Moro
Onko kellään tietoa kokemusta missä/mistä voisi löyttää korjausssarjaa tai korjauttaa em
radio/cd soitin setin. Vasemman puolen kanavat ovat mykkävä.
Olis voinu laittaa kuntoon...
Muuta en löytänyt kuin englannista linkin mukaisen paikan
http://www.carphonics.co.uk/diagnostic.htm
jossa korjataan vaihtamalla vahvistin yksikkö.
Onko kellään kokemusta täi näkemystä ko firmasta,
tai paikaa suomessa, jossa homman voisi hoitaa.
Jos löytyis korjaussetti ja ohjeet niin voisi turata vaikka itsekin.
Ferdinand
Ferdinand
Taitaa aika vähissä olla nuo paikat missä näitä korjataan.
Jotkut on noita *korjannut* ihan yksinkertaisesti putsaamalla paikat ja *nitkuttamalla* kuntoon, joskus jokin osakin saatettu vaihtaa.
Onko tuosta mitään tarkempaa analyysiä, juurikin ulkoiset piuhat ja liittimet tutkittu?
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
kysyppä tuolta http://www.jannenhuoltomyynti.fi/huoltopalvelut
on aika guru kaikenlaisten elektroniikkavehkeitten kanssa...
ja halpa![]()
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
http://www.ebay.co.uk/itm/MOTORCYCLE..._qi=RTM1342311
http://www.ebay.com/itm/BMW-Professi...item19e5c85fe4
Lieneekö joku noita kokeillut?
Jenkkien LT-foorumilla on paljonkin keskustelua asiasta. Ilmeisesti alimitoitetut, heikot pääteasteet poksahtelevat tyypillisesti. Ainakin Enklannissa joku jeppe noita korjailee menestyksellisesti. Eli jos kiinnostusta piisaaniin http://www.bmwlt.com ...
Ite oon kyllä meinannut heivata tuon oman ration huitsin nevadaan ja korvata jollain oikeasti hyvällä autosoittimella, jos sattuu poksahtamaan.
<p>2002-2014</p>
Venekäyttöön saa hyviä poppikoneita jotka kestää märkää, kylmää ja tärinää, normimankan DIN mitoituksella. Samat ominaisuudet kuin automankoissakin mutta kovempaan käyttöön.
-- Julius K -- R1200R & XL700v --
Jep ja noiden hyvä puoli on vielä se, että noihin saa langallisia kauko-ohjaimia. Huono puoli taas on infernaalinen hinta. Kyllä tuossa LT:ssä kestää ihan tavan autoradio. Aika hyvinhän tuo on kuitenkin suojattu. Ilmeisesti tuossa Beckerissä pääteaste on alimitoitettu ja kuumenee / tuhoutuu helposti.
<p>2002-2014</p>
Komppaan Ilpoa tuon kysymyksen osalta eli LT:n liittimet (erityisesti ne radiorauskun vasemmalla puolella tankin päällä olevat) ovat aika herkkiä ronskille paikalleenlaittamiselle. Ne kannattaa paikoittaa erityisen huolella, koska ne urospuolen piikit on hirmuisen ohuita ja taittuvat herkästi. Sieltä kun yksi piikki menee sopivasti vinoon, niin jo jää jokin kanava tai toiminto mykäksi.
Tietysti jos tuo vas. kanavan mykistyminen on tapahtunut ilman edeltänyttä pyörän purkua ja liittimien tempoilua, niin sitten vika on pienemmällä todennäköisellä niissä, mutta kaikissa tapauksissa ne on hyvä tarkistaa ja spreijata sähköspraylla.
Itsellä on myös tuo C-A-D:n varasuunnitelma naftaliinissa. Kun nykyinen (ja varalle jenkeistä huutokaupasta ostettu samanlainen) toosa ökähtää, niin sitten menee jokin marine- tai muu vastaava soittokone tilalle.
t. pozo
![]()
-04 K 1200 LT
Amerikan kierros 2006:
http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan kierros 2010:
http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan kierros 2011:
http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Moponparantelukuvia:
http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
Moro
Kiitos ekax vastauksista. Niitä on tullut kivasti. Tää foorumi tuntuu toimivan.
Sen verran tuossa tiirailin tilannetta terkemmin, että skooppi kertoo samaa kun kuuleekin.
Soopilla mittasin taka liittimen (Becker lähtönastoista) eli vasen kanava rikki ja mitä ilmeisemmin juurikin pääte aste (power amp).
Jotta ei oo helppoo ratkaisua.
Mitä nyt katselin niin voisi kuvitella noin äkki vilkaisulla että jäähdytyd ei ole riittävä vahvarilla, kun ei ole kiinni missään isommassa jäähdytysrivassa ja jossakin törmäsin ylimäätäisen laitetuulettimeen, mikä autta ylilömpö asiassa ilmeisesti.
Lienevätkö missä hinnoissa käytetyt pöyrinee. Lähinnä vertailen hintaa 180e englannissa käyttöön korjauksessa ja ilmeisesti itselle toisen sivun lähetyskulut eli 200 rikki.
Kaveri asentaa/lisää bluetooth elementin radioon n. 100 eurolla.
Miten se suhtautunee muihin bluetooth ratkaisuihin.
Jotakin tarttis tehä meikeläisen nyt sitten. Vika on mielestäni paikallistettu.
Pitää vielä perehtyä noihin linkkeihin.....
Ferdinand
Ferdinand
Pozo mainitsi sähköliitinten spreijauksesta.
Olen pähkinyt että mikä aine on liittimissä oikeaa
ainetta.Johtavaa vai eristävää.
Jos vaikka olis ihan toimiva tuote nimike jollakulla heittää foorumille.
Tiedän että kuorma auto puolella käydään liittimiä järjestelmällisesti läpi juuri toiminnallisuuden varmistamiseksi.
En vään ole saanut aikaiseksi selvittää oikeaa ja toimivaa tuotetta.
Ihan mitä spraytä ei kai voi suhuuttaa..
Ferdinand
Ferdinand
Täältä löyty joku saksalainen korjaamo:
http://www.ebay.de/itm/BMW-BMW-K-120...item20da5aff84
Suzuki 80 -65, R80RT -94, R1150RT -01, K1200LT -07
Olen ihan vaan itseoppinut sähkömies tyyliin "värit väreihin ja ylimääräiset saman ruuvin alle" mutta maalaisjärjellä päätellen kuvittelisi noiden sähköliittimiin tarkoitettujen ruiskutteiden edistävän (ei eristävän) sähkön johtumista kosketuspintojen välillä.
Toimivia aineita saat varmaan ainakin Biltemoista, Motoneteistä ynnä muista, missä auto- yms.tarvikkeita kaupitellaan.
t. pozo
![]()
-04 K 1200 LT
Amerikan kierros 2006:
http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan kierros 2010:
http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan kierros 2011:
http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Moponparantelukuvia:
http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
Eiköhän se ole juurikin eristävää ja korroosiolta suojaavaa mitä sinne liittimiin halutaan, kunnossa olevissa liittimissä kyllä syntyy metalli-metalli kontakti suojarasvankin läpi.
Olette ystävät selvästi kummatkin oikeassa vaikka olettekin 180 astetta eri mieltä![]()
<p>2002-2014</p>
Tärkeintä on saada liitoksiin hyvä sähkönjohtokyky eikä eristettä. Tässä olisi yksi esimerkki pozon mainitsemista tuotteista:
http://www.motonet.fi/fi/tuote/60606...hdistaja-200ml
http://www.bmwlt.com/forums/showthread.php?t=68807
Pikasesti googlasin ja löysin oheisen...
Originaalin pääteasteen voi korvata myös oheisella "teese-itse" kitillä. Tuo Xavier myy niitä 75€:lla. Ohjeet on alempana käännetty myös englanniksi, niin ei tarvii spanista opiskella. Vaatii "vähän" tinurin taitoja.
Sachs 50cc 6x, Solifer SM 50cc -78 ... Vt750 - 06, FJR -07, VFR 1200 XC => KTM 1290 SAS />Alias/karivei
Tuohan menee juuri siihen kunnossa oleva liitin osastoon, eikä yksinään auta kun ilman kanssa kosketuksissa oleviin pintoihin alkaa armottomasti kertyä hapettumaa.
Hapettumista ja muista epäpuhtauksista puhtaissa liittimissä hoitaa ne puhtaat metallipinnat sen hyvän kontaktin, siihen ei kemikaaleja tarvita, sen puhtaan liittimen suojaamiseen tarvitaan sitten jotain muuta kuin cleaneriä.
Iltaa Foorumi
Kyselin beckerin korjauksesta. Nyt on soitin korjattu ja kaikki kanavat pelittää.
Saksassa korjautin. Firma nimeltä eletronik-idee. Kaikki toimi hyvin. Vastasivat tiedusteluihin samana päivänä ja muutenkin toiminta niin kun sovittiin.
No tieten kysytään mitä maksoi.
Hintaa sille lystille tulee niin kun arvata saattaa eli 140€ korjaus eli pääteasteen uusiminen kokonaisuudessaan ja päälle postikulut molempiin suuntiin 45€ yhteensä.
Mutta jos joku pohtii ko asiaa niin tässä kokemukset ja hintaluokka.
Itse kukin pohtikoon mielessään onko järkee vai ei.
Ferdinand]
Viimeksi muokannut: Ferdinand69; 26.05.2014 klo 23:24.
Ferdinand
Moro Foorumi
Todettakoon, että korjattu Becker pelitti ainakin tämän kesän.
Kaipa tässä uskaltaa varovasti todeta, että asiallinen korjaus.
Ferdinand
Ferdinand
Ei paha, mutta en itse tuohon tuon surkean alkuperäisradion ehjäämiseksi rupeaisi. No toisaalta olin niin tyhmä, että ostin +600€urolla aikanaa uuden pashan![]()
<p>2002-2014</p>