Sivu: 6 / 14:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 45678 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 151:stä 180:een 394:sta
  1. #151
    Cobrat saapui, ihan laadukkaan näköistä työtä
  2. #152
    Kelit paranee ja osat makkaa jossain Hollannissa, joten suoritamma automaagiselle bensahanalle ohitusleikkauksen.

    Valkyrie foorumilta löytyi niin yksinkertainen keino että oikein itkettää miksen itse keksinyt. Ohitus bensahanan omilla osilla vain jousen paikkaa vaihtamalla.

    http://www.valkyrieforum.com/bbs/ind...?topic=37577.0

    Tuo on niin simppeli homma että pystyy tehdä myös tienpäällä jos uhkaa matka katketa tuohon vikaan. Kunhan ehtii niin käyn pistämässä ohitusleikatun palikan kiinni ja testaamaan.
    Honda GL1800 -06
    Vanhat: VF750C, GL1500C
  3. #153
    Voin samaistua edelliseen..
    Itsehän odottelen vesiletkuja jenkeistä.
    Sääli ettei tuohon tohdi tehdä mitään by-passia puutarhaletkulla että pääsis ajeleen
  4. #154
    [QUOTE=samu30;6325171]Asentelin sen keskituen, ja ihan hyvin asiansa ajaa. Aika kevyt nostaa, mutta materiaali/saranointi voisi olla vähän järeämpää tekoa. Kuvia en saa tähän liitettyä (taitaa olla uusavuttomuutta).

    Onkohan tuossa meitsin pyörässä erilainen tuo tuki tai asennettu väärin koska, todella v.mäinen nostaa jalalle. Tai sit vaan en osaa! (tosin xx ja 1000goldwing nousee kevyesti, niin tuskin tekniikassa?)
  5. #155
    Ei tullut ainakaan muuta puljua vastaan, joka tätä tekisi, kuin tämä: http://www.cycle-istic.com/centerstands/
    Eli mitä todennäköisimmin on sama versio.
    On ehkä liioittelua sanoa, että se toimii kevyesti. Vaatii jämäkän otteen takajalkatapista oikealla kädellä, ja vasemmalla sarvesta. Sekä polkaisu tietenkin samaan aikaan, tuen sivu ulokkeesta.
    Auttaa myös, jos katselee paikan, jossa tuen kohta on vähän kuopassa, että ei tarvii nostaa niin korkealle.

    Minusta jalusta vaatisi kiinnikkeet myös sieltä takapäästä. Kun kiinnityspultit on etupäässä, ja saranointi siitä liki 15cm taaempana, antaa se vaikutuksen että painopiste on ikäänkuin tyhjän päällä.
    Mutta sen kanssa pärjäilee, ja huomattavasti mukavampi touhuta, kun ei tartte aina sovitella tunkkia ja muita virityksiä, kun haluaa takapyörän ilmaan.

    Minullakin pyörä myös telakalla (näillä keleillä), koska mokasin suuttimien vaihdossa, ja irrotin yhden imutötterön voimalla, enkä ajatuksella. Saattaa tulla uusi tälle viikolle?
    Ja pakoputket odottaa uusia tiivisteitä. Sitten voi testata, paljonko tehot putosi. Eikös niin tavata sanoa
  6. #156
    Päivän saldoa.


    Yleistä pyörän käpistelyä ja huoltoa, nesteletkut menee uusiksi ja niiden etsimisessä onkin sitten oma hommansa kun ei noita tehdä, kierrän varmaan paikallisia liikkeitä läpi jos jossain teetättäis silikoonista sopivat.
    Sytkän johdot uusiks, oli toinen etummainen nirhautunut pinnasta rikki, tilalle tulee kokonaan uudet kupariytimellä olevat johdot, onni onnettomuudessa että tallikaverin proggikseen tuli myös uudet johdot ja saadaan samasta laatikosta molempiin sopivat

    Ja ai että nylpätyt ruuvit ja pultit saa mut näkemään punasta, ensi viikolla etsimään nippua ruuveja sekalaisiin paikkoihin..

    kyl tää tästä, viel on pari kuukautta aikaa ennen ajokelejä
  7. #157
    Hienosti paskottu ruuvi. Kyllähän noita vielä vaihtaa mutta sittenpä se vasta nituttaa jos kierteet on pazona.

    Omaan pitäs alkaa vaihdella vaijereita ja suotattimia. Keulakin pitäisi purkaa ja käyttää jossain stefojen yms. vaihdossa.
    Honda GL1800 -06
    Vanhat: VF750C, GL1500C
  8. #158
    Lainaa Zuba kirjoitti Katso viesti
    Hienosti paskottu ruuvi. Kyllähän noita vielä vaihtaa mutta sittenpä se vasta nituttaa jos kierteet on pazona.

    Omaan pitäs alkaa vaihdella vaijereita ja suotattimia. Keulakin pitäisi purkaa ja käyttää jossain stefojen yms. vaihdossa.
    Joo ja kun noita ruuveja ja pultteja on nyt tarkemman perehtymisen tuloksena löytynyt sieltä sun täältä, etujarrujen ja kytkimen ilmausruuvit olivat kans aika surullisessa kunnossa, sekä kytkimen letkun banjoliitin oli kans mukiloitu kohtuu muodottomaks
    Tein suoraan päätöksen että osa ruuveista muuttuu kuuskulmapulteiks sopivilla kierteillä niin vältetään tulevaisuudessa vastaavat aivopierut.

    Tossa yksilössä tuntuu muutenkin että edellinen remppojen tekijä on ollut tavan oman onnensa seppä.
    Onneks ny sain hallipaikan järkkäiltyä missä saan rauhassa käydä tota läpi ajan kanssa ja käpistellä sitä kuntoon ilman kiirettä.
  9. #159
    Kevät lähestyy, aika aktivoitua. Ohjelmassa tänään oli suht kevyttä jumppaa, ts. kaasuvaijereiden, kytkinvaijerin ja ilmansuotattimen vaihto. K&N olikin kummallinen silikonilerppu, käsittääkseni aikaisemmat pyörän mukana tulleet suotattimet olivat myös K&N mutta olivat "kovissa kuorissa". Onko valmistaja tuunannut tuotettaan vai onko nää aikaisemmat olleet sittenkin oem tms.?

    Mutta tämä kaasuvaijereiden vaihto. Kaasun palautus ei aikaisemminkaan ollut mikään kovin kummoinen eikä se uusilla vaijereilla muuttunut siitä oikeastaan mihinkään suuntaan. Piuhat vedin varmasti ihan samoja reittejä pitkin, teippailin uudet vanhoihin ja ujutin samaa reittiä. Kysymys kuuluukin, voiko noi palautusjouset olla noin kuoleentuneet vuosien saatossa? Siinä vaiheessa kun kahvan päästä kaikki oli läjässä ja kaasarin päässä vaijerit auki niin siinä konstruktiossa ei tuntunut olevan minkään näköstä kitkaa, hienosti liikkuivat ihan minimaalisella voimalla. Siinä kaasarinutikassakin (mihin vaijerit kiinittyvät) tuntui olevan vänkää ihan kivasti. Vaan kun vaijerit kiinnitti paikoilleen niin joku ihmeen jarru ilmaantui jostain ja vain keula suorassa palautus toimii edes jollain tapaa siedettävästi.

    Alkuun kirrasin niillä alapään säädöillä vaijerit niin ettei siellä ollut klappia, silloin kirraus oli pahimmillaan. "Löysimmällä" asetuksella palautus toimii parhaiten, mutta silti aika laiskasti. Tupeksen ja tangon väliinkin pistin nasvaa, ilman sen ihmeempää vaikutusta.

    Vai tämänkö takia tässä on myös kaasun palautusvaijeri?
    Honda GL1800 -06
    Vanhat: VF750C, GL1500C
  10. #160
    Muutama pakollinen hankinta olisi. Ihan ensimmäisenä akku. Sitten pitäisi Britteihin David Silverille laittaa tilaus jarruosista. Sieltä kalliin orkkis-jarrulevyn saa siedettävään hintaan ja samalla tulee muutkin jarruosat samasta paikasta.
    Ensimmäisenä joutunee herkistelemään ärsyttävästi päälle juuttuvan takajarrun... Varmaan on alkuperäiset jarruosat takana - kumma kun 20v / 106tkm ajettuun joutuu jo tässä vaiheessa kajoamaan moisiin osiin

    Puolessa välissä kautta (öljynvaihdon yhteydessä) ajattelin sitten korjata startin keskipakokytkimen (pyörittää toisinaan tyhjää). Vuosi sitten sain kytkinremontin yhteydessä annettua kyseiselle vempaimelle lisäaikaa venyttelemällä kuoleentuneita jousia - toimihan tuokin muutaman kuukauden ja 10tkm. Nyt jos laittaisi oikein uudet jouset kokonaan. Ärsyttävin hommahan tuossa on vanhan kytkinkopan tiivisteen pois rapsuttelu....

    Kivahan noitakin olisi talven aikana tehdä, vaan kun ei kestä pokka talvisäilöä mopoa olkkarissa tai makkarissa
    Honda CBR1100 XX Super Blackbird -06 (2/2016..............)
    ex. Honda VF750C Magna -95 (8/2010....8/2015)
    ex. Honda VF750 SuperMagna -87 (2/2009....8/2010)
  11. #161
    Tämän päivän rasti oli irroitella etuputket. Kesällä alkoi toinen tihkua öljyä, ilmeisesti alkuperäiset kilkkeet sisällä. Viemmä JL Bikeen huoltoon ja jos saisivat samalla vähän jäykemmäksi. Yllättävän helposti nuo lähti irti. Ensin oli ajatuksissa josko olisin vaihtanut samalla ohjaustangon laakerit vaan kun tuntuvat olevan ihan tikissä vielä niin olkoot tällä erää.
    Honda GL1800 -06
    Vanhat: VF750C, GL1500C
  12. #162
    Morjes muillekin magnan omistajille. Lueskelin ketjun läpi ja tutulta kuulostaa ketjun viestit. Oma pyörä on -97 ja ollut mulla nyt viitisen vuotta, mittariin on tullut noin 35 000 kilsaa tuona aikana eikä ole juuri tarvinnut rassata ylimääräisiä.

    Muutama vuosi sitten vaihdettiin V&H putket, dynojetin suuttimet, vapari ja säädettiin dynamometrissä. Vaikutus oli suuri ja perstuntumalla muuttui paljon mukavammaksi ajaa. Seuraavana kesänä tehtiin 24 tonnin huolto ja siinä piti vaihtaa kaasareiden kurkut, yhtä kiristettin tuossa piristysrumbassa, mutta se ei kestänyt tuon pidempään, korvattiin sitten kaikki uusilla osilla. Huoltomiehen arvio moottorin kunnosta oli että se ei ole kuin kovaa ajoa vailla. Mitään ei tarvinnut säätää, kaikki meni tarkistuksilla ja moottori näytti hyväkuntoiselta. Sen mielestä aikaisemmat omistajat ovat huolehtineet moottorin öljyistä ja suodattimista hyvin.

    Kytkimen kanssa ei ole ollut mitään ongelmaa, ainostaan keväällä kun on tallista hakenut, se on takerrellut muutaman kerran, mutta sitten se on toiminut kuten kuuluu. Stefat on etuhaaruukkaan vaihdettu kerran. Startti jauhaa joskus tyhjää satunnaisesti, se on näköjään vissiniin ominaisuus.

    Kaasukäsi näyttää vaikuttavan bensan kulutukseen todella paljon. Emännän perässä kun ajellaan rauhallisesti, pääsee jopa yli 180 kilsaa ennen kuin menee varatankille. Pahimmillaan kun otin kavereita kiinni, meni jo vähän reilun 120 kilsan jälkeen varatankille. Siinä tosin ei aikailtu yhtään turhia kun auton perävalot tuli vastaan.

    Nyt olis kuitenkin tarkoitus hankkia tuohon laukut ja niille raudat. Viime kesänä yritin etsiä pitkin netin syövereitä mutta ei mitään löytynyt. Eräs myyjä yritti väkisin myydä vanhempaan sopivia, mutta en sitten ostanut.

    Osaako joku pistää linkin mistä tuohon löytyisi raudat, tarvikeraudat riittää ei tarvi olla jollekin erityiselle, esim. krauselle tms. olevia rautoja.

    Toinen kysymys olis että viitsiskö joku samanlasen pyörän omistaja ottaa vaikka kuvan tai kertoa sanallisesti sen verran tarkasti että selviää minkä ruuvien alla raudat ovat kiinni. Ajatus olis teettää vaikka raudat jos ei muuten löydy.

    Pyöränä on siis 97 magna.
    ps. Kovasti jo polttelis päästä ajelemaan, mutta Oulussa on vielä vähän kehnot kelit muutamaa yksittäistä hyvää päivää lukuunottamatta.
  13. #163
    Lainaa Joe kirjoitti Katso viesti
    Startti jauhaa joskus tyhjää satunnaisesti, se on näköjään vissiniin ominaisuus.
    Niin se tekee minullakin. Vian korjaus on suhteellisen halpa toimenpide, tarvitaan vain uusi kytkinkopan tiiviste ja 3 pientä vieteriä. Itse tein kytkinremontin yhteydessä sen virheen, että venyttelin niitä startin "kytkimessä" olevia kuoleentuneita jousia - No, toimihan se 10tkm, jonka jälkeen vika uusiutui. Varsinkin kylmällä ilmalla vaivaa pahastikin.
    Viimeistään kauden puolessa välissä (öljynvaihdon yhteydessä) aion uusia nuo jouset. Osat on jo hommattu.
    Kytkinkopan tiiviste maksoi Briteissä 11,40£ ja nuo jouset yhteensä 4,14£.

    Honda CBR1100 XX Super Blackbird -06 (2/2016..............)
    ex. Honda VF750C Magna -95 (8/2010....8/2015)
    ex. Honda VF750 SuperMagna -87 (2/2009....8/2010)
  14. #164
    Lainaa Joe kirjoitti Katso viesti
    Toinen kysymys olis että viitsiskö joku samanlasen pyörän omistaja ottaa vaikka kuvan tai kertoa sanallisesti sen verran tarkasti että selviää minkä ruuvien alla raudat ovat kiinni. Ajatus olis teettää vaikka raudat jos ei muuten löydy.
    Linkistä löytyy kuva. Tarkkasilmäinen huomaa että yhdestä kohtaa katkennut, tuli kauden aloitus sitten niin aikaisin etten ehtinyt tuota hitsailla kuntoon

    http://tsup.fi/~zubatin/Magna/laukkurauta.jpg
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    Honda GL1800 -06
    Vanhat: VF750C, GL1500C
  15. #165
    Moi
    Minulla on myös -97 magna,otin juuri laukkutelineiden raudat itseltä pois, olivat takalokasuojan kromilistan välissä (pitemmät pultit). Helppo laittaa ja ottaa pois tarvittaessa.

    Ps. Asun myös Oulussa.

    Osaako joku pistää linkin mistä tuohon löytyisi raudat, tarvikeraudat riittää ei tarvi olla jollekin erityiselle, esim. krauselle tms. olevia rautoja.

    Toinen kysymys olis että viitsiskö joku samanlasen pyörän omistaja ottaa vaikka kuvan tai kertoa sanallisesti sen verran tarkasti että selviää minkä ruuvien alla raudat ovat kiinni. Ajatus olis teettää vaikka raudat jos ei muuten löydy.

    Pyöränä on siis 97 magna.
    ps. Kovasti jo polttelis päästä ajelemaan, mutta Oulussa on vielä vähän kehnot kelit muutamaa yksittäistä hyvää päivää lukuunottamatta.[/QUOTE]
  16. #166
    Porukat alkaa heräilemään näköjään talvihorroksesta. Minä kerkesin syksyllä asentelemaan cobrat, suuttimet ja Koo&Än suotimen. Erittäin hyvältä tuntui kokonaisuus. Pitäis kai joskus säädättää vielä kohdilleen, kunhan saa mopon säilöstä. Näyttää vielä pakkaskautta tyrkkäävän, niin ei tässä hoppua.

    Parin tuhannen kilsan kokemuksella, hommasin uudet takajouset, linkin kaltaiset. Saa nähdä onko hintansa väärtit. Ja satula on muokkauksen alaisena parhaillaan. Tarkoitus saada porrastusta enemmän, ettei paina häntäluuta (tyypillinen ongelma minulle muistakin penkeistä).

    Ja sitten 17 piikkinen eturatas odottaa hyllyssä. Niillä mennään ainakin alkukeväästä.
    Muutakin tarkastelua riittää sitten kun kelit sallii. Esim. etupään öljyt ja jarrut täytyy tsekata.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
  17. #167
    Suuret kiitokset zuballe kuvista, eiköhän noiden avulla saada jotain aikaan. Työkaverilla ainakin jollain tasolla taipuu rauta, ja se puoliksi lupaili auttaa. Mieluiten tuosta työkaverille maksaa jos ne saa aikaan.

    Viime kesänä tuli monesti musta magna vastaan ja se tuli yleensä aina samassa risteyksessä. Kiimigistä päin kun tulin töistä ja käännyin Muhokselle menevälle tielle, siinä valoissa pyörä näkyi monest. Oli kääntymässä Kiimingin suuntaan. Eihän tuohon muuten olis niin kiinnittänyt huomiota, mutta kun on samanlainen kuin oma niin sattui silmään. Mulla on sellainen maalattu piru tankissa.



    Sen verran harvoin tuo startti temppuilee etten ole vielä asiasta huolestunut, tekee kerran, pari kuukaudessa. Kuitenkin ihan mukava tietää tuokin miten se korjataan.

    Eipä ole ollut muuta moitittavaa kuin pieni tankki, vähän sais isompi olla ettei tarvis huolehtia maakunnissa seuraavasta asemasta. Kerran on sammunut lennosta niin että sain rullaamalla mittarille asti. Toisen kerran alko röpötellä niin että piti ajaa pyörä kallellaan pari kilsaa, mutta pääsin mittarille asti.

    Toinen on sitten että jalkatapit on hieman lähellä 185 senttiselle kuskille. Vaimolle ne on sopivalla etäisyydellä, mutta sillä taas ei oikein yllä jalat maahan tuon päältä kunnolla. Siirtely on lähes mahdotonta jos on vähänkään monttua tai mäkeä.
    Viimeksi muokannut: Joe; 19.03.2015 klo 18:16.
  18. #168
    Lainaa Joe kirjoitti Katso viesti
    Toinen on sitten että jalkatapit on hieman lähellä 185 senttiselle kuskille. Vaimolle ne on sopivalla etäisyydellä, mutta sillä taas ei oikein yllä jalat maahan tuon päältä kunnolla. Siirtely on lähes mahdotonta jos on vähänkään monttua tai mäkeä.
    Eipä kestä.
    Sitten vaan jalkatappiloiden siirtosarjaa tilaamaan
    Omassa oli ostaessa Mapamin siirtosarja, 182cm on pituutta ja munsta tuolla on ihan mukava ajella. Tosin vois ehkä vieläkin kauempana olla vaan tulee rajat vastaan. Tuleekin ajeltua kantapäät tapeilla, siinä on hyvä rötväasento

    ps.
    Nätti Magna!
    Oma on muuten Oulun suunnalta peräisin, tuossa 6-7 vuotta sitten on siellä päin pörissyt.
    Honda GL1800 -06
    Vanhat: VF750C, GL1500C
  19. #169
    Lainaa Joe kirjoitti Katso viesti
    Sen verran harvoin tuo startti temppuilee etten ole vielä asiasta huolestunut, tekee kerran, pari kuukaudessa. Kuitenkin ihan mukava tietää tuokin miten se korjataan.

    Eipä tuosta kannata vielä huolta kantaa. Omassa startti alkoi oireilemaan 4v. sitten, kun mittarissa oli reilu 40tkm. Nyt mittarissa lukee (1)07tkm, ja ainakin näin kylmillä ilmoilla (kylmäkäynnistyksessä) alkaa ärsyttää.... Käyntiin on aina lähtenyt vähän härnäilemällä.
    Honda CBR1100 XX Super Blackbird -06 (2/2016..............)
    ex. Honda VF750C Magna -95 (8/2010....8/2015)
    ex. Honda VF750 SuperMagna -87 (2/2009....8/2010)
  20. #170
    Lainaa siipimutteri kirjoitti Katso viesti
    Eipä tuosta kannata vielä huolta kantaa. Omassa startti alkoi oireilemaan 4v. sitten, kun mittarissa oli reilu 40tkm. Nyt mittarissa lukee (1)07tkm, ja ainakin näin kylmillä ilmoilla (kylmäkäynnistyksessä) alkaa ärsyttää.... Käyntiin on aina lähtenyt vähän härnäilemällä.
    Mulla on vähän reilu 70 000 mittarissa, eiköhän tuo vielä toimi muutaman vuoden.

    Nähtävästi pyörän valinta on onnistunut kun monelta koeajolta kotiin lähtiessä on ollut fiilis että tämä on edelleen mukava pyörä. Viimeksi muistan että verrokkina oli Triumpihin speed master, se 1600 cc malli (en muista mallia) ja tietysti rocket. Olihan tuo viimeinen melkoinen äijäpyörä, mutta silti oma tuntui kotiin lähtiessä mahtavalta. Tykkään kovasti tuosta V4 moottorista.

    Nyt löytyi e-baysta rautoja, mutta ne on jenkeissä. Alkaa postikulut olla samaa luokkaa kuin itse raudat, mutta ei kai se auta, ei ne ilmaisia ole teettääkkään. Raudat ja laukut on kuitenkin pakko hankkia jos sillä aikoo käydä vähänkään reissussa.

    Zuba:
    Voi hyvinkin olla että olen käynyt katsomassa sitä sun pyörää, tais olla juuri tuolloin kun omaa käytiin etsimässä ja muutamaa koeajamassakin. Tuo mun pyörä on Heinolasta. Ostopäätös oli helppo kun vertasi muihin pyöriin ja katseli miten entinen omistaja kiillotti ja hoiti pyöräänsä. Huoltokuittejakin löytyi iso kasa.
  21. #171
    Mä taidan ajaa tuon oman pyöräni "loppuun" asti. Ajatuksissa olisi hankkia seuraavaksi pyöräksi Honda X4, mutta siihen ei ole vielä toistaiseksi varaa, ja nykyinen pyörä pitäisi antaa lähes ilmaiseksi suuren kilometrimäärän vuoksi... Öljyähän tuo ei syö vielä lainkaan.
    Viimeksi muokannut: siipimutteri; 21.03.2015 klo 10:53.
    Honda CBR1100 XX Super Blackbird -06 (2/2016..............)
    ex. Honda VF750C Magna -95 (8/2010....8/2015)
    ex. Honda VF750 SuperMagna -87 (2/2009....8/2010)
  22. #172
    Lainaa siipimutteri kirjoitti Katso viesti
    Mä taidan ajaa tuon oman pyöräni "loppuun" asti. Ajatuksissa olisi hankkia seuraavaksi pyöräksi Honda X4, mutta siihen ei ole vielä toistaiseksi varaa, ja nykyinen pyörä pitäisi antaa lähes ilmaiseksi suuren kilometrimäärän vuoksi... Öljyähän tuo ei syö vielä lainkaan.
    Onnea yritykseen, voi olla että kestää kotvasen
    Jenkkien foorumilla taitaa olla parikin 300 000 mailia Magnalla ajaneita..
    Honda GL1800 -06
    Vanhat: VF750C, GL1500C
  23. #173
    Itestäni tuntui myös kun katselin kilsoja että tämähän on kohta loppuun ajettu peli. Taitaa olla kohta sisäänajettu vasta. Eräs moottoripyöriä työkseen huoltava sanoi että ne kestää lähes maailman tappiin kun pitää muutamasta perusasiasta huolen. kylmää konetta ei saa huudattaa, tuoretta öljyä pitää olla ja puhtaat suodattimet. Noilla kuulemma pääsee jo tosi pitkälle.

    VFR:stä olen kuullut että niillä on ajettu valtavia kilometrejä kunhan niitä huolletaan, korjata ei välttämättä tarvi. Toivotaan että tuossa on vielä paljon kilometrejä ja vuosia edessä itselläkin.

    E-baystä katselin että noihin sais satuloitakin halvalla. Vois piruuttaan ostaa jonkun vähän huonokuntoisen ja kokeilla saisko tuota modattua jonkin verran matalammaksi. Vaimo ajelis tuolla mielellään mutta se on sille aavistuksen liian iso. Se ajoi tuolla kesän, mutta kun se kaatui pari kertaa nurmikolla ja sorapihalla niin sillä meni vähän luottamus tuon käsittelyyn. Viime kesänä sain ekan kerran kolmeen vuoteen vaimon houkuteltua ajamaan taas tuolla. Sain sen ajamaan sen Hailuodosta kotiin, sen verran vaihdettiin välillä että ajoin sen lauttaan ja pois, muuten ajoin vaimon pyörällä perässä.

    Vaimolla on Hondan Black widow ja se haluais vähän tehokkaamman. Magna on myös selvästi ketterämpi käsiteltävä. Tosin kyllä tuo Black widowkin kulkee liikenteen mukana ihan mukavasti. Joskus kun kokeilin niin mittari menee kaksi päälläkin ihan kohtuudella pohjaan asti. Se tosin loppuu jo 160 kilsan kohdalla ja mittarivirhettä on aika reilusti, mutta kyllä silläkin autosta ohi pääsee ja kortti lähtee.
  24. #174
    Mjaaa..... Noh, en taida kumminkaan ihan loppuun ajaa Ehkä tulee hinku toiseen pyörään sitä ennen. Mutta 100tkm itse ajamana vois olla hyvä rajapyykki pyörän vaihtoon.... Nyt vasta 70tkm menty tuon kanssa
    Nykyisellä menolla tuo satku rikkoontuisi parin kauden jälkeen... Eli mittarissa olisi tuolloin (1)38tkm
    Honda CBR1100 XX Super Blackbird -06 (2/2016..............)
    ex. Honda VF750C Magna -95 (8/2010....8/2015)
    ex. Honda VF750 SuperMagna -87 (2/2009....8/2010)
  25. #175
    Minulla on -97 Magna ajettu noin 60tkm josta olen itse ajanut 3500km. Itse asiassa tämä on ensimmäinen kaksi pyöräinen minulla. Tuli viime kesänä pyöräkuume ja sattui magna kohdalle, enkä ole katunut ostosta.

    Käytin äskettäin pyörää ja huomasin kaasun palauttavan huonosti. Pitää varmaan vaihtaa vaijerit siihen.
  26. #176
    Lainaa Magna59 kirjoitti Katso viesti
    Minulla on -97 Magna ajettu noin 60tkm josta olen itse ajanut 3500km. Itse asiassa tämä on ensimmäinen kaksi pyöräinen minulla. Tuli viime kesänä pyöräkuume ja sattui magna kohdalle, enkä ole katunut ostosta.

    Käytin äskettäin pyörää ja huomasin kaasun palauttavan huonosti. Pitää varmaan vaihtaa vaijerit siihen.
    Sido uusi vaijeri vanhaan niin saat vedeltyä preciis samaa kautta uudet. Itse juuri vaihdoin uudet vaijerit ja ihmettelin kun edelleen palautti huonosti vaikka vaijerit ei kirrannu yhtään, ihan minimaalisella voimalla liikkuivat. Huomasin että jos sieltä kaasarin päästä kiristää löysät pois ihan kokonaan niin alkaa liikettä ahdistaa, eli pikkasen piti jättää löysiä sinne.
    Honda GL1800 -06
    Vanhat: VF750C, GL1500C
  27. #177
    Minäkin tuolla aiemmin kerroin, että olen ajanut max. puolitoista kesää per pyörä, viimeiset 15v.
    Viime kesänä vaihdoin tuon -96 Magnan, ja nyt vasta löysin mieleisen. Se on viimeinen pyörä mikä minulla tulee olemaan. Siksi olen laitellut sitä omaan makuun sopivaksi.
    Se vaan sopi ensi istumalta, kuin hanska käteen
    Viimeksi muokannut: samu30; 21.03.2015 klo 22:08.
  28. #178
    [6v sitten tuumasin, että tuo moottoripyörä olisi ehkäpä mun harrastus... No kokeilin ja ostin tämmöisen

    Noh... Harrastus vei mukanaan.... tuo yksilö olikin varsin spesiaali tapaus, noita Kanadan vientimaleja oli valmistettu vain 500 kpl... erona muihin 87-malleihin oli 750 motti 700 sijaan, ja kilometrimittari! Muissa oli mailimittarit

    Onhan tuo 3.gen. Magna parempi ajettava muta silti kaipaan tuota SuperMagnaa
    Viimeksi muokannut: siipimutteri; 21.03.2015 klo 22:33.
    Honda CBR1100 XX Super Blackbird -06 (2/2016..............)
    ex. Honda VF750C Magna -95 (8/2010....8/2015)
    ex. Honda VF750 SuperMagna -87 (2/2009....8/2010)
  29. #179
    Lainaa siipimutteri kirjoitti Katso viesti
    [6v sitten tuumasin, että tuo moottoripyörä olisi ehkäpä mun harrastus... No kokeilin ja ostin tämmöisen

    Noh... Harrastus vei mukanaan.... tuo yksilö olikin varsin spesiaali tapaus, noita Kanadan vientimaleja oli valmistettu vain 500 kpl... erona muihin 87-malleihin oli 750 motti 700 sijaan, ja kilometrimittari! Muissa oli mailimittarit

    Onhan tuo 3.gen. Magna parempi ajettava muta silti kaipaan tuota SuperMagnaa
    Nuo superin putket on jotain todella hienoa, tuossa on jotain sellaista ettei ole tullut missään muualla vastaan lähellekkään noin onnistuntutta ratkaisua.

    Itsekin haaveilin tuollaisesta jossain vaiheessa ja olin jo hakemassa tuota, mutta kuitenin päädyin tuohon uudempaan versioon.
  30.  
  31. #180
    Ihan fiilispohjalta ja ihastuminen myyntikuviin.... Nettimotoa selatessa tuli heti mieleen "ton mä haluan" vaikka budjeti olikin pienempi....
    Ihan samaa fiilistä mulle tuo Honda X4, jonka livenä erään kerran bongasin... Silloin vielä mallia ja oikeestaan merkkiäkään tuntematta
    Viimeksi muokannut: siipimutteri; 21.03.2015 klo 23:38.
    Honda CBR1100 XX Super Blackbird -06 (2/2016..............)
    ex. Honda VF750C Magna -95 (8/2010....8/2015)
    ex. Honda VF750 SuperMagna -87 (2/2009....8/2010)
Sivu: 6 / 14:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 45678 ... ViimeinenViimeinen