Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 62:sta
  1. #1
    Meille on syntynyt vakava turvallisuusongelma moottoripyörien äänettömyyden myötä. Nyt on helppo Stadissa tarkkailla sitä, miten moottoripyörä on havaittavissa kuolleessa kulmassa autosta.Vastaus on: Ei mitenkään.
    Eu-normi on vienyt äänettömyyteen. Tämä on vakava liikenneturvallisuusongelma. Ennen prätkän kuuli, joten havainto oli tehtävissä kuuloaistin avulla. Enää enää ei ole. Mitenköhän viestin tästä järjettömyydestä saisi kellokkaiden kuuluviin?
    ... jotain piti muistaa
  2. #2
    Lainaa seku kirjoitti Katso viesti
    Nyt on helppo Stadissa tarkkailla sitä, miten moottoripyörä on havaittavissa kuolleessa kulmassa autosta.Vastaus on: Ei mitenkään.
    Väärä vastaus. Oikea vastaus: Päätä kääntämällä.
    xxx
  3. #3
    Lainaa seku kirjoitti Katso viesti
    Tämä on vakava liikenneturvallisuusongelma. Ennen prätkän kuuli, joten havainto oli tehtävissä kuuloaistin avulla.
    No sitten yhtä vakava turvallisuusongelma kesäisin on autoihin tullut ilmastointi. Ennen ajettiin taajamissa (mm. stadissa) kesäkuumalla kaikki ikkunat auki ja nyt ne on visusti kiinni ja ulkona tulevat mm. prätkän äänet eivät kuulu yhtä selvästi.
    Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
  4. #4
    No kyllähän nuo papattaa vielä niin kauan kun polttomoottorilla mennään. Juu, ehkä hiljempaa kuin aikaisemmin, mutta kuitenkin. Vaan entäs kun sähkömopoista tulee varteenotettava vaihtoehto? Noistahan ei lähde korkeintaan kuin vaimea vinkuna
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  5. #5
    Lainaa Streethawk kirjoitti Katso viesti
    Väärä vastaus. Oikea vastaus: Päätä kääntämällä.
    Espoossa toki, siellä lehmien ammunnan keskellä, vaan ei Stadissa, jossa teillä voi olla useita kaistoja.
    ... jotain piti muistaa
  6. #6
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa HiTec kirjoitti Katso viesti
    No kyllähän nuo papattaa vielä niin kauan kun polttomoottorilla mennään. Juu, ehkä hiljempaa kuin aikaisemmin, mutta kuitenkin. Vaan entäs kun sähkömopoista tulee varteenotettava vaihtoehto? Noistahan ei lähde korkeintaan kuin vaimea vinkuna
    Ei muuten papata! Joku uudenkarhea modaamaton Honu-kustomi pitää suunnileen samanlaista ääntä kuin joku loiskisi vettä vadissa. Samaten on autojen kanssa, perjantaina just joku isonnäköinen katumaasturi tai joku sellainen päästi mut suojatiellä eka yli, se tuli sillälailla kiireettömästi ryömien. Oli kyllä niin helvetin hiljainen laite, että sen kanssa voi kaupungissa ryömiä ihan kosketusetäisyydelle ilman että normaalikuuloinen edes huomaa.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  7. #7
    Lainaa seku kirjoitti Katso viesti
    Espoossa toki, siellä lehmien ammunnan keskellä, vaan ei Stadissa, jossa teillä voi olla useita kaistoja.
    Oli lehmiä tai ei, niin suosittelen Stadissakin ajamaan ihan silmät auki eikä vain korvakuulolla. Vai opetetaanko Stadissa tarkistamaan kuollut kulma kuuntelemalla
    xxx
  8. #8
    Lainaa seku kirjoitti Katso viesti
    Espoossa toki, siellä lehmien ammunnan keskellä, vaan ei Stadissa, jossa teillä voi olla useita kaistoja.
    Jep, Helsinkiläisille kaikki on jotenkin vaikeempaa.
    Yamaha FZS 1000cc
    Ex: Kawasaki er-5
  9. #9
    Lainaa jamas kirjoitti Katso viesti
    No sitten yhtä vakava turvallisuusongelma kesäisin on autoihin tullut ilmastointi. Ennen ajettiin taajamissa (mm. stadissa) kesäkuumalla kaikki ikkunat auki ja nyt ne on visusti kiinni ja ulkona tulevat mm. prätkän äänet eivät kuulu yhtä selvästi.
    Väittäisin tässä tapauksessa, jotta tupakointi voi pelastaa hengen Aika usein tupakoitsijat ajavat kuitenkin ikkuna auki

    Eli tupakointi pakolliseksi autolla ajaessa?
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  10. #10
    Lainaa JeTi kirjoitti Katso viesti
    Jep, Helsinkiläisille kaikki on jotenkin vaikeempaa.
    Erityisesti pakettiautontuomille
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  11. #11
    Lainaa Streethawk kirjoitti Katso viesti
    Oli lehmiä tai ei, niin suosittelen Stadissakin ajamaan ihan silmät auki eikä vain korvakuulolla. Vai opetetaanko Stadissa tarkistamaan kuollut kulma kuuntelemalla
    Hahah, Touche. Ne putket edes kuulu autoon jos pyörä on takakulmassa. Varsinkin kun radio huutaa täysillä Voicea.
  12. #12
    Lainaa seku kirjoitti Katso viesti
    Espoossa toki, siellä lehmien ammunnan keskellä, vaan ei Stadissa, jossa teillä voi olla useita kaistoja.
    No nyt on jo melkoinen kommentti.

    Stadi ainoa paikka jossa on useampia kaistoja.

    Edelleenkin ei sinne autoon kuule juuri mitään ulkopuolelta, varsinkaan jos/kun se voice pauhaa täysillä. Joten suosittelen reilua pään kääntelyä vahinkojen välttämiseksi.
    NYT BMW HP2 SPORT 2008
    ex BMW S1000XR
    ex Ducati Multistrada 1200 S
    ex Kawasaki ZZR1400
    ex BMW Megamoto
  13. #13
    Jättäkää se turha kaupungissa ajelu. Ei siellä kannata suhata enempää kuin on pakko.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  14. #14
    Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti
    Jättäkää se turha kaupungissa ajelu. Ei siellä kannata suhata enempää kuin on pakko.
    Näin minä menettelen. Stadin keskustaan menen enää harvemmin prätkällä. Siksi havainnoin liikennettä siellä useasti auton ratista. Prätkällä nautitaan pelimestoista. Ihan kohta ollaan taas Dolomiiteilla. Tänään tultiin Hirvensalmelta ja ihailtiin joidenkin suomalaisten autoilijoiden asennemuutosta. Prätkälle annettiin vitostiellä vapaaehtoisesti tietä. Alkaa elää toivo, että Suomeenkin kehittyy positiivinen liikennekulttuuri. Espooseen en kuitenkaan usko.
    ... jotain piti muistaa
  15. #15
    Jotenki äärimmäisen dorkaa tää vastakkainasettelu puusilmäautoilija-übermenschprätkäilijä. Meistä suurin osa ajaa sekä autolla että prätkällä ja suurin osa mokailee siellä liikenteessä joskus, enemmän tai vähemmän. Pään kääntämisellä viisasteleminen on ihan vitun tyhmää.

    Mitä tulee ketjun aiheeseen, vältyin justiinsa itse kolarilta siksi, että prätkässä sattui olemaan mökäputket kiinni. Olin itse autolla ja se prätkä tosiaan oli sellaisessa paikassa, että alle olis jääny ellen olis sitä kuullut ajoissa. Loud pipes save lives tuli jälleen todistettua.

    Päättäjien käsitykseen tämä ei tietenkään mahdu millään ilveellä.
    High Stuck Are Wit To
  16. #16
    Lainaa Streethawk kirjoitti Katso viesti
    Väärä vastaus. Oikea vastaus: Päätä kääntämällä.
    Kuinka se autokuskin pää käännetään jos se ei käänny?
    Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
  17. #17
    Lainaa jannep kirjoitti Katso viesti
    Kuinka se autokuskin pää käännetään jos se ei käänny?
    Ainakin se on helpompi opettaa niille kuin opettaa ne ajamaan silmät kiinni pelkän kuulon perusteella
    xxx
  18. #18
    Lainaa mcmies kirjoitti Katso viesti
    Mitä tulee ketjun aiheeseen, vältyin justiinsa itse kolarilta siksi, että prätkässä sattui olemaan mökäputket kiinni. Olin itse autolla ja se prätkä tosiaan oli sellaisessa paikassa, että alle olis jääny ellen olis sitä kuullut ajoissa. Loud pipes save lives tuli jälleen todistettua.
    Eli siis millaisessa paikassa se mopo oli, kun sitä ei voinut millään nähdä?
    xxx
  19. #19
    Mootoripyöriin lisää ääntä sanon minä,siis oikeisiin moottoripyöriin sätkäkoneiden lisäsäksi.Kyl se on niin et moottoripyörien kuuluu näkyä ja kuulua liikenteessä.Se on sitä prätkä kulttuuria mitä ei pidä unohtaa eikä lopettaa.Moottooripyörien pitää kuulua,ja kuljettajan ottaa oma vastuunsa jottei aiheuta tarpeetonta kuuluvuuta.
    <p>VFR 1200F-11/12</p><p>&nbsp;</p><p>&nbsp;</p><p>&nbsp;</p>
  20. #20
    Lainaa Streethawk kirjoitti Katso viesti
    Eli siis millaisessa paikassa se mopo oli, kun sitä ei voinut millään nähdä?
    Tarkalleen ottaen en tiedä, koska en sitä nähnyt...

    Übermenschprätkäilijä olis sen tietenkin nähnyt. Minä en. Onneksi kuitenkin kuulin, joten tiesin olla ryhtymättä mihinkään manööveriin, kunnes näen, missä se menee.
    High Stuck Are Wit To
  21. #21
    Sörnäisten rantatiellä oli pari viikkoa sitten ambulanssi, jossa ensihoito käynnissä ja polliisi paikalla, mutta toinen osapuoli, jos semmosta oli ollut, puuttui. Prätkä oli jo taluteltu jalkakäytävälle. Siinäkin tuli mieleen kiilaaminen katureunukseen, mutta analyysi tuli tehtyä mutu-pohjalta.

    Tein muutamana aamuna vasiten noita äänitutkielmia. Tonninen zeta kuului, kuussatku kawa ei yhtään. Äänimaailmassa on menty äärimmäisyyksiin ja jotenkin se täytyisi tavata poliitikoille, koska nykytilanteessa riskin lisääntyminen on ilmeistä.
    ... jotain piti muistaa
  22. #22
    Tietysti huutoputket auttaa. ainakin siihen että joudutaan kohta viemään pyörät katsastukseen.
    Taivas saa odottaa
  23. #23
    Lainaa seku kirjoitti Katso viesti
    Espoossa toki, siellä lehmien ammunnan keskellä, vaan ei Stadissa, jossa teillä voi olla useita kaistoja.

    Se Szadi on vähän semmonen läpiajopaikka kun ollaan menossa jonnekin eteläänpäin. Onneks lentokenttä on vantaalla ja siellä on suhtkoht hyvät läpiajo mestat. Vielä olis parempi kun ne ohitustiet kiertäis koko kaupungin yhtä sujuvasti kuin Varkauden pystyy ohittaan 5-tietä.

    Turkuun päin pääsee onneks sillein ettei tarvii mennä kummankaan em. kaupungin ohi.
    Murjaanien kuningas!
  24. #24
    2 pyöräsiin pitää tulevaisuudessa asentaa piippaavat kajarit, niin kuin sähköautoihin japanissa.
  25. #25
    Lainaa Spirit kirjoitti Katso viesti
    2 pyöräsiin pitää tulevaisuudessa asentaa piippaavat kajarit, niin kuin sähköautoihin japanissa.
    Tai poikavuosien polkupyöristä tutut "räpättimet"
  26. #26
    Lainaa Spirit kirjoitti Katso viesti
    2 pyöräsiin pitää tulevaisuudessa asentaa piippaavat kajarit, niin kuin sähköautoihin japanissa.
    Joo! Mahtava idea, mutta alkaa varmaan kuulostaa vähän ärsyttävältä pidemmän päälle... Jos niihin laittaisi katkaisijan niin voi käyttää kun on tarvis? Vaikkapa vasemman käden ulottuville? Tosin piipitys voi käydä ärsyttäväksi.. Jos modaisi ne vaikka tööttäämään?
  27. #27
    jossain netissä oli moottoripyörä josta lähti kovat äänet kajareiden kautta. Niitä ei rajoiteta, vain pakoputkistoa.

    Kyllä tommonen pumputtava mopoautokin on aika turvallinen, kun sen lähestymisen huomaa jo 500m ennen .
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  28. #28
  29. #29
    Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti
    jossain netissä oli moottoripyörä josta lähti kovat äänet kajareiden kautta. Niitä ei rajoiteta, vain pakoputkistoa. .
    Jotain tommosta joku tarmokas vielä kokeilee, jotta itse keskustelu tarkoitustaa vastaan kääntyneestä pakokaasuääninormista käynnistyy. Normi tuskin kestää asiakritiikkiä. Se on komento-ohjausta hallintoalamaisille.

    Monet äänet närkästyttää. Saksassa törmää usein liikennemerkkiin, jolla alueella kielletään äänimerkin käyttö. Mikähän on siis torven tarkoitus? Sivuaako tämäkin kielto turvallisuutta.

    Toki joku kieltäisi kaikki koirat kaupungeissa. Ne kun voi haukkua. Ääni sekin... Entäs huviveneily ja erityisesti lentokoneet?
    ... jotain piti muistaa
  30.  
  31. #30

    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen