Tulokset 1:stä 20:een 20:sta
    Tervehdys!
    Elikkä pyöränvaihtopiru on hiipinyt pääkoppaan. Kaavailuna on vaihtaa loistavasti 25 000 km:n verran palvellut Busa 08 uusikoppaiseen R1:een. Haussa on vm 2012 tai sitä uudempi pyörä. Uusi esim ylivuotinen ei ole poissuljettu vaihtoehto.

Ajoni on pääsääntöisesti maantieajoa ja radalla käyn omaksi iloksi 1 - 2 kertaa kesässä.

Pyytäisinkin teitä ko mallisen R1:n omistavia tai omistaneita hieman kertoilemaan, mitä mieltä olette kokemuksiinne pohjautuen olleet pyörästä. Testejä sekä kotimaisista että ulkomaisista lehdistä olen lukenut tarpeeksi, eli niitä ei tarvitse minulle enää avata. Tiedossa on esim lievä tehottomuus ainakin muihin tonnareihin verrattuna sekä paino. Toisaalta hyvät maantieominaisuudet ja kiva moottorin luonne kertautuvat testistä toiseen.

Näkemyksiä kehiin, kiitti!
    Tässä jotain omia kokemuksia. oma 2012 ollut nyt alla alkukesästä ja km tullut n. 4tkm.vertailukohteina aikaisemmat mopedit honda 600rr sekä 1000rr ja gsxr 1000. Ajoasento on hyvä ainakin omalle ruholle,koska olen aika pitkä n.190cm. jos vertaa noihin aikaisempiin. tehonpuutteesta en osaa sanoa?? omani on varustettu 3/4 yoshin putkella sekä pcv:llä. Matkaa on mukava ajaa ja meneehän tuo niinkuin ajatus mutkillakin. moottorin luonne on kyllä kiva sekä 3 eri moottorin asetusta on +

Hirveesti en osaa negatiivista palautetta antaa tällä kokemuksella vielä jos ei jatkuvaa "kyyläämistä" oteta huomioon.. johtuen putken metelistä ;) aika tyhjä tarina mutta tulipa nyt jotain.
    R1

[/B]
    Lainaa amiko kirjoitti Katso viesti
    Tässä jotain omia kokemuksia. oma 2012 ollut nyt alla alkukesästä ja km tullut n. 4tkm.vertailukohteina aikaisemmat mopedit honda 600rr sekä 1000rr ja gsxr 1000. Ajoasento on hyvä ainakin omalle ruholle,koska olen aika pitkä n.190cm. jos vertaa noihin aikaisempiin. tehonpuutteesta en osaa sanoa?? omani on varustettu 3/4 yoshin putkella sekä pcv:llä. Matkaa on mukava ajaa ja meneehän tuo niinkuin ajatus mutkillakin. moottorin luonne on kyllä kiva sekä 3 eri moottorin asetusta on +

Hirveesti en osaa negatiivista palautetta antaa tällä kokemuksella vielä jos ei jatkuvaa "kyyläämistä" oteta huomioon.. johtuen putken metelistä ;) aika tyhjä tarina mutta tulipa nyt jotain.
    Kiitti kommenteista.
    Tuota ajoaentoa myös pidemmille kuskeille on testeissäkin kehuttu. Sliparit aion minäkin Jammuun laittaa, jos tästä kaupat tulee. Pitää kuitenkin koettaa välttää kaikista meluisimpia.

Laajennampa pyyntöä kommenteista myös 2009-2011 mallisen R1:n omistaneilta, koska pyörähän on pitkälti sama kuin vm 2012 eteen päin olevat R1:t.
    Jostain jos sattuu löytymään uuttavastaava -07/08 rykkönen niin kannattaa kyllä kokeilla. Ainakin omaan makuun ne ovat paljon parempia kuin nuo uusikoppaiset, varsinkin moottoriltaan.
    Supermoto
    Pakko muuten mainita, että 2009-2014 Rykkösten USA-mallit antaa n. 10hv vähemmän kuin EU-mallit. Aika monet internetin testeistä ja arvosteluista on tehty jenkeissä...

2012 Rykkönen ja 2010 Gikseri on itselläni ollut, eikä rykkönen kyllä yhtään gikseriä huonommin vedä... Gikseri taisi olla märkäpainoltaan 3 kiloa kevyempi...
    Lainaa jaulis kirjoitti Katso viesti
    Jostain jos sattuu löytymään uuttavastaava -07/08 rykkönen niin kannattaa kyllä kokeilla. Ainakin omaan makuun ne ovat paljon parempia kuin nuo uusikoppaiset, varsinkin moottoriltaan.
    Ennen nykyistä Busaa mulla oli kauppa 08 R1:stä erittäin lähellä. Hieno pyörä! Silloin 5 vuotta sitten halusin enempi ""matkalehmämäisemmän"" ZX10R:n jälkeen. Siitä pyörästä ei jerkku loppunut nissään vaiheessa! No ei se lopu Busastakaan, mutta eihän se samalla lailla hysteerinen ole, vaikka ecu on säädetty ja putket ja sifteri laitettu.

En tiedä, mikä päähänpinttymä tuosta viimeisimmästä R1:stä on mun päähän tullut! Moottoria on kuitenkin myös kehuttu ainakin normikäytössä, vaikka se kovin höyry ylhäällä ilmeisesti hieman lievää onkin
    Lainaa Hurubaw kirjoitti Katso viesti
    Pakko muuten mainita, että 2009-2014 Rykkösten USA-mallit antaa n. 10hv vähemmän kuin EU-mallit. Aika monet internetin testeistä ja arvosteluista on tehty jenkeissä...

2012 Rykkönen ja 2010 Gikseri on itselläni ollut, eikä rykkönen kyllä yhtään gikseriä huonommin vedä... Gikseri taisi olla märkäpainoltaan 3 kiloa kevyempi...
    Joo, just näin, kuten Jenkkilän testeistä kirjoitit. Olin vuoden Brittilässä ja jostain syystä Sumujen saarilla uusi R1 sai varsin kehnoja arvosteluja. Yhtenä syynä oli Jammun erikoinen hinnoittelu ko maassa. Jäi vaikutelma, että se vaikutti myös itse ominaisuuksien arviointiin... Noh , tuntui silloin muutama vuosi sitten olevan koko Britannian sporttipyöräskene yhtä Bemarin ja uudistetun 10r:n hehkutusta
    Lainaa Hurubaw kirjoitti Katso viesti

Aikoinaan tuli ajettua -09 rykköstä jossa oli kokoputki yms. hilppet ja säädöissään. Kyllähän sen motti oli aivan suolesta kun hyppäsi "tikissä olevien" -K8 gixxerin tai -07Rykkösen puikkoihin jotka olivat samaan aikaan minulla ajossa.

Melko homeessa saa olla se kuuluisa persdynokin jos ei eroa huomaa. Tietenkin jos noita vertailee vakiona ilman putkistoja+säätöä niin tasoittuuhan se tilanne hieman kun jokaisen motti on jo valmiiksi tukossa.

Ps. Kävi gixxerillä samalla tavalla kuin rykköselläkin, eli motti otti reilusti takapakkia -09.
    Supermoto
    Ajosta löytyy -11 R1, aj 6,5tkm. PcV +SFM+ QS(race pattern)+ Autotune ja smog off plates. Decat, A&R race baffles, 15 piikkinen eturatas. Hel brakelines ja Brembon jarrupalat. Dunlop Gp racer -renkaat.
    Itsellä ajot jakautuu 70% ratapäiviä ja 30% maantietä.

Plussaa:
    - Ajoasento kadulla
    - Äänet (ISO plussa)
    - PCV muutokset (Pakollinen jos meinaa radalla ajaa) ja miksei muutenkin. Varsinkin QS on hyvä.
    - Alavääntö PCV:N jälkeen.
    - Pyörän käytös äärikallistettuna
    - Luistokytkin ihan ok

Miinusta
    - Jarrut (teräspunosletkut ja brembon palat, mutta ei vielä lähelläkään s1000rr jarruja)
    - Ajoasento radalla
    - Takajousi
    - Ylärekisteri. +10000rpm jälkeen iso ero s1000rr verrattuna.
    - Paino, s1000rr tuntuu kevarilta R1 verrattuna.

Tosin itse tykkään kyllä pyörästä. ÄÄnet on mahtavat ja pyörässä on luonnetta. Ei ole kevein eikä nopein, mutta ei haittaa.. Jos ajat katuajoa enimmäkseen, voin lämpimästi suositella.
    Lainaa zpiidi kirjoitti Katso viesti
    Ajosta löytyy -11 R1, aj 6,5tkm. PcV +SFM+ QS(race pattern)+ Autotune ja smog off plates. Decat, A&R race baffles, 15 piikkinen eturatas. Hel brakelines ja Brembon jarrupalat. Dunlop Gp racer -renkaat.
    Itsellä ajot jakautuu 70% ratapäiviä ja 30% maantietä.

Plussaa:
    - Ajoasento kadulla
    - Äänet (ISO plussa)
    - PCV muutokset (Pakollinen jos meinaa radalla ajaa) ja miksei muutenkin. Varsinkin QS on hyvä.
    - Alavääntö PCV:N jälkeen.
    - Pyörän käytös äärikallistettuna
    - Luistokytkin ihan ok

Miinusta
    - Jarrut (teräspunosletkut ja brembon palat, mutta ei vielä lähelläkään s1000rr jarruja)
    - Ajoasento radalla
    - Takajousi
    - Ylärekisteri. +10000rpm jälkeen iso ero s1000rr verrattuna.
    - Paino, s1000rr tuntuu kevarilta R1 verrattuna.

Tosin itse tykkään kyllä pyörästä. ÄÄnet on mahtavat ja pyörässä on luonnetta. Ei ole kevein eikä nopein, mutta ei haittaa.. Jos ajat katuajoa enimmäkseen, voin lämpimästi suositella.
    Hienoa analyyysia. Just tällaisia omakohtaisia havaintoja tässä toivonkin lukevani. Tosin nuo tekemäsi muutokset ovat selvästi enemmän kuin itse ajatelin tekeväni. Luulisin, että mun muutokset ainakin aluksi olisivat sliparit, PC, shifteri ja ehkä jarrut palojen ja letkujen osalta.

Joo, mullekin pyörässä on oltava muutakin jujua kuin vain huipputeho. Jos sitä haluaisin,
    A) turbottaisin Busani -> ei käy,.koska haussa on keveämpi peli
    B) menisin Bemarikauppaan ja ostaisin 1000RR:n -> ei käy, koska Bemun ulkonäköön en ole vieläkään tottunut

Kuten eka viestissäni totesin, suurin osa ajostani on maantieajoa, osin jopa touring-tyylistä, kun duunimatka kasvaa lähiaikoina merkittävästi.

Jaulikselle sellainen kommnetti, että mun mielestä gigsereistä kovin vuosikerta on 2005-2006. Sen jälkeen gigsu on mennyt vain alaspäin tai ainakin polkenut paikallaan
    Joko sinulla on vaihtoehtoja valittuna ? Liikkeestäkö ajattelit ostaa vaiko yksityiseltä?
    -07 GSX-R 600, -09 YZF-R1, -10 GSX-R 750, -11 YZF-R1, GSX1300R -08,
    Lainaa Skunkki kirjoitti Katso viesti
    Joko sinulla on vaihtoehtoja valittuna ? Liikkeestäkö ajattelit ostaa vaiko yksityiseltä?
    Tällä hetkellä on kauppapoliittiset neuvottelut meneillään liikkeen kanssa. Saa nähdä, miten käy.

Mulla oli jo kauppa sovittu yhdestä vm 2012 R1:stä, mutta kaveri halusikin pitää Jammunsa ja homma kaatui siihen.
    Lainaa KamuX kirjoitti Katso viesti
    Tervehdys!
    Elikkä pyöränvaihtopiru on hiipinyt pääkoppaan. Kaavailuna on vaihtaa loistavasti 25 000 km:n verran palvellut Busa 08 uusikoppaiseen R1:een. Haussa on vm 2012 tai sitä uudempi pyörä. Uusi esim ylivuotinen ei ole poissuljettu vaihtoehto.

Ajoni on pääsääntöisesti maantieajoa ja radalla käyn omaksi iloksi 1 - 2 kertaa kesässä.

Pyytäisinkin teitä ko mallisen R1:n omistavia tai omistaneita hieman kertoilemaan, mitä mieltä olette kokemuksiinne pohjautuen olleet pyörästä. Testejä sekä kotimaisista että ulkomaisista lehdistä olen lukenut tarpeeksi, eli niitä ei tarvitse minulle enää avata. Tiedossa on esim lievä tehottomuus ainakin muihin tonnareihin verrattuna sekä paino. Toisaalta hyvät maantieominaisuudet ja kiva moottorin luonne kertautuvat testistä toiseen.

Näkemyksiä kehiin, kiitti!
    No niin, tämä case päättyi siten, että minulla on nyt 2011 mallin R1 ja kaverilla mun 08 Busa. Jammussa on aika paljon lisävarusteita ja mm 3/4 Yoshin vaimentajat ja commanderi, samoin välitykset ovat vakiota tiheämmät.

Kokemukset ensimmäiseltä 300 kilometriltä:
    - tosi tukeva ja vakaa ajettava
    - ihan riittävästi voimaa ainakin keskialueella
    - hyvät saundit
    - persus kuumenee
    - soppa maittaa selvästi enemmän kuin Busalle
    - älyttömän pitkäksi välitetty ykkönen

Eniten ajoa on häirinnyt normaali vaihdekaavio, kun on tottunut käännettyyn. Osaako joku sanoa, onnistuuko kaavion kääntö ihan vakio-osilla linkun kääntämällä vai mahtuuko sitä kääntämään? Jos ei, mistäpä apu kääntämiseen
    Tuo pitkä ykkönen on kyllä rasittava kaikissa tonnikyykyissä.
    zx-10r -2004 => yzf-r6 -1999 => transalp
    Lainaa cb-61 kirjoitti Katso viesti
    Tuo pitkä ykkönen on kyllä rasittava kaikissa tonnikyykyissä.
    Pitää paikkaansa, mutta mielestäni zx10R:ssä vm 08 ei ollut noin pitkä kuin Jammussa. Tai sitten en vain enää muista ,kun siitä on jo 5 vuotta, kun ko pyörän omistin...
    Eipä mua ainakaan oman rykkösen pitkä ykkönen ole haitannut. Hyvin jaksaa vakiovälityksillä lähtee liikkeelle. Tietty jos tykkää leikkiä niin varmaan helpompi olis suditella tai tassua nostaa lyhyemmällä ykkösellä, mutta ite ei tuu semmosta harrastettua.
    Yamaha R1 -05
    Taitaa ykkönen olla bussissa lähelle saman pituinen kuin tonnisissa. Tonniset vaan kiertää reilummin ja jerkkua on vähemmän alakierroksilla niin voi tuntua pitkältä.
    Tykkäsin busassa kovasti siitä että 4krpm / 40km/h oli jo sen verran voimaa että kaasua lisäämällä sai etupyörän kytkettyä välittömästi yläasentoon (suljetulla alueella tietysti)
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
    No niin, tämä case päättyi siten, että minulla on nyt 2011 mallin R1 ja kaverilla mun 08 Busa. Jammussa on aika paljon lisävarusteita ja mm 3/4 Yoshin vaimentajat ja commanderi, samoin välitykset ovat vakiota tiheämmät.

Kokemukset ensimmäiseltä 300 kilometriltä:
    - tosi tukeva ja vakaa ajettava
    - ihan riittävästi voimaa ainakin keskialueella
    - hyvät saundit
    - persus kuumenee
    - soppa maittaa selvästi enemmän kuin Busalle
    - älyttömän pitkäksi välitetty ykkönen

Eniten ajoa on häirinnyt normaali vaihdekaavio, kun on tottunut käännettyyn. Osaako joku sanoa, onnistuuko kaavion kääntö ihan vakio-osilla linkun kääntämällä vai mahtuuko sitä kääntämään? Jos ei, mistäpä apu kääntämiseen
    Vaihdekaavion saa käännettyä kun kääntää vain linkun toisin päin. Saattaa olla että vaihdepolkimen asento muuttuu hieman. Riippuen tangon pituudesta.

Itsellä on Quickshifter race-kaaviolla, sai nätisti käänettyä, mutta tanko tuli uusista osista. Eli meislattiin sopivan pituiseksi.
    Lainaa zpiidi kirjoitti Katso viesti
    Vaihdekaavion saa käännettyä kun kääntää vain linkun toisin päin. Saattaa olla että vaihdepolkimen asento muuttuu hieman. Riippuen tangon pituudesta.

Itsellä on Quickshifter race-kaaviolla, sai nätisti käänettyä, mutta tanko tuli uusista osista. Eli meislattiin sopivan pituiseksi.
    Kiitokset tiedosta. Pitääpä nykerrellä linkku nurin päin.

Ostoslistallani on shifteri. Minkä merkkinen sinulla on? Itselläni oli Busassa Cordona ja se pelasi hyvin.
  20.  
    Kiitokset tiedosta. Pitääpä nykerrellä linkku nurin päin.

Ostoslistallani on shifteri. Minkä merkkinen sinulla on? Itselläni oli Busassa Cordona ja se pelasi hyvin.
    Pyörässä on power commanderin shifteri. Vaatii toimiakseen pcv:n lisäksi Sfm (secondery fuel modul). Shifteri katkoo polttoaineensyöttöä eikä sytkää. Hyvin on toiminut.