Olisi kiikarissa tuollainen, vm.2001.
ajettu 17.000 (kuulemma), koska konetta joutuu availemaan? 25.000km kohdalla?
Mitä tulisi ottaa huomioon jos menee katsomaan? Tyyppiviat?
Ex:Yamaha MT-01, Suzuki SV 1000, Suzuki GSF 600S, KTM LC4 640 / varastettu, Honda CBR 900 RR, Yamaha YZF 750 R, Husqvarna WRE 125, Honda monkey
Tuon ikäisessä voi olla vielä vanhanmallinen kuulalaakeri kytkinakselilla, tai sitten vaihdettu uudempaan rullalaakeriin, ensiksimainitut tuppaa hajoamaan, viimeksimainitut ei.
Startin vapaakytkin, luistaa tai jumittaa, viimeksimainittu pahempi, tuskin kuitenkaan noilla kilometreillä.
Tämähän tuntuu vaivaavan muitakin merkkejä joihin tuo sama palikka sopii...
Keinuvipujen seuraajarullat tuntuvat joissain yksilöissä ryytyvän kohtuu nopeasti, jos pääsee leikkaamaan kiinni niin nokka-akseli menee vaihtoon.
Samoin automaattinen puolipuristin systeemi tulee jossain vaiheessa tiensä päähän, saatavilla vain nokka-akselin mukana, tai itse askartelemalla.
Vesipumpun stefa ei kestä ikuisuuksia, rakenteesta johtuen hankalampi seurata kun ei ole juorureikää.
Sähköt vaatii tarkkailua, pöly ja tärinä syö eristeitä.
Sinänsä tuo lista ei oikeasti ole kovinkaan paha, jos kaikki nuo korjaa kerralla niin osien hinta taitaa jäädä alle 500e, eikä mikään noista ole mitenkään vaikea tehdä, poislukien tuon kytkinakselin laakerin vaihto konetta halkaisematta, se vaatii vähän paneutumista ja ohjeiden lukemista.
Ja tuskin noi kaikki viat noin vähän ajetussa on päällä, eikä siihen koneen aukaisuun pitäisi olla mitään syytä kymmeniintuhansiin kilometreihin, jos edes sataan...
Nämä siis ~138000km kokemuksella LC4 adventuresta, ja useista kavereiden LC4 koneisista...
Huoltovapaa tuo ei ole, mutta helppo huoltaa ja hauska ajaa.
Eikä ole missään nimessä japanilainen pyörä, ei hyvässä eikä pahassa...
Ok, kiitos paljonOnko venojen säätö millainen homma? Luulisi olevan helppo?
Ex:Yamaha MT-01, Suzuki SV 1000, Suzuki GSF 600S, KTM LC4 640 / varastettu, Honda CBR 900 RR, Yamaha YZF 750 R, Husqvarna WRE 125, Honda monkey
Ei ole paha homma kun on muutaman kerran tehnyt, h-keinuvivut ja ruuvisäätö jokaiselle venttiilille.
-Penkki irti
-Tankki irti
-Flekti irti
-Kondensaattori irti
-Tankin kiinnitysrullat irti
-Puolipuristimen vaijeri irti
-Venttiilikopan huohotinletku irti
-Säätöluukut irti
-Kone oikeaan yläkuolokohtaan
-Välysten tarkastus ja säätö
-Konetta pari kierrosta ympäri
-Välysten tarkastus
-Irroitetut osat takaisin
Näillä säätyy Adventuren venttiilit, on se "hankalin" malli huoltaa katteen ja ison tankin takia.
Ja ameriikan foorumilta sama kuvien kera...
Samasta paikkaa löytyy muutakin enempi vähempi tarpeellista LC4 tietoutta, kuten myös tuolta kotimaiselta kurapyörä foorumilta.
En nyt viitsi uutta ketjua avata niin kysympä täällä.
Tuli hankittua tuossa n. kuukausi sitten -06 vuotinen smoto.
Pääsääntöisesti toimii ihan hienosti ja on kyllä mukava peli ajaa kunhan ei moottoritielle eksy
Pikkuhiljaa ilmaantunut sellainen ongelma että käynnistysnappia painettaessa ei tapahdu mitään muutakuin
naksahdus starttimoottorin releestä. (penkin alla, akun takana) Joskus käynnistyy hienosti jo ensimmäisellä, joskus muutaman painalluksen jälkeen ja toisinaan ei sitten niin millään.
Löytyiskö jotain toimenpiteitä millä sitä relettä vois elvyttää?
Se startin rele taitaa olla enemmänkin vaihdettava kuin huollettava osa, mikään ei tietenkään estä kokeilemasta josko sen saisi auki, elvytettyä ja taas kasaan.
"Oho, ei onnistunutkaan" skenaarion varalta kuitenkin se kampi varalla.
Ekaksi kannattaa mitata tuleeko startin + navalle sähköä startatessa, siis silloin kun rele napsahtaa, mielellään tietenkin sellaisella kerralla kun startti ei pyörikkään (eli pitämällä mittari aina mukana varmistetaan ettei tällaista tilannetta pääse enää ikinä tulemaan)...
Seuraavaksi tarkistaa lataus, eli kaikki mahdolliset liittimet akun ja staattorin väliltä.
Ja mitata latausjännite.
Sitten tarkistaa akku-rele-startti johdon liitokset.
Ja mitata tästä väliltä jännitehäviö startatessa.
Startin hiilet kannattaa myös tarkistaa etteivät ole jumissa.
Ja jossain välissä opetellaan käynnistys kicksillä, jos ei ole jo hallussa...