Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Tulokset 61:stä 84:een 84:sta
    Lainaa filtteri kirjoitti Katso viesti
    no mulla on h-d ja buell ehkä se selittää vähän,mut ikinä en ole tasapainottanu ja minkäänlaista ongelmaa ei ole ollu...silläsaralla
    Mulla on Buellista etunen painotettu mutta takasta ei (ei saatu firman koneeseen sitä kiinni kun on niin helkatin paksu keskiö). Yllätyksekseni en ole huomannut mitään tutinoita takapäästä joten painottamatta saa ollakin. Ehkä epätasapaino ja Bulun luontainen tärinä kumoaa toisiaan.
    I ride the Lightning (XB9S -03)
    Luin pikaisesti ketjun läpi, mutta en löytänyt vastausta seuraavaan ihan peruskysymykseen.

Mistä syntyi tarve tasapainottaa alla oleva rengas monen sadan kilometrin päässä kotoa? Mulla on aina tasapainotettu renkaat silloin kun ne vaihdetaan vanteelle/alle, kertaakaan ei ole ollut tarvetta tasapainottaa muulloin.
    Väännetty nuukuuksissaan itse vanteelle, ja huomattu että täristää?
    Lainaa jii_hoo kirjoitti Katso viesti
    Luin pikaisesti ketjun läpi, mutta en löytänyt vastausta seuraavaan ihan peruskysymykseen.

Mistä syntyi tarve tasapainottaa alla oleva rengas monen sadan kilometrin päässä kotoa? Mulla on aina tasapainotettu renkaat silloin kun ne vaihdetaan vanteelle/alle, kertaakaan ei ole ollut tarvetta tasapainottaa muulloin.
    Eikös tässä tapauksessa ollut kyse irtorenkaasta, eikä alla olevasta renkaasta.
    Näin minä ainakin käsitin
    Lainaa arestes kirjoitti Katso viesti
    Eikös tässä tapauksessa ollut kyse irtorenkaasta, eikä alla olevasta renkaasta.
    Näin minä ainakin käsitin
    Ensimmäisessä viestissä puhutaan tasapainotuksesta. Eli asentaja saa tasapainosteltavan kiekon käteensä ja luovuttaa sen takaisin operaation jälkeen... Paljonko tuosta ojennuksesta / koukistuksesta ja sen välillä tapahtuvista asentajan toimenpiteistä joutuu maksamaan - siitä on kyse.
    <p>2002-2014</p>
    Ymmärsin (ehkä väärin), että Huurus on ajellut Tikkakoskelta jotakin kautta Savonlinnaan. Onko se irtorengas ollut koko ajan mukana, vai onko kyse alla olevasta renkaasta, jonka mies itse ottaa tarvittaessa irti tasapainotusta varten.

En edelleenkään ymmärrä, miksi se rengas pitää tasapainottaa siellä Savonlinnassa. Kun ilmeisesti se on pyöräytetty vanteelle joskus aikaisemmin ja jossakin muualla, niin miksei ole silloin samalla tasapainotettu... Vai onko käytetty sitä vitosen tasapainottajaa, eikä ole työ onnistunut...kö?
    En edelleenkään ymmärrä, miksi se rengas pitää tasapainottaa siellä Savonlinnassa. Kun ilmeisesti se on pyöräytetty vanteelle joskus aikaisemmin ja jossakin muualla, niin miksei ole silloin samalla tasapainotettu... Vai onko käytetty sitä vitosen tasapainottajaa, eikä ole työ onnistunut...kö?
    Joskus myös nuo puntit irtoavat. Syynä voi olla huolimaton liimaus tai huono puntin laatu.
    Tosikot rakentavat itse oman helvettinsä!

Moralisti - Ihminen, joka pelkää kuollakseen, että jollakin jossakin on hauskaa.
    Lainaa mchuurre kirjoitti Katso viesti
    No nyt ei ymmärrä ? Eri asia, ai mitenkä - mitä tarkoitat? Molemmissa irto vanne käteen ja kädestä ulos ?
    Musta tuntuu, että et HALUNNUT ymmärtää pointtia...vaan noukit seasta irtonaisen lauseen. Vähän niinkuin Fingerporin kohutoimittaja.

Työssä itsessään ei ole eroa. Ero on sinä, että jos teet 12 kertaa 5 min homman, jutustelet 12 asiakkaan kanssa, rahastat ne 12 asiakasta, kirjanpidossa 12 kertainen määrä kuitteja jne...
    Niin kyllä tähän palaa aika paljon enemmän aikaa, rahaa ja tupakkia kuin 1 tunnin työsuoritus.
    Lainaa qeanu kirjoitti Katso viesti
    Musta tuntuu, että et HALUNNUT ymmärtää pointtia...vaan noukit seasta irtonaisen lauseen. Vähän niinkuin Fingerporin kohutoimittaja.

Työssä itsessään ei ole eroa. Ero on sinä, että jos teet 12 kertaa 5 min homman, jutustelet 12 asiakkaan kanssa, rahastat ne 12 asiakasta, kirjanpidossa 12 kertainen määrä kuitteja jne...
    Niin kyllä tähän palaa aika paljon enemmän aikaa, rahaa ja tupakkia kuin 1 tunnin työsuoritus.
    Kannattaa jättää rahastamatta niin jää enemmän aikaa.
    Vielä enemmän jää, kun ei tee mitään.
    Jokaisen mutkan takana on uusi mahdollisuus.
    -Raptor 650ie*
    Rahaa!
    Ratavastaava tamik87:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2012
    MotOrg ry jäsen
    Ne painothan eivät ole ilmaisia ja huolellisesti tehty DYNAAMINEN tasapainoitus vie jonkin verran aikaa ja vaatii huolellisuutta. Sitä myöten hintakin on perusteltu. Mutta usein perus staattinen laakereiden päällä tehty tasapainotus vie aikaa vain muutaman minuutin ja on aivan törkeän helppo toimenpide.
    Yamaha R6 -08 kilipapyörä
    Lainaa juka kirjoitti Katso viesti
    ei niitä renkaita kannata tasapainottaa, tasapainottaa pelkän vanteen ilman rengasta ja vaihtelee niitä renkaita sitten vaan, renkaan tasapainotus ei niin paljon muutu että se vaikuttaisi merkittävästi kulkuun jos vanne on tasapainossa ja rengas oikein asennettuna
    No johan on juttua, vai vitsinkö murjasit?
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa tamik87 kirjoitti Katso viesti
    Ne painothan eivät ole ilmaisia ja huolellisesti tehty DYNAAMINEN tasapainoitus vie jonkin verran aikaa ja vaatii huolellisuutta. Sitä myöten hintakin on perusteltu. Mutta usein perus staattinen laakereiden päällä tehty tasapainotus vie aikaa vain muutaman minuutin ja on aivan törkeän helppo toimenpide.
    Dynaaminen tasapainotus tehdään koneella ja on nopeampi ja helpompi tehdä kuin staattinen tasapainotus pukilla. Irtovanteen tasapainotuksesta vitonen on ihan ok hinta, mutta jos se pitää punnata alta alle niin aikalailla saman rahan itse ottaisin kuin renkaan vaihdosta. Työn määrässä on eroa n. 3 minuuttia jos vain tasapainottaa vs. laittaa uuden alle.
    Superbike #7
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2012
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Dynaaminen tasapainotus tehdään koneella ja on nopeampi ja helpompi tehdä kuin staattinen tasapainotus pukilla. Irtovanteen tasapainotuksesta vitonen on ihan ok hinta, mutta jos se pitää punnata alta alle niin aikalailla saman rahan itse ottaisin kuin renkaan vaihdosta. Työn määrässä on eroa n. 3 minuuttia jos vain tasapainottaa vs. laittaa uuden alle.
    Ei se konekaan ole ilmainen ja omat kokemukset ovat, että voi sen koneella tasapainotuksenkin kämmätä nimim. 3 kertaa vienyt uudelleen tasapainotettavaksi. En jaksanut lukea juttua alusta asti joten kommenttini voi olla täysin turha. Enkä lue nyttenkään
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2012
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Keno kirjoitti Katso viesti
    Oleellinen asia on se että onko kyseessä irtorengas vai alta alle.
    En kyllä alkaisi vitosella painottamaan jos täytyy pyörä irroittaa.
    Oma kokemukseni on että takarenkailla tämä onnistuu (nyt 4. takarengas ilman uutta tasapainotusta), mutta eturenkaan olen joutunut tasapainottamaan aina uusiksi rengasta vaihdettaessa. Tämähän riippuu täysin siitä minkälaiset hyväksymiskriteerit on! Itse ajan pelkästään rata-ajoa nykyään missä täydellinen tasapainotus ei ole must. Tasaisilla nopeuksilla, eli kadulla pienetkin heitot renkaiden tasapainotuksessa ilmenevät veemäisenä nypytyksenä.
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa tamik87 kirjoitti Katso viesti
    Oma kokemukseni on että takarenkailla tämä onnistuu (nyt 4. takarengas ilman uutta tasapainotusta), mutta eturenkaan olen joutunut tasapainottamaan aina uusiksi rengasta vaihdettaessa. Tämähän riippuu täysin siitä minkälaiset hyväksymiskriteerit on! Itse ajan pelkästään rata-ajoa nykyään missä täydellinen tasapainotus ei ole must. Tasaisilla nopeuksilla, eli kadulla pienetkin heitot renkaiden tasapainotuksessa ilmenevät veemäisenä nypytyksenä.
    Kannattaa tasapainottaa ne takaset. Nypytys syö avauspitoa ja suoranopeutta. ;) Esim. Kemoran katsomosuoralla n. 5km/h ero tasapainon ja 50g(?) heittävän kumin välillä. Ero voi toki johtua myös tähtien asennosta, mutta syytän silti tasapainotusta.
    Superbike #7
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Kannattaa tasapainottaa ne takaset. Nypytys syö avauspitoa ja suoranopeutta. ;) Esim. Kemoran katsomosuoralla n. 5km/h ero tasapainon ja 50g(?) heittävän kumin välillä. Ero voi toki johtua myös tähtien asennosta, mutta syytän silti tasapainotusta.
    Tuostahan päästäänkin pidon, sen vaihtelun ja katoamisen ihmeelliseen maailmaan .
    Joku aiheen opintoja suorittanut voisi ajankulukseen vaikka "avata" hieman asioita
    esim. auto/kardaani/pito ja sen vaihtelu kiihdytyksessä- problematiikan suhteen .

Ei taida tuoltakaan osin olla tähtien asennolla kovin suurta vaikutusta pidon vaihteluun .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY

Peruskysymykseen perusvastaus: Tietenkin tasapainoitus tehdään samalla kuin renkaan vaihtokin, (aina se vain ei ole mahdollista kuten tässä tapauksessa).

Nyt kyseessä oli uuden RS:n "test-run", elikkäs pyörälle tein täyshuollon joka sisälsi myös uudet rinkulat alle.
    No, etusen tasapainoitus onnistui siellä missä renkaat vaihdatin vaan eipä onnistunut takusen tasapainoitus. Syynä oli tuon RS:n "ahdas" keskiöreikä, elikkä se tasapainoitusvärkin (m-Biltema tms. joka sinänsä on täysin toimiva jutska kunhan vain työ tehdään huolella..) puikko ei sopinut siitä lävitse.

No, sitten vetäisin sen 700km:n testilenkin, (pitää olla matkaa...jotta saa peilitkin suunnattua eikä mitään Esson kiertoa), niin totesin että vanhan takapuolta ei huijata, takusessa on epätasapainoa!

Ja olihan siellä sitä 70gr:n edestä.......

Dynaamista tasapainoitusta en ollut hakemassakaan koska mielestäni se ei ole BMW:n vanteissa ongelma. Painot kun saa liimattua "lähes" keskelle mikä ei onnistu esim pinnavanteisissa tai vast. joissa painot saa liimattua vain vanteen reunoille. Mutta se Bileteman tasapainoitussetti tulee meikäläisenkin hyllylle.....29 €
    Toikin vähän riippuu, joskus kun tuli itse oltua rengasliikkeessä duunissa, niin varsinkin kun oli hiljasta ja duunipäivät oli vain kahvittelua, tehtiin noita mopojen (irto) / autojen tasapainotuksia "nääh, anna olla" hinnalla. Toki, näissäkin on eroja sen suhteen että jos niitä vanteita ei ole viimeiseen 2:een vuoteen pesty kertaakaan, ja ensimmäiset 15min menee painonpaikkoja putsatessa, tuli asiakas useimmiten ohjattua kassan kautta.
    RC8
    Savonlinnalaisena voisi tuohon hinnoitteluun sanoa, että sen takia myö motoristit ollaan niin helevetin köyhiä.
    Ellei se motoristi ole rengasalan yrittäjä...
    Tapahtui kotilolla tänään. Etukummi pamahti tänään paskaks motarilla. Vaihdoin sen tilapäisvararenkaan alle ja jatkoin matkaa asiakkaalle Petikkoon. Petikontiellä Mopo Sportia vastapäätä olevaan rengasliikkeeseen ajoin ja näytin takaluukussa ollutta rikkinäistä kumia. Kaveri totes, että entinen tuo on.
    Laitettiin alle käytetty rengas (ok kulutuspinnalla, parempi kuin rikki mennyt) alta-alle (siis vararengas pois, "uusi" tilalle) tasapainoituksineen, tarkistivat vielä vararenkaan ilmanpaineet. Tämä kaikki hintaan 40€ !!

Joten siihen nähden 30€ pelkästä tasapainoituksesta on aika kova hinta
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Savonlinnalaisena voisi tuohon hinnoitteluun sanoa, että sen takia myö motoristit ollaan niin helevetin köyhiä.
    Ellei se motoristi ole rengasalan yrittäjä...
    hahaa, nyt sain sut "kiinni", siis täällä pyörii muitakin Savonlinnalaisia...
    Itse hinnoitteluun, asiakas äänestää jaloillaan. Aina ei tähän tietysti mahdollisuutta ole mutta se tuo myös joskus tilaisuuden vinoilla oikein olan takaa. Jos liikkeen tuntihinta on 60€ tienoilla niin aika realistista on veloittaa tuosta hommasta 15€, tai sitten kirjanpito yms. rutiinit vaan on syytä päivittää jos työn aiheuttama ajankäyttö muissa toiminnoissa on niin suurta ettei tuolla hintaa kannata.
    CB500 - 7#, CB750 -81, CBX750F -86, A tusina "Hulda"
    ***15v***, ***18v***, ****32v****, 39v-->
    3792 -Ckm
    Lainaa tmkankaa kirjoitti Katso viesti
    hahaa, nyt sain sut "kiinni", siis täällä pyörii muitakin Savonlinnalaisia...
    Eikös se jo tuolta selvinnyt...
    http://www.moottoripyora.org/keskust...un-ORGgilaiset
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Liekö vika lukutaidossa, luulin sun olevan yhä siellä tallinnurkassa ihmiskontakteja välttelemässä... Itsellä katkipoikkiranne rajoittanut kilometrit aika vähiin kesällä, talvella otetaan takas. Vois sitä kuitenkin Sulkava-Puumala-Mikkeli setin heittää jos ajoseuraa löytyy.
    CB500 - 7#, CB750 -81, CBX750F -86, A tusina "Hulda"
    ***15v***, ***18v***, ****32v****, 39v-->
    3792 -Ckm
  24.  
    Lainaa tmkankaa kirjoitti Katso viesti
    Liekö vika lukutaidossa, luulin sun olevan yhä siellä tallinnurkassa ihmiskontakteja välttelemässä...
    Niin talvella, mutta nyt on kesä
Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123