalliista rasvanpoisto aineesta naristen. Rengas koneeseen, tasapainotus ja irti koneesta. Itse kumin vaihtokaan ei tähän tarinaan ajallisesti kuulunut, vaikka munia raapimatta sekään ei montaa minuuttia kestäny. Terve jalkaisena ja kätisenä kannoin tuomiseni laitteiden viereen ja siitä takaisin autoon maksun suoritettuani.
En juonu kaffe kannua tyhjäksi tai pöllinyt viimeisiä kantosen suklaa pisara keksejä.
Tuosta paveluista ja niiden hinnoista, olen kyllä valmis maksamaan palvelusta,
muttamutta oha tuo 3o€ ihan jäätävä hinta pelkästä irtopyörän puntituksesta, katoin just että motonetissa maksaa puntitusakselitelinehärdelli sen 35€ eikä se varmaan kerrasta hajoa.
http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=38-1501
Henk.koht pidän näitä toimenpiteitä osana tätä mp-harrastusta, tykkään myös tehdä itse ja samalla ehkä oppia jotain uutta.joskus se vaan menee sen kantapään kautta mutta niistähän me opimme ehkä jotain.
On myös olemassa tosiaan ihmisiä ketkä haluavat asioiden menevän sitä helpointa reittiä, missä ei tarvitse muuta kuin avata sitä lompakkoa ja antaa tukku €uroja että homma hoituu.
Hyvä niin koska itse olen se persaukinen, kenelle se 30jörkkiä on iso raha.
Ugh olen puhunut ja siirryn nuggumaan.
Yamaha fz1-s
ex Yamaha xt660x
ex Honda CB 600 hornet
ex Kawasaki er-6n
Ihmisillä, jotka väittävät, etteivät anna pikkuasioiden häiritä
itseään, ei ole koskaan ollut hyttysiä makuuhuoneessaan.
En maksa puntituksesta 30€. Ostin Biltemasta tasapainoituslaitteen joka maksaa vajaa 30€, sillä puntittamisessa ei kauaa mene ja hyvä tulee.
Pelkän vanteen tasapainoitus on hyvä juttu ja omat vanteet on puntitettu, siitä huolimatta rengas vaatii enenmmän tai vähemmän punttia, vaikka olisi miten oikein asennettu.
Kylätason kurapyöräilijä.
Savonlinnassa maksaa oman renkaan vaihto +tasapainotus 20€.
Tietty irtovanteelta.
Tämä siitä toisesta varsinaisesta rengasliikkeestä.Tieto viime viikolta.
Pitääkö aina olla persaukinen tai köyhä jos ei halua maksaa turhasta tai
arvostelee kohtuuttomia kustannuksia .
Eihän net pöljiä ole ketkä pyytää .
Triumph Tiger 800 XRX
Kyllä mä maksaisin jos olis tarvetta. Mulla ei ole paikkaa missä tasapainottaa, en omista konetta enkä osaa. Mulla menis asennuskaljaa kolmenkympin edestä, pukkiin mitä nyt maksaakaan, painot ja rasvanpoistaja päälle. Ja lopuksi sit kiikuttaisin renkaan ammattilaiselle. Hintaa tälle operaatiolla on tullut jo vaikka kuinka.
Ja olisiko hinta ollut sama alta-alle, eli oliko puolen tunnin velotus joka tapauksessa. Aina renki ei voi määrätä minimiveloitusta...
Jos neljä pyörää olisi hyvä, olisi ihminen luotu konttaamaan.
Yamaha XT660X 2009 (2014->), Suzuki GSF 600 2004 (2013-2014), Suzuki LS650 1996 (2012-2013)
Kyllähän tämän tapauksen hinta on ns. kiukutteluhinnoittelua. Palvelun tarjoaja vetää herneen nenään, kun rengas on ostettu muualta ja vielä itse asennettu vanteelle.
Jotain suhteellisuudentajua nyt! Toki kaikki ymmärtävät, että yrittämisessä on vaikka mitä muita kuluja kuin palkat mutta 30€ pelkkä tasapainotus irtovanteelle! Kun kait paremman liikkeen meksun tuntiveloitus (joka sisältänee kaikkien korjailussa tarvittavien ja siihen tarkoitukseen hankittujen härveleiden käyttöä) on jossain 60€ paikkeilla.
Väittäisin tuon renkaiden vanteelle vääntämisen ja tasapainottamisen kuitenkin olevan sieltä yksinkertaisemmasta päästä pajojen hommia! Kun menee sesonkiaikana rengasliikkeeseen käy aika äkkiä selväksi, että ihan jokainen noista renkaita vanteelle/alle/alta vääntävistä ei ole tekua käynyt - eikä tarvitsekaan kun homma on kuitenkin kohtuullisen ketterästi opittavissa.
<p>2002-2014</p>
Jos akuuttia tarvetta kopalvelulle olisi, niin maksaisi tuon summan.
Tosiaalta, ajatellaan toisin tätä hintaa, niin tekisitttekö itse ( tai työntekijäsi tekisi ) rehellisenä yrittäjinä töitä esim 15-20 € hintaan 30minsaa?
Maksasisitte ALVIn, palkan + kaikki kulut....= mahdoton yhtälö
Minä en teksisi... Kiitos Suomessa vallalla olevien ja olleiden vasemmistopulueiden![]()
Ei kiinnosta pätkääkään
Jokainen yrittäjä määrää tekemästään työstä hintansa. Toinen haluaa enemmän ja toinen saattaa tehdä saman työ edullisemmin. Jos hinta ei miellytä niin silloin vaihdetaan firmaa.
Yrittäjä maksaa jokaisesta laskuttamastaan vitosesta euron ALVia, hallituksen väristä riippumatta.
BMW:n, VFR:n, Triumpien yms. yksipuolisten takahaarukkamallien takavanteita ei Bilteman pukeilla tasapainoteta. Nämä ns. erikoisvanteet vaativat tasapainoituskoneeseen erikoiskiinnikesarjat, keväällä sellaisesta pyysin tarjouksen, maksoi yli 2.000,-€
Bemukuskeille kaikki on kallista. Rahat kuluvat peräremppoihin, sähkövikoihin, jarruvikoihin ja turvaliivivaraston ylläpitoon.
Mikäli kerrottu hinta rengastyölle ei mielytä, vapaassa maassa on helppo ihan itse etsiä seuraava paja joka homman vitosella tai kympillä hoitaa. Ihan varmasti hinnoissa on eroja, ja se on hyvä asia.
Perjantaina kävin Keminmaassa hieman "pienemmässä" rengasliikkeessä asioimassa ja ostin michelinin kumit eteen ja taakse. Renkaat olivat mielestäni "kilpailu kykyiset" hinnaltaan ja alta alle laitettuna asennukselle jäi hintaa yhteensä tuo kolmekymppiä. Mielestäni varsin kohtuullisesti hinnoiteltua toimintaa. Oulussa kysäisin eräältä pajalta, niin olisivat halunneet kahdeksan kymppiä vastaavasta asennuksesta. Kumitkin olivat karkeasti viiskymppiä edullisemmat ja mikäs kauniilla kelillä on ajellessa reilut pari sataa kilsaa. Ja tasaiset kyydit oli Oulun suuntaan palatessa! Kiitos!![]()
Oulu
Onhan 30 EUR aika paljon tuosta, mutta kyllä minä maksaisin jos tarvetta olis, eikä muuta vaihtoehtoa olisi käsillä.
Jos joku tekee tuollaisen homman ihan kirjanpitoon, niin kyllä se 5 min työhön kulunut aika on vaan yksi kustannus. Tossahan pitäs jo veloittaa jaarittelevaa ja hitaasti maksavaa asiakastakin vähän enemmän....
On ihan eri asia tehdä tuo osana vaikka renkaanvaihtoa, kuin erillisenä hommana. Jos auto/mp-huolloissa tyypilliset työajat asiakasta kohden olisi alle puoli tuntia, niin ihan varmasti tuntiveloitukset olis satasia.
Jos joku tekee näitä pikkujuttuja kahvirahalla, niin sitten tehdään, mutta se on harmaahommia kahvikassaan tai PR-hommia. Ei bisnestä. Toki PR-hommat on tärkeitä nekin. Viidakkorumpu nykyään on sen verran tehokas.
Tolla 3-kympillä saa täällä Oulusta takarenkaan alta-alle renkaanvaihdon (sis. tasapainotuksen..), joten irtorenkaan tasapainotukseksi kohtuu kallis toimenpide..
Miten sen ottaa... Mun alalla laskutetaan jokaisesta alkavasta puolesta tunnista. Ja tuntilaskutus jotain 150 pintaan.
Saa olla aika monta tasapainoilua tunnissa, jos meinaat edes kympin tuntipalkoille päästä. Rekkapekathan noi aikoinaan itki kun isäntä vie suurimmat voitot ja itselle maksetaan se 12-15 euroa. Ostivat rekat omiksi, ryhtyivät yksityisyrittäjiksi ja ajavat nyt kolmea vuoroa kolmenkympin tuntilaskutuksella. Ja tuosta maksavat oman palkkansa, naftat, kaluston huollot ja lyhennykset. Ja valittavat rajottimia ja piirtureita.
Jos renkaanvaihdossa on kiireistä niin sensijaan, että miettii paljonko toimenpide maksaa pitäisi miettiä paljonko yrittäjä mahdollisesti menettää tuloja. Esimerkiksi jos tasapainotuksen sijaan tekisikin ihan kokonaan alta-alle vaihdon jollekin toiselle asiakkaalle. Täyteen bookattu kalenteri on positiivinen asia ja silloin yrittäjällä voi olla vara sanoa, että oli sitten alta-alle rengastyö tai tasapainotus niin veloitus on sama, koska yrittäjälle piisaa asiakkaita.
30€ tasapainotuksesta on kova hinta, mutta riippuen pajasta niin sen joko ymmärtää tai ei. Toiset tekee pikkujuttuja muutamien eurojen korvauksella tai toiset hinnoittelee niin ettei tarvi näperrellä moisia tai jos joku maksaa niin sitten on sama tehdä kun korvaus on suuri.
Triumph Street Triple
Molemmissa esimerkkitapauksessa oli tyhjää täynnä eli tyhjät hallit....kaikkihan on heinäkuussa lomilla, mökeillä, reissussa jne, sillä odotinkin pääseväni heti sisään.
Aivan, eli isoilla firmoilla on varaa valita asiakkaansa ja toivottavasti me piänet asiakkaat valitaan palvelun toimittajat, eli äänestetään pyörillämme!
Heräsi mielenkiinto itsevaihtamiseen. Millaisilla vehkeillä olette vaihtaneet gummit? Tuo Motonetin laite näyttää aika sirolta: "Pienikokoinen renkaanvaihtopukki".
Ducati Streetfighter V4 -2021
Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
Itse oon renkaan painanu vanteen reunasta irti, 1,5m runkopuunpalkki ja laudalla auton vetokoukkua apuna käyttäen. 3 rengasrautaa ja vannesuojia sopivasti.
http://m.youtube.com/watch?v=DNrhMUPxI3o&feature=relmfu
Motonetin tasapainotuspukilla katson et on jossain määrin oikeissa painoissa.![]()
Viimeksi muokannut: Pavel Pude; 29.07.2013 klo 10:48.
Yamaha fz1-s
ex Yamaha xt660x
ex Honda CB 600 hornet
ex Kawasaki er-6n
Ihmisillä, jotka väittävät, etteivät anna pikkuasioiden häiritä
itseään, ei ole koskaan ollut hyttysiä makuuhuoneessaan.