Moro,
onko jollakulla kokemusta XJR Yamahan omasta etukatteesta?
Lähinnä ajoviiman pyörteily kypärän kohdalla.
Omassa oli ostaessa Kapan pleksi mut ravisti kypärää maantienopeudessa
niin paljon että otin pois ja nyt ekan pidemmän reissun jälkeen tuntuu siltä
että matkanteko vois olla mukavempaakin kuin sarvissa roikkumista ja
ehkä lämpimämpääkin.
En kyllä ymmärrä mix nakupyörään tarvii mtn tuulisuojaa/katetta...mulla kans xjr ja avopotta, eikä ajoviima häiritse yhtään...mun mielestä, jos tarvii "järkyttävät" pleksit, suosittelen autolla ajoa...sinne sisälle ei tuule;)...
Kaikkea pitää kokeilla.... paitsi sitä yhtä perinteistä.... Itse tulin siihen tulokseen viikon ahkeran
ja systemaattisen leikkimisen jälkeen että toinen selkeä no-no juttu on..... plexin virittely nakupyörään.
Ai kui ?
Ensiksikin, se on nakussa aina enemmän tai vähemmän naurettavan näköinen.
Toiseksi, siitä on ihan rehellisesti sanoen hyötyä ilman haittoja vain hyvin "kapealla" nopeusalueella.
Pienissä nopeuksissa pienen käikäleen hyöty on parhaimmillaankin mitä on.
Maantienopeuksissa taas on paha löytää millään konstilla asetuksia joilla saisi laajennettua
tarpeeksi "positiivisen vaikutuksen aluetta".
Sitten kun aurataan reilusti yli 150 nopeuksia ja tuulenpaineen vähentäminen
rinnasta alkaa olla olennaisin asia, käikäleet tuovat kyllä ihan konkreettista helpotusta.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Mulla on eri pyörä, mutta ilman tuota Puigin pientä ja halpaa muoviläpyskää ei tehnyt mieli motarille. Läpyskän kanssa on paljon vakaampi ja hiljaisempi. Yleisesti ottaen tuli paremmaksi kaikilla nopeuksilla.
Voi olla, että mulla sattui valinta kohdalleen. Olisi voinut mennä pieleenkin. Riippuu vissiin pitkälti pyörästä ja kuskin rakenteesta, mikä pleksi mihinkin sopii.
Eikä toi pieni läpyskä edes pahasti häiritse ulkonäköä. Tosin tämäkin riippuu pyörästä.
Honda NC700S
Pakko kompata.. pidättäydyin ensin vastaamasta koska aloittaja kysyi kokemuksia tuosta etukatteesta. Niitä ei XJR:n kohdalla ole mutta mitä muuten tulee tähän asiaan niin olen aika ehdoton.. ei missään nimessä mitään katetta minun pyörään. En koe saavani siitä MITÄÄN hyötyä minkään asian suhteen. Ne pleksit mistä kokemusta on niin ovat saaneet aikaan vain kypärämelun kasvua.
Taitaa olla niin että eri ihmiset suhtautuvat ajoviimaan eri tavalla, olen ajanut pääosin tämmöisillä kattamattomilla pyörillä ja minun moottoripyöräilyssä se on ihan (olennainen) osa ajamista. Sanottakoon vielä että pottakin on useimmiten mallia avo. Suomen nopeusrajoituksia noudattaen viima ei tunnu ollenkaan häiritsevältä. Ja on tässä se kai se turhamaisuus-aspektikin, nakuna nätimpi!
ex ER 5
ex GS 500
ex GSXF 750
ex ZR-7
ex XJR1300
ex Aprilia SL Falco
ex Kawa ZZR-1200
ex FZ1-S
Moto Guzzi Griso 1200 8v
xjr:ään plexi, pilaat koko pyörän olemuksen, älä laita, osta parempi potta
Kiitos kommenteista,puolesta ja enimmäkseen vastaan mitä tulee pleksiin yleisesti.
Mutta vastaus kysymykseen on vielä saamatta - miten XJR:n oma tekele vaikuttaa kypärämeluun ja
kypärän voblaamiseen maantiellä?
Mutkateillä reippaassa vauhdissa ja lyhyillä motarisiirtymillä en kaipaa suojaa mutta jos tulis lähdettyä
pidemmälle turneelle jossa paljon siirtymiä hyvien kohteiden välillä niin vois olla rennompaa ajella katteen takana???
Olis sitte virtaa vielä jäljellä kun pääsee perille...