Yritin etsiä googlen avulla omaan bandittiin kaatumarautoja, mutta heikolla menestyksellä. Olisiko jotakin vinkkejä, mistäkannattaa katsella ? Onko bandeteissa eroja? Oman (GSF1250SA) vuosimalli -07.
<p><strong>Tällä hetkellä ilman mopoa, toivottavasti tilapäisesti...</strong></p><p><strike>Suzuki GSF 1250 SA Bandit ABS -07</strike></p><p><strike><span style="font-size: 12px;">Yamaha YZF 600R Thundercat -97</span></strike></p>
Meinaat siis tosiaan rautoja etkä tappeja? Jos rautoja tosiaan tarkoitat niin mulla olis ylimääräiset. Molemmissa on ala"kulmissa" hiotut kohdat kun noitten rautojen kanssa ei oikein voi normisti kanttaa kun pirut ottaavat maahan kiinni. Kipinäsuihku on kuulemma komeaa katottavaa. Storm Motorilta hommasin.
Niin joo mulla -09 mutta uskoisin sopivanJa sopiihan ne.
http://www.storm-motor.fi/osat/moott...gsf1250-musta/
Multa saat 40€ noi + postit jos et lähellä Espoota asusta.
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
Mä voin sen verran huudella täältä naapuripöydästä, että Suzu-Ukon ajotyyli saattaa kyllä olla hiukan tyypillistä kioskinkiertäjää sporttisempi, eli jos omassa ajossa ei tapit raavi maata, niin tuskin raapii nuo raudatkaan.
Ja saahan tuossa valmiiksi rispektöidyt raudat ihan pilkkahintaan. -Tosin ne naarmut kannattaa vaikka lakata -ruostuneilla naarmuilla se rispektikerroin hiukan ajan myötä heikkenee.![]()
- - - = = = GSF-1250S & KLE-500 = = = - - -
Jos ei mee kaupaksi ja ne istuu -04 pikkurosvoon. Saat rahat multa ja tuote vaihtaisi omistajaa.
Jos neljä pyörää olisi hyvä, olisi ihminen luotu konttaamaan.
Yamaha XT660X 2009 (2014->), Suzuki GSF 600 2004 (2013-2014), Suzuki LS650 1996 (2012-2013)
Jos / kun rautoja on "käsitelty", en taida olla innostunut. Sorry vain. Kiitti kumminkin hankintapaikka vinkistä![]()
<p><strong>Tällä hetkellä ilman mopoa, toivottavasti tilapäisesti...</strong></p><p><strike>Suzuki GSF 1250 SA Bandit ABS -07</strike></p><p><strike><span style="font-size: 12px;">Yamaha YZF 600R Thundercat -97</span></strike></p>
Laitettu privaa
Mielipiteeni vain omiani, eikä minua kiinnosta mitä muut niistä ajattelee. Tietoisesti en kuitenkaa loukkaa ketään tai mitään.
Yamaha FJR 1300A -08
"Uudemmissa" taitaa niitä "tatteja" löytyä kahteen eri kiinnityspaikkaan.
"Klemmarilla" rungon etu/pystyputkeen tulevat ei taatusti raavi maihin
niin kauan kun mennään ns. kumipuoli alaspäin.
Yksi versio tulee taas sen verran alas, että ne raappaavat samaan tahtiin jalkatappien kanssa.
Kyllähän noissa tapit alkaa ensin raapimaan.... kuskilla massaa, pitoa renkaassa ja kuitenkin
suht pehmeä alusta.... varsinkin perussäädöissä..... ja linjalla heittoja/patteja.
Pahin ongelma/riski noissa "romujen tonttiin lyönneissä" tahtoo tulla ihan maltillisellakin menolla
erilaisten heittojen ja varsinkin pattien sattuessa sopivasti linjalle...... ja silloin on arvossaan
se refleksi jossa ukko jää roikkumaan mutta pyörää kammetaan hieman pystympään.
(nyt siis puhutaan ihan normaalista "sujuvasta" menosta, eikä hämärän rajoilla vetämisistä)
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Tommost. Yhet pultit näytti hävinneen. Ruostetta keränneet mut saahan nuo helpolla siistiksi.
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
Tekisi mieli jo ehdottaa pikaista silmämääräistä sovittelua.
Jos neljä pyörää olisi hyvä, olisi ihminen luotu konttaamaan.
Yamaha XT660X 2009 (2014->), Suzuki GSF 600 2004 (2013-2014), Suzuki LS650 1996 (2012-2013)
Nostellaampas tätäkin topiccia taas esille.
Tilasinpa Stormilta Fehlingin raudat omaan isoon roismoon.
Löytyykös täältä asiantuntemusta Fehling kaatumarautojen asennuksesta?
On melkomoinen palapeli ja yksi A4:nen ohjeena ja sekin Germaanian murteella parilla suttuisella mustavalkokuvalla höystettynä
No senverta älysin, että moottorin kiinnityspulttien alle nuo tulee, mutta kun noita pultteja irrottelee, pitäiskös moottori esim. jotenkin tukea?
Muunkin merkkisten rautojen asennus ja niitten ongelmat ja ratkaisut kiinnostaa?
Suzuki GSF 1250 SA -12, Suzuki GR 650 -86, Ex mopot: Kawasaki GPZ 750 R -86, Suzuki GSX 1100 E -83, Suzuki GSX 750 -81, Suzuki GT 125 -76, Pappa Tuntsa -73
Kyse siis näistä? https://www.storm-motor.fi/osat/moot...-gsf650-musta/
Mulla on kiinni noi pikkurosvossa. Asennuksesta on joitain vuosia aikaa ja pyörä on nyt eri paikkakunnalla kuin allekirjoittanut, joten voi olla että muistan jotain väärin.
Muistaakseni ainoa mitä piti irrottaa oli poikittainen pitkä pultti mistä toi tulee ylhäältä kiinni. Itse ainakin otin sen pultin auki ja löin sitä irti samalla työntäen sitä ulos paketissa ollutta uutta pulttia (vai miksikä sitä pelkällä kierteellä varustettua metallinpätkää voi sanoa) käyttämällä. Näin ei moottoria tarvinnut tukea kun uusi meni samalla sisään kun vanha tuli ulos.
Alaosasta tuli kiinni niillä paketissa olevilla kiinnikkeillä. Tilaa ei asennuksessa ollut hirveästi, mutta kyllä ne silti kiinni meni. Voin katsoa illemmalla, jos löytäisin vielä jostain kansioiden syövereistä kuvia.
Edit. Kannattaa silti varmuuden vuoksi tukea.
Viimeksi muokannut: Woozie; 15.12.2015 klo 10:45.
Munamankeli kaurapuuromoottorilla
Ex. Suzuki GSF650SA -07
Kuvapeli 2019 seurantaexcel
Rastin laittaminen kuvajahtikarttaan ohje by Pitkiss
Joo, suht samanlaiset raudat, mutta vaan mallia "iso rometto" http://www.storm-motor.fi/osat/moott...gsf1250-musta/
Noissa, kun katastelen tuota Stormin kuvaa, näyttäisi, että tulisi myös moottorin alakiinnitys pulttien alle?
Mitenköhän tuota mottia tukisi? Tunkkia alle vai jotain laudanpätkiä rungon ja koneen väliin?![]()
Suzuki GSF 1250 SA -12, Suzuki GR 650 -86, Ex mopot: Kawasaki GPZ 750 R -86, Suzuki GSX 1100 E -83, Suzuki GSX 750 -81, Suzuki GT 125 -76, Pappa Tuntsa -73
translate.google.com osaa kääntää kohtuullisesti saksaa, ainakin englantiin.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Kauhian ähinän (lue kiroilun...) saatelemana kirjoittaa ähersin tuon ensimmäisen tekstin teutoonin kielellä translaatoriin, tämä oli tulos:
Vaihda ylemmän kiinnitys- alkuperäinen kierretangoilla tehty vastoin.
Työnnä väliputki 18x4x25 oikealla puolella kierretangon.
mount ylemmässä kiinnitys hihnat Kiinnitys osake noteerataan.
Asenna vartija seuraavan listattu kiinnitysosissa löysä moottoripyörän, kohdista vartija ja ruuvi.
Spacer putket ovat kumpikin asennettu vartija ja runko.
No Lontoon murteella tuo vähän paranee:
Replace with the upper fixing the original threaded rods made against our.
Slide the spacer tube 18x4x25 on the right side on the threaded rod.
Mount on the upper fastening the straps Fastening share listed.
Mount the guard with the next listed fastening parts loose on the motorcycle, align guard and screw.
The spacer tubes are each mounted between guard and frame.
No parempi tuokin, kuin ei mitään, mutta yhä kaipailen asennus ohjeita kokeneemmilta mekaanikoilta.![]()
Viimeksi muokannut: Tareza; 15.12.2015 klo 14:02.
Suzuki GSF 1250 SA -12, Suzuki GR 650 -86, Ex mopot: Kawasaki GPZ 750 R -86, Suzuki GSX 1100 E -83, Suzuki GSX 750 -81, Suzuki GT 125 -76, Pappa Tuntsa -73
Eikös siinä ohjeessa ollut myös merkitty että missä vaiheessa mikäkin osa tulee vai muistanko väärin?
Edit. Joo muistan väärin ei ollutkaan merkitty
Edit.2. Näyttääkö yhtään samalta ohjeelta? Tämä siis pikkurosvon ohje: http://files.bs-motoparts.eu/dokumen...hling/7446.pdf
Viimeksi muokannut: Woozie; 15.12.2015 klo 16:56.
Munamankeli kaurapuuromoottorilla
Ex. Suzuki GSF650SA -07
Kuvapeli 2019 seurantaexcel
Rastin laittaminen kuvajahtikarttaan ohje by Pitkiss
Kyllä sulla löytyy paljon paremmat ohjeet, mulla ei tullut ollenkaan tuota ameriikan kielistä osuutta mukaan, oli vain yksi paperi saksaksi suttuisin kuvin.
Kyllä tuossa sun ohjeessa näkyy tuo asennus järjestyskin, ja tuon avulla pystyin selvittämään myös tuon oman ohjeeni järjestykset, hieman tosin soveltaen, kun tuossa isossa bandussa se tulee alapäästä vähän erilailla kiinni.
Tuliko sulla tosiaa tuollaiset ohjeet mukana, vai löysitkö nuo jostain netin syövereistä?
Jospa, meinaan löytyisi tuohon ismpaankin vastaavat manuaalit, täytynee myös soittaa stormiin josko heillä olisi myyjän omiaisuudessa jotain parempaa ohjetta noihin.
Kiitos paljon Woozie, tällä pääsen eteenpäin hommassa.
Ps. vielä vähän ihmettelen, että mitenkä tekisi tuon moottori tuennan asennuksen ajaksi?
Suzuki GSF 1250 SA -12, Suzuki GR 650 -86, Ex mopot: Kawasaki GPZ 750 R -86, Suzuki GSX 1100 E -83, Suzuki GSX 750 -81, Suzuki GT 125 -76, Pappa Tuntsa -73
Mulla tuli muistaakseni A4-ohjeet niiden osien mukana. Stormilta ostin myös. Taisi myös tulla vaan saksankielinen mukana, kun piti vapaasti suomentaa sanakirjan kanssa että mitä prkl mikäkin tarkoittaa. Silloin ei netistä löytynyt mitään apuja tai sitten en vaan osannut googlettaa.Saksaa on lukiossa opiskeltu, mutta ei ihan riittänyt tekniikkasanaston suomentamiseen.
![]()
Tuon löysin googlettamalla ja koitin samalla isompaan etsiä, mutta tuloksetta. Kaikissa isomman myynti-ilmoituksissa mitä löysin mainittiin vaan että ohjeet tulee mukana.
Se moottorin tuenta ei ole välttämättä tarpeellista. Aattelin vaan kun isomman kone painaa kuitenkin pikkasen enemmän. Ainakin tossa pienemmässä se moottorinkiinnikepultti mikä sillä kierteisellä pätkällä korvataan tuli aika nätisti ulos eikä konekaan tippunut, kun varovasti hivuttaen lyö siihen uuden pätkän päähän samalla kun se työntää sitä vanhaa ulos. Ja tuon asennuspäivämäärän osalta puhuttiin kuusivuotiaasta pultista. Pirun tiukassa se tottakai on siellä, kun kone painaa sitä vasten.
Munamankeli kaurapuuromoottorilla
Ex. Suzuki GSF650SA -07
Kuvapeli 2019 seurantaexcel
Rastin laittaminen kuvajahtikarttaan ohje by Pitkiss
Joo, mulla olis ollut vielä hankalampaa Saksaa en oo opiskellut päivääkään, Venäjää vähäsen, vaan eipä taida autta näihin mopoihin, olis tarvinnut ostaa Uralin sotanorsu
Tuon tukemisen kanssa on hiukkasen hankalaa, kun ei hallitunkkikaan sovi sinne alle kovinkaan häävisti, eikä noitten tähden viitsisi mitään pakosarjoja ruveta irrotteleen.
Mitens, kun kopistelit tuota alkuperäis pulttia irti sillä kierretangon pätkällä, niin kiersitkö mutterin paikoilleen kierteitten suojaksi? vai oliko sulla joku muovivasara tai yms.käytössä?
Suzuki GSF 1250 SA -12, Suzuki GR 650 -86, Ex mopot: Kawasaki GPZ 750 R -86, Suzuki GSX 1100 E -83, Suzuki GSX 750 -81, Suzuki GT 125 -76, Pappa Tuntsa -73
Aika kultaa muistot, joten en täysin varmaksi sano. Muistaakseni oli kumi/muovivasara käytössä. Sehän on loppujenlopuksi aika järeä se kierretanko et kylhän siihen varmaan normaalivasarallakin voi varovasti lyödä, jos heittää sen mutterin ensin valmiiksi sinne päähän.
Munamankeli kaurapuuromoottorilla
Ex. Suzuki GSF650SA -07
Kuvapeli 2019 seurantaexcel
Rastin laittaminen kuvajahtikarttaan ohje by Pitkiss
No niin, sain Fehlingin tehtaalta tähän ison rosmonkin rautoihin sopivat ohjeet Englanniksi
Löysin heidän sivuiltaan palaute lomakkeen täyttelin sen ja huonolla tankero englannillani sain asiani toimitettua.
Nyt olisi sitten teoria suht hallussa, täytyypä koettaa josko viikonloppuna saisi tuon asennuksen käytännössä toteutettua (täytynee ottaa ne asennuskaljat vasta kun raudat on mopossa paikoillaan)
Niin juu, jos joku tarvii noitten rautojen asennusohjeet, niin voin laitella sähköpostilla, tai pystyykö tänne laittaa jotenkin PDF dokumentit liitteeksi tai näytille?
Suzuki GSF 1250 SA -12, Suzuki GR 650 -86, Ex mopot: Kawasaki GPZ 750 R -86, Suzuki GSX 1100 E -83, Suzuki GSX 750 -81, Suzuki GT 125 -76, Pappa Tuntsa -73
No niin, nyt alkaa karjapuskurit oleen kiinni.![]()
Ihan hyvin sujui homma, pari kertaa täytyi ottaa hellapoliisi apuun, toiselle puolen mopoa piteleen räikänvarresta kiinni, kunnei omat kädet yltäneet, niin puussaroikkuneen näköinen kuin allekirjoittanut onkin.
Se keskikiinnike on vielä vasemmalta puolelta irki, kun nuo vesiletkut tulee liika liki, täytynee käväistä rautakaupasta hakemassa lyhyemmät pultit, sittenkin on pirun ahdasta. Miten ootte omissanne ko. ongelman ratkaisseet?
edit. Niin juu, onkohan nuo pultit ihan tavallista patarautaa vai oliskos oikeen rosteria?
Viimeksi muokannut: Tareza; 19.12.2015 klo 10:45.
Suzuki GSF 1250 SA -12, Suzuki GR 650 -86, Ex mopot: Kawasaki GPZ 750 R -86, Suzuki GSX 1100 E -83, Suzuki GSX 750 -81, Suzuki GT 125 -76, Pappa Tuntsa -73