Arvaako ostaa 100 tkm ajettua LT:tä?
Mitä muuta kannattaa tsekata, kuin perän laakerit?
Vai onko tuo jo koneenkin puolesta loppu?
KTM Duke
Ex:BMW K1600GTL, Moto Guzzi 1400 California Touring, BMW R1200RT, BMW F650GS, BMW F650 Funduro, Yamaha RD125LC
No koneesta nyt ainakaan ei kannata olla huolissaan, jos sitä on edes jotenkin huollettu. Koneethan noista hajoavat ainoastaan painajaisunissa. Mahdollisen riskin paikkoja noilla kilometreillä ovat perä ja kytkin. Koneella ajaa maasta kuuhun ja takaisin.
Kytkin on helppo testata. Tuommoset 120km/h tauluun vitosella ja kaasu auki. Jos on valmis, niin luistaa.
MUTTA - todella monet ovat ajaneet alkuperäisellä kytkimellä / perällä yli parisataatuhatta ilman murheita. Soon korkeemmas kärees...
Jos itse moisen ostaisin, enkä saisi tietoa peräremonteista TAI siitä onko kytkimen työsylinterille porattu n.k "weep hole", niin
a) tinkisin hinnasta tonnin veks
b) teettäisin perälaakerin vaihdon asiantuntevassa liikkeessa (tai tekisin itse) ennakoivana huoltona (~200€)
c) poraisin / porauttaisin tuonne työsylinterille valumareiän kytkinnesteelle, joka työsylinterin pettäessä menee muuten kytkimelle tuhoamaan senkin (hommasta löytyy tietoa netistä ja kollegoilta)
Niin: Ja tietty myös kiinnostaisi jarrunesteiden vaihtohistoria. ABS-yksikön vaurio on kallista lystiä, mutta yleinen mielipide on, että säännöllinen nesteiden vaihto ja ABS'ien käyttökin pitää vaurion loitolla.
Ja itsestään selvää on se, että koneen pitää olla altaan kuiva. Öljyvuoto varsinkin vaihteiston tienovilla saattaa olla indikaatio kalliista (tai ainakin työläästä) remontista.
Lopuksi vielä: LoTjilla ajetaan satoja tuhansia. 100tkm on vasta sopiva sisäänajo.
<p>2002-2014</p>
Joo, kuten kollega tuossa totesi, tuo on sopivasti sisäänajettu.
Tuo "perän laakerin tsekkaus" ei valitettavasti hevin hoidu ulkopuolelta kurkistelemalla. Jos se jotenkin plotaisi juuri nyt kun sitä yrität heilutella, niin olisihan se melkomoinen ihme. Ennakoiva laakerinvaihto vaan ilman muuta jollei sitä ole aiempi omistaja hoitanut.
Huoltokirja kehottaa nokkaketjun ja ohjainten vaihtoon jo 80 tonnin kohdalla, joka on tuossa vaiheessa aika turha operaatio. Jos pyörä on hoidettu tehtaan manuaalin mukaan niin varmaan ne on vaihdettu, mutta jollei ole, niin 120-150 tonnin kohdalla se tulee ajankohtaiseksi. Ventiilien varsinainen säätö tuli itsellä ajankohtaiseksi noin 120 tkm kohdalla. Sitä ennen oli vain tarkisteltu.
Kytkin voi tosiaan hyvällä tuurilla mennä vielä toiset 100 tkm. Itse tein kytkinrempan juuri satkun kohdalla, mutta homma osoittautui vain kuskin talviterapiaksi. Vanha oli ihan kuiva ja alkuperäistä kitkapintaa oli hävinnyt 6,3 millistä 5,7 milliin.
Jos omaat yhtään näprääjän vikaa, on LoTja vielä hyvä kapine itse hoidettavaksi. Sähkötkin ovat perinteiset ja tavallisenkin tallaajan ymmärrettävissä.
Omassani on mittarissa n.160 tkm eikä mikään osa pyörästä osoita sen kummempaa vanhenemisen merkkiä. Kulkee kuin kuin nuorena konsanaan...
t. pozo
![]()
-04 K 1200 LT
Amerikan kierros 2006:
http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan kierros 2010:
http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan kierros 2011:
http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Moponparantelukuvia:
http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
Hienoa, kiitos!
Täältähän saa neuvoja Juhannuksenakin...
Tuo on siis kiikarissa:
http://www.nettimoto.com/bmw/k/14847...tys=motomarket
Jos omasta pikkugessusta saisi about 5 kiloeuroa (2007 F650 GS, aj. 21 tkm), niin saattaisi kaupat syntyä. Pitää alkuviikosta käydä tsekkaamassa tilanne.
KTM Duke
Ex:BMW K1600GTL, Moto Guzzi 1400 California Touring, BMW R1200RT, BMW F650GS, BMW F650 Funduro, Yamaha RD125LC
Piruuttani näin juhannuksen kunniaksi pieni vertailu hintaan.http://www.blocket.se/stockholm/Bmw_....htm?ca=21&w=3
"Elä täysillä ja kuole onnellisesti"
Voin ostaa tuon sun vanhan gs:n vaikka 500 eurolla, käyt sitten ruottista hakeen tuon LT:n, niin jäät silti voitolle tuohon suomipyörään verrattuna.![]()
Eikös tommosesta tartte jotain verojakin maksaa???
KTM Duke
Ex:BMW K1600GTL, Moto Guzzi 1400 California Touring, BMW R1200RT, BMW F650GS, BMW F650 Funduro, Yamaha RD125LC
Täällä Suomessa on se ikävä tapa et joka asiasta täytyy maksaa pieni muodollinen vero.
Palkansaajan kokonaisverotus lienee kuitenkin hiukan alle 100%.
No jos mietit loppuun asti, tutkit tullin verolaskelmia tai katsoin jo itse ja saman vuosimallin vähän enempi ajettu
niin vero oli tuokokuu 2013 1387e.
Myyt gessun yksityiselle vaikka vähän halvemmalla ja otat pankkilainan tai sitten säästöistä loput haet tuon edellämainitun pyörän Tukholmasta Ligingö on Tukholmassa sekä tullessa täytät lotjan laukut laivakaljalla
niin varmasti saat edullisemman pyörän ja paljon vähemmän ajetun kuin tuo Suomi pyörä on.
Itse väännän kauppaa parhaillaan http://www.blocket.se/halland/BMW_k1....htm?ca=21&w=3 tästä
jos sais Guzzille kaverin.
"Elä täysillä ja kuole onnellisesti"
Olen kyllä pyöriä tuonutkin, mm sigun Ducatin siksi kun sellaista ei Suomesta toista pitäs löytyä. Vaihtotilanteessa silti aina vaihtanut liikkeessä.
Tää LT yhtälö kaikkine vaivoineen jne on kyllä hyödyltään mun silmissä +-0. Lisäksi jälleenmyyjää velvoitetaan antamaan loppukesän kestävä takuu, ei olis epäselvää ainakaan itselle jaksasinko lähteä vanhaa hukkaamaan polkuhinnalla kun muuten tässä vaiheessa kesää harvoin myytävä mopo käsistä revitään, järkkäämään pankkilainaa, menemään Ruotsiin matkoineen arpomaan millainen pommi on kyseessä, jnejnejne.
Ei muuta kuin onnea aloittajan pyöräkuumeelle... Siihen on vain yksi lääke.
Joo, tsekkaa vaan se Huurusmiähen pyörä, jollet oo kauheessa kiireessä. Perälaakeri ainakin on todistettavasti vaihdettu...![]()
Mistäs tuo Nettimoton pyörä mahtaa olla peräisin? Kuvassa ei näy radioantennia ollenkaan, lieneekö jossain säilytyksessä.
Takalaukun teline näyttää olevan jokin HD-tarvikeviritys eli siinä ei oo ledijarruvaloa, että niin muodoin et saa siihen myöskään takanatulevia puusilmäautoilijoita herättävää stroboefektiä...
t. pozo
![]()
-04 K 1200 LT
Amerikan kierros 2006:
http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan kierros 2010:
http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan kierros 2011:
http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Moponparantelukuvia:
http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
+1 Huuruksen pyörälle. Moottormiähen kampe.
<p>2002-2014</p>
Kiitos tiedoista ja tarjouksista.
Täytyy nyt ensin tsekkailla, mikä tarjonta on, ja ennenkaikkea käydä kokeilemassa kyseistä pyörää. Ikinä kun en ole tuollaista isoa matkapyörää ajanut...
Liikkeessä vaihto kiinnostaa takuun ja vaihtopyörän hukkaamisen takia, mutta tietysti yksityisiltä saa yleensä sen verran parempia diilejä, että omankin voi sitten hukata vähän halvemmalla.
KTM Duke
Ex:BMW K1600GTL, Moto Guzzi 1400 California Touring, BMW R1200RT, BMW F650GS, BMW F650 Funduro, Yamaha RD125LC
mitähän se huurusmiäs suunnittelee tilalle.. hmm...![]()
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Mutta tosiasiahan on, että paino tuntuu vain paikallaan. Kytkimen kun nostaa, niin ei tuo kamalasti eroa pienemmästään. Toki massalla on hitausvoimansa, joka ajossa tuntuu mutta ei lainkaan niin pahasti kuin voisi kuvitella. Kuitenkin itse juuri tuon huomasin, että RT1100 on "pikkupyörä" LT:n jälkeen.
<p>2002-2014</p>
^ Paikallaan juu, ja hidasajossa. Esim. kaupunkialueen ruuhkat kannattaa kyllä LT:llä kiertää.
Aikansa kutakin...
Kiitos pojjaat kehuista !Juu, màà en tiijà mikà muhu men mut tàmmòsen "Reservilàesen Sportin" otin talliin ja toisesta laijasta meinasin alkaa sità tyhjààmààn....tuo LT ny sattui siinà ny ekaksi seisomaan......(màà tiià sen hukkaamisesta mut....?)
vink-vink:
hmmmm... jotenki o tuo varastosaldo mulla pielessà et esim RT:t (R1200) nàyttàs nollaa....K-sarjalaisia on...
Jotenkin toi RT-pää alkoi taas meikäläistäkin kiinnostamaan tuon LT:n korvaajan hankittuani. 1200-sarjan messevämmällä koneella tuo on varmasti ikupyörä siinä kuin LaaTikko.
<p>2002-2014</p>
Se on vähän se järkytys kiinni siitä miten päin mopoilun aloittaa...
Itse aloitin (oikeaoppisesti) LoTjalla ja parin vuoden ajon jälkeen kokeilin ekan kerran muuta pyörää, joka sattui olemaan Iso-Gessu. Järkytys ei ollut pieni vaan iso...Totesin itsekseni, että jos olisin tämmöisillä aloittanut moottoripyöräilyn tuolloisessa lähes viidenkympin iässä, niin olisi takuulla jäänyt koko homma aloittamatta. Kauhea tärinä, tuuli repi ja paiskoi, tuli kylmäkin ja kaiken kukkuraksi oikea käsi alkoi puutua heti puolen tunnin jälkeen cruisen puutteessa...
Se (suhteellinen) keveyskään ei yhtään lohduttanut vaikka hyvin Gessulla(kin) autojen ohi pääsi. Oli päässyt tuo mukavuusbakteeri pahasti puraisemaan, mutta toki pitää samaan hengenvetoon todeta, että jokainen hankkii pyörän omien tarpeidensa mukaan.
Ei LT mikään kylilläpyörimiskapine ole. Itsellekin se on talviajan rakentelupohjan lisäksi työreissukulkine maaliskuusta marraskuulle ja muutaman pitkän lomamatkan kulkuneuvo. Muu ns hupiajelu ei vaan nappaa.
t. pozo
![]()
-04 K 1200 LT
Amerikan kierros 2006:
http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan kierros 2010:
http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan kierros 2011:
http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Moponparantelukuvia:
http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
Ohhoh, tässähän on tullut paljon ajattelemisen aihetta.
Yksi käyttötarkoitus minulla on, että ajelen Kaarinasta Turun keskustaan töihin aina kun ilmat sallii. Matkalla on paljon valoja ja satunnaisia ruuhkia. Pikku-Gessu on kuin tehty tuollaiseen, mutta voipi tosiaan olla, että LT on vähän turhan järeä moiseen.
Noh, kuten sanottu, pitääpä se nyt käydä koeajamassa ensteks.
KTM Duke
Ex:BMW K1600GTL, Moto Guzzi 1400 California Touring, BMW R1200RT, BMW F650GS, BMW F650 Funduro, Yamaha RD125LC
Ei tuo LT ole sen kummempi kaupungissa kuin muutkaan. Minä olen ajanut kaikki työajot, asiointiajot kaupungissa viisi vuotta LT:llä, ja edelleen 1600 GTL:llä. Siihen tottuu ja oppii aika nopeasti, ja sen jälkeen liikkuminen on aivan luontevaa. Kaupunkiajon takia ei LT:tä kannata hylätä.
Juurikin näin. Cityjutauksessa vaan laitetaan HighFidelity-näppäimet kaakkoon ja Dazed And Confused soimaan 8:sta kauittimesta.....![]()
Tuli sitten pudottua terassityömaalla niin, että kylkiluu murtui. MP-haaveet jää koeajoineen nyt varmaan ainakin kuukauden päähän ja sitten tuleekin jo syksy. P*kele.
KTM Duke
Ex:BMW K1600GTL, Moto Guzzi 1400 California Touring, BMW R1200RT, BMW F650GS, BMW F650 Funduro, Yamaha RD125LC
No talveksihan se Lotja pitää ostaakin. On niin paljon muovikuoren alla ihmeellistä tutkittavaa, ja vaikka vain pintapuolisesti "suojamuovit" purat pois ja kasaat takaisin, niin alkaa talvi olla jo ehtoopuolella, ja voi ajoilmoja alkaa odottelemaan.
Mare