Törmäsin seuraavanlaiseen ongelmaan tankille kurvatessani. Tankin korkki ei aukea, eikä avainkaan kierry lukossa, vaikka mitä tekisi. Mikäli oikein muistan, niin tankin korkkia täytyy hieman painaa alaspäin, ennen kuin avainta voi kääntää lukossa ja avata korkin. Yritin lueskella neuvoa vfrworld.com:sta ja kyseinen ongelma näyttäisi olevan kohtuu yleinen. Tankin luukun mekanismi pitäisi ilmeisesti olla purettavissa irroittamalla ensin uloin kannatinrengas (pultit klo 12, 5 ja 7) pitäisi riittää renkaan irroittamiseen, mutta itse en onnistu saamaan edes kyseistä rengasta irti. Nyt tarvittaisiin neuvoja. Onko tankin korkki siis edes todella purettavissa vai ei? Ja jos ei ole, niin mitähän tässä sitten keksisi?
Lukkoöljy?
Honda CB350K4
"Work Less - Ride More"
Itsellä oli talven seisonnan jäljiltä sama ongelma, ja ensin purin tuon renkaan ympäriltä josta ei kuitenkaan ollut mitään apua.
Suihkaus CRC:tä lukkoon auttoi minun kohdallani.
Honda CBR600F -90 --> Honda VFR800FI -98
Suzuki GT125R -76
Jos et saa korkin laippaa purettua (pitäisi olla avattavissa työkaluilla), niin yllämainittua ainetta sisään avaimen aukosta, runsaasti... Öljykäsittelyn jälkeen avain aivan pohjaan saakka ja tukevalla otteella nitkuttamaan, pitäisi aueta? Kun tankki on auki, niin huolellinen voitelu lukitus"kielien" vivustolle. Muistaaksen omassakin hieman takkuili, mutta ei päässyt koskaan kerralla/täysin jumittumaan, joten kyllä sen pitäisi aueta. Kunhan pidät huolen ettet katkaise avainta lukkoon (sen verran itse käytin "momenttia" että avain hieman taipui juurestaan...)
Katso tuolta tankin "rakennekuva":
http://www.oemmotorparts.com/oem5.as...O-VFR800FIX-TM[
MAD (mean absolute deviation)
Lähtihän se lopulta runsaalla aseöljyn lotraamisella jälkeen. Eipä ole ennen moista sattunut, mutta tietääpähän nyt taas miten toimia, jos uudestaan tulee sama homma eteen. Purin myös koko härdellin ja öljysin kunnolla. Luulisi toimivan taas tovin.