Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 34:sta
    Tosiaan soittivat mun ER-6f:stä autovahinko keskuksesta ja olivat sitä,mieltä että lunastukseen menee.

Eivät kertoneet vikoja sen enempää,mutta kysyin,ni vaihteistossa ilmeisesti ei vikaa ole (eivät tosiaan olleet sitä ajaneet,mutta kuulemma vaihteet toimivat)

Lunastushinnasta eivät sanoneet vielä mitään,vaan lupasi selvittää ja palata huomenna asiaan.
    Mietin,että varmaan on järkevintä maksaa itse omavastuu ja hankkia joko uusi pyörä/korjauttaa vanha,jotta pääsisin vielä tänä kautena ajamaan.Mulla on siis kasko pyörässä ja omavastuu olis se 600e

Poliisi kun sanoi,että tutkimuksiin (kun vastapuoli kiistää syyllisyytensä) voi mennä parikin kuukautta.

Itse kysymykseen siissaako kukaan sanoa,että vaikuttaako ostohinta kuinka paljon/mitenkään siihen,että olen pyörän ostanut liikkeestä 3vkoa sitten ja se on rahoitusyhtiön nimissä?
    Live for today and don`t regret the past!

Kawasaki '94 ER-6f
    Suzuki GSX 650f
    Lainaa Made kirjoitti Katso viesti
    Tosiaan soittivat mun ER-6f:stä autovahinko keskuksesta ja olivat sitä,mieltä että lunastukseen menee.

Eivät kertoneet vikoja sen enempää,mutta kysyin,ni vaihteistossa ilmeisesti ei vikaa ole (eivät tosiaan olleet sitä ajaneet,mutta kuulemma vaihteet toimivat)

Lunastushinnasta eivät sanoneet vielä mitään,vaan lupasi selvittää ja palata huomenna asiaan.
    Mietin,että varmaan on järkevintä maksaa itse omavastuu ja hankkia joko uusi pyörä/korjauttaa vanha,jotta pääsisin vielä tänä kautena ajamaan.Mulla on siis kasko pyörässä ja omavastuu olis se 600e

Poliisi kun sanoi,että tutkimuksiin (kun vastapuoli kiistää syyllisyytensä) voi mennä parikin kuukautta.

Itse kysymykseen siissaako kukaan sanoa,että vaikuttaako ostohinta kuinka paljon/mitenkään siihen,että olen pyörän ostanut liikkeestä 3vkoa sitten ja se on rahoitusyhtiön nimissä?
    Eiköhän siihen pyörän korvaushintaan vaikuta enemmän kyseisten pyörien yleinen hintataso eikä pyöräliikkeen ns. ylihinta.

Eli todnäk persnettoa tulossa.
    Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
    ABSillinen turbobusa powered by delvac.
    No,mitä mä katoin niin 4000e olis noi pyörät yksityisellä myynnissä ja liikkeessä kuulemma halvin tollanen pyörä olis kalliimpi ku mitä ite maksoin...

Eli sillä tiedolla jos mennään,ni ei tule persnettoa
    Viimeksi muokannut: Made; 24.07.2013 klo 12:57.

Kawasaki '94 ER-6f
    Suzuki GSX 650f
    No,mitä mä katoin niin 4000e olis noi pyörät yksityisellä myynnissä ja liikkeessä kuulemma halvin tollanen pyörä olis kalliimpi ku mitä ite maksoin...
    Selvä, korvaus tulee käsittääkseni yleisen hintatason mukaan.
    Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
    ABSillinen turbobusa powered by delvac.
    Ne näkee mitä oot maksanu siitä pyörästä ja yrittää ensin tarjota alakanttiin. Elä taivu ekaan tarjoukseen vaan koita saada omas pois. Paljoo ei voi hintakaa tippua maksetudta kun et kilsojakaan paljoo tainnu keretä lisätä.
    ex. Aprilia Tuono V4R (-11)
    ex. KTM 350 EXC-F SD (-11)
    ex. KTM 990 SuperDuke (-09)
    ex. Kawasaki Z1000 (-08)
    ex. Kawasaki ER-6N (-06)
    Lainaa Karkov kirjoitti Katso viesti
    Ne näkee mitä oot maksanu siitä pyörästä ja yrittää ensin tarjota alakanttiin. Elä taivu ekaan tarjoukseen vaan koita saada omas pois. Paljoo ei voi hintakaa tippua maksetudta kun et kilsojakaan paljoo tainnu keretä lisätä.
    Joo,en tosiaan suostu alempaan hintaan,ku mitä ite maksoin!Hyvä Karkov,et oot samoilla linjoilla.
    Eikös sulla kans joku pyörä oo menny lunariin,mitä sen kans kävi?
    Sanoin sille äijälle jo sen hinnan,ku jotain kautta se olis kuitenkin sen saanu selville.

Mietin vaan sitä,et jos tarjoo ihan liian vähän ni voisin sit joko a)korjauttaa liikkeessä omavastuulla tai b)jos ei pahasti muuta kuin kosmeettista vikaa (naarmut katteissa ja vaihdelaatikossa)ni jos joku osais fiksaa ni ottaisin korjaus rahaa ja maksais tekijälle ja silleen...

Joo,eipä niitä ehtiny hirveesti niitä kilsoja kertyä...

Kawasaki '94 ER-6f
    Suzuki GSX 650f
    Lainaa Z-man kirjoitti Katso viesti
    Selvä, korvaus tulee käsittääkseni yleisen hintatason mukaan.
    Hyvä mun kannalta jos näin menee

Kawasaki '94 ER-6f
    Suzuki GSX 650f
    Hyvä mun kannalta jos näin menee
    Juu, eli vetoat siihen että vaadit sen korjautuksen, jos annettu korvaus ei miellytä
    o_O
    Korjauttamisessa sit se et sinne voi jäädä jotain "piilevää vikaa" korjaamatta ja sitä pyörää pn todella paljon vaikeempi sit aikanaan myydä kakskilpisenä lunarista korjattuna. Ja joo keväällä ajoin yhen Z1000:n lunariin. YV:llä tms lisää siitä.
    ex. Kawasaki Z1000 (-08)
    ex. Kawasaki ER-6N (-06)
    Lainaa Zaggo kirjoitti Katso viesti
    Juu, eli vetoat siihen että vaadit sen korjautuksen, jos annettu korvaus ei miellytä
    Juu,näin ehdottomasti teen
    Pitää nyt vaan jännityksellä ootella huomista ja kattoa,mitä tuleman pitää...

Kawasaki '94 ER-6f
    Suzuki GSX 650f
    Juu se korvaussumma, mitä ne ehdottelee on tosiaan neuvoteltavissa, eli ei kannata tyytyä ekaan hintaan mikä tulee..

Nimim. Jälkiviisaana
    Honda SLR 650 10.2016- [ 100km]
    Honda CBR 1100 XX 3.2014- 5.2015 [7000km]
    Suzuki GSX-R1000 2.2013- 3.2014 [6000km]
    Kawasaki ZR-7S 4.2012- 2.2013 [11050km]
    Kawasaki ZXR750J 7.2011- 4.2012 [5535km]
    Lainaa Tomba750 kirjoitti Katso viesti
    Juu se korvaussumma, mitä ne ehdottelee on tosiaan neuvoteltavissa, eli ei kannata tyytyä ekaan hintaan mikä tulee..

Nimim. Jälkiviisaana
    Hienoa!Kiitos vinkistä!
    En siis tyydy muuta kuin siihen.mitä itse maksoin!

Kawasaki '94 ER-6f
    Suzuki GSX 650f
    Ne näkee mitä oot maksanu siitä pyörästä ja yrittää ensin tarjota alakanttiin.
    Kuka näkee maksetun summan ja mistä?
    Vakuutustarkastaja oli ainakin jotain kautta saanut selville mitä omasta pyörästäni maksoin. Ja maksoin vieläpä käteisellä erisumman kuin nettimotossa, tiesi silti. Eli todennäköisesti vakuutustarkastaja katsoo Maden pyörän nettimoto ilmoituksen ja/tai soittaa liikkeeseen mistä oli ostanut ja liike kertoo myyntihinnan.
    ex. Kawasaki Z1000 (-08)
    ex. Kawasaki ER-6N (-06)
    Saahan sitä sanoa mitä haluaa, mutta fakta on että pyörän hinta katsotaan ihan muualta kuin siitä liikkeen kuitista. Muuten olisi aika hyvä businestä ostaa "kaverilta" ylihintaan pyörä ja vetäistä se sopivasti traktorinkeulaan. Toki jos liikkeen kuitti vastaa yleistä hintatasoa (pyörän arvo) niin silloin korvauskin täsmää. Jos pyörän myynti-ilmoitus löytyy tai saa muuten tietoa tuoreesta kaupasta niin etenkin jos kauppa on tehty ns. hyvään hintaan verrattuna esim edeltävän vuoden keskihintoihin niin varmasti mieluummin korvaavat "kuittihinnan".

Vakuutusyhtiöllä on Grey Hen yms tietokannat käytössä, josta katsovat sen keskimääräisen arvon niillä kilometreillä ja iällä. Sen jälkeen jollain hattuvakiolla sopeuttavat sinun kohdalle. Jos olet erityisen arvokas asiakas niin voivat korvata jopa avokätisesti.
    Triumph Street Triple
    Hienoa!Kiitos vinkistä!
    Siitä on hyvä lähteä liikkeelle. Entisen pyörän lunastus summa oli neuvottelujen jälkeen se hinta mitä siitä ois saanu jos ois myyny ennen vahinkoa. Sit siitä vahingosta about 1,5kk nii uus pyörä ajossa ja kun siellä etelässä on ajokelejä vielä joulukuussa nii ei tuu kiirettä
    Jokainen taipuu kun tarpeeksi taittaa (mutkaan)

-Suzuki GSX 750F (jokapaikanhöylä)
    ex:
    -Honda CBR 125 (matkalehmä)
    -KTM Duke 125 (ei menty offroadia, jäi ekaan ojaan)
    -Rieju MRT ( ´´föönissäkin on enemmän tehjoa´´)
    No voihan morjens , joko sä sen kaadoit

Voi ja voi . Tuliko sulle pipiä .

Ps. Pyöriä on kaupat täynnä
    Ken leikistä suuttuu, se ottakoon diapamin

Triumph Rocket
    Suzuki B-King
    Suzuki Hayabusa
    Agusta
    Kawasaki ZZR
    Kawasaki 800
    Honda Goldwing 1800
    Kawasaki ZZR
    MV Agusta
    Joo ja oman kokemuksen mukaan kannattaa myös kertoa jos on pyörän sattunut vaikka huoltamaan tms. ja siitä on kuitti tallella. Ainakin autopuolella vaimon tunarointiin tuli korotusta ihan kiitettävästi kun oli edellisellä viikolla vaihdattanut jakoremmin ja muutenkin huollattanut 1500e:lla ennenkun päätti osua kaiteeseen.

Mutta kuten joku totesikin niin pyöriä on nettimoto täynnä ja pääasia että kuski säilyi kunnossa
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
    Itselläni lunastus hinta oli se mitä liikkeeseen pyörästä maksoin. Yhtiöstä nimen omaan sanottiin, että kun pyörä ostettu vain 2kk aikaisemmin niin lunastavat osto hinnalla.
    Kauan kestäköön kesä!!!
    Lainaa tr3 kirjoitti Katso viesti
    No voihan morjens , joko sä sen kaadoit

Voi ja voi . Tuliko sulle pipiä .

Ps. Pyöriä on kaupat täynnä
    Kyllä vain.Näin pääsi käymään Idiootti kotelo kuski mun edessä veti liinat kiinni Kehä 1 rampilla tyhmän ohitus yrityksen (yritti ohittaa toista koteloa,mut ei vissiin tehot riittänyt ja/tai toinen kotelo kuski viel kiihdytti ni tää urpo ei päässy ohi) vaan palas takasin samalle kaistalle ja ilman näkyvää syytä veti liinat kiinni ja sen perässä jarrutin väistin ja vedin lipat.Vauhtia oli n.60-70km/h
    Itse säästyin pelkillä mustelmilla ja mitä nyt paikkoja särkee,et sinänsä mulla kävi hyvä tuuri.
    Viimeksi muokannut: Made; 24.07.2013 klo 23:52.

Kawasaki '94 ER-6f
    Suzuki GSX 650f
    Lainaa EkaVekara kirjoitti Katso viesti
    Itselläni lunastus hinta oli se mitä liikkeeseen pyörästä maksoin. Yhtiöstä nimen omaan sanottiin, että kun pyörä ostettu vain 2kk aikaisemmin niin lunastavat osto hinnalla.
    Lunastavat sen osto hinnalla
    Jeeeeee!!!!

Kawasaki '94 ER-6f
    Suzuki GSX 650f
    Kyllä vain.Näin pääsi käymään Idiootti kotelo kuski mun edessä veti liinat kiinni Kehä 1 rampilla tyhmän ohitus yrityksen (yritti ohittaa toista koteloa,mut ei vissiin tehot riittänyt ja/tai toinen kotelo kuski viel kiihdytti ni tää urpo ei päässy ohi) vaan palas takasin samalle kaistalle ja ilman näkyvää syytä veti liinat kiinni ja sen perässä jarrutin väistin ja vedin lipat.Vauhtia oli n.60-70km/h
    Itse säästyin pelkillä mustelmilla ja mitä nyt paikkoja särkee,et sinänsä mulla kävi hyvä tuuri.
    Pikaisella arviolla menee liikennevakuutuslain nojalla sinun piikkiisi.
    Kerro vielä montako metriä tai sekuntia etenitte peräkkäin sen jälkeen kun auto oli jo vaihtanut kaistaa samalla ajokaistalle?
    Tapahtuiko tämä kaikki kehälle johtavalla tai kehältä pois johtavalla rampilla?
    Onko molemmilla sama vakuutusyhtiö?
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
    Tossa on se negatiivinen juttu et vähentävät omavastuun, yritä saada se pois siltä edellä ajaneelta urpolta. Tutkintapyyntö poliisille.
    <p>Kahvi maidolla, Fireblade mustana. No on se Gigsuki..</p>
    Lainaa K-Päkä kirjoitti Katso viesti
    Tossa on se negatiivinen juttu et vähentävät omavastuun, yritä saada se pois siltä edellä ajaneelta urpolta. Tutkintapyyntö poliisille.
    Polliisihan tutkii jo kaiketi asiaa?
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
    Oma kokemus lunastuksesta on, että yrittävät ostaa mopoa reilulla alihinnalla. Josta sitten lähdetään tappelemaan hinnasta.
    Joten selvitä moposi oikea arvo, ja samoin mitä vastaavat netissä maksavat.
    Tuolla näkee jatkuvasti niin käsittämättömiä "suorituksia", että kilometreillä ja kokemuksellakin
    saa olla välillä ihmeissään.

Noiden erilaisten "huippusuoritusten" toteennäyttö onkin sitten viimekädessä varsin hankalaa.

Ei kannata ihmetellä jo ihan yleiseksi käytännöksi muuttunutta tapaa ajella jatkuvasti
    kamera päällä..... muuallakin kun villissä idässä.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
    Lainaa Bone kirjoitti Katso viesti
    Tuolla näkee jatkuvasti niin käsittämättömiä "suorituksia", että kilometreillä ja kokemuksellakin

Noiden erilaisten "huippusuoritusten" toteennäyttö onkin sitten viimekädessä varsin hankalaa.

Ei kannata ihmetellä jo ihan yleiseksi käytännöksi muuttunutta tapaa ajella jatkuvasti
    kamera päällä..... muuallakin kun villissä idässä.
    Olen vähän reilut 60tkm vuodessa tienpäällä erilaisilla kulkupeleillä ja noita käsittämättömiä "suorituksia" näkee itse asiassa hyvin harvoin, ehkä sitten enemmän ajavat kohtaavat näitä enemmän, mene ja tiedä.

Tämän tapauksen osalta ei tossa ole mitään ihmeellistä autoilijan osalta tapahtunut ainakaan omasta mielestä. Autoilija on yrittänyt ohitusta ja syystä tai toisesta epäonnistunut siinä, tämän jälkeen on jarruttanut voimakkaasti ja palannut omalle kaistalleen. Jos motoristi ajaa auton takaluukussa kiinni välittämättä turvavälistä eikä osaa jarruttaa moottoripyörää, niin näinhän siinä käy. Toki en tapausta nähnyt, mutta olis oikein hieno kuulla myös vastapuolen näkökanta tapahtuneesta. Mutta koska ollaan prätkäfoorumilla, niin väliäkö tuolla, autoilijahan se on aina viimekädessä syyllinen kaikkeen.

Videokuvasta olisi varmasti hyötyä riitatilanteissa kun on sana sanaa vastaan, mutta onneksi Suomen liikenne on vielä sen verran turvallista, että uskaltaa ajella ilman kameraakin.
    k1300s
    Mitä enemmän on ajokokemusta sitä paremmin osaa ennakoida tilanteita! Itse ainakin pyrin 10 sekunnin sääntöön (joka kaupunkiliikenteessä on lähes aina mahdoton). Ja tällä tavalla kun ammattilaisena liikenteessä ajelee (10v taksikuskina) ei mikään juurikaan enää yllätä ja lähes kaikki liikenteessä tapahtuva on normaalia.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
    Lainaa Bone kirjoitti Katso viesti
    Niin kuin hirven väistö täysjarrutuksella viereiselle kaistalle (ilman vilkkuja?), ja sitten vollotetaan että takana tulija varmaan näpläsi kännykkää, kun tuli hanuriin? Kännykän näpräys varmaan tässäkin syynä...
  30.  
    Korjauttamisessa sit se et sinne voi jäädä jotain "piilevää vikaa" korjaamatta ja sitä pyörää pn todella paljon vaikeempi sit aikanaan myydä kakskilpisenä lunarista korjattuna. Ja joo keväällä ajoin yhen Z1000:n lunariin. YV:llä tms lisää siitä.
    Piileviin vikoihin en ota kantaa - niitä kun hyvinkin voi jäädä.

MUTTA tuo kaksikilpisyys, ota selvää asioista ennenkun puhut niistä kiitos.
    Se lunariin meneminenhän on käytännössä sitä että ne osataa sulta pyörän, kunnes ne on sen ostanut se on sun omistuksessa - joten jos otat rahan ja korjaat itse se säilyy yksikilpisenä. Jos myyt lunastukseen sen ja menee AVK:lle ja sieltä joku ostaa niin sitten on kaksikilpinen.
    Eli toisin sanoen ns yksikilpistä vekotinta ostaessa et voi tietää oikeesti montako kertaa kaaduttu ja korjattu omaan budjettiin/saatu korvaus ja korjattu sillä.
    Lisäksi joskus palauttaa kilvet konttorille kun pyörä menee syssllä seisontaan, joloinka pyörä voi hyvinkin olla useampikilpinen vaikka se ei ole kertaakaan käynyt kyljellään...
    Drive fast, die young. We live only once - Live it to 110%
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen