Niin, miksi juuri KTM-merkkisiä pyöriä varastetaan? Lähinnä itselle tulee mieleen, että ovat kevyitä nostaa kärryyn ja osat menevät käytettyinäkin hyvin kaupaksi. Muita syitä?Poliisi: KTM-merkkisiä moottoripyöriä anastettu Espoossa
Espoossa on tämän vuoden aikana anastettu 11 KTM-merkkistä moottoripyörää. Määrä on poikkeuksellisen suuri verrattuna edellisvuosiin.
– Nyt on selkeästi havaittavissa, että juuri KTM-merkkejä viedään. Emme tiedä, miksi, mutta merkki on nyt haluttu varkaiden keskuudessa, komisario Petri Launiainen kertoo.
Uutinen
Ei ole eritelty malleja mut ainaskin vanhemmat LC4:t jne ovat ilmeisen helppoja viedä kun ei ole ajonestoja ynnä muita ikävyyksiä hidasteena. Rattilukkokin taitaa viimeistään potkaisemalla hajota. Ja toki se keveys nostaa kyytiin.
Nimim. 'SXC viety pihasta muutama vuosi sitten'.
Pörrr
Oli joskus kirjoittelua että Venäjällä on jokin mp-kilpalaji mihin tarviivat noista moottoreita. En kyllä enää muista mikä laji mahtoi olla.
"Tyhmyys ihmisen tyhmentää" -FG
Kovaa huutoa ulkomailla ja täällä yleensä heikkot lukitukset.....
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
kartingilla ei varmaan ole mitään tekemistä noitten varkauksien kanssa,siellä kyllä ajetaan rotax luokkaa mutte ne kaikki on 2t moottoreita ja koneen täytyy olla maahantuojan sinetöimä..sinetti kiertää vaijerina kaikki strategiset paikat jotta virittely on aika mahdotonta.samoin toi sivuvaunucross tuntuu aika kaukaa haetulta,sanoisin sitä esson baarin tarinaksi..
Ettei olis vaan kysynnästä kiinni kun ovat nykyään erittäin suosittuja pelejä.
Kyllä ammattimiehet hakee ne suosituimmat mallit pois.
ZX-9R -95
Ex YZF 750 R -95
Ex FZR 1000 -92
Ex FZS 600 -01
Ex XJ 900F -93
Ex XJ 600 S Diversion -96
Kukahan nää mutkat oikein määrää..
Mitenkäs tuo sivuvaunucrossi nyt niin kaukaiselta tuntuu?
Ainakin ktm (LC4?) koneisia näyttäisi olevan paljon tuloslistoilla...
Eikä se mitä täällä tai euroopassa ajetaan kerro mitään mitä tuolla entisissä itäblokin maissa harrastetaan, niillä on ollut paljon ihan omia luokkia...
Tämäkin on totta. Tavara on vielä helposti myytävissä kysyjille, kun sitä ei tarvitse rikkoa. Ennenkin on ollut puhetta, että KTM voisi pikkuhiljaa ottaa käyttöön ajoneston. Minulta vietiin jokunen vuosi sitten CBR600RR, jossa siis on ajonesto. Tähän päivään mennessä ei ole löytynyt. Ei ajonesto ammattilaisia estä, mutta harrastelijoita kyllä. Jos joku tiedetään helpoksi kohteeksi, niin sellainen viedään aina ensimmäisenä. Potentiaalisia ottajia on paljon enemmän. Noita itävaltalaisia löytyy myös paljon romuna teiden varsilta. Ohjauslukko ja virtalukko rikottuna on lähdetty ex tempore ajelemaan ja mällätty mopo johonkin.
Espoossa oli pari vuotta sitten liiga, joka ajeli varastetuilla kevareilla ja mopoilla varastellen lisää kalustoa. Olisiko jotain samanlaista taas menossa?
Kannatti herätä.
Hypermotard 950
Niin kuin täällä on sanottu, että kaikissa malleissa ei ole edes virtalukkoa
Tuli tuossa mieleen, tuolla Ruotsin puolella paaaaljon ilman rekisteri kilpiä Ktm pyöriä....Esim, mutta on niin suosittu merkki.
Melkein tätä voisi veikata että tulee pahenee myös, kun EU alueella kasvaa se vapaa liikkuvuus alueet
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
KTM on periaatteessa "kisapyörä" ja kasattu "parhaista" osista, WP- Brembo- Renthal- Magura- Exel- DID- jne
Lähes kaikki osat on laatukamaa ja jos pyörälle ei ole ostajaa niin ne saa menemään osina.
Toinen kategoria on ne jotka pöllii pyörät omaan käyttöön, rällätään kavereiden kanssa montulla niin kauan kun kone hurisee ja hylätään pyörä mettään.
Kolmas ryhmä vetää rohkaisukännit, lähtee iltapäivällä 16:00 aikoihin oman firman pakulla parkkiselle, katkaisee ketjun, nostaa pyörän kyytiin, hurauttaa pois paikalta ja pidätetään parin päivän sisällä kun auton rekkari saadaan talteen![]()
Kylätason kurapyöräilijä.
Helppo viedä. Osista paras kate.
Keveydellä on kääntöpuolensa
Mitä niillä vakuutuksilla tekee.
1300cc Suzuki