Tulokset 1:stä 13:een 13:sta
    Eilisen sadesession innoittaman ostin Biltemasta sormeen kiinnitettävän lastan jonka tarkoituksena on pyyhkiä visiiristä vesi ym. paska pois. Kokeilin äsken kylpyhuoneessa homman toimivuutta kastelemalla visiirin ja pyykimällä tällä pienellä lastalla.

Ensinnäkin Bilteman kyseinen tuote on jo uutena aivan käsittämättömän kuluneen ja heikon oloinen (ei sinänsä erityinen yllätys). Kumi on jotain sellaista mikä ei ole kelvannut edes sandaalien pohjamateriaaleiksi kolmannessa maailmassa, niin se on päätetty myydä ruotsalaiselle ketjulle motoristien iloksi.

Toiseksi ainakaan näissä labraolosuhteissa, eli kylpyhuoneessa, lasta ei juuri tuntunut vettä siirtävän vaan lähinnä tuntui, että visiiri menee naarmuille. Eli ennen kuin pilaan visiirini pari kysymystä:

1. Toimiiko nämä lastaviritykset tien päällä ja mitä tyyppiä suosittelette?

2. Meneekö visiiri naarmuille tällaisen tuotteen käytöstä?

3. Mitä muuta voi tehdä näkyvyyden parantamiseksi sateella? Kemikaalit visiiriin? Jää kotiin?
    Aina kartalla. Makeka:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Oct 2007
    Espoo - Esbo!
    Vahaa visiiri autovahalla, tihkusateella pieni pään kallistus sivulle autta jos oikein meinaa mennä tukkoon.. Toiminut mulla, vahailempa auton tuulilasinkin samasta syystä.
    Pieneen Kotkaan ei mahdu paljon vikoja.
    Se valkoinen kikseri.
    Turtle Wax "Viis sateesta" toiminut itellä hyvin. Elikkä pienellä pään käännöllä puolin ja toisin ilmavirta hoitaa homman!
    Huonoa säätä ei olekaan, vaan epäjohdonmukainen varustautuminen

-FJR1300-
    (-XJ900 Diversion-)
    mä kans käytän autovahaa..lähtee myös ötökät helpommin..
    Suzuki b-king -08
    Ex Yamaha fz-1 n -07
    Ex Suzuki gsf 1250 -07
    Ex Suzuki gsf 1200 s -03
    Ex Suzuki sv 650 s -99
    Älä aja sateella.
    Kawasaki ZZR1400 -07
    Suzuki SV1000N -03
    YZF-750 R -93
    Lainaa Makeka kirjoitti Katso viesti
    Vahaa visiiri autovahalla, tihkusateella pieni pään kallistus sivulle autta jos oikein meinaa mennä tukkoon.. Toiminut mulla, vahailempa auton tuulilasinkin samasta syystä.
    Itsekin toiminut näin, tosin 5sateesta myrkkynä.

Huom. Autossa se pään kääntäminen ei sit nopeuta pisaroiden poistumista!
    FZ1-N
    Lainaa W-P kirjoitti Katso viesti
    Vaikuttaako muuten tuo vaha mitenkään kirkkaalla auringon paisteella ?
    Hävittää pienet naarmut eli ei mitään haittaa. Itse olen vahaillut myös silmälasien muovilinssit vastoin optikon ohjeita.
    Taivas saa odottaa
    Mitä vahoja olette visiiriin pintaan laittaneet? Onko Colliniten 476S liian tujua?

Tähän asti olen turtlen 5 sateesta käyttänyt, mutta se tuntuu lähtevän pois pinnasta aika nopeasti.
    Yamaha YZF-R6R 2009 + Ktm 350 Exc-f 2014
    Kawasaki Z750R 2012 exä
    Lainaa Pitkiss kirjoitti Katso viesti
    Mitä vahoja olette visiiriin pintaan laittaneet? Onko Colliniten 476S liian tujua?

Tähän asti olen turtlen 5 sateesta käyttänyt, mutta se tuntuu lähtevän pois pinnasta aika nopeasti.
    Korrekin teflon/muovivahaa
    Taivas saa odottaa
    autoglym extra gloss
    Suzuki b-king -08
    Ex Yamaha fz-1 n -07
    Ex Suzuki gsf 1250 -07
    Ex Suzuki gsf 1200 s -03
    Ex Suzuki sv 650 s -99
    Aina kartalla. Makeka:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Oct 2007
    Espoo - Esbo!
    Turtle waxin originalia Löytyy yleensä aina tallista, glymit pelittää myös. Mutta turtle tuoksuu hyvälle
    Pieneen Kotkaan ei mahdu paljon vikoja.
    Se valkoinen kikseri.
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Wilhelm kirjoitti Katso viesti
    2. Meneekö visiiri naarmuille tällaisen tuotteen käytöstä?
    Mun Rukkan hanskassa on peukalossa visiirinpyyhin. Kokeilin kerran rankkasateessa, toimii ihan ok. Sitten lähdin ajelemaan hyvällä kelillä, kotiinpalatessa tilasin uuden visiirin ja totesin ettei visiiriin kosketa enää pyyhkimillä. Ikinä.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  13.  
    Sillonkun joutuu tosiaan sateessa ajamaan (yleensä kotiinpäin) niin käyttänyt juurikin tuota yllämainittua "orggimorolla pyyhkäsen kesähanskalla" ja toinen on, että maantienopeuksissa käännän pääni 90 astetta jommallekummalle sivulle, niin tuuli pyyhkii suurimman osan nopeasti pois. Toimii juurikin esim noilla tihkusadekeleillä hyvin.
    ex. Aprilia Tuono V4R (-11)
    ex. KTM 350 EXC-F SD (-11)
    ex. KTM 990 SuperDuke (-09)
    ex. Kawasaki Z1000 (-08)
    ex. Kawasaki ER-6N (-06)