Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
    Googlettamallakaan en ole löytänyt mieleistäni tietoa, vahva epäilys on että täällä ainakin jollakin on omakohtaista kokemusta tai muutoin tietoa asiasta...

Harkinnassa siis 1200S Bandiitti, kunhan nykyinen kulkine on myyty. Eri vuosimallien eroja olen yrittänyt opiskella, ja noissa 2001-2005 ei oikeastaan mitään "todellista", isompaa muutosta ole toisin kuin 2006 mallissa. Ns. todelliseksi muutokseksi en laske KATtia, tai pientä viilausta katteissa, mutta -06 mallissahan pitäisi olla mittariston lisäksi etupää uusittu ja ainakin takahaarukka jonkin verran pidempi. Toki myös mitoitus muutenkin muuttui mm. tankki lyheni. Jostakin olen lukenut että myös moottoriin olisi hieman koskettu mm. öljynvirtauksia parantamalla... ...tästä en ole tosin nyt varma.

Kysymys kuuluu, muuttuiko tuon -06 vuosimallin ajettavuus ja/tai ominaisuudet käytännössä niin paljoa että se kannattaisi ottaa mieluummin kuin 01-05 malli? Vai muuttuivatko ne käytännössä ollenkaan? Jostain olen lukenut että kaksipäällä kuormattuna keula kevenee vm.01-05 1200:ssa häiritsevästi, mutta tuoko -06 mallin muutokset parannusta tähän asiaan? Tuo "häiritsevästi" lienee myös hieman mielipideasia...

En hae nyt sitä onko esim. 2003 malli edullisempi kuin 2006 malli (sehän me kaikki toki tiedetään), vaan sitä että huomaako sitä eroa käytännössä sekalaisessa kruisailussa? Vai Onko sama minkä 01-06 ostan, kunhan sopiva yksilö osuu kohdalle?

Kiitän kommenteista.
    Lainaa jarmoke kirjoitti Katso viesti
    Googlettamallakaan en ole löytänyt mieleistäni tietoa, vahva epäilys on että täällä ainakin jollakin on omakohtaista kokemusta tai muutoin tietoa asiasta...

Harkinnassa siis 1200S Bandiitti, kunhan nykyinen kulkine on myyty. Eri vuosimallien eroja olen yrittänyt opiskella, ja noissa 2001-2005 ei oikeastaan mitään "todellista", isompaa muutosta ole toisin kuin 2006 mallissa. Ns. todelliseksi muutokseksi en laske KATtia, tai pientä viilausta katteissa, mutta -06 mallissahan pitäisi olla mittariston lisäksi etupää uusittu ja ainakin takahaarukka jonkin verran pidempi. Toki myös mitoitus muutenkin muuttui mm. tankki lyheni. Jostakin olen lukenut että myös moottoriin olisi hieman koskettu mm. öljynvirtauksia parantamalla... ...tästä en ole tosin nyt varma.

Kysymys kuuluu, muuttuiko tuon -06 vuosimallin ajettavuus ja/tai ominaisuudet käytännössä niin paljoa että se kannattaisi ottaa mieluummin kuin 01-05 malli? Vai muuttuivatko ne käytännössä ollenkaan? Jostain olen lukenut että kaksipäällä kuormattuna keula kevenee vm.01-05 1200:ssa häiritsevästi, mutta tuoko -06 mallin muutokset parannusta tähän asiaan? Tuo "häiritsevästi" lienee myös hieman mielipideasia...

En hae nyt sitä onko esim. 2003 malli edullisempi kuin 2006 malli (sehän me kaikki toki tiedetään), vaan sitä että huomaako sitä eroa käytännössä sekalaisessa kruisailussa? Vai Onko sama minkä 01-06 ostan, kunhan sopiva yksilö osuu kohdalle?

Kiitän kommenteista.
    Itsellä oli aikanaan juurikin tuo 2006 mallin pyörä. En osaa sanoa miten se teknisesti eroaa aikaisemmasta vuosimallista muuta kuin katteiden osalta. Joka tapauksessa pyörä palveli hyvin ja pari pidempääkin reissua tuli tehtyä mm. alpeille.

Kannattaa käydä lukemassa lisää mallieroavaisuuksista esim. tuolta:
    http://www.suzukibandit.org/index.php?topic=74.0
    zei-zei
    -----------------
    KTM 990 smt
    ex Bandit 1200 s
    ex Kawa ZRX 1100
    Osta -05 1200 Rosvo tai sitten -07 1250 vesibandiitti, mutta jätä toi -06 väliin. Se ei ole vanhempaa eikä uudempaa mallia, joten joitakin osia voi olla hankala esim. netistä haeskella. Tällaista olen ollut lukevinani. Itsellä on ollut -05 ja -09, moleempiin olen ollut tyytyväinen.
    Lainaa kake10 kirjoitti Katso viesti
    Osta -05 1200 Rosvo tai sitten -07 1250 vesibandiitti, mutta jätä toi -06 väliin. Se ei ole vanhempaa eikä uudempaa mallia, joten joitakin osia voi olla hankala esim. netistä haeskella. Tällaista olen ollut lukevinani. Itsellä on ollut -05 ja -09, moleempiin olen ollut tyytyväinen.
    On tuossa kyllä hyvä pointti, tuohon -05 saakka löytyy kyllä varmasti osaa maailman tappiin saakka... Jotenkin tuo vanha i/ö-jäähdytteinen kiehtoo, ikää kun tulee niin myös näitä nostalgisia ajatuksia

Tietty voisi halutessaan järkeillä että -03 mallissa ei olisi vielä kattia ja saastehässäköitä, mutta niistähän pääsee eroon halutessaan... Sehän on Suomi-foorumeiltakin selväksi jo tullut että putki on "pakko" vaihtaa ja penkissä olen aina pyöräni säädättänyt. Putkiin liittyen, itse en hirveästä möykästä pidä, mutta ilmeisesti pakollinen paha kun avarampi putki laitetaan (Nykyisessä pyörässä äänet ilman killeriä oli kamalat mutta db:n asennusta ei persdynolla huomannut lainkaan, mutta äänet oli liian pliisut. Niinpä killerit onkin sahattu poikki ja nyt tykkään äänistä). Otan kuitenkin mielelläni vastaan vinkkiä avarammasta putkesta missä olisi suht kohtuulliset äänet. Erojahan noissa eri putkissa kuitenkin on kovastikin.
    Mielestäni juuri tuo -06 versio on parhaimman näköinen bandu. Kate, tankki, runko ja loput muovit muotoiltu hoikan ja terävän muotoiseksi. Lisäksi pyörä on melkein 20kg kevyempi kuin seuraava -07 vesikone. Runko on i/ö version viimeisin ja oletettavasti myös jäykin.

Huonoimpana puolena taitaa ollakin juuri tuo kone, taidettiin Suzukilla saada tarpeekseen, kun kaikki edeltävät versiot olivat virittäjien suosiossa. Tähän tehtiin sitten virtapäät, nokat ja kaasarit niin, ettei ruutia saa irti kuten edeltävistä. Ilmeisesti saman huomasivat myös Dynojetit ym. kun ei tuohon -06 versioon oikein löydy mitään. Muistaakseni tuossa luistin neuloissakin on vain yksi ura, joten hormin vaihtamisessa ei jää muuta pelivaraa kuin pääsuuttimen koko.
    Kyllä tuossa -06 vuosimallissa luisteista löytyy useampi ura. nimim kaasarijumppaa joskus ko. vempeleeeseen tehty.
    Ja olen samaa mieltä kuin Tsc -06 Bandu omaankin silmään parhaimman näköinen, jotenkin se i/ö kone miellyttää silmää enemmän kuin uudempi vesikone.
    Tuo osien saatavuus voi olla ehkä joltain osin haaste tulevaisuudessa, muistaakseni esim. takarataskin -06 mallissa erilainen kuin vanhemissa ja vesikoneisissa.
    Omalta viiden kauden kokemukselta suurin miinus ko. pyörässä on vakiosatula, meikeläisen perse ainankin vaati lepoa jo reilun 100 km jälkeen.
    DL 1000 V-strom -16 + KLX250S -13
    ex GSX 1400 -07
    ex XTZ 660 -08
    ex GSF 1200s -06
    ex GSF 600s -03
    ex GS 500 -90
    ex GS 450 -83
    Moro,

Itseltä löytyy tuo -06 S malli. En osaa juurikaan ottaa kantaa eroista vanhempaan, mutta vastaanpa kuitenkin.

-Tuo keula kevenee jonkun verran kaksi päällä. Takapumpun esikiristyksen säädöllä rauhoittaa hieman. Ainoa tilanne missä tuo itseäni häiritsee on ajettaessa pitkässä kurvassa pomppuun, tällöin töyssyn jälkeen keulalta menee tovi löytää oma paikkansa. Itsellä painoa satku ilman ajokamoja emäntä on rontin 170 senttiä pitkä perushoikka (painoa ei uskalla veikkailla) joten tuohon kun laitetaan ajokamat ja laukut niin johan siinä toki on kuormaakin.

-Osista: Osaongelma on totta sekä tarua. Jos olet innokas rakentelija ja tykkäät penkoa netistä kohtuuhintaisia (käytettyjä) osia jne. niin osien löytäminen vaatii varmasti enemmän aikaa/vaivaa kuin muihin vuosimalleihin. Koneenosat on pääsääntöisesti kai samat, mutta rungon osien (ja laukkutellinkien jne.) kanssa voi joutua olemaan ihmeissään. Näistä ongelmista taasen yleensä selviää kun työntää sähköpostia suoraan maahantuojalle, kyllä ne sen jostain selvittää. Jos taasen olet perttiperusmotoristi, eli kaipaat vain perus kuluvia osia huollon merkeissä niin kyllä niitä löytyy. (autopuolellahan maahantuoja/valmistaja taitaa olla velvollinen tarjoamaan varaosia 15v valmistuksen loputtua, en tiädä sovelletaanko samaa mopoihin)

-Meinasitko absillista vai ilman? Itsellä on ilman abseja ja tuo on ehkä pyörän heikoin lenkki. Jarrutehoa ei todellakaan ole liikaa. Bandittifoorumilta tosin löytyy pitkä listä pyöriä, joissa on saman kokoiset jarrulevyt ja satuloiden pultit samalla etäisyydellä toisistaan, joten tuollekin pitäisi pystyä kohtuuhintaan jotain tekemään. Olisiko esim. r6r jarrut mennyt heittämällä, itsellä tuo hieman harkinnassa ensi talvelle. Abseista en osaa sanoa mitään.

- http://www.moottoripyora.org/kuvat/detail/820/3784 tuossa oma kippurani, vaihdettu vain vaimennin ja neuloja nostettu pykälä. Kone on todella mukava perusajossa, radalla tuo tehokäyrä saisi jatkaa tuota menoa pari tonnia pidemmälle. Itsellä tuo kulku loppuu noin aikaisin kai liian heikon hengityksen takia, mutta koska ratakäyttöä lukuunottamatta tuo on todella messevä niin annan luultavasti olla.

- Penkin laatu riippuu perseestä. Mielestäni vanhan mallin pikkubandun jakkara oli parempi kuin tässä vakiona, mutta tuota saa helpolla hieman mieleisemmäkseen. Kyllä tuollakin perus päivämatkat reissussa ajelee (sanotaan nyt vaikka puolen tuhatta), mutta en ehkä rautaperseelle lähtisi.

- Hintaansa ja ylläpitokuluihinsa nähden mielestäni erinomainen ja monikäyttöinen peli. Halpa hinta tosin peilaantuu juurikin noista iskareista ja jarruista, mutta niille on paljon tehtävissä kohtuu hintaan (myös tähän -06 välimalliin) Kysele jos joku kiinnostaa, vaikka en mä mistään mitään tiiä..
    Kiitoksia vastauksista, vaikka pyörä on kokkolailla yleinen niin juuri tuo 2006-malli on itselleni jäänyt nettisurffailusta huolimatta hiueman salaperäiseksi, käyttökokemusten puolesta. Mukava lukea niitäkin.

Nykyinen mopo on vielä pihassa, ja voi olla että myynti menee kevääseen. Tuntuu olevan aika hiljaista tuo mopokauppa tähän aikaan vuodesta. Niinpä en tässä vaiheessa osaa sanoa olenko ostamassa ABS-versiota vai ilman ja mitä vuosimallia vaan sen näkee sitten mitä on tarjolla. Kuitenkin nettiopiskelussa aiheesta päähän iskostui jossain vaiheessa tuon 2006-mallin paranneltu runko ja ilmeisesti hieman paranneltu alusta. Sitä lähdin hakemaan että pitäisikö se olla juuri tuo vuosimalli vai...

Kauneus on katsojan silmässä, noista katteista täällä on jo puhuttukin. Pelkistä kuvista on hieman paha sanoa, pitäs päästä livenä vertaamaan vierekkäin niin silloinhan erot konkreettisesti näkisi. Toki pyörän pidempään omistaneiden silmä on erilailla harjaantunut. No, tuo tuskin tulee näyttelemään isoa osaa kun joskus pääsen isoa rosmoa itselleni ostamaan.

Edellisten käyttökokemusten mukaan se keula kuitenkin kevenee kaksipäällä myös -06 mallissa. Vastaavasta mutka-ajosta olen lukenut muuallakin. Onko tuo (kaikissa vuosimalleissa yleisesti) mielestänne vaarallinen piirre, vai onko se vain sellainen että sen tuntee kun keula hieman hakee? Karkaako esim. ajolinja tuollaisen heiton takia tai pidättekö riskinä että kaula lähtisi alta? (Luulen että ei tuo niin paha ole...). Lyhyesti, ei sitä varmaan tuon takia kannata ostamatta jättää

Edelliseen liittyen, jotkuthan täälläkin on jousitusta parantaneet, auttaako se tuohon edelllä mainittuun kaulan kevenemiseen kaksipäällä, vai onko pyörän geometria sellainen että painopiste tekee tuon vaikka mikä alusta olisi alla?
    Mulla ollu kans sama pyörä toista kesää, mutta ei hirveesti vertailukohtia kun vasta eka pyörä... ihan tyytyväinen olen ollu, mutta tosiaan satula mun makuun liian kova ja alkaa puuduttamaan pitemmän päälle. Onko millasia fiksauksia porukka tehny omaa satulaa/hankkinu jostain paremman? Mistä sais järkevään hintaan?
    Lainaa jarmoke kirjoitti Katso viesti

... Onko tuo (kaikissa vuosimalleissa yleisesti) mielestänne vaarallinen piirre, vai onko se vain sellainen että sen tuntee kun keula hieman hakee? Karkaako esim. ajolinja tuollaisen heiton takia tai pidättekö riskinä että kaula lähtisi alta?...
    Itse koen tuon lähinnä pienenä levottomuutena joka ei herätä suurta luottamusta. Ei tuo kuitenkaan linjan pitämiseen vaikuta enkä ainakaan itse koe mitään pelkoa siitä, että keula alta karkaisi.
  11.  
    Lainaa santerik kirjoitti Katso viesti
    Itse koen tuon lähinnä pienenä levottomuutena joka ei herätä suurta luottamusta. Ei tuo kuitenkaan linjan pitämiseen vaikuta enkä ainakaan itse koe mitään pelkoa siitä, että keula alta karkaisi.
    Jep, juuri näin oletinkin ja asian tulkitsin.

Penkeistä... Käsittääkseni Suzuki on itsekin tehnyt jotain geelipenkkiä aikoinaan, valmistus lienee lopetettu. Sitten googlettamalla löytyy muutama valmistaja mutta ovat mielestäni aika karun hintaisia... Varmaan suurimmista kaupungeista meiltäkin löytyy ihmisiä jotka satuloita osaavat muokata ja rakentaa. Ja esim. täältä vinkkiä jos viitsii itse alkaa paranteleen satulaa:
    http://diymotorcycleseat.com/modify_1.htm