Vaimon väinöstä otti takakumi ja tyhjeni puolen päivän aikaan Porissa. Kaikki netin tuntemat mahdolliset ja mahdottomat paikat lähistöltä, jotka olis uuden sisukumin voineet vaihtaa soiteltiin läpi mutta no can do kun on viikonloppu ja plaa plaa.... Ehkäisyvaahdon voimin yyteriin yöksi ja kossun voimalla hyviä ajatuksia keräämään. Pitääkö yrittää nilkuttaa vaahtorenkaalla pk-seudulle kotiin vai...
Harmi että Eidem Oy siirtyi keväällä Ulvilasta Kaarinaan, muuten olisi homma hoitunut. Taannoin LP:n Yamahassa oli sunnuntaiaamuna takarengas puhki ja poliisi soitti ja sanoi että hän on tässä pihassa uusi takarengas pitäisi saada. Homma hoitui, olikohan kautta aikojen edullusin LP:n pyörään vaihdettu rengas koska mitään extraa en sunnutaityöstä laskuttanut.
Toistaiseksi on ilmaa vielä kumin oikeallakin puolella. Toivotaan että on huomennakin... Vähän kyllä nyt jo hymyilyttää kun paikallinen rengasliike mainostaa että on päivystys rengasrikkotilanteessa... joo... numero johon vastaaja käskee soittaa on lomalla ja kun sieltä tulee vastaus niin käskee soittaa numeroon joka ei koskaan vastaa.... on se niin lujaakumia että oksat pois.....
No ei kait se ole ylivoimainen tehtävä vaihtaa/paikata se gummi ihan itte?
Taivas saa odottaa
Jos tuutte Kankaanpään kautta niin First Stopin pitäjälle Jussi Hautaniemelle soitto, uskoisin, että auttaa sunnuntainakin.
-06 Ducati 999s
Et satu olemaan Autoliiton Turvapalvelun jäsen?
<p>2002-2014</p>
Top Motoristakin saattaisi apua saada sunnuntainakin, sellaista huhua olen joskus kuullut.
http://www.topmotor.fi/
Retired
Päivitystä tähän...kaikki nuo ylläolevat vinkit olivat vesiperiä. (Kankaanpäätä ei tosin testattu kun oli vähän poissa reitiltä)
Sunnuntai-aamuna oli renkassa ihan normipaineet. Ei muutakuin tienpäälle ja n30 kilometriä ennen kotia alkoi paineet laskea renkaassa. Huoltiskalta paineet kohdilleen ja rengas kesti ajaa kotipihaan ihan hyvillä paineilla ja pihaan saapuessa oli renkassa n.1 bar paineet.
Noin tunti sen jälkeen mentiin pihalle että otetaan rengas pois alta niin kumi oli ihan tyhjä. Kompuralla pukkasi ilmaan sisään niin vihelsi kaikki pihalle eikä pitänyt enää yhtään. Yhtä kaikki aika hyvä tsäkä kävi että pihaan pääsi ja rengas vaikuttaa ihan ehjältäkin kun ei sillä kuitenkaan tyhjänä ajettu, joskin vähän pienillä paineilla hetken matkaa hissukseen. Eikun uutta sisukumia sisään ja kovaa ajoa.
Ei ole hajuakaan kummoinen jumppa tuollaisesta on saada rengas irti tien päällä, mutta raudat, paikkoja ja pumppu on noiden sisäkumillisten kanssa ihan toimiva hätävara reissussa.
Kun tekniikan oppii niin se sisäkumi on esillä ällistyttävän nopeasti, eikä takaisinpäinkään sen enempää mene aikaa...
Olisin voinut tuon paikata tallilla, mut sattumoisin tulin eilen myöhään illalla adventure rallista Kuopiosta.
Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
Nyt on uus sisunen paikallaan ja matka taas jatkuu. Rengasmies sanoi että pieni sievä reikä oli kummissa ollut.