Tulokset 1:stä 16:een 16:sta
  1. #1
    Eli sähköt hävisi Suzuki SV 650:sta . Starttasi normaalisti mutta "stumppasin" sen liikkeelle lähdössä. (ei oma pyörä ja outo kytkin omaan verrattuna)
    Tämän jälkeen ei enää käynnistynyt. Mikään valo ei syty mittariin eli ihan pimeänä on.
    Sulakkeet katsoin ja ne näytti olevan ihan kunnossa. Samoin akun varaus on 12,4V.
    Pyörä on ollut lähes ajamatta tämän kesän ja ihan akkua lataillakseni piti lähteä heittämään pieni lenkki mutta sitten kävi näin.

    Missähän vika mahtaa piillä? Osaisiko raati auttaa?
    <p>Yamaha yzf R1 2005</p><p>Honda VTR 1000 f 2003</p><p>Honda VFR 750 f 1996</p><p>Kawasaki KX 80 1990</p>
  2. #2
    Katos ekana akun navat ettei seistessä ole hapettunut. Jos niissä vaaleeta/vihreetä "härmää" näkyy, käytä irti ja putsaa noin ensihoitona ennen kuin alat isompia remppoja tekemään.
    CB350, XS650, CB750K7, XS850,XV1000(TR-1), XS1100S, ST-4, FJR1300A
  3. #3
    Olisko tuossa kuitennii joku (palanut) "pääsulake" joka ei oo samassa rivissä muiden kanssa....
    <p>2002-2014</p>
  4. #4
    Oliko tuossa mallissa kaatumisentunnistinta ? se saattaisi olla syyllinen mystiseen ongelmaan.
    Jos siinä se on niin sitten google auttanee löytämisessä.

    Tai sitten yleismittari käteen ja mittaamaan jännitteitä eri paikioissa - saattaisi olla ihan virtalukkokin
    mennyt . Mittamaalla ei tarvitse arpoa, varsinkin jos löytyy kytkentäkaava.
  5. #5
    Mulla oli taannoin Fazussa vähän samanlainen ongelma, eli virrat katos totaalisesti. Syyksi paljastui akun maadoitus, akun navat oli puhtaat mutta rungon puolella hapettumaa.

    Oireili ihan satunnaisesti silloin tällöin, mutta veemäinen vika ennen kuin syy löytyi.
    Chief Dark Horse -22
    Tracer GT -18
    F 700 GS -13
    GSR 600 -06
    FZS-600 -00
    Virago 535 -99
  6. #6
    Kiitoksia ehdotuksista. Täytyy yrittää pois sulkea noita mahdollisuuksia.
    Palaan asiaan kun pääsen taas pyörän kimppuun..
    <p>Yamaha yzf R1 2005</p><p>Honda VTR 1000 f 2003</p><p>Honda VFR 750 f 1996</p><p>Kawasaki KX 80 1990</p>
  7. #7
    Eipä ole syytä löytynyt. Mittasin kaikki sulakkeet ja kunnossa olivat. Akkukin ladattu täyeen.
    Sellainen havainto minkä huomasin juuri oli, että kun virta-avaimen kääntää lukitus asennosta vielä yhden pykälän, eli siihen missä normaalisti jää huomiovalot palamaan niin nyt huomiovalot vilkkuivat heikosti. Samoin takavalo. Mitähän tämäkin mahtaa tarkoittaa?

    Täytyy jatkaa tutkimuksia.
    <p>Yamaha yzf R1 2005</p><p>Honda VTR 1000 f 2003</p><p>Honda VFR 750 f 1996</p><p>Kawasaki KX 80 1990</p>
  8. #8
    Lainaa TJ_K kirjoitti Katso viesti
    Eipä ole syytä löytynyt. Mittasin kaikki sulakkeet ja kunnossa olivat. Akkukin ladattu täyeen.
    Sellainen havainto minkä huomasin juuri oli, että kun virta-avaimen kääntää lukitus asennosta vielä yhden pykälän, eli siihen missä normaalisti jää huomiovalot palamaan niin nyt huomiovalot vilkkuivat heikosti. Samoin takavalo. Mitähän tämäkin mahtaa tarkoittaa?

    Täytyy jatkaa tutkimuksia.
    virtalukon pohja sökö?
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  9. #9
    Tai sitten maadoitus huono, iso ylimenovastus jossain liitoksessa ( voi olla myös + johdossa) ja pienellä kuormalla
    toimii, isommalla sitten jännite hukkuu huonoon liitokseen kokonaan.

    Yleismittarilla väittäisin selvittäväni (diagnoosi, ei välttämättä korjattu) tuon 5 minuutissa (kunhan katteet on pois tieltä), sen verran yksinkertaisista jutuista tuossa on kysymys ( jos siellä olisi joku tietokonepurkki ja can väylä niin sitten voisi mennä aika paljon kauemminkin).
  10. #10
    Onkohan näissä 650 sama vika kuin noissa isommissa vessoissa eli se "vihreä liitin" siellä keulan seutuvilla? Kannattaa etsiä ulkomaisilta foorumeilta tietoa tuosta vihreän liittimen viasta.

    Edit. Eli vaikka hakusanalla green connector. Sv-rider.com tai sv-portal.com
    Kawasaki ZZR1400 -07
    Suzuki SV1000N -03
    YZF-750 R -93
  11. #11
    http://www.svrider.com/forum/showthr...43#post1575043 Tossa jollain vähän samanlaista ongelmaa ollu samaisessa pyörässä, eli tankki ylös jos vaikka vika tosta liittimestä löytys.
    SV650 -03
  12. #12
  13. #13
    No niin! Paljon "turhaa" työtä tuli tehtyä kun vika oli kuitenkin loppujen lopuksi akussa. Kokeilin oman pyöräni akkua SV:hen ja johan pärähti käyntiin.
    Olisihan se pitänyt aiemmin jo koittaa mutta kun SV:n akku oli latauksessa ja ja otti varausta vastaan ja oli virtaa täynnä mittarin mukaan. Jokin siinä akussa kuitenkin oli mennyt sököksi.

    Kiitoksia kaikille avusta! Tulihan tutustuttua SV:hen pintaa syvemmältä
    <p>Yamaha yzf R1 2005</p><p>Honda VTR 1000 f 2003</p><p>Honda VFR 750 f 1996</p><p>Kawasaki KX 80 1990</p>
  14. #14
    Halvoissa akuissa ollut juuri tuollaisia ihmeellisiä välillä toimii sitten taas ei vikoja. Yuasa merkkisissä ei vielä ole tuollaista tullut vastaan kertaakaan, tosin ovat selvästi kalliimpia eli laatukin voi olla parempi.
    HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
    http://www.sefotec.fi
  15. #15
    Lainaa sefo kirjoitti Katso viesti
    Halvoissa akuissa ollut juuri tuollaisia ihmeellisiä välillä toimii sitten taas ei vikoja. Yuasa merkkisissä ei vielä ole tuollaista tullut vastaan kertaakaan, tosin ovat selvästi kalliimpia eli laatukin voi olla parempi.
    Legendaa?
  16.  
  17. #16
    Lainaa sefo kirjoitti Katso viesti
    Halvoissa akuissa ollut juuri tuollaisia ihmeellisiä välillä toimii sitten taas ei vikoja. Yuasa merkkisissä ei vielä ole tuollaista tullut vastaan kertaakaan, tosin ovat selvästi kalliimpia eli laatukin voi olla parempi.
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Jotain totuudenhäivää tuossa voi olla että Yuasa kalliinpana parempi.
    Itselläni R1:ssä ainakin 5 vuotta vanha Yuasan akku ja hyvin pelittää.

    Mutta sitten taas Biltemankin halpis akku kesti VTR:ssa ilman ongelmia 3 vuotta V2:n tärinää...

    Nyt hajonnut akku on merkiltään Euroglobe ja sen ikää en tiedä.
    <p>Yamaha yzf R1 2005</p><p>Honda VTR 1000 f 2003</p><p>Honda VFR 750 f 1996</p><p>Kawasaki KX 80 1990</p>