Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 40:sta
  1. #1
    Isoveli haluaa moottoripyörät katsastettaviksi, pienessä päässä vaan tuntuu että tieltä todennäköisemmin suistutaan tien huonon kunnon vuoksi kuin viallisen pyörän? Kukahan noi tiet katsastaisi. Prkl.
    Lahjakortilla..
  2. #2
    Toki tiet katsastetaan. Sen jälkeen tien alkuun laitetaan liikennemerkki "Kelirikko 128 km" tai alennetaan nopeusrajoitusta. Problem solved.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  3. #3
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Toki tiet katsastetaan. Sen jälkeen tien alkuun laitetaan liikennemerkki "Kelirikko 128 km" tai alennetaan nopeusrajoitusta. Problem solved.
    BULLSEYE!!!!!
    dYNY

    "Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"! *
    *David Jefferies 1972-2003

    FEEL THE NOISE * *



    * Kawasaki ZX-10R '07*
  4. #4
    Lainaa dYNY kirjoitti Katso viesti
    BULLSEYE!!!!!
    Käytän samaa menetelmää moottoripyörässäni. Lisäsin siihen keltaisen varoitustarran "kova ääni yli 8000 rpm kierroksilla".
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  5. #5
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Käytän samaa menetelmää moottoripyörässäni. Lisäsin siihen keltaisen varoitustarran "kova ääni yli 8000 rpm kierroksilla".
    Ja suurin vaihde kytkettynä kova kulkemaan?
    Yamaha YZF-R6R 2009 + Ktm 350 Exc-f 2014
    Kawasaki Z750R 2012 exä
  6. #6
    Lainaa Pitkiss kirjoitti Katso viesti
    Ja suurin vaihde kytkettynä kova kulkemaan?
    Kyllä. Sen vuoksi siinä on varoitustarra "CAUTION: THIS VEHICLE MOVES WHEN OPERATED!"

    Tuohon melutarraan kun lisää tekstin "Vaara-alue 20m" niin pitäisi riittää jo innokkaallekin hysteerikolle.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  7. #7
    Teiden kunnostus maksaa. Katsastuksesta saadaan rahaa (tosin ei multa). Ei vaikee valinta ikävä kyllä
    Aprilia Tuono V4R aprc + KTM
  8. #8
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Toki tiet katsastetaan. Sen jälkeen tien alkuun laitetaan liikennemerkki "Kelirikko 128 km" tai alennetaan nopeusrajoitusta. Problem solved.
    Tämähän tapahtui Evijärvi- Kauhava -välillä joskus muinoin. Välissä asuvat Kortesjärveläiset keräsivät oikein adressin tien huonosta kunnosta ja luovutuspuheessa joku oli maininnut ettei juuri missään uskalla ajaa kahdeksaakymppiä ja toimittivat sen silloiseen lääninhallitukseen. Tuon jälkeen koko 45 kilometrin väli oli kuudenkympin lätkissä jota paikallisen tuttavan mukaan uskalsi hyvinkin ajella
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  9. #9
    Pyörän kanssa kun olen ajellut niin ei ole vielä yhtään huonokuntoista tietä tullut vastaan, muutama rupisessa (kuusankoski...) kunnossa oleva pyörä kylläkin.

    Auton kanssa ketuttaa huonokuntoiset pikitiet mutta kotiloa ajaessa ketuttaa muutenkin
    Kylätason kurapyöräilijä.
  10. #10
    Kyllä ne tierahat jossain vaiheessa otetaan veronmaksajien palkkapusseista keinolla millä hyvänsä.

    Alennetaan nopeuksia ja katsastetetaan pelit kuntoon niin pysyy asiakkaat tiellä
    1300cc Suzuki
  11. #11
    Lainaa Koheltaja kirjoitti Katso viesti
    Pyörän kanssa kun olen ajellut niin ei ole vielä yhtään huonokuntoista tietä tullut vastaan, muutama rupisessa (kuusankoski...) kunnossa oleva pyörä kylläkin.

    Auton kanssa ketuttaa huonokuntoiset pikitiet mutta kotiloa ajaessa ketuttaa muutenkin
    Eli kaikille vaan tuplasti joustomatkaa mopoihin
    Ja kakka roiskusi.
    http://www.miikavenalainen.net
  12. #12
    Eipä taida kukaan nykyisin valvoa teiden kuntoa. Oli aika näppärä veto tiehallinnolta (Trafi) ulkoistaa teiden kunnossapito. Siten voi puutteiden sattuessa todeta, että urakoitsija on hoitanut hommansa huonosti. Urakat kun on yleensä sovittu useammaksi vuodeksi niin urakoitsijaa ei vaihdeta kesken kauden (mahdollisten sopimussakkojen vuoksi) ja siksi urakoitsijat voivat hoitaa teitä ihan niin huonosti kuin huvittaa. Kätevää, eikö totta?

    Kaikkien teiden pitäisi olla kulkukelpoisia kaikilla tieliikenteeseen tarkoitetuilla ajoneuvoilla ilman että turvallisuus tai ajoneuvojen kunto on uhattuna tai muutoin kulun pitää olla liikennemerkein rajoitettu. Arvata saattaa tietääkö Trafi teiden kunnosta yhtään mitään. Toisinaan soitto Tienkäyttäjän linjalle voi tuottaa jonkinlaisen reaktion.
    BMW R1200GSA LC
    BMW R1150GS
    ex: K1600GT, K1200GT
  13. #13
    alueellisesti teissä huimia eroja. keskisuomen tiet ovat kunnoltaan ihan mitä sattuu, verrattuna esim. tampereen eteläpuolen teihin. toissapäivänä ajoin 460 km jämsä-padasjoki-hämeenlinna-forssa-huittinen-tampere-jämsä-reitin,mitä etelämmäs menin, aina paremmiksi kävivät tiet.
    kawasaki ZZR1100 -93D, motti päivitetty -95 D2
    edelleen voimaa tarvittaessa.

  14. #14
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Toki tiet katsastetaan. Sen jälkeen tien alkuun laitetaan liikennemerkki "Kelirikko 128 km" tai alennetaan nopeusrajoitusta. Problem solved.
    Jos se nyt korjataan jonkin byrokratiassa sattuneen virheen takia, niin noinen virhe korjataan alentamalla nopeusrajoitusta.

    Nuuksioon kulki ennen mutkainen soratie. Sitä oli turvallista päristellä 80 km/h. Sitten tie päällystettiin. Tiestä tuli vaarallinen yli 60 km/h nopeuksilla ja kas vain nopeusrajoitus putosi. Sitten siihen tehtiin viereen pyörätie ja sen jälkeen tiestä tuli ihan käsittämättömän vaarallinen. Nyt siellä ajellaan pääosin 50 km/h rajoituksella. Seuraavaksi tullee hidastepompsut ja 40 km/h rajoitus, koska "asiakaspalautteen" mukaan kovemmalla vauhdilla menee autot rikki. Kun tämä ei auta, lisätään nopeuskamerat ja rajoitukseksi laitetaan 30 km/h. Kun tämäkään ei auta, korvataan nopeusrajoituskilvet Esko Riihelän silhueteilla.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  15. #15
    No mut nyt tulee vihreä asfaltti joka on varmasti monta kertaa edullisempaa tehdä kuin normi niin saadaan kaikki tiet uudelleen päällystettyä.
    http://www.tekniikkatalous.fi/Liiken...uomeen/a913621
  16. #16
    No tässäkin alkaisi tapahtua kun valitetaan vain joka asiasta koko ajan.....Niinhän noiden pyörien ääni villitys alkoi.
    Eli sinne valitusta menee ja paljon
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  17. #17
    Lainaa Roadkill kirjoitti Katso viesti
    Kyllä ne tierahat jossain vaiheessa otetaan veronmaksajien palkkapusseista keinolla millä hyvänsä.

    Alennetaan nopeuksia ja katsastetetaan pelit kuntoon niin pysyy asiakkaat tiellä
    johan ne otetaan. Niitä vain ei käytetä tiestön parantamiseen
    Sent from Echelon using magic.
    Jokaisen mutkan takana on uusi mahdollisuus.
    -Raptor 650ie*
    Rahaa!
  18. #18
    Lainaa Koheltaja kirjoitti Katso viesti
    Auton kanssa ketuttaa huonokuntoiset pikitiet mutta kotiloa ajaessa ketuttaa muutenkin
    Pitää paikkansa. Mopolla kun ei tarvitse kuin sen n. 20 cm leveän kohdan, niin aina yleensä se hyvä kohta tiestä löytyy, mihin tähdätä. Kotilolla ei paljon tähtäillä.

    Lainaa Roadkill kirjoitti Katso viesti
    Alennetaan nopeuksia ja katsastetetaan pelit kuntoon niin pysyy asiakkaat tiellä
    Mitä nyt näitä tämän kauden onnettomuuksia seuraillut, niin taitaa yleisin syy ulosajoihin olla siellä kypärän sisällä, eli ajotaitoa vaan lisää, eli siihen suuntaan resurssia mopoilijan pärjäämistä ajatellen. Osaa sitten paremmin niitäkin tilanteita, jotka vältettävissä vaikka itse olisikin oikeassa.

    Lainaa kake1969q kirjoitti Katso viesti
    alueellisesti teissä huimia eroja.
    Heh, onhan niitä tapauksia, että kun pitäjän raja vaihtuu, niin vaihtuu tienkin kunto, siirryttäessä pitäjästä toiseen.
    <p>.</p>
  19. #19
    Lainaa seppo02 kirjoitti Katso viesti
    Tämähän tapahtui Evijärvi- Kauhava -välillä joskus muinoin. Välissä asuvat Kortesjärveläiset keräsivät oikein adressin tien huonosta kunnosta ja luovutuspuheessa joku oli maininnut ettei juuri missään uskalla ajaa kahdeksaakymppiä ja toimittivat sen silloiseen lääninhallitukseen. Tuon jälkeen koko 45 kilometrin väli oli kuudenkympin lätkissä jota paikallisen tuttavan mukaan uskalsi hyvinkin ajella
    Minulla on kesäpaikka Kortesjärvellä Nykyään tuo tie on kyllä 100km/h ja hyvässä kunnossa
    Kotikaupungissani tiet ovat niin huonossa kunnossa ettei autolla voi ajaa edes 40km/h ja teille asennetaan hidastetöyssyjä... no ei nuo mp:llä ajamista kyllä haittaa
    Toivottavasti ei menny OT
    R1200GSA exät F800GS, R1150GSA, Versys 650, R1100GS, AT650, Z650SR
    Arjen adventuristi
  20. #20
    Lainaa Kipa kirjoitti Katso viesti
    Minulla on kesäpaikka Kortesjärvellä Nykyään tuo tie on kyllä 100km/h ja hyvässä kunnossa
    Kotikaupungissani tiet ovat niin huonossa kunnossa ettei autolla voi ajaa edes 40km/h ja teille asennetaan hidastetöyssyjä... no ei nuo mp:llä ajamista kyllä haittaa
    Toivottavasti ei menny OT
    OT hyvinkin mutta tuo onkin se uusi tie, vanha lähti laitilanmäeltä Kauhavalta sen seinäänajetun kaupan läheltä ja oli mutkainen, uus tie on ollut jo viistoistavuotta
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  21. #21
    Lainaa seppo02 kirjoitti Katso viesti
    OT hyvinkin mutta tuo onkin se uusi tie, vanha lähti laitilanmäeltä Kauhavalta sen seinäänajetun kaupan läheltä ja oli mutkainen, uus tie on ollut jo viistoistavuotta
    Niinpä just Kaupunkipoika tässä kommentoi
    R1200GSA exät F800GS, R1150GSA, Versys 650, R1100GS, AT650, Z650SR
    Arjen adventuristi
  22. #22
    Onhan valtio perinyt ajoneuvo veroa väliaikaisesti...Mitä se oli 75vuotta ja joku tuolla meitä viisaampi insinööri sanoi.
    -Sillä rahalla kyllä pitäisi tiestön kunnossa
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  23. #23
    Lainaa Husky510 kirjoitti Katso viesti
    Onhan valtio perinyt ajoneuvo veroa väliaikaisesti...Mitä se oli 75vuotta ja joku tuolla meitä viisaampi insinööri sanoi.
    -Sillä rahalla kyllä pitäisi tiestön kunnossa
    Pitäis pystyä, liikenteestä kerätyistä verovaroista noin 15 prosenttia käytetään teiden kunnostamiseen. Mutku kreikka sun muutki tarvii fyffee...
    siunaa varjele
  24. #24
    Lainaa kuusysi kirjoitti Katso viesti
    Pitäis pystyä, liikenteestä kerätyistä verovaroista noin 15 prosenttia käytetään teiden kunnostamiseen. Mutku kreikka sun muutki tarvii fyffee...
    Jep ja ne rakentaa sen F-1 radan oliko se 100 milkjoonaa
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  25. #25
    Lainaa Lowkku kirjoitti Katso viesti
    Teiden kunnostus maksaa. Katsastuksesta saadaan rahaa (tosin ei multa). Ei vaikee valinta ikävä kyllä
    Liikenteestä kerätään tällä hetkellä vuosittaisina veroina ja maksuina n. 8 miljardia, joista tienpitoon palautuu n. 0,8 miljardia. Trendi on ollut jo kauan, että vuosi vuodelta kerätään enemmän, ja samalla palautetaan vuosi vuodelta vähemmän.

    Ennustan, että tienpidon rahat eivät lisäänny senttiäkään, oli katsastusta tai ei, vaan ne tulevat jatkamaan vähenevää trendiä.
    Katsastusfirmat ova yksityisiä, joten maksusta ei edes mene valtiolle kuin max alvin verran, ja sillekin rahalle on 100 ja 1 "parempaa käyttöä". Kansainväliset katsastusfirmat, jotka rahat keräävät, osaavat kyllä järjestää tilikirjansa niin että tulos näyttää heikolle eikä verotettavaa voittoa näytetä.

    Aivan turha luulla että tiet mihinkään paranisivat, tai että niiden kunnostusta lisättäisiin. Kädet on jo aikaa sitten nostettu pystyyn. Vain muutamaa pääväylää (muistaakseni 1, 2, 3, 4, 5, ja 8-tie olikohan Kokkolaan asti) ylläpidetään kunnolla, muut saavat rapistua rauhassa. Aiheesta oli aikoja sitten juttua lehdissä, mukaanlukien kartta josta näkyivät nuo kunnossapidettävät tiet.
  26. #26
    Lainaa turhimus kirjoitti Katso viesti
    No mut nyt tulee vihreä asfaltti joka on varmasti monta kertaa edullisempaa tehdä kuin normi niin saadaan kaikki tiet uudelleen päällystettyä.
    http://www.tekniikkatalous.fi/Liiken...uomeen/a913621
    Heh heh. Niinhän ne nuo viher-hömpötykset aina ovat halvempia ostaa kuin perinteinen vastaava tuote. Tuokin on varmasti kehitetty ihan vain sitä varten että asiakas saisi samaa tavaraa halvemalla enemmän.
  27. #27
    Lainaa spiff kirjoitti Katso viesti
    Aivan turha luulla että tiet mihinkään paranisivat, tai että niiden kunnostusta lisättäisiin. Kädet on jo aikaa sitten nostettu pystyyn. Vain muutamaa pääväylää (muistaakseni 1, 2, 3, 4, 5, ja 8-tie olikohan Kokkolaan asti) ylläpidetään kunnolla, muut saavat rapistua rauhassa. Aiheesta oli aikoja sitten juttua lehdissä, mukaanlukien kartta josta näkyivät nuo kunnossapidettävät tiet.
    Tällähän saadaan maaseutukin sopivasti kuoletettua niin ei mene sinne sitten jatkossakaan rahaa - kaikki ihmiset vain suurempin kaupunkeihin. Ei ihan pakkosiirtämistä Kiinan malliin mutta melkin.
    R 1200R '08. ex R 1100RS '93
  28. #28
    Lainaa krummi kirjoitti Katso viesti
    Tällähän saadaan maaseutukin sopivasti kuoletettua niin ei mene sinne sitten jatkossakaan rahaa - kaikki ihmiset vain suurempin kaupunkeihin. Ei ihan pakkosiirtämistä Kiinan malliin mutta melkin.
    Asia on jo hoidettu muilla keinoin: Rakentamisessa tehtiin vaivihkaa lakimuutos siten, että nykyisin rakentaminen on kiellettyä joka paikassa, missä se ei ole nimenomaan sallittua (siis kaavoitetuilla ranta- tai okt-tonteilla). Tämä tarkoittaa käytännössä maallakin rivitalomaista asumista ruutukaava-alueella. Koska silloin saa kaikki kaupungin haitat ilman yhtäkään hyötyä, ei valinta ole kovin houkutteleva.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  29. #29
    Tässä tulevaisuuden tieratkaisu kunhan saadaan Bangladeshiin muutama halpatehdas:
    http://www.tekniikkatalous.fi/autot/...+eteni/a904826

    Karhennettu lasi vois olla vekkuli alusta märkänä pyörällä
    Moto Guzzi Breva 750
  30.  
  31. #30
    Ajelin tuossa viime ja toissaviikolla kolmisen tuhatta km sektorilla Baijeri-Tiroli-Gardan seutu, tällä kertaa tosin vuokra-autolla. Hki-Vantaalta kotiin Lahteen körötellessäni ihmettelin ja päivittelin pariakin asiaa. Ensimmäinen ihmetyksen aihe oli taas kerran, kuten jokaiselta reissulta tullessa, maamme todella paska teiden kunto. Suomen käsittääkseni pääväylä, nelostie Helsingistä pohjoiseen, on aivan karmeassa kunnossa verrattuna esim. Keski-Euroopan kakkoskategorian teihin. Ok....onhan täällä routa, jota siellä ei ole, mutta silti.....miten meidän pääväylältä voi puuttua neliömetrien kokoisia asfaltin palasia? Ja ne urat...on aivan turha kenenkään väitää, että uria tekee raskas liikenne, eihän täällä edes ole raskasta liikennettä verrattuna esim. Brennerin solaan. Kyllä ne urat tulee vain ja ainoastaan nastarenkaiden käytön seurauksena! Kieltoon piikkirenkaat pääteillä!

    Tämän päivän moporeissu Lahdesta Porvooseen ja takaisin Pukkilan, Myrskylän maisemissa oli yhtä reikien, pattien ja halkeamisten kyttäämistä. Ei enää edes hauskaa. Väitän, ilman ajokokemusta millään kulkineella Venäjällä, että meillä on sivistyneen ns. länsimaailman paskimmassa kunnossa oleva tieverkosto! Yleensä totean voivani myös olla väärässä, mutta tässä asiassa mielipiteeni on melko ehdoton. Mihin meidän mielestäni melko mittavat auto, mp ja muut liikenneverot oikein menevät?
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen