Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Tulokset 61:stä 78:een 78:sta
  1. #61
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Patukkahan on tässä asiassa poikkeuksellisesti oikeassa.
    Vauhti tappaa sen vuoksi, että vauhdilla ei ole suuntaa - sillä on vain vain suuruus. Vauhti on siis skalaarisuure, jolla ilmaistaan vain mitattavan ominaisuuden suuruus.
    Mikäli vauhtia käsitellään fysiikan kannalta (kuten sinä juuri teet), olet väärässä.
    Fysiikassa vauhti (v) on vektorisuure, eli sillä nimenomaan ON suunta JA suuruus.

    Esim. jonkin asian pituus voi olla skalaarisuure. Nopeuden suure on kuitenkin vektorisuure.
  2. #62
    Jos se vauhti suuntautuu esteettömään tilaan, niin se on täysin turvallista. Esim maapallolla on nopeutta reippaasti koko ajan ja ei mitään vaaraa.

    Pitää vain pitää huoli, ettei aika avaruudessa satu estettä pyöräsi eteen samaan aikaan ja paikkaan kuin sinä. Tarvittaessa poikkeuttaa vektoria oikeaan tai vasempaan tai hidastaa tai kiihdyttää. Liian suuri nopeus tekee vektorin sivupoikkeutuksen vaikeammaksi. Myös vauhdin vähentäminen on vaikeampaa ja myös sen lisääminen on vaikeampaa mitä korkeampi lähtönopeus on. Eli vauhti on kuin onkin vaarallista?
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  3. #63
    Spekulointi fysikaalisilla termeillä lienee tarpeetonta. Kaikki varmaan ymmärtää sen, että kyse on totaalisesta piittaamattomuudesta ja idioottimaisesta ajotavasta suhteessa kuskin kykyihin.

    Levätköön rauhassa, hänkin oli jonkun äidin poika, mahdollisesti lapsien isä ja kenties jonkun kaverikin.
    Mopoton mies
  4. #64
    Patukat pois pyllystä, tämähän on kohta kuin koulun penkillä...

    Jormahan opetti että pitää ajaa lujaa, niin kerkeää väistämäänkin nopeammin mikäli tulee jotain tilannetta eteen. Ehkäpä Kuopion setäkin yritti toteuttaa tuota samaa liikenneturvallisuutta edistävää toimenpidettä, mutta olikin vaan omat eikä Vatasen kädet. Kyseessähän saattoi olla myös .Orgista opittu ns.hallittu kaato, mutta puusilmä-insinöörit olivat laittaneet liikennemerkin vahingossa väärään paikkaan.
    Supermoto
  5. #65
    Tehokkaalla moottorilla, hyvillä jarruilla, jne varustettu moottoripyörä, joka vielä on ketterä ja kapea on varsin hyvä aktiivinen turvallisuus, tietysti noita ominaisuuksia on osattava myös käyttää.

    Arvaisikohan sitä lähteä lainkaan tien päälle matkatamineissa kaksi päällä alle 100 kW:n tehoilla.

    R.I.P. tuollekin miespoloiselle.

    Tosiasia on, että valistetaanpa miten paljon hyvänsä, niin tänäkin kesänä semmoinen 15 - 25 motoristia lähtee
    autuaammille teille ajelemaan.
    <p>.</p>
  6. #66
    Lainaa vma kirjoitti Katso viesti
    Koska olet noin tietävä, kerro toki tuo vauhdin määrä, millä viikatemies heilauttaa.
    Töölön sairaalan lääkärin virallinen tieto on että, ihmiskeho voi kestää 60km/t nopeudesta ihmiskehoon kohdistuvia voimia. Sen jälkeen alkaa paikat hajoamaan. Maatessani siellä 130km/t kaaduttuani (radalla)
    Terveisin Reiska

    - Kawasaki Z1000SX -
  7. #67
    Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti
    Jos se vauhti suuntautuu esteettömään tilaan, niin se on täysin turvallista. Esim maapallolla on nopeutta reippaasti koko ajan ja ei mitään vaaraa.

    Pitää vain pitää huoli, ettei aika avaruudessa satu estettä pyöräsi eteen samaan aikaan ja paikkaan kuin sinä. Tarvittaessa poikkeuttaa vektoria oikeaan tai vasempaan tai hidastaa tai kiihdyttää. Liian suuri nopeus tekee vektorin sivupoikkeutuksen vaikeammaksi. Myös vauhdin vähentäminen on vaikeampaa ja myös sen lisääminen on vaikeampaa mitä korkeampi lähtönopeus on. Eli vauhti on kuin onkin vaarallista?
    Jos oikein aletaan pilkkua nus... viilaamaan niin ei se nopeus sen vektorin poikkeuttamista vaikeuta vaan massa ja sen hitaus Ellei nyt sitten lähestytä nopeuksia joissa alkaa pätemään jo suhteellisuusteoria Wanha totuus kuitenkin on ettei se vauhti sinällään tapa vaan se äkkipysäys. Koitetaan siis pitää ajonopeudet sellaisina ettei niiden ajamiseen liittyvien fysiikan lainalaisuuksien paikkansapitävyyttä tarvitse testata jolloin se äkkipysähdyskin jää kokeilematta
    Honda CBR1000RR Fireblade
    Yamaha YZF-R6R (ex)
    Suzuki GSX650F (ex)
    http://mopollasuohon.blogspot.com/
    https://www.youtube.com/@Qassu78
  8. #68
    Kyseisen pyörän omistaneena en ihmettele.
  9. #69
    Niin, kukas oli se japanilainen Moto-GP kuski joka kiskaisi lipat pääsuoralla +300 vauhdeista takagummin revettyä ja tuloksena taisi olla palanut takamus ja murtunut pikkusormi? Kun ei törmää mihinkään niin onni voi olla myötä.
  10. #70
    Kaikennäköistä fariseusta täälläkin pyörii.
    Kaveri menetti henkensä omien tekojensa seurauksena, ja täällä koitetaan päteä fysiikan suureilla ja niiden merkityksellä.

    Koittakaa nyt keskustella edes asiasta.
  11. #71
    Lainaa Nomad kirjoitti Katso viesti
    Kaikennäköistä fariseusta täälläkin pyörii.
    Kaveri menetti henkensä omien tekojensa seurauksena, ja täällä koitetaan päteä fysiikan suureilla ja niiden merkityksellä.

    Koittakaa nyt keskustella edes asiasta.
    Kaikennäköisiä jeesustelijoita ja itsensä nostajia tääläkin pyörii. Heppu kuoleentui, ja joku arvostelee kirjoituksia asiasta.
    Koita nyt keskustella edes asiasta.
  12. #72
    Miten asiasta pitäisi keskustella? Ehkä pitäisi voivotella. Tai sitten jokainen laittaa kynttilän mutta kommentoida ei saa siihen ketjuun. Fysiikka keskustelu on aika terve tapa lähestyä asiaa..
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  13. #73
    Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti
    Miten asiasta pitäisi keskustella? Ehkä pitäisi voivotella. Tai sitten jokainen laittaa kynttilän mutta kommentoida ei saa siihen ketjuun. Fysiikka keskustelu on aika terve tapa lähestyä asiaa..
    .. ainakin tuolla ilmailupuolella monesti keskustellaan siitä, miten asioita voitaisiin jatkossa tehdä paremmin jottei vastaavia onnettumuuksia tapahtuisi lisää..
  14. #74
    Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti
    Miten asiasta pitäisi keskustella? Ehkä pitäisi voivotella. Tai sitten jokainen laittaa kynttilän mutta kommentoida ei saa siihen ketjuun. Fysiikka keskustelu on aika terve tapa lähestyä asiaa..
    Eiköhän se oikea tapa olisi todeta heti alkuun, että nyt sai kaahari sitä mitä tilasi ja darwin hoiti hommansa yms. perus setit...

    Patukan ja kumppaneiden kannataisikin lukea hieman vanhempaa .ORG tuotantoa ja ottaa hieman mallia miten kunnon kukkahattu jeesustelija näihin ottaa kantaa. Tällä hetkellä on aika heikolla tasolla tuo kukkahattujen kirjoittelu kun vanhat kunnon nettijeesukset ovat ilmeisesti vaihtaneet foorumia tai kuolleet sydänkohtauksiin tuolla liikenteen pelottavassa rytmissä.
    Supermoto
  15. #75
    Lainaa Skyrider kirjoitti Katso viesti
    .. ainakin tuolla ilmailupuolella monesti keskustellaan siitä, miten asioita voitaisiin jatkossa tehdä paremmin jottei vastaavia onnettumuuksia tapahtuisi lisää..
    Harvempi menee kauppaan tai nettilentokone.fi'hin ja hankkii lentskan, tai pöölli sen, pääsee ilmaan ja lentelee taajamakeskustoissa näyttääkseen ja huvitellakseen.

    Moottoripyörän saa allensa kukatahansa pipipää.

    -J-
  16. #76
    no en olisi aloittanut tatä topikia jos olisin tietänyt mihin paskanjauhantaan johtaa pankaa jo tää lukkoon
    b-king -08
  17. #77
    Varsin surullista luettavaa tämän topicin jutut suurimmaksi osaksi, varsinkin kun kirjoittajat eivät tiedä esim. tapahtumapaikasta ja kaverin aiemmista "suorituksista" yhtään mitään, siis pelkkää p....n jauhantaa. Paikka missä kaveri veti keulat ja tippui kyydistä on Kuopion ns. ravintolakorttelin edestä menevä umpikujaan päättyvä katu, jolla tosiaankin liikkuu lauantaisin erittäin runsaasti ihmisiä. Korttia ei ollut koska poliisi oli sen korjannut talteen jo aikaisempien samankaltaisten suoritusten vuoksi. Surullinen tapaus kaikkinensa varsinkin omaisten kannalta, jotka toivottavasti eivät ole lukeneet tätä ketjua, se mikä kaverin sai tämmöistä tekemään tulee varmaan ainaiseksi jäämään mysteeriksi, lopputulos on kaikkien kannalta mahdollisimman huono.
    CB350, XS650, CB750K7, XS850,XV1000(TR-1), XS1100S, ST-4, FJR1300A
  18.  
  19. #78
    Sori tänne on pakko kirjoittaa oma mielipide....
    Jos tälläiset suru uutiset halutaan lopettaa. "Se onnistuu helposti, kielletään kaikki, kyllä sitä voi jäädä bussin alle, lenkokone tulee niskaan, koira puree. Niin kauan kun ihminen saa olla vapaa, niin jotain sattuu"......

    Näitä juttuja ei pitäisi yleensä kirjoittaa, koska tällä leitsotaan kansalle kuinka vaarallista tuo on.
    Viimeksi muokannut: Husky510; 19.07.2013 klo 16:44.
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123