Meille on syntynyt vakava turvallisuusongelma moottoripyörien äänettömyyden myötä. Nyt on helppo Stadissa tarkkailla sitä, miten moottoripyörä on havaittavissa kuolleessa kulmassa autosta.Vastaus on: Ei mitenkään.
Eu-normi on vienyt äänettömyyteen. Tämä on vakava liikenneturvallisuusongelma. Ennen prätkän kuuli, joten havainto oli tehtävissä kuuloaistin avulla. Enää enää ei ole. Mitenköhän viestin tästä järjettömyydestä saisi kellokkaiden kuuluviin?
... jotain piti muistaa
Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
No kyllähän nuo papattaa vielä niin kauan kun polttomoottorilla mennään. Juu, ehkä hiljempaa kuin aikaisemmin, mutta kuitenkin. Vaan entäs kun sähkömopoista tulee varteenotettava vaihtoehto? Noistahan ei lähde korkeintaan kuin vaimea vinkuna![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Ei muuten papata! Joku uudenkarhea modaamaton Honu-kustomi pitää suunnileen samanlaista ääntä kuin joku loiskisi vettä vadissa. Samaten on autojen kanssa, perjantaina just joku isonnäköinen katumaasturi tai joku sellainen päästi mut suojatiellä eka yli, se tuli sillälailla kiireettömästi ryömien. Oli kyllä niin helvetin hiljainen laite, että sen kanssa voi kaupungissa ryömiä ihan kosketusetäisyydelle ilman että normaalikuuloinen edes huomaa.![]()
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
NYT BMW HP2 SPORT 2008
ex BMW S1000XR
ex Ducati Multistrada 1200 S
ex Kawasaki ZZR1400
ex BMW Megamoto
Jättäkää se turha kaupungissa ajelu. Ei siellä kannata suhata enempää kuin on pakko.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Näin minä menettelen. Stadin keskustaan menen enää harvemmin prätkällä. Siksi havainnoin liikennettä siellä useasti auton ratista. Prätkällä nautitaan pelimestoista. Ihan kohta ollaan taas Dolomiiteilla. Tänään tultiin Hirvensalmelta ja ihailtiin joidenkin suomalaisten autoilijoiden asennemuutosta. Prätkälle annettiin vitostiellä vapaaehtoisesti tietä. Alkaa elää toivo, että Suomeenkin kehittyy positiivinen liikennekulttuuri. Espooseen en kuitenkaan usko.
... jotain piti muistaa
Jotenki äärimmäisen dorkaa tää vastakkainasettelu puusilmäautoilija-übermenschprätkäilijä. Meistä suurin osa ajaa sekä autolla että prätkällä ja suurin osa mokailee siellä liikenteessä joskus, enemmän tai vähemmän. Pään kääntämisellä viisasteleminen on ihan vitun tyhmää.
Mitä tulee ketjun aiheeseen, vältyin justiinsa itse kolarilta siksi, että prätkässä sattui olemaan mökäputket kiinni. Olin itse autolla ja se prätkä tosiaan oli sellaisessa paikassa, että alle olis jääny ellen olis sitä kuullut ajoissa. Loud pipes save lives tuli jälleen todistettua.
Päättäjien käsitykseen tämä ei tietenkään mahdu millään ilveellä.
High Stuck Are Wit To
Mootoripyöriin lisää ääntä sanon minä,siis oikeisiin moottoripyöriin sätkäkoneiden lisäsäksi.Kyl se on niin et moottoripyörien kuuluu näkyä ja kuulua liikenteessä.Se on sitä prätkä kulttuuria mitä ei pidä unohtaa eikä lopettaa.Moottooripyörien pitää kuulua,ja kuljettajan ottaa oma vastuunsa jottei aiheuta tarpeetonta kuuluvuuta.
<p>VFR 1200F-11/12</p><p> </p><p> </p><p> </p>
Sörnäisten rantatiellä oli pari viikkoa sitten ambulanssi, jossa ensihoito käynnissä ja polliisi paikalla, mutta toinen osapuoli, jos semmosta oli ollut, puuttui. Prätkä oli jo taluteltu jalkakäytävälle. Siinäkin tuli mieleen kiilaaminen katureunukseen, mutta analyysi tuli tehtyä mutu-pohjalta.
Tein muutamana aamuna vasiten noita äänitutkielmia. Tonninen zeta kuului, kuussatku kawa ei yhtään. Äänimaailmassa on menty äärimmäisyyksiin ja jotenkin se täytyisi tavata poliitikoille, koska nykytilanteessa riskin lisääntyminen on ilmeistä.
... jotain piti muistaa
Tietysti huutoputket auttaa. ainakin siihen että joudutaan kohta viemään pyörät katsastukseen.
Taivas saa odottaa
Se Szadi on vähän semmonen läpiajopaikka kun ollaan menossa jonnekin eteläänpäin. Onneks lentokenttä on vantaalla ja siellä on suhtkoht hyvät läpiajo mestat. Vielä olis parempi kun ne ohitustiet kiertäis koko kaupungin yhtä sujuvasti kuin Varkauden pystyy ohittaan 5-tietä.
Turkuun päin pääsee onneks sillein ettei tarvii mennä kummankaan em. kaupungin ohi.![]()
Murjaanien kuningas!
2 pyöräsiin pitää tulevaisuudessa asentaa piippaavat kajarit, niin kuin sähköautoihin japanissa.
jossain netissä oli moottoripyörä josta lähti kovat äänet kajareiden kautta. Niitä ei rajoiteta, vain pakoputkistoa.
Kyllä tommonen pumputtava mopoautokin on aika turvallinen, kun sen lähestymisen huomaa jo 500m ennen .
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Tässäpä ratkaisu ääniongelmaan http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/...n-aanta-27355/
Taivas saa odottaa
Jotain tommosta joku tarmokas vielä kokeilee, jotta itse keskustelu tarkoitustaa vastaan kääntyneestä pakokaasuääninormista käynnistyy. Normi tuskin kestää asiakritiikkiä. Se on komento-ohjausta hallintoalamaisille.
Monet äänet närkästyttää. Saksassa törmää usein liikennemerkkiin, jolla alueella kielletään äänimerkin käyttö. Mikähän on siis torven tarkoitus? Sivuaako tämäkin kielto turvallisuutta.
Toki joku kieltäisi kaikki koirat kaupungeissa. Ne kun voi haukkua. Ääni sekin... Entäs huviveneily ja erityisesti lentokoneet?
... jotain piti muistaa
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5