Osaiskohan joku sanoa onko koko kone halkastava että saa vetoakselin laakerin vaihdettua?
Tuntuu joku sivuääni tulevan voimansiirrosta ja ääni näyttäs menevän pikkuhiljaa pahempaan päin. Ääni vähä sellanen laahava (saman olonen ääni ku autossa joskus missä oli pääakselin laakeri sökö) ja mitä isompi vaihde nii sitä selkeemmin kuuluu. Eli mitä enempi vauhtia ja vähemmän kierroksia niin selkeemmin kuuluu.
Laatikko yms. toimii ainaki vielä ihan normaalisti, vaihteet pysyy päällä ja ei välivapaita löydy.
Vai tietääkö joku onko tuolla jotain muuta heikkoa lenkkiä joka vois ääntä pitää? Ei huvittais kesken kautta alkaa konetta purkamaan, mutta ei viittis kokonaan rikkoakkaan.
Epäilyttää vaan jotenki toi vetoakselin laakeri eniten, kun ostaessa oli ketjut tosi kireellä niin vois olla aika hyvin kuormittanu laakeria jos silleen on enempi ajeltu.
Pyörähän on 95 vuoden PC31 ja kilsoja on mittarissa reilu 70tkm.
Huomenna alkaa tarkempi tutkimus joten vinkkejä vois laittaa...
^ Noissahan tahtoo tulla semmotti laahaava ääni noista tarvike-eturattaista, ettei vaan sellasesta olis kyse?
CB500X
CBR1000RR
Taffu_altterin altteri
Kyl maar kannattaisi lähteä etsimään vikaa ensin ketjuista/rattaista?
Kawasaki ZZR1400 -07
Suzuki SV1000N -03
YZF-750 R -93
Tänää vähä tutkin ja ei ainakaa mitää välystä löytyny vetoakselista. Vaihdoin vielä öljytki ja ei löytyny kyllä yhtään metallisälää seasta. On se eturatas vähä kulunu muttei mitenkään loppu kuitenkaa. Ehkä noissa ketjuissaki joku jäykempi lenkki ku tarkemmin tutki.
Eli taitaa tarvita vaan kovaa ajoa ja jossai vaiheessa uudet ketjut ja rattaat.![]()