Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 72:sta
  1. #1
    Otsikon mukaisesti männät jumissa... Menin jo irroittamaan jarrusatulat. Olisiko tietoa/kokemusta kuinka männät saa liikkeelle? Tarkoitus on puhdistaa ne ja vaihtaa tiivisteet
    Fat boy -03 100 v juhlamalli
    ex: zzr 1100 -92 + zx9r -01 + zx10r -05 <3
  2. #2
    Lainaa ali-baba kirjoitti Katso viesti
    Otsikon mukaisesti männät jumissa... Menin jo irroittamaan jarrusatulat. Olisiko tietoa/kokemusta kuinka männät saa liikkeelle? Tarkoitus on puhdistaa ne ja vaihtaa tiivisteet
    Paineilmalla.
    <p>2002-2014</p>
  3. #3
    joo, otin itse palat irti, ja sitten sormet väliin, ettei männät tule liiaksi pihalle, ja tarjoamaan paineilmaa. 'Ai #¤%#¤' kun nipisti ja sormet jäi mäntien väliin jumiin, äkkiä etsimään meisseliä, että saisi väännettyä sen kädestä irti, kun käpälä oli jumissa siellä mäntien välissä.

    suosittelen vaneripalaa sinne väliin ja sitten paineilmaa.


    Kannattaa myös laittaa rätti siihen ympärille mistä paineilmaa laittaa sisään, koska se ampuu helposti ilmoille semmoisen sumupilven jarrunestettä. Ja se ei välttämättä ole ihan parasta hengitysilmaa tai silmätippaa.

    suojalasit...
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  4. #4
    Jos käytät paineilmaa, laita sinne väliin joku rätti tai muuta pehmeet (mutta älä sormias! Kipeetä tekee kun se mäntä sieltä puskeekin yllättäen) ettei mitään mene rikki.
  5. #5
    Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti
    joo, otin itse palat irti, ja sitten sormet väliin, ettei männät tule liiaksi pihalle, ja tarjoamaan paineilmaa. 'Ai #¤%#¤' kun nipisti ja sormet jäi mäntien väliin jumiin, äkkiä etsimään meisseliä, että saisi väännettyä sen kädestä irti, kun käpälä oli jumissa siellä mäntien välissä.

    suosittelen vaneripalaa sinne väliin ja sitten paineilmaa.


    Kannattaa myös laittaa rätti siihen ympärille mistä paineilmaa laittaa sisään, koska se ampuu helposti ilmoille semmoisen sumupilven jarrunestettä. Ja se ei välttämättä ole ihan parasta hengitysilmaa tai silmätippaa.

    suojalasit...
    Äh kuinka ehditkin ennen mua =D
  6. #6
    esim.wd 40 suihkauta mäntiin ja anna vaikuttaa. Sen jälkeen puristimella mäntä liikkeelle.
    rakentaja Rane
  7. #7
    Vanha kunnon rasvaprässi,siinä on puhtia irroittamaan tiukemmatkin jumit.
  8. #8
    Lainaa rellonen kirjoitti Katso viesti
    Vanha kunnon rasvaprässi,siinä on puhtia irroittamaan tiukemmatkin jumit.
    ja hidas = turvallinen ,toisin kuin paineilmalla...
    HRD vh125 silverhorse
    V-max 1700 "Tohatsu"
    CVO Breakout
    GSX-R 1100
    XJ650T
    Legend TT

    S600c V12
    xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
    eastcoast -19 with Indian chief vintage
    kantatie66 -20 with HD cvo breakout
  9. #9
    Lainaa rellonen kirjoitti Katso viesti
    Vanha kunnon rasvaprässi,siinä on puhtia irroittamaan tiukemmatkin jumit.
    Ja se sotku...
  10. #10
    Yamaha center lupas kyseiset tiivisteet hintaan 240e 2000 r1
    29v
    sähkömopo apupyörillä, italiet 50cc automaatti, kawa kx 80cc, honda cr 125,aprillia af1, ktm 125, honda cr 250r, kawa zr550,
    yamaha r1
  11. #11
    Lainaa psychedelic.alien1 kirjoitti Katso viesti
    Yamaha center lupas kyseiset tiivisteet hintaan 240e 2000 r1
    Kurkkaa hinnat myös www.cmsnl.com

    Tiivisteitä ei välttämättä tarvitse vaihtaa, jos ne näyttävät ulkoisesti olevan hyväkuntoiset. Kannattaa ehkä kokeilla ensin putsata kaikki osat, laittaa männät takaisin liukastaen tiivisteet jarrunesteellä ja vaihtaa uudet jarrupalat. Se auttoi ainakin omassa pyörässäni. Vanhoilla paloilla jumitti myös putsauksen jälkeen vaikkeivät loppuun kuluneet olleetkaan.
  12. #12
    yamaha on hyvä pyörä kunnes pitää ostaa jotain osia. Maksavat aina älyttömästi.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  13. #13
    Jos männät lähtee irti satuloista paineilmalla ja kumeihin ei ole ruiskittu mitään pilaavia aineita voi ne varovaisesti puhdista ja laittaa takaisin voideltuna.
    Puhdistukseen ei kannata käyttää mitään liuotinta, pilaa kuitenkin kumin, myöskin voiteluun kannattaa käyttää jarruosien voiteluun tarkoitettua rasvaa, rubbergrease tai jotain.
    Jarrunesteellä voidellut on tupanneet jumahtamaan aika nopeasti verrattuna oikeaan rasvaan.
    Mutta jos tiivisteet on jo pilalla tai tuntuu että ne on pilalla laita vaan heti uutta.
    Kaikkine ilmauksineen ja tunnon saamisineen on todella ikävä huomata että vuotaakin ja sitten tilata uusia.
    Purkaan sen joutuu kumminkin...
  14. #14
    Lainaa psychedelic.alien1 kirjoitti Katso viesti
    Yamaha center lupas kyseiset tiivisteet hintaan 240e 2000 r1
    Täältä sama setti hiukan halvemmalla.Ei se oo tyhmää pyytää........saattaa vain osat jäädä hyllyyn....

    http://www.ebay.co.uk/itm/Yamaha-YZF...40786138094%26
    Katana-85 ,Blade-96, R1-2001,R1-2005,10r-06, Ratalelu zx-6r,GSXR 1000 K4 ratalaite , Triumph T595 ,Superbike zx10r -04,Triumph Daytona 675, Kawasaki zx6r 2011 kilpuri
  15. #15
    Ei mee homma ihan putkeen... Sain sen jumissa olevan irti mutta ne loput viisi ovat paikoillaan... Ei taida auttaa rasvaprässit eikä paineilmat, kun on yksi mäntä tiivisteen kera pois paikoiltaan!

    Olisiko noille männille mitään ulosvetäjää? Taidan kohta ruveta etsimään uutta jarrusatulaa, jos sillä se korjaantuisi

    ps. voisihan sen yhden laittaa uuden tiivisteen kanssa paikoilleen ja jatkaa taistelua
    Fat boy -03 100 v juhlamalli
    ex: zzr 1100 -92 + zx9r -01 + zx10r -05 <3
  16. #16
    Lainaa ali-baba kirjoitti Katso viesti
    Ei mee homma ihan putkeen... Sain sen jumissa olevan irti mutta ne loput viisi ovat paikoillaan... Ei taida auttaa rasvaprässit eikä paineilmat, kun on yksi mäntä tiivisteen kera pois paikoiltaan!

    Olisiko noille männille mitään ulosvetäjää? Taidan kohta ruveta etsimään uutta jarrusatulaa, jos sillä se korjaantuisi

    ps. voisihan sen yhden laittaa uuden tiivisteen kanssa paikoilleen ja jatkaa taistelua
    Tämän takia kehoiteltiin käyttämään sitä vaneripalaa tms. (jotain muuta kuin sormia) siinä välissä! Kaikki männät lähtee liikkeeelle ennen kuin se ensimmäinen pullahtaa kokonaan pihalle
    Sen yhden voi tietysti laittaa paikalleen, mieluummin kuitenkin irrotusvaiheessa sillä vanhalla tiivisteellä, ei tule rikottua sitä uutta...
  17. #17
    Älä anna periksi.Nämä huolto hommat opitaan vaan tekemällä.Seuraavalla kerralla jarruremppa sujuu jo
    paljon helpommin.
    Ei meistä kukaan ole heti asentaja.Jos joku sanoo tuossapa on mp taidan purkaa ja kasata sekä hieman
    parannella toimivuutta eka kerralla,niin ei ole pakko uskoa.
    Tekemällä oppii ja joskus hieman maksaa ylimääräistä.
  18. #18
    Lainaa ali-baba kirjoitti Katso viesti
    Ei mee homma ihan putkeen... Sain sen jumissa olevan irti mutta ne loput viisi ovat paikoillaan... Ei taida auttaa rasvaprässit eikä paineilmat, kun on yksi mäntä tiivisteen kera pois paikoiltaan!

    Olisiko noille männille mitään ulosvetäjää? Taidan kohta ruveta etsimään uutta jarrusatulaa, jos sillä se korjaantuisi

    ps. voisihan sen yhden laittaa uuden tiivisteen kanssa paikoilleen ja jatkaa taistelua
    Itse olen saanut loput männät irti lukkorengaspihdeillä (ulkopuolisille lukkorenkaille tarkoitetut). Eli pihtien kärjet männän "sisäkulhoon" ja pihdeistä puristaen jolloin pihdet puristavat mäntien sisäkehää. Sitten varovasti yrittää saada mäntää ulostautumaan pyörittävällä liikkeellä. Vaikka hieman luistaa ei haittaa koska männän sisäpuoli ei toimi tiivistepintana.

    Edellisessä pyörässäni joku edellinen jarrujen remppaaja oli ottanut kiinni männän ulkokehältä normi pihdeillä ja jälki oli aivan kaameaa.. Lopulta hommasin uudet männät, kun ei niitä vanhoja ei saanut pelittämään eli 12 mäntää yhteensä...
  19. #19
    Lainaa polip kirjoitti Katso viesti
    Älä anna periksi.Nämä huolto hommat opitaan vaan tekemällä.Seuraavalla kerralla jarruremppa sujuu jo paljon helpommin.
    Ei meistä kukaan ole heti asentaja.Jos joku sanoo tuossapa on mp taidan purkaa ja kasata sekä hieman
    parannella toimivuutta eka kerralla,niin ei ole pakko uskoa.
    Tekemällä oppii ja joskus hieman maksaa ylimääräistä.
    Näin on, kiitos On mukava tehdä itse tai ainakin yrittää... Kyllä se sit siitä vaikkei mikään oikein tahdo ekalla kerralla onnistua!

    Mutta mutta, laitoin sit männän paikalleen ja satulat kasaan ja jarrunesteet takaisin. Ilmasin sen ja nyt kun kahvaa vemputtaa niin männät eivät edelleen liiku! Mikäs eteen?
    Siitä puuttuu se ulompi tiiviste, ku on niin venynyt ettei mahdu paikalleen, mutta se ei varmaan ratkaiseva tässä asiassa ole?
    Fat boy -03 100 v juhlamalli
    ex: zzr 1100 -92 + zx9r -01 + zx10r -05 <3
  20. #20
    Lainaa JSK kirjoitti Katso viesti
    Lopulta hommasin uudet männät, kun ei niitä vanhoja ei saanut pelittämään eli 12 mäntää yhteensä...
    Ihanan kallista

    Täytyykö noiden mäntien (6-mäntäiset satulat) tosiaan liikkua yhtä aikaa yhtä paljon? Huolsin jarruja ja huomasin että kuudesta männästä yksi oli ulkona sentin verran kun muut viisi n. puoli senttiä.
    Kawasaki ZZR1400 -07
    Suzuki SV1000N -03
    YZF-750 R -93
  21. #21
    Lainaa Juska2000 kirjoitti Katso viesti
    Ihanan kallista

    Täytyykö noiden mäntien (6-mäntäiset satulat) tosiaan liikkua yhtä aikaa yhtä paljon? Huolsin jarruja ja huomasin että kuudesta männästä yksi oli ulkona sentin verran kun muut viisi n. puoli senttiä.
    Sama täällä... Aikamoista vemputtamista, jotta männät sai ulos
    Fat boy -03 100 v juhlamalli
    ex: zzr 1100 -92 + zx9r -01 + zx10r -05 <3
  22. #22
    Lainaa ali-baba kirjoitti Katso viesti
    Sama täällä... Aikamoista vemputtamista, jotta männät sai ulos
    Ainakin suitsan 6 mäntäisissä jarrusatuloissa pienimmät männät liikkuvat huonommin kuin muut (tämän uskallan sanoa useamman tellun ja busan satulat avanneena).

    Tarkkana kannattaa olla mitä aineita noihin jarruihin laittaa, että tiivisteet pysyy kunnossa.
    Uusien palojen vaihdon yhteydessä (vähintään) kannattaa pumpata mäntiä hieman ulospäin ja putsata kunnolla ennen sisälle painamista.
    Yamaha R1 -04
    Suzuki GSX1300R Hayabusa -03
    Suzuki RF600 -93
    Suzuki GS500 -99
  23. #23
    Minä kyllä epäilen,että 4 mäntäinen toimii yhtä hyvin kuin 6 mäntäinenkin.
    Lisäksi helpompi ja halvempi huoltaa.
    Siis maantiellä ei kisapeleissä.Harva peruskuski pystyy ulosmittaamaan edes 4 mäntäisiä jarruja.
  24. #24
    Kuinka paljon sitä jarrukahvaa saa vemputtaa, jotta jarrut palaa? Vieläkin liikkuu kevyesti ilman vastusta ja vasemman puolen männät on sisässä, eli niihin ei ole vielä päässy tiivisteitä vaihtamaan. Oikealle on vaihdettu muttei vieläkään ole vastetta! Eli tulisiko sitäkin vielä ilmata, vaikka nestettä tulee ilmausnipasta ilman kuplia?

    Pitänee kohta jatkaa tota ilmaus & vemputus hässäkkää
    Fat boy -03 100 v juhlamalli
    ex: zzr 1100 -92 + zx9r -01 + zx10r -05 <3
  25. #25
    Lainaa ali-baba kirjoitti Katso viesti
    Kuinka paljon sitä jarrukahvaa saa vemputtaa, jotta jarrut palaa? Vieläkin liikkuu kevyesti ilman vastusta ja vasemman puolen männät on sisässä, eli niihin ei ole vielä päässy tiivisteitä vaihtamaan. Oikealle on vaihdettu muttei vieläkään ole vastetta! Eli tulisiko sitäkin vielä ilmata, vaikka nestettä tulee ilmausnipasta ilman kuplia?

    Pitänee kohta jatkaa tota ilmaus & vemputus hässäkkää
    Oma huomio (ja varmaan toistenkin), että toi jarrukahva ei välttämättä paina pääsylinterin mäntää täyttä matkaansa! Oletko koittanut kahva irti, ja vemputusta (vai onko se jo kunnon lykkimistä) jollain sopivalla apuvälineellä?
  26. #26
    Lainaa Juska2000 kirjoitti Katso viesti
    Ihanan kallista

    Täytyykö noiden mäntien (6-mäntäiset satulat) tosiaan liikkua yhtä aikaa yhtä paljon? Huolsin jarruja ja huomasin että kuudesta männästä yksi oli ulkona sentin verran kun muut viisi n. puoli senttiä.
    Eipä ne taida samaan tahtiin liikkua, pientä eroa on, toimii ne kuitenkin.
    Jos tarkoituksena on irroittaa jumissa olevat männät, niin ekana liikkuvien mäntien eteen pitää laittaa puupalikkaa tjms. etteivät ne pullahda pois. Sitten kun kaikki on saatu jumista pois, niin voipi alkaa vasta mäntiä irroittelemaan.
    Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
    // R1 -08
  27. #27
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Oletko koittanut kahva irti, ja vemputusta jollain sopivalla apuvälineellä?
    Siis mitä tämä mahtaa tarkoittaa? Eli en ole koettanut... Millä apuvälineellä ja miten?
    Fat boy -03 100 v juhlamalli
    ex: zzr 1100 -92 + zx9r -01 + zx10r -05 <3
  28. #28
    Ilmausta lisää, kahvan päinen mäntä liikuttaa kerralla niin pienen määrän nestettä että järjestelmässä oleva ilma saattaa vain "seilata edestakaisin" letkussa ja/tai satulassa. Hyvä keino on sellainen imevä ilmauslaite tai sitten hankalissa tapauksissa hyväksi koettu keino ns. väärinpäin ilmaaminen. Puhtaaseen tippakannuun jarrunestettä, letku poikki jotta sopii nippaan ja väärästä suunnasta, siis satulan puolelta, nestettä järjestelmään, painaa ilman takaisin säiliön suuntaan tehokkaasti, maksaa pari euroa. Voit käyttää myös isohkoa "lääkeruiskua".
    Älä korjaa ehjää....
  29. #29
    Lainaa ali-baba kirjoitti Katso viesti
    Siis mitä tämä mahtaa tarkoittaa? Eli en ole koettanut... Millä apuvälineellä ja miten?
    Unohda vemputtamiset. Satula kourassa paineilmapistoolin luo ja irroita loput männät jumista. Sitten pyörität ne irti vaikka edellämainituilla lukkorengaspihdeillä, urattomilla pihdeillä, jarrumäntäpihdeillä tjms.
    Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
    // R1 -08
  30.  
  31. #30
    Käytin pajalla ja annettiin ilmaa. Kaksi mäntää jäi vielä sisälle.
    Pitää huomenna ottaa rasvaprässi avuksi ja sit aikanaan ilmata alakautta lääkeruiskun kanssa. Pystyykö molemmat puolet ilmaamaan yhtäaikaa vai pitääkö puoli kerrallaan?
    Fat boy -03 100 v juhlamalli
    ex: zzr 1100 -92 + zx9r -01 + zx10r -05 <3
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen