Tulokset 1:stä 28:een 28:sta
  1. #1
    Hei.
    Olen ostamassa BMW K75 -94 kilsoja sillä takana 77150km.
    Laitanko rahani hukkaan vai onko järki ostos?
    Mitä pitäs tietää ja tutkia ennen ostopäätöstä?
    T:Janne
  2. #2
    Ehdottomasti järkiostos. Ehkä yksi parhaimmista fillareista, mitä BMW on valmistanut. Ei mene rikki ja järki-ihmiselle siinä on kaikki mitä tarvitsee (tylsä on pahin moite, mitä sillä on ollut). Triple on myös etevä lisä, mitä tulee moottoreihin.

    Tuo on suhteellisen vähän ajettu. Et kertonut mikä malli (C, RT vai S). Kertoilepa lisää.

    Näin oman itse samanverran ajetun pyöräni taannoin Helsingissä parkkipaikalla. Silloin sillä oli menty 280tkm. Lontoon mopolähetit veti noilla aikoinaan puoli miljoonaa mailia ilman kummempia toimenpiteitä.

    Ei ihan epävarmin hanke, jos pitää saada kelpo moottoripyörä.

    ps. saksalainen on särmä: K75 kolme sylinteriä, 75 heppaa. K100 neljä sylinteriä 100 heppaa. Molemmilla olen saanut kiekkakellon täyteen kaikilla vaihteilla, vaikka käytettyinä ostin.
  3. #3
    Lainaa Janne71 kirjoitti Katso viesti
    Mitä pitäs tietää ja tutkia ennen ostopäätöstä?
    T:Janne
    Juu, komppaan hra1150:aa. Käynniltään tasaisen tasainen, koska käy "tasajaolla", ( vrt K100 ). Pomminvarmaa tekniikkaa, ei ajamalla, ( jutaamalla=) mene rikki. Halvat osaset ja helppo huoltaa, silloin milloin sitäkään tarvitsee tehdä! Ei varsinaista heikkoa tai ongelmapaikkaa, takaiskari tiätty, mut on kulutustavaraa.

    Ja mitä pitäs tarkistaa, hmmm...kaiketi km määrä Spaniaan, Marokkoon tai sitten vaikka "Around Planet"

    ps. no -juu, ei siinä moottorissa luonnetta ole, eli teho tulee kuin sähkömoottorista! Jotain huonoa jos piti keksiä.
  4. #4
    Moro.
    Kiitoksia positiivista vastauksista jotka saattavat tukea ostopäätöstäni
    Riippuu kauppiaasta mihin hintaan Bemu lähtee.
    Malli taitaa olla K75SA, mitä ny koitin googlata samanlaisia kuvia netistä.
    Lisää käyttökokemuksia ja osto vinkkejä kiitos.

    T:Janne, Tampere
    PS: Pääsiskö Tampereella koeajamaan tällästä BMW:tä?
  5. #5
    Lainaa mchuurre kirjoitti Katso viesti
    Juu, komppaan hra1150:aa. Käynniltään tasaisen tasainen, koska käy "tasajaolla", ( vrt K100 ). Pomminvarmaa tekniikkaa, ei ajamalla, ( jutaamalla=) mene rikki. Halvat osaset ja helppo huoltaa, silloin milloin sitäkään tarvitsee tehdä! Ei varsinaista heikkoa tai ongelmapaikkaa, takaiskari tiätty, mut on kulutustavaraa.

    Ja mitä pitäs tarkistaa, hmmm...kaiketi km määrä Spaniaan, Marokkoon tai sitten vaikka "Around Planet"

    ps. no -juu, ei siinä moottorissa luonnetta ole, eli teho tulee kuin sähkömoottorista! Jotain huonoa jos piti keksiä.
    On siinä seiskafemmassa pari omaa pehmyttä paikkaansa. Mittaristo on arka vedelle ja nopeusmittarit, varoitusvalot saattavat alkaa elää omaa elämäänsä... Myös kardaanin spoorit ovat rasvaamattomana "ajan kysymys".
    <p>2002-2014</p>
  6. #6
    http://www.nettimoto.com/bmw/k/1730347

    kyseessä ilmeisesti tämä?

    Tekniikasta en tiedä mitään mutta pirun siisti pyörä ainakin kuvien perusteella


    Ex:Yamaha MT-01, Suzuki SV 1000, Suzuki GSF 600S, KTM LC4 640 / varastettu, Honda CBR 900 RR, Yamaha YZF 750 R, Husqvarna WRE 125, Honda monkey
  7. #7
    Lainaa C-A-D kirjoitti Katso viesti
    On siinä seiskafemmassa pari omaa pehmyttä paikkaansa. Mittaristo on arka vedelle ja nopeusmittarit, varoitusvalot saattavat alkaa elää omaa elämäänsä... Myös kardaanin spoorit ovat rasvaamattomana "ajan kysymys".
    Ai vieläkö vm-94:ssäkin ? Tuttu homma, ainakin mun -88:ssa, mutta nuinkin "uuvessa" ?
  8. #8
    Joo, sama Bemu kyseessä.
    Oisko huono ostos?
    Vaikuttaako nuo mittaristo-ongelmat normaaliajoon ja onko tämä ominaisuus helposti korjattavissa?
    Kardaanin kunto tarkistettava ostohetkellä jos se vaikuttaa huonolta niin mitäs tollanen remppa maksaisi?
    T:Janne
  9. #9
    Lainaa mchuurre kirjoitti Katso viesti
    Ai vieläkö vm-94:ssäkin ? Tuttu homma, ainakin mun -88:ssa, mutta nuinkin "uuvessa" ?
    Eikös joskus '87-'88 lisätty mittarikoteloon "gore-tex-venttiilejä", joilla ongelma poistui tai ainakin väheni?

    EDIT: Hyvä ostos olisi!
    ...
  10. #10
    Jaahas.
    Nyt sain myyjältä tietoo, että on pientä oljyvuotoa koneen ja vaihdelaatikon välissä.
    Onko tämä helposti korjattavissa ja tätä kysyn siksi koska mul ei ole aikasempaa kokemusta tällaisesta koneesta.
    Takaiskari ok mut etunen on hiukan löysä.
    Ostanko vai en, siis olen edelleen kovassa kuumeessa
    T:Janne
  11. #11
    Lainaa Janne71 kirjoitti Katso viesti
    Jaahas.
    Nyt sain myyjältä tietoo, että on pientä oljyvuotoa koneen ja vaihdelaatikon välissä.
    Onko tämä helposti korjattavissa ja tätä kysyn siksi koska mul ei ole aikasempaa kokemusta tällaisesta koneesta.
    Takaiskari ok mut etunen on hiukan löysä.
    Ostanko vai en, siis olen edelleen kovassa kuumeessa
    T:Janne
    Pannaanpa arvauksia kehiin, eli ääni ulostuloakselin stefalle. Tarpeeksi vuotaa, niin yksilevyinen kuiva kytkinkin lipsahtaa. Jos työkalut vähänkään pysyvät käsissä, niin ei paha rasti. Haitoilta pitää purkaa perä, kardaani ja vaihdeloota, mutta palikat isoja ja saksalaismalliin loogisesti aseteltu. Osat eivät paljoa maksa ja samalla kannattaa varmuudeksi vaihtaa kytkinlevy.

    Etupäähän auttanee öljynvaihto ja viskositeeteilla pelailu. Uudet tarvikejouset luokkaa 100 eur / pari.

    Ostaosta.
    ...
  12. #12
    Lainaa Tenere-Heikki kirjoitti Katso viesti
    Etupäähän auttanee öljynvaihto ja viskositeeteilla pelailu. Uudet tarvikejouset luokkaa 100 eur / pari.

    Ostaosta.
    K75S:ssä on muistaakseni eri etupää kuin C:ssä ja RT:ssä. Huomattavasti parempi tai siis oikein hyvä. Jousia ei kannattane vaihtaa kuin Ö:n merkkikohtaisiin, jotka nekään ei paljon maksa. Ja Ö:n takapumppu on muistaakseni jotain 600, joten ei sinnekään kannata mitään Hagonia sovitella. Öljyjen vaihto kannattanee joka tapauksessa.

    Ostaosta (tekisi itsekin mieli, mutta...).
  13. #13
    Lainaa Tenere-Heikki kirjoitti Katso viesti
    Pannaanpa arvauksia kehiin, eli ääni ulostuloakselin stefalle. Tarpeeksi vuotaa, niin yksilevyinen kuiva kytkinkin lipsahtaa. Jos työkalut vähänkään pysyvät käsissä, niin ei paha rasti. Haitoilta pitää purkaa perä, kardaani ja vaihdeloota, mutta palikat isoja ja saksalaismalliin loogisesti aseteltu. Osat eivät paljoa maksa ja samalla kannattaa varmuudeksi vaihtaa kytkinlevy.

    Etupäähän auttanee öljynvaihto ja viskositeeteilla pelailu. Uudet tarvikejouset luokkaa 100 eur / pari.

    Ostaosta.
    ''

    Eli vuotaa kytkinakselilta tai sitten lootasta. Joka tapauksessa kyse on korjausta vaativasta viasta. Hoitamattomana tuhoaa kytkimen ja johtaa "pakolliseen" remonttiin. SeiskaFemman kytkintä en ole ikinä aukonut, mutta Puimuri-tyyliin vaatinee swingin ja laatikon purun/irroituksen. Onko tuo iso vai pieni homma riippuu varmaan sitten tekijän kokemuksesta. Liikkeessä tehtynä veikkaan, että saa tuosta osineen hyvinkin lähelle nelinumeroista hintaa maksaa. Itse tehtynä pääsee osista riippuen varmaan muutamalla satasella - parhaimmillaan kympeillä, jos kytkimen osia ei tarvitse uusia.
    <p>2002-2014</p>
  14. #14
    Sitten, kun tarvitset siihen kulutusosia, niin Motonetistä löytyy kaikenlaista kohtuuhintaan.
    Tuolta

    Ja jos jotain erikoisempaa tarvitset, niin Saksan Ebaystä löytyy vaikka mitä.
    Juuri nyt siellä on 8664 osaa myytävänä K75 pyöriin.
    Siis tuolla
    Pekka
  15. #15
    Varmasti hyvä ostos, mutta tuo öljyvuoto kannattaa kyllä hoitaa kuntoon ennen kuin alkaa ajella enemmän. Kannattaisi kysyä suoraan merkkikorjaamolta kustannusarviota stefan vaihdosta. Kysyminen ei mitään maksa. Arvion perusteella on helpompi keskustella myyjän kanssa kauppahinnasta. Jos myyjä oikeasti haluaa tehdä kaupat pyörästä, hän tulee vastaan hinnassa kun on saanut asiantuntevan kustannusarvion vuodon korjauksesta. Itse en kysyisi saman liikkeen huollosta korjausarviota, sillä se voi olla puolueellinen.
    BMW R1200GSA LC
    BMW R1150GS
    ex: K1600GT, K1200GT
  16. #16
    Lainaa AXP kirjoitti Katso viesti
    Jos myyjä oikeasti haluaa tehdä kaupat pyörästä, hän tulee vastaan hinnassa kun on saanut asiantuntevan kustannusarvion vuodon korjauksesta. Itse en kysyisi saman liikkeen huollosta korjausarviota, sillä se voi olla puolueellinen.
    Jos myyjän arvio korjauksen hinnasta kuulostaa alhaiselta, niin sitten se ehkä kannattaa teettää myyjän liikkeessä
  17. #17
    Lainaa Janne71 kirjoitti Katso viesti
    Jaahas.
    Nyt sain myyjältä tietoo, että on pientä oljyvuotoa koneen ja vaihdelaatikon välissä.
    Riippuu taas ihan miten pientä tuo vuoto on? Oman K100RT:n pohjassa ollut tippa tai pari jo viimeiset 5-7 vuotta, ja se mitään ou haitannut..... Sitä vartenhan siinä on se reikäkin, että pääsee poes

    Mittarissa nyt about 130tkm , joten onhan se jonnii verran jo kaiketi luvallistakin, kun on sisäänjutailtu.

    Mutta jos se tekee lätäkköä tai jos pitää olla ihan vati jo alla, niin sitten se tietää kyllä kohta kytkimen menoa!

    Hyä sauma nyt alkaa sitten tinkaamaan tuon perusteella !
  18. #18
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Jos myyjän arvio korjauksen hinnasta kuulostaa alhaiselta, niin sitten se ehkä kannattaa teettää myyjän liikkeessä
    Jos tuon tarjouksen saa kirjallisena.
    Muuten ei.
    Pekka
  19. #19
    Hintapyyntö näyttää olevan 1990€. Siihen hintaan ei paljon remppaa tehdä. Noita 75S:iä ei ole pahemmin liikkeellä. Tuo ei kauan kaupassa viru, luulen. Pitäisköhän käydä katsomassa... Parempi maassa kuin jumalattoman suussa.
  20. #20
    Lainaa hra1150 kirjoitti Katso viesti
    Hintapyyntö näyttää olevan 1990€. Siihen hintaan ei paljon remppaa tehdä. Noita 75S:iä ei ole pahemmin liikkeellä. Tuo ei kauan kaupassa viru, luulen. Pitäisköhän käydä katsomassa... Parempi maassa kuin jumalattoman suussa.
    Tuossa olet kyllä oikeassa. Hinta on kohdallaan vaikka sille joutuisi jotain tekemäänkin tai jopa teettämään. Ei toi stefan vaihto ja kytkinremontti niin kummoinen homma ole tehdä itsekään.
    Pekka
  21. #21
    Lainaa hra1150 kirjoitti Katso viesti
    Hintapyyntö näyttää olevan 1990€. Siihen hintaan ei paljon remppaa tehdä. Noita 75S:iä ei ole pahemmin liikkeellä. Tuo ei kauan kaupassa viru, luulen. Pitäisköhän käydä katsomassa... Parempi maassa kuin jumalattoman suussa.
    No, ei ainakaan ko. yksilön kohdalla kauppa ole käynyt kuin rajuilma, on ollut myynnissä jo ainakin kesäkuusta lähtien. Noita bemari-ilmoituksia kun tulee aika säännöllisesti seurattua jos sellaisen joskus vaikka ostaisi....
    Viimeksi muokannut: Patukka; 25.09.2014 klo 22:47.
  22. #22
    Lainaa Patukka kirjoitti Katso viesti
    No, ei ainakaan ko. ykslön kohdalla kauppa ole käynyt kuin rajuilma, on ollut myynnissä jo ainakin kesäkuusta lähtien. Noita bemari-ilmoituksia kun tulee aika säännölliesti seurattua jos sellaisen joskus vaikka ostaisi....
    Porukka ei näköjään ymmärrä hyvän ja edullisen päälle.
    Eihän toi kovin seksikäs ole.
    Mutta pyöränä erinomainen.
    Pekka
  23. #23
    Ikiliikkuja. Kardaanin huolto on helppo kuin heinän teko vähemmän ropaustaitoisellekkin. 4-pulttia auki ja perä ulos ja kardaani lähtee vetämällä etubooreistaan. Ainakin -87 K100:sta. Varoa pitää sitä kaapelia joka sinne perään menee.
    Mulla vuoti siitä kytkimen vivun akselista. Uusi tiivistestefa ja toimi ainakin 50tkm. Siihen tarvitaan pätkä esim. harjanvartta jolla sen saa painettua paikoilleen ja kiristettya pannan. Vähän hajuton ja mauton kuin no.... mutta kestää vuosia xx ja kilometrejä vaikka kuinka. Itse vain kyllästyin 10v. jälkeen.
    Säkkijärvenpolkka on ihan hanurista BMW, Moto Guzzi
  24. #24
    Lainaa Janne71 kirjoitti Katso viesti
    Hei.
    Olen ostamassa BMW K75 -94 kilsoja sillä takana 77150km.
    Laitanko rahani hukkaan vai onko järki ostos?
    Mitä pitäs tietää ja tutkia ennen ostopäätöstä?
    T:Janne
    Vähän ajettu. Minä ostin omani reilu vuosi sitten 122000 ajettuna, nyt yli 160 000 ja on kuin enkeli.

    Tästä näet kaikki tehdyt huollot ja korjaukset http://www.vanhamoto.net/p/bmw-k75-huolto.html , huomaa myös jousien vaihtaminen mittatilausjousiin. Ja muutenkin kokemuksia pyörästä on blogissa paljon.

    Sain juuri Jenkeistä tietoa, että siellä on runsaasti miljoonan molemmin puolin ajettuja K75:ia ja että ovat jopa kestävämpiä kuin kestävät K100:t! Ja on muuten täysin värinätön peli.
    Reitti- ja kohdevinkkejä sekä tapahtumia kuvina:

    http://www.vanhamoto.net

    CX500 & K75 & CB500
  25. #25
    Lainaa Oma Aika kirjoitti Katso viesti
    Vähän ajettu. Minä ostin omani reilu vuosi sitten 122000 ajettuna, nyt yli 160 000 ja on kuin enkeli.
    Sain juuri Jenkeistä tietoa, että siellä on runsaasti miljoonan molemmin puolin ajettuja K75:ia ja että ovat jopa kestävämpiä kuin kestävät K100:t! Ja on muuten täysin värinätön peli.
    Onko tuo miljoona mailia vai miljoona kilometriä?
    Kyllä noilla R pyörilläkin ajetaan. Tuossa yksi, jolla tuli juuri mittariin 500.000 mailia.
    Linkki
    Tuo miljoona on kyllä aika huimaa. On se sitten km tai miles.
    Tuo K75 on tosiaan varmastikin värinättömämpi kuin K100, koska ne 3 sylinteriä toimivat tasaisemmin yhteen.
    Pekka
  26. #26
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Onko tuo miljoona mailia vai miljoona kilometriä?
    Kyllä noilla R pyörilläkin ajetaan. Tuossa yksi, jolla tuli juuri mittariin 500.000 mailia.
    Linkki
    Tuo miljoona on kyllä aika huimaa. On se sitten km tai miles.
    Tuo K75 on tosiaan varmastikin värinättömämpi kuin K100, koska ne 3 sylinteriä toimivat tasaisemmin yhteen.
    Muutin kilometreiksi, viestissä oli mm. 400 000 - 780 000 mailia ajetuista K75:sista. Sain myös selvitystä tekniikasta ja melkein jotain ymmärsinkin...

    Those engines are so tight it is unbelievable. Did you know there is only .002 of an inch clearance between the bottom of the piston skirt and the rotating crankshaft??? The whole secret to that engine is the rotating counter weight to keep it so smooth.
    Reitti- ja kohdevinkkejä sekä tapahtumia kuvina:

    http://www.vanhamoto.net

    CX500 & K75 & CB500
  27. #27
    Lainaa Oma Aika kirjoitti Katso viesti
    Those engines are so tight it is unbelievable. Did you know there is only .002 of an inch clearance between the bottom of the piston skirt and the rotating crankshaft??? The whole secret to that engine is the rotating counter weight to keep it so smooth.
    Aika huimaa. Tuo 0.002 inch on 0.05 mm. eli viisi sadasosamilliä.
    Tuo tarkoittaa sitä, että kampiakselin limpun toleranssi on alle sadasosa, kiertokangen alapään ja yläpään laakerin tarkuus ja välys voi olla korkeintaan sadasosa, samoin kiertokangen pituus, sadasosa toleranssia ja sitten vielä männäntapin/laakerin välys sadasosa ja vielä männän helman koneistustarkkuus alle sadasosa.

    Onkohan oikeasti noin tarkkaa tuo homma?
    Aikoinaan möin työkseni CNC ohjattuja työstökoneita. Vain hiomalla päästiin tuollaisiin tarkkuuksiin.
    Olisiko joku pilkkuvirhe tuossa hommassa.
    Pekka
  28.  
  29. #28
    Ei aavistustakaan... kun noin sanot, kuullostaa kyllä pilkkuvirheeltä. Minä en tiedä, minä vain ajan... ja noiden viimeisimpien säätöjen ja fiksausten jälkeen on kyllä erittäin miellyttävä matkantekoon! Käy niin värinättömästi ja joustavasti eikä lisäteho/vääntö ainakaan haittaa.
    Reitti- ja kohdevinkkejä sekä tapahtumia kuvina:

    http://www.vanhamoto.net

    CX500 & K75 & CB500