Jos persus kestää ajamista niin tässä yksi toteutunut aikataulu:
Tiistai
19:00 Helsinki
21:00 Turku 170km
Keskiviikko
06:30 Tukholma
12:00 Helsingborg (S) 560km
14:20 Rödby (DK) 760km
15:20 Putgarden ( D)760km
21:15 Fulda (D) 1350km
Torstai
07:00 Fulda
16:00 Garda (I) 700km
Tuossa onnistui Tanskan lauttojen ajoitus nappiin eli tuon nopeemmin ei sitä juuri pysty normivauhdeilla ajamaan. Normaalisti mulla menee Helsingborgin ja Tukholman väliseen ajoon noin 5,5-6tuntia, mutta viidessä tunnissakin se on ajettu satamasta satamaan.
Fuldasta Gardalle ei ollut kiire ja siitä voi pudottaa pari tuntia ajoajasta pois jos vääntää kunnolla kahvasta.
Hotellimajoitus kyllä löytyy, mutta mitä pidemmälle illalla majoituksen ettimisen jättää niin sitä kalliimmaksi se yleensä käy ja vapaan majapaikan löytymiseen palaa enemmän aikaa.
Esimerkkinä tuon aikataulureissun majapaikka Fuldassa oli moottoritien vieressä eli siihen ei mennyt aikaa kuin muutama minuutti kun olin hotellissa moottoritieltä poistumisen jälkeen.
Toisaalta toisella kertaa saksassa sveitsin rajan lähellä kesti 2 tuntia hotellin etsiminen. Toki jos olisin ottanut ensimmäisen vapaan huoneen niin siihen ei olisi kulunut aikaa kuin 30minuuttia, mutta 110euron hintalappu sanoi että ei kiitos. 5 täyden hotellin ja noin 40kilometrin ajelun jälkeen löytyi hotellihuone 60eurolla. Nuo täydet hotellit johtuivat jostain kansantanssifestivaalista tai jotain sinnepäin.
<p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
Taisi meillä mennä Travesta Gardalle seuraavasti :
- Saksa alas kaikessa rauhassa mm. Harz-vuoristossa kierrellen vajaassa kolmessa päivässä päätyen Itävallan Zell am Seehen (jossa pieni päiväpyrähdys). Sieltä päivässä Grossglocknerin kautta Bolzanoon, jossa yötä. Ja sieltä Gardalle järven eteläpäähän länsirantaa pitkin. Gardalta sitten mielenkiintoisia pikkuteitä Tiranoon ja pikkupätkä Sveitsiä Itävallan puolelle.
4/2010 Kawasaki Z750S vm 2005
12/2011 Suzuki 1250 Bandit vm 2008
Jos persus ei kestä tai minun tapauksessa selkä, niin junalla voi helpottaa matkan tekoa. Itse tein suunnitelmaa, jossa alkumatka kuten Elämäntapamotoristi. Prätkämatkan olisin lopettanut Hampuriin, josta olisin hypännyt yöjunaan. Aamulla sitten miettinyt Lörrachissa seuraavaa suuntimaa. Toki tuo on kalliimpi kuin hotelli, mutta toisaalta hotellissa nukkuessa matka ei etene. Ja ehtii käymään Reeberbahnilla Hesburgerissa iltapalalla.
Juna-aikatauluja ja hintoja voi katsella täältä. Omalta kohdalta tuo vaihtoehto meni puihin aloitusajankohdan laskuvirheen takia. Pitää olla yo- juhlissa, joten en pääsekkään lähtemään suoraan duunista perjantaina. Nyt lähden (todennäköisesti) sunnuntaina Tallinnan kautta. Voi olla, että paluumatkalla tulen junalla, tai sitten en.