Tulokset 1:stä 7:een 7:sta
  1. #1
    On se kummaa kun itse myy pyörää ja jengii käy kokeilemassa ja yrittää tingata viimeiseen asti niin ei kelpaa vaan kun pyörä myyty liikkeeseen ni ostavat noin 1500-2000€ kalliimmalla sen saman, samoin muillekkin käyny kenen kaa jutellu. Pitää sanoa että perkelen tyhmiä ovat tai sit rahaa liikaa ja silti parkuvat että liikkeet pytää liikaa!
  2. #2
    Lainaa skimbe kirjoitti Katso viesti
    On se kummaa kun itse myy pyörää ja jengii käy kokeilemassa ja yrittää tingata viimeiseen asti niin ei kelpaa vaan kun pyörä myyty liikkeeseen ni ostavat noin 1500-2000€ kalliimmalla sen saman, samoin muillekkin käyny kenen kaa jutellu. Pitää sanoa että perkelen tyhmiä ovat tai sit rahaa liikaa ja silti parkuvat että liikkeet pytää liikaa!
    Näin se menee.. perustuu varmaan siihen että pyörän saa liikkeestä osarilla. Kalliimmaksi tulee mutta silti mahdollista persaukiselle hommata.
    ex ER 5
    ex GS 500
    ex GSXF 750
    ex ZR-7
    ex XJR1300
    ex Aprilia SL Falco
    ex Kawa ZZR-1200
    ex FZ1-S
    Moto Guzzi Griso 1200 8v
  3. #3
    Auton kanssa tutustuin juuri tähän samaiseen efektiin
    o_O
  4. #4
    Liikkeestä ostaessa jos esim. moottori prakaa 100km jälkeen niin asiakkaalla on vara neuvotella. Yksityisellä on perävalotakuu...
    Triumph Street Triple
  5. #5
    Lainaa Crassus kirjoitti Katso viesti
    Liikkeestä ostaessa jos esim. moottori prakaa 100km jälkeen niin asiakkaalla on vara neuvotella. Yksityisellä on perävalotakuu...
    Kyllä se varmaan näin on jos kaikki menee putkeen.. Ainakin isompien liikkeiden kanssa saattaa päästä tyydyttävään sopimukseen.
    ex ER 5
    ex GS 500
    ex GSXF 750
    ex ZR-7
    ex XJR1300
    ex Aprilia SL Falco
    ex Kawa ZZR-1200
    ex FZ1-S
    Moto Guzzi Griso 1200 8v
  6. #6
    Lainaa skimbe kirjoitti Katso viesti
    On se kummaa kun itse myy pyörää ja jengii käy kokeilemassa ja yrittää tingata viimeiseen asti niin ei kelpaa vaan kun pyörä myyty liikkeeseen ni ostavat noin 1500-2000€ kalliimmalla sen saman, samoin muillekkin käyny kenen kaa jutellu. Pitää sanoa että perkelen tyhmiä ovat tai sit rahaa liikaa ja silti parkuvat että liikkeet pytää liikaa!

    Yrityksellä on yksityiseen myyjään nähden pari etua puolellaan, kuluttajan suoja ja rahoitus sekä kalliimmissa pyörissä mahdollisesti jonkinlainen takuu. Ja näistä ollaan valmiita maksamaan, joskus on pakko jos rahaa ei käteisostoon ole. Ja mitä kalliimpi pyörä sen vähemmän niitä käteisellä ostavia liikkuu.

    Henkilökohtaisesti teen aina käteiskauppaa ja yksityisen kohdalla se tarkoittaa että kohteen hinta täytyy olla 30-40% alle vastaavan liikkeessä myytävänä olevan yksilön jotta kauppa toteutuisi. Tällä katetaan mahdolliset ongelmat. Yrityksen kanssa auto- tai pyöräkauppaa käydessäni pyrin tinkimään pyyntihinnasta 10-20% joka useimmiten onnistuukin joskus jopa huomattavasti enemmänkin. Jos tinkiminen ei onnistu niin ei tule kauppojakaan, niin kuumana en koskaan käy että juuri se sillä hetkellä kauppaneuvottelujen kohteena oleva yksilö on saatava hinnalla millä hyvänsä. Myytäviä pyöriä ja autoja on netti tulvillaan ja aina löytyyy myyjä jonka kanssa kaupat onnistuvat.
  7.  
  8. #7
    Jos haluu saada myytyä pitää olla erittäin halpa. No mikä on se käsitys halpa....2 vuotta vanha mutta huonossa kunnossa tai 10 vuotta vanha ja täydellisessä kunnossa. Toisissa on taas niin törkee yli hinta ja joutuu silti laittaa kiinni 300-500€ ennen kuin on esim kulutus osat kunnossa.
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää