Sivu: 5 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 345
Tulokset 121:stä 144:een 144:sta
  1. #121
    Lainaa -Jukkis- kirjoitti Katso viesti
    Kiitos! Ekan pätkän 10:40 kohdassa seisoskelen radan sivussa pyörän vieressä
    Ai saakeli, sattuiko pahasti?

    Pelkäsinkin että jotain kävi kun sunnuntain lippu ilmestyi tarjolle.
    Triumph Street Triple 765 -24
    Pitkä lista exiä.
    http://www.youtube.com/user/exhaust34
  2. #122
    Lainaa exhaust kirjoitti Katso viesti
    Ai saakeli, sattuiko pahasti?

    Pelkäsinkin että jotain kävi kun sunnuntain lippu ilmestyi tarjolle.
    Skraaduja vaan ja revennyttä nahkapukua. Jarrukahva otti eniten osumaa enkä saanut nippusidevirityksellä enää jatkaa. Haluja olis ollut mutta Pupu oli tiukkana
    www.facebook.com/jukka.huolman
    Exät BMW F800R -09, valkoinen, R.I.AVK. ja
    Honda VFR800 VTEC -03, musta
    Nyxä BMW F800R -09, hopea, silloin kun saan vaimolta sitä lainata.


  3. #123
    Lainaa Jassu kirjoitti Katso viesti
    Tossa yks maistiainen, koitan saada tässä kamerasta loputkin ulos

    http://www.youtube.com/watch?v=NWytfHS7blU&hd=1
    Kerrankin päässyt jonkun toisen videoon. Kohdasta 1.36 eteenpäin näyn vähän aikaa..Täytyy kyllä palkata joku kuvaamaan ajoa tai sitten osallistua jollekkin kurssille jossa niin tehdään. Varmasti aika opettavaa!

    Niin ja kiitokset kaikille lauantaina keskiryhmässä pyöränsä kaataneille. Sunnuntaina sai sitten jo ajella ihan kokonaisia settejä
    "If something hasn't broken on your Ducati, it's about to!"
    "Go faster is simply the result of turning "oh shit" moments into "I got this" moments."

    Ducati 996 Evoluzione
    Honda cbr1000rr -04 rataprojekti
    Wikakasa ZX10R -13, myös useimmiten palasina
  4. #124
    Jaahas muut olleet ahkeria videon lataajia, joten sain itsekin kakspätkää aikaiseksi.

    Tämä ensimmäinen on sunnuntain klo 15 setiltä, setin jälkeen Bandit-R kävi kyselemässä miltä ajo näytti. Sä
    olet kait tuo tuossa 7 min kohdalta eteenpäin?
    http://youtu.be/FH35WRqnBcE


    Toisessa tyrkkäsin itteni possujunaan Vuorelan ja Heipan perään, tässä ajettiin 1:46,69.

    http://www.youtube.com/watch?v=u7aiR-h5qmU

    Olipas hieno rata ja aivan mahtavat ilmat!
  5. #125
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa daxter kirjoitti Katso viesti
    Meikäläisen videoita hitaasta ryhmästä. Ovat käsittelemättömiä ja leikkaamattomia, joten alussa ja lopussa on turhaa materiaalia.

    Sunnuntai
    15:40 http://www.youtube.com/watch?v=e-hzUjU-R4c (featuring Pupu )
    Noh, oonpas ollu varsinainen linssilude

    Kiitos, tätä onkin hauskaa katella
    Hienoo nähdä miltä se oma räpellys näyttää


    Racechronost ku katoin, niin olisin eka kierrosken vetässy 2:15.5
    Tämän jälkeen vedettykin vaan yks kierros (mun chronon mukaan) aikaan 8:50.8

    Päivän parhaaks tuli sitten, seuraavas setis, kellotetuks 2:10.8

    Ja iso kiitos kaikille päivälle osallistuneille, ootte te kaikki aivan ihania, varsin mallikkaasti sujui molemmat päivät

    Erityisen iso kiitos, niille jotka täytti tyhjät aukot liputus vuorois
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
  6. #126
    AdvAuntie heippa:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Dec 2005
    Vihti
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa tomppa06 kirjoitti Katso viesti
    Jaahas muut olleet ahkeria videon lataajia, joten sain itsekin kakspätkää aikaiseksi.

    Tämä ensimmäinen on sunnuntain klo 15 setiltä, setin jälkeen Bandit-R kävi kyselemässä miltä ajo näytti. Sä
    olet kait tuo tuossa 7 min kohdalta eteenpäin?
    http://youtu.be/FH35WRqnBcE


    Toisessa tyrkkäsin itteni possujunaan Vuorelan ja Heipan perään, tässä ajettiin 1:46,69.

    http://www.youtube.com/watch?v=u7aiR-h5qmU

    Olipas hieno rata ja aivan mahtavat ilmat!
    Hyvin huomaa milloin mun 4 kierroksen rengas antautuu Ei oikeen loppuunajettu medium seos toimi tuolla radalla. Pidon loppuminen oli totaalinen ja tuli nopeasti. Nyt pitää ja heti seuraavaksi ei pidä. Varikolle tulo kierroksella riitti pelkkä kallistaminen 15% luistoon. Mut saipahan hyvällä omallatunnolla heittää sen renkaan roskiin.
    Rapa-akka
    CFMoto 450MT -24
    BMW S1000R -17
    Gas Gas 300 EC -22
    Stark Varg
    #AdvAuntie
  7. #127
    Lainaa heippa kirjoitti Katso viesti
    Hyvin huomaa milloin mun 4 kierroksen rengas antautuu Ei oikeen loppuunajettu medium seos toimi tuolla radalla. Pidon loppuminen oli totaalinen ja tuli nopeasti. Nyt pitää ja heti seuraavaksi ei pidä. Varikolle tulo kierroksella riitti pelkkä kallistaminen 15% luistoon. Mut saipahan hyvällä omallatunnolla heittää sen renkaan roskiin.
    On näissä meille etanoille se hyvä oppi että näkee selkeesti mistä se oma nopeus eniten puuttuu. On teillä vaan sen verta karskit noi mutkien läpiajovauhdit että niissä sitä riittää opettelemista ens kaudella... Ja sitä seuraavalla, ja sitä... En tiedä miten on muilla mutta tää on melkein se ainut osa-alue minkä ratkaisu löytyy perustekniikoiden jälkeen pelkästään omien korvien välistä. Tämä kausi kertoi karun totuuden siitä ettei se ainakaan moposta ole kiinni
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  8. #128
    Itse luulin käyttäväni yläkroppaa ajaessani, paskanmarjat...
    Tää onkin hankala laji ja nämä videot kertoo kyl totuuden kun kuvissa ei tiedä onko jo apex ohitettuna.
    Ens kesänä treenataa sit ajoasentoo urakalla
    Hallitusaktiivi,EVP
    Honda CBR1000F 1991
    Toyota Celica 1990


  9. #129
    Lainaa tomppa06 kirjoitti Katso viesti
    Jaahas muut olleet ahkeria videon lataajia, joten sain itsekin kakspätkää aikaiseksi.

    Tämä ensimmäinen on sunnuntain klo 15 setiltä, setin jälkeen Bandit-R kävi kyselemässä miltä ajo näytti. Sä
    olet kait tuo tuossa 7 min kohdalta eteenpäin?
    http://youtu.be/FH35WRqnBcE


    Toisessa tyrkkäsin itteni possujunaan Vuorelan ja Heipan perään, tässä ajettiin 1:46,69.

    http://www.youtube.com/watch?v=u7aiR-h5qmU

    Olipas hieno rata ja aivan mahtavat ilmat!
    Kiitos videosta. Jotain tarttis keksiä tohon pääsuoran jälkeiseen vasuriin ennen ettei tarttis tommosta jonoa kerätä perään 1:45.8 tuossa setissä pääsi noista virheistä huolimatta.

    GuessWho: Tuosta jotain ajatusta mitä ne mutkanopeudet oli. Mutkanopeudet ei kuitenkaan ole se juttu millä kierrosaikoja saisi aikaiseksi, mutta siinä nyt tuskin on kellekkään enää mitään uutta.

    Road racing aiheinen blogi

    Yamaha YZF-R1 -07 Kilpuri

    ex Honda CB500 -01, Suzuki GSF 1200 S -06, Hond
  10. #130
    Lainaa Vuorela kirjoitti Katso viesti
    GuessWho: Tuosta jotain ajatusta mitä ne mutkanopeudet oli. Mutkanopeudet ei kuitenkaan ole se juttu millä kierrosaikoja saisi aikaiseksi, mutta siinä nyt tuskin on kellekkään enää mitään uutta.
    Juu, allekirjoitan tuonkin. Lähinnä se avaa pohdinnan (jälleen kerran) siitä ketjureaktiosta missä kaikki vaikuttaa kaikkeen. Jos mutkanopeutta saa nostettua, saa avaukseenkin enemmän "dynamiikkaa" eikä ruoskakaasulle ole niin isoa tarvetta. Onnistuneet avaukset taas nostavat suoravauhteja ennen jarrutusta melko oleellisesti (alastaron kahvilan mutkan uusiksilaitto nosti suorahuippuja melkein 15 km/h). Mutta tämä kaikki siis edellyttää sitä että perusasiat kuten ajoasento, jarrutustekniikka etc ovat hallussa edes auttavasti. Itse leikkikalusta puhumattakaan.

    Esimerkki omalta kohdaltani (jonka tosin olen tainnut jo jossain ketjussa analysoida):
    Kemoralla ajoin ekat kaksi settiä keskiryhmässä. Katsomon suoran päähän löysin mieluisan jarrumerkin. Tästä polvi auki, kroppaa hiukan yös, pikku jarru ja pienempä sisään ja eikun mutkaan.

    Vaihto nopeaan ryhmään. "Isojen poikien" imussa samaan mutkaan, aloin valmistautua samaan operaatioon vanhasta tottumuksesta ja kas perkele, eihän siinä kukaan mitään polvea avaa, nosta kroppaa saati vaihda, vaan sinne mutkaan mentiin ihan samalla syötöllä millä suoran päähän tultiin, enintään sekunnin murto-osaksi kaasu ylös. Ja hups, 3 sekuntia katos kierrosajasta. Ja kas kummaa jopas tuli kolmonen vastaan sellaisella sykkeellä että meni kaikki mukaopitut rytmitykset tyystin uusiksi. (ensikertalaisena Kemorassa parhaaksi jäi 1.20,7)

    Kaikkein suurimmat jälkeenjäämiset nopean ryhmän kanssa ajaessani syntyvät paitsi jarrutuksissa mutta erityisesti avauksissa missä ei tahdo millään päästä perään, ei vaikka tietäisin että alla on 30 heppaa enemmän kuin edelläajavalla.

    Korostan että tämä kaikki pohtimiseni on ihan rookietason analysointia ja näillä ei ole välttämättä mitään tekemistä oikean osaamisen kanssa. Vasta eka varsinainen opettelukausi takana ja vauvan askelin katselen ratamaailmaa ja otan vastaan kaiken tiedon mitä on tarjolla.

    ps. Vuorela, löytyiskö sulla alastarolta vastaavaa hienoa grafiikkaa ?
    Viimeksi muokannut: GuessWho; 28.08.2013 klo 12:27.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  11. #131
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Veikkaisin tuon johtuvan siitä että sinulla on hieman liian kiire taittaa/valuttaa sinne mutkaan, joten tulet liian jyrkällä linjalla jolloin joudut tappamaan vauhtia liikaa. Lisäksi mopon nokka osoittaa väärään suuntaan, jolloin joudut myös kääntämään apeksissa enemmän. Ja nuo molemmat kuluttaa aikaa.
    Lisäksi sulla on tod näk liian kiire kaasulle, jolloin et pysty avaamaan lineaarisesti, vaan joudut odottamaan että mopo kaartaa apeksin ja exitin välissä.
    No enpä löydä tuosta juurikaan mitään jota voisin kritisoida. Päin vastoin kuulostaa varsin loogiselta.

    Isolta osalta kyseessä on ihan puhdas arkuus ja kokemattomuus kallistaa tarpeeksi paljon, selvästi paremmalla vauhdilla. Renkaan pidon rajan hakeminen on asia jonka kanssa olen paininut pääni osalta ehkä eniten. Sen kun tietää että rajan löytyminen on aika epämielyttävä hetki. Siirto nopeaan ryhmään avasi silmiä sen suhteen että vetoapu antoi kipinän ajatella "jos tuolla pitää niin kai sitten mullakin". Mutta totuus lienee se että silloin ajetaan jo oman mukavuusalueen rajoilla. Toisaalta, sillätavoin saa oikaistua aika paljon ajassa, itsekseen haettujen rajojen löytämiseen verrattuna.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  12. #132
    Tässä olis vielä yks video lauantain keskiryhmästä takakameralla kuvattuna.

    http://www.youtube.com/watch?v=NiXAoyig0QE
    Suzuki GSXR1000
  13. #133
    Löydän kyllä itseni tuosta yllämainitusta. Tuollaki huomasin, että vika vasuri meni heti paremmin kun lähti kääntään ulkolaidasta eikä valuttanu pikkuhiljaa sisään. Nyt joku tietenki sanoo, että siihen mutkaan oikea linja menee keskeltä. Mutta monesti tulee ikäänkuin varmuuden vuoksi käännettyä sisään mutkaan. Tuohon pitää keskittyä ens kaudella.
    Annoin moottoripyörille pikkusormen, se vei koko käden
  14. #134
    Nopeasta ryhmästä muutama video. Eka kerta uudella Botnialla, kuten muillakin. Lauantaina meni takarengas kaljuksi, ennen kuin laitoin kameran pyörään. Sunnuntaina antautui eturengas nopeimman kierroksen jälkeen (1:46,43) ja ennen kuin sain kameran kiinni, mutta tuskinpa pääsen yhtään kovempaa muutenkaan

    Lauantai:
    http://www.youtube.com/watch?v=pKDvYNfBzB8
    http://www.youtube.com/watch?v=Hz4f_Nos6XQ
    http://www.youtube.com/watch?v=4lrC3GbrHvg

    Sunnuntai:
    http://www.youtube.com/watch?v=bTQ2uASIxio
    http://www.youtube.com/watch?v=zWg6faQ7oJ4
    http://www.youtube.com/watch?v=HY3uw4Re8nU
    http://www.youtube.com/watch?v=MwTlXBNeruE
    Tomorrow is just your future yesterday.

    K1 Gixxeri
  15. #135
    Lainaa Vuorela kirjoitti Katso viesti
    Kiitos videosta. Jotain tarttis keksiä tohon pääsuoran jälkeiseen vasuriin ennen ettei tarttis tommosta jonoa kerätä perään 1:45.8 tuossa setissä pääsi noista virheistä huolimatta.

    GuessWho: Tuosta jotain ajatusta mitä ne mutkanopeudet oli. Mutkanopeudet ei kuitenkaan ole se juttu millä kierrosaikoja saisi aikaiseksi, mutta siinä nyt tuskin on kellekkään enää mitään uutta.

    Hyvin sä vedät varsinkin noi avaukset joissa mä jään aina. Itseasiassa tuossa pääsuoran jälkeisessä vasurissa mulla on vauhtia n. 5 kmh enemmän, kun taas vastaavasti sulla on jokaisella nopeella suoralla 10-17kmh vauhtia enemmän. Ja käsittääkseni kierrosaikaan on suurin merkitys juurikin tuolla nopeiden paikkojen nopeudella, joka lähtee sieltä hyvästä avauksesta kuten skuuba asian selvitti. Tässä ajetuissa kierroksissa tuo kolmen nopean kohdan vauhdin kerääminen +10 tekee kierrosaikaan siis n. 0,8 sekuntia! Ja väitän että ero on juurikin avauksessa.
  16. #136
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    ...ja jotta pääsee avaamaan, niin jarrun ja varsinkin jarrun ajolinjan pitää olla semmonen että kun se jarru loppuu siinä apeksissa; nokka osoittaa sinne minne pitääkin. Jolloin ei tarvi arpoo sen kaasun kans, vaan voi apeksista suoraan avata nätin lineaarisesti, ja tonnarikin pyrähtää mutkasta suoralle kuin kevein keijukainen.
    Helppoo kuin mikä.

    Ja jos tyrii, niin sit lennähtää satakilonenkin kuski keposesti ku leppäkeihäs. *hi-sider-hymiö*
    Juu, kun ymmärsi kaksi asiaa tuli ajamisesta aika simppeliä opeteltavaa. 1. ei kaasua ennen mutkan puoliväliä 2. ajolinjan ja jarrutuksen idea on saada mopo oikeaan paikkaan osoittamaan oikeaan suuntaan avausta varten. Siitä sitten vaan mopoa pystympään samalla kaasua availlen. Lisää kohtia vois tietty laittaa ylimääräisen tekemisen minimoinnista, muttei nyt kuulu tähän.

    Sitten vaan riittävästi toistoja että noita saisi edes jollain tavalla käytäntöön Kierrosaika putoaa sitten kun saa homman sujumaan ja rataa tarkemmin käytettyä.

    GuessWho: Alastarosta ei ole oikein mitään asiallista kuvaa, kun ei siellä ole muutamaan vuoteen tullut ajettua kuin kauden avauksessa tai yksikätisenä. Mutta tuolta toisen foorumin ketjusta löytyy paljon vastaavia: http://www.mprata.fi/radalla/3/alastaro-dataa/307/
    Road racing aiheinen blogi

    Yamaha YZF-R1 -07 Kilpuri

    ex Honda CB500 -01, Suzuki GSF 1200 S -06, Hond
  17. #137
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    ...ja jotta pääsee avaamaan, niin jarrun ja varsinkin jarrun ajolinjan pitää olla semmonen että kun se jarru loppuu siinä apeksissa; nokka osoittaa sinne minne pitääkin. Jolloin ei tarvi arpoo sen kaasun kans, vaan voi apeksista suoraan avata nätin lineaarisesti, ja tonnarikin pyrähtää mutkasta suoralle kuin kevein keijukainen.
    Helppoo kuin mikä.

    Ja jos tyrii, niin sit lennähtää satakilonenkin kuski keposesti ku leppäkeihäs. *hi-sider-hymiö*
    Jeps, tuosta pyörän suuntaamisesta on puhuttu wehnänkin kanssa. Toinen "peikko" avauksissa mulle on keuliminen.
    Mutta jos laittais mp-tuen alastaron reissulla riskittömän ajon romukoppaan, vaikka asfalttikaatojen vuosipäivän kunniaksi ja kokeilisi ihan oikeesti avata mutkasta poistuttaessa. (viikon päästä tulee kuusi (6) vuotta ekasta ja vikasta kaadosta, joka sekin aiheutui ohittajan kiilaamisesta/osumasta Ahveniston tarun mutkassa)

    Jos nyt Vuorelalta kumminkin ensin kysyn vetoapuja?, tarviis saada 1:26,1 aikaa madallettua!
  18. #138
    Lainaa tomppa06 kirjoitti Katso viesti
    Jos nyt Vuorelalta kumminkin ensin kysyn vetoapuja?, tarviis saada 1:26,1 aikaa madallettua!
    Meinaat että kauden toisella Alastaron keikalla paranee mun ennätys yli 0.5s? Enhän mä ole edes päässyt noin kovaa tuolla koskaan
    Road racing aiheinen blogi

    Yamaha YZF-R1 -07 Kilpuri

    ex Honda CB500 -01, Suzuki GSF 1200 S -06, Hond
  19. #139
    Sunnuntailta videota keskiryhmästä. Jos joku tunnistaa itsensä paskasen pleksin kautta niin hyvä juttu. https://www.youtube.com/watch?v=bSD06lkvpIE
  20. #140
    Lainaa kuulapää kirjoitti Katso viesti
    Sunnuntailta videota keskiryhmästä. Jos joku tunnistaa itsensä paskasen pleksin kautta niin hyvä juttu. https://www.youtube.com/watch?v=bSD06lkvpIE
    Heiii, sä menit musta ohi pääsuoralla En tunnistanu paskasen pleksin läpi, mutta siitä sivusta :P
    CB500X
    CBR1000RR
    Taffu_altterin altteri
  21. #141
    Lainaa Taffu kirjoitti Katso viesti
    Heiii, sä menit musta ohi pääsuoralla En tunnistanu paskasen pleksin läpi, mutta siitä sivusta :P
    Ja musta kans!
  22. #142
    Lainaa foraz kirjoitti Katso viesti
    Ja musta kans!
    Heh, mä jo ihmettelin et mikä ihmeen pyörä sil on ku tollein pääsuoralla ohi menee, mut sit huomasinki et himmailin siinä sun perässä
    CB500X
    CBR1000RR
    Taffu_altterin altteri
  23. #143
    Lainaa kuulapää kirjoitti Katso viesti
    Sunnuntailta videota keskiryhmästä. Jos joku tunnistaa itsensä paskasen pleksin kautta niin hyvä juttu. https://www.youtube.com/watch?v=bSD06lkvpIE
    menit ohi musta 7.18 kohdalla

    siisti ohitus ku ei oo ajolinja kohillaan
    Honda 1000XL -09
  24.  
  25. #144
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Ajotaito II:een osallistuneet, kaivattaisiin suoraa ja koristelematonta kommenttia: palautelomake.
    1000
Sivu: 5 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 345